1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Odpovědět
Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od pkadecka » 04.05.2016 10:41

No když si tu někdo postěžoval, že ford přestal dělat atmosféry, byla mazda celkem logická odpověď, je to jedna z posledních automobilek, která nepřešla na malé motory s turbem.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

cannobit
Junior
Junior
Příspěvky: 200
Registrován: 14.04.2011 14:22
Bydliště: Středočech

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od cannobit » 04.05.2016 11:03

Jestli jsou myslel mě, tak já si nestěžoval. Jen jsem položil recnickou otázku, kam jinam jít? 8) Jde mi primárně o zkusenosti jednotlivých členů na různé motorizace co Ford dává do Focusu, abych se v budoucnu nemusel probírat stovkami příspěvků. Neb lepší je studovat průběžně :nazdravi:
Byl Ford focus kombi 1.6 tdci 66 kW bez DPF 2009
Byl Ford focus kombi 1.6 Duratec 74 kW + LPG 2006
Byla Škoda Felicia hatch. 1.9D 47 kW 1996
Byl VAZ 2101 1.2 44 kW 1979

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od pkadecka » 04.05.2016 11:10

Dobře, tak jsem odpověděl na řečnickou otázku ;)
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Lunaris
Nováček
Nováček
Příspěvky: 189
Registrován: 01.03.2013 23:45
Bydliště: Čisovice <--> Praha

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od Lunaris » 04.05.2016 19:26

Asi si teď naběhnu, ale když byla ve Světe motorů recenze na bazarový focus III, tak též zmiňovali, že se objevují právě takové závady u 1.0 EB, jako měl tady uživatel. Hospodský řeči to asi být můžou, ale i hospodská řeč musí někde vzniknout, aby se rozšířila.

Uživatelský avatar
jack-3d
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 602
Registrován: 30.01.2010 20:37
Bydliště: Brno / někdy Frýdlant v Čechách

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od jack-3d » 04.05.2016 21:49

Jsou dvě odlišný situace, pokud kupuješ nového focuse s touto motorizací a pokud kupuješ jetého. U nového jsme se mohli asi všichni přesvědčit, že s motorem je v drtivé většině případů všechno vpořádku. Dlouhodobých testů je o dost méně a některé 1.0 EB vychvalují do nebes, u jiných mají výhrady. Ale osobně si myslím, že velkou vinu na stavu motoru po dlouhodobém provozu má hlavně řidič a jeho chování k samotnému motoru (tj studené starty, chování k turbu, podtáčení, kvalita paliva, apod.). Podle mě je to fakt individuální a u každé značky auta z druhé ruky můžete očekávat nějaký problém.

Ovšem nezaznamenal jsem nikde, že by 1.0 EB měl nějakou charakteristickou vadu třeba po 150 000, kterou by trpěla většina motorů. Pokud něco takového najdete, sem s tím.
Je: Ford Mondeo Kombi MK4 1,6 118 kW
Byl: Ford Focus HB MK2 1,6 85kW
Byl: Ford Focus HB MK1 1,8 85kW

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od C4R3W » 05.05.2016 10:42

Lunaris píše:Asi si teď naběhnu, ale když byla ve Světe motorů recenze na bazarový focus III, tak též zmiňovali, že se objevují právě takové závady u 1.0 EB, jako měl tady uživatel. Hospodský řeči to asi být můžou, ale i hospodská řeč musí někde vzniknout, aby se rozšířila.
Muzes hodit odkaz? Tu recenzi (zacatek roku 2015, najdes primo na vlakne venovanym tomuhle motoru) jsme tady meli naskenovanou a nic takovyho v ni nebylo. Pouze zminovali rychlejsi opotrebeni spojky pri necitlivym zachazeni.

Jediny, o cem se vi, byly vadny hadicky chlazeni - na to byla svolavacka, musel jsem na ni taky :)

EDIT: Vidim, ze to s tou recenzi a "znamejma problemama" asi nebude tak horky ;-)
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od C4R3W » 19.05.2016 19:37

...a takhle vznikaji famy;-)
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

Uživatelský avatar
faust54
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 31.05.2011 08:50
Bydliště: Praha, Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od faust54 » 20.05.2016 07:39

Jezdí k nám pár Focusu firemních co už mají přes 250 tis.km a mají klasické opotřebení, jako u každého jiného motoru...

Je fakt, že je to hodně o tom, že ty auta jsou celou dobu přidělené jen jedné osobě a asi se k tomu chovají hezky, ač je to firemní auto.
Ford Fiesta ST180 r.2015
Ford Puma 1.7 r.2001

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od C4R3W » 20.05.2016 09:34

Primo s trivalcema?
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 12.08.2016 10:20

Trochu ozivim debatu TiVCT vs EB
Dva roky som jazdil s FFII 2.0i. Velmi dobre auto, dynamika OK, spotreba OK, jazdne vlastnosti OK, hluk na dialnici pri 130 - 140 uz OK nebol. Podarilo sa mi najazdit par desiatok km s FF III EB 125 HP, velakrat som sa s nim aj nahanal. To auto je po motorickej stranke vyborne, viac ako dostojny super pre 2.0i, aby som za nim stacil, musel som ist stale na minimalne 4000 otacok s astronomickou spotrebou. Ked som ale poriadne pritlacil na pilu, tak samozrejme 125 konovy turbotrojhrnec na 150 koni poctivej atmosfery nemal, no rozdielom triedy som nikdy nevitazil. Jednoducho ten maly motor ukazuje, co je v praxi podareny downsizing. Po stranke vykonu by som sa ho absolutne nebal. Napriek abnormalne dlhym prevodom je aj na sestke dostatocne pruzny na to, aby som s tym bol spokojny. V nizkych otackach - cize tam, kde sa najviac jazdi je vykonovo plne porovnatelny s 2.0i, ale pri podstatne nizsej spotrebe. Kedze viem, ako leniva je atmosfericka 1.6 v najpouzivanejsich otackach, urcite by som volil 1.0 EB 125 HP, obavy z nizkeho vykonu su naozaj neopodstatnene. Ale pozor ! toto plati iba v pripade nakupu noveho auta, ako jazdenku so 150 tisic km by som to v zivote nechcel - cena pripadneho repasu turba, ktore je takmer sucastou hlavy je dostatocny dovod. Takisto nie som stotozneny s predpisanym ultralahkobeznym olejom 0W-20, ktorym sa to krmi do konca zaruky.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

vbery
Junior
Junior
Příspěvky: 261
Registrován: 25.01.2012 21:03
Bydliště: Vejprnice

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od vbery » 12.08.2016 15:18

A hlavně bych tu nezmiňoval Mazdu se svýma motorama který toho moc nevydrží.
je Ford S-Max 2,0TDCI 120kw Titanium
byl Ford Focus Titanium 1,6 ecoboost 134kw
je Ford Focus Trend 1,6 74kw 2005
byl Ford Focus c-max 2,0TDCI 100kw
byl Ford Sierra 2,0 DOHC 88kw
byl Ford Escort 1,6 66kw 1989
byl Ford Taunus Ghia 2,0 V6 66kw 1980

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 31.08.2016 11:18

Duratec 1.8i a 2.0i je tiez v jadre Mazda tak, ako Duratec 1.6i je Yamaha :wink:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
jarod72pm
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od jarod72pm » 31.08.2016 11:59

Duratec /Sigma je Yamaha poue ve verzi Ti-VCT , klasika 1.6 je opět Mazda.
Pokud jsem dobře porozuměl Wikipedii.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 31.08.2016 14:01

Na wiki su obcas bludy, netreba verit vsetkemu. v FFI bol Duratec 1.6i a prave ten navrhovala Yamaha vychadzajuc z povodneho cisto fordackeho Zetec-u. V FFII je zaklad z FFI, mierne sa pomenila hlava a naladenie - je to vidiet napr. na maximalnom vykone, FFI mal spicku v 6500 rpm, v FFII je uz ladeny europskejsie na 6000 rpm. Vrchol krutiaku pre FFI 145 Nm pri 4500 rpm, v FFII 150 Nm pri 4000 rpm - opat posun k europsky nizsim otackam. TiVCT je na spodku povodny 1.6i, hlava je ale ina, mechanika casovania je od Densa. Mazda tento motor prebrala pod oznacenim MZR.
Naproti tomu je 1.8i a 2.0i, 2.3i, 2.5i V6 a 3.0i V6 vysledkom spoluprace Ford - Mazda, koho podiel je vacsi neviem.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

vbery
Junior
Junior
Příspěvky: 261
Registrován: 25.01.2012 21:03
Bydliště: Vejprnice

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od vbery » 31.08.2016 21:22

Já nepsal o starých motorech Mazdy ,ale o nových motorech Skyactive.
je Ford S-Max 2,0TDCI 120kw Titanium
byl Ford Focus Titanium 1,6 ecoboost 134kw
je Ford Focus Trend 1,6 74kw 2005
byl Ford Focus c-max 2,0TDCI 100kw
byl Ford Sierra 2,0 DOHC 88kw
byl Ford Escort 1,6 66kw 1989
byl Ford Taunus Ghia 2,0 V6 66kw 1980

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů