1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
- majk
- Nováček
- Příspěvky: 144
- Registrován: 13.05.2008 18:55
- Bydliště: Hostouň-středočeský
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
to commanderwar:
pokud máš strop 350k/taky jsem to tak měl/tak kup kombi atmosféru,a nikam nejezdi,aby si se svezl s 1,5EB,nedělej to,nebudeš mít co srovnávat,mlhovky?jsou naprd,v mlze není nic vidět tak,jako tak a 7 let záruka?budeš muset chodit na garančky,pozeptej se,co stojí holá a oni ti budou oblbovat,že je třeba po 3,či 4 letech vyměnit destičky,kotouče,nebo vám pane padne záruka a budeš tam po letech za 70k,ani nemrkneš.S ff2 co jsem koupil v r.08 v DE jsem byl na povinný garančce tady v Praze u Maiera a technik mi povídá,že jsou přední destičky na hraně a potřebují vyměnit,auto mělo najeto asi 35k,tak jsem jej poslal k šípku a v r. 2017 jsem auto prodal s těmi původními kotouči a destičkami,zbývalo ještě 6mm a jinak jsem vyměnil jenom spodní přední ramena=vyhodil mě na technický,koupil na internetu v DE za 3k a sám namontoval,jinak bylo na autu vše původní a najeto mělo 130k.Já bych korejce nekoupil ani za 200k,ale jsou lidi,co takto nepřemýšlí.Nakonec se můžeš svobodně rozhodnout,co za svoje prachy koupíš,za komoušů stál táta ve frontě/byl v pořadníku/ na žigula a nakonec se na něj dostal favorit,dokonce si v mototechně mohl vybrat ze třech barev:hdědá/khaki/,zelená a okrová,tu si vybral a byl šťastnej jako blecha,že ronil slzy jako hrachy a dalších 10 let měl nový auto a potom zánovní :palec_nahoru:Taky jsem byl na beton rozhodnutej,že beru atmo,ale pak mě syn svezl 1,5 eb,a byl jsem rozpolcenej
pokud máš strop 350k/taky jsem to tak měl/tak kup kombi atmosféru,a nikam nejezdi,aby si se svezl s 1,5EB,nedělej to,nebudeš mít co srovnávat,mlhovky?jsou naprd,v mlze není nic vidět tak,jako tak a 7 let záruka?budeš muset chodit na garančky,pozeptej se,co stojí holá a oni ti budou oblbovat,že je třeba po 3,či 4 letech vyměnit destičky,kotouče,nebo vám pane padne záruka a budeš tam po letech za 70k,ani nemrkneš.S ff2 co jsem koupil v r.08 v DE jsem byl na povinný garančce tady v Praze u Maiera a technik mi povídá,že jsou přední destičky na hraně a potřebují vyměnit,auto mělo najeto asi 35k,tak jsem jej poslal k šípku a v r. 2017 jsem auto prodal s těmi původními kotouči a destičkami,zbývalo ještě 6mm a jinak jsem vyměnil jenom spodní přední ramena=vyhodil mě na technický,koupil na internetu v DE za 3k a sám namontoval,jinak bylo na autu vše původní a najeto mělo 130k.Já bych korejce nekoupil ani za 200k,ale jsou lidi,co takto nepřemýšlí.Nakonec se můžeš svobodně rozhodnout,co za svoje prachy koupíš,za komoušů stál táta ve frontě/byl v pořadníku/ na žigula a nakonec se na něj dostal favorit,dokonce si v mototechně mohl vybrat ze třech barev:hdědá/khaki/,zelená a okrová,tu si vybral a byl šťastnej jako blecha,že ronil slzy jako hrachy a dalších 10 let měl nový auto a potom zánovní :palec_nahoru:Taky jsem byl na beton rozhodnutej,že beru atmo,ale pak mě syn svezl 1,5 eb,a byl jsem rozpolcenej
FF II,05/2007,1.6/74kW,Kombi,Style-bylo do 28.7.2017
od 28.7.2017 FF III,07/2017/1,5 EB Kombi,Titanium,Magnetic grey
https://www.spritmonitor.de/en/detail/9 ... ml?share=1
od 28.7.2017 FF III,07/2017/1,5 EB Kombi,Titanium,Magnetic grey
https://www.spritmonitor.de/en/detail/9 ... ml?share=1
- LR81
- Nováček
- Příspěvky: 124
- Registrován: 02.04.2014 18:09
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Jenom jsi v těch počtech zapomnel že s tím novým bude muset taky do servisu a to bude neco stát, většinou víc než u staršího. Taky bude mnohem dražší pojistka, nahr. díly atd. Tzn nové auto nikdy nemůže finančně vyjít líp. Jediné v čem se dá souhlasit je že bude jezdit v lepším autě.321910336 píše:jezdil ve staré hujdě za 225, takhle bude mít nové za 350, po sedmi letech ho s malým nájezdem za 150 prodá a bude na tom líp+ bude jezdit v relativně moderním autě
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
"V lepším autě" taky není jistý... dneska máš na výběr buď normální čtyřválec, ale chcípáka a nebo tříválec, což do auta prostě nepatří. Ale to je jen můj názor).
Osobně jsem několik let provozoval Hyundaie s 1.5CRDi 81kW a upřímně nevím, jestli jsem někdy měl komplexně lepší auto. Mondeo je samozřejmě jízdně úplně jinde, ale když si sečtu všechny věci okolo a ne jenom to, jak se v tom jezdí, tak to platí.
Osobně bych toho Cedníka rozhodně nevylučoval a pokud bych se měl rozhodovat mezi Fordem s mrtvou atmsférou nebo tříválcem a pak Ceed s normálním motorem, tak pánové upřímně, otevřete oči a vemte už jako fakt, že dnešní Ceed/i30 je v porovnání s Focusem zcela totéž.
A co se týče případně Rapidu.. doporučuju si do toho aspoň sednout, já osobně jsem z toho měl velmi stísněné pocity. Úzký a čelní sklo přímo před očima. Asi to beru podle Mondea, kde jsou oba tyto faktory zcela různé, ale prostě mě to zarazilo. Nehledě na to, že škodovka nemá až do 1.8 TSi slušný motor a raději 2.0 TSi. Ale to už jsem v obou případech mimo Rapida.
Na závěr, určitě bych se podíval, jestli nejde koupit Mazda 3 nebo Toyota Auris. Pokud by stačil Hatch.
Osobně jsem několik let provozoval Hyundaie s 1.5CRDi 81kW a upřímně nevím, jestli jsem někdy měl komplexně lepší auto. Mondeo je samozřejmě jízdně úplně jinde, ale když si sečtu všechny věci okolo a ne jenom to, jak se v tom jezdí, tak to platí.
Osobně bych toho Cedníka rozhodně nevylučoval a pokud bych se měl rozhodovat mezi Fordem s mrtvou atmsférou nebo tříválcem a pak Ceed s normálním motorem, tak pánové upřímně, otevřete oči a vemte už jako fakt, že dnešní Ceed/i30 je v porovnání s Focusem zcela totéž.
A co se týče případně Rapidu.. doporučuju si do toho aspoň sednout, já osobně jsem z toho měl velmi stísněné pocity. Úzký a čelní sklo přímo před očima. Asi to beru podle Mondea, kde jsou oba tyto faktory zcela různé, ale prostě mě to zarazilo. Nehledě na to, že škodovka nemá až do 1.8 TSi slušný motor a raději 2.0 TSi. Ale to už jsem v obou případech mimo Rapida.
Na závěr, určitě bych se podíval, jestli nejde koupit Mazda 3 nebo Toyota Auris. Pokud by stačil Hatch.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6594
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
V cem bude drazsi? V zakl. vecech je cena stejna, snad v praci, ale tam je ji zase o dost mene u noveho auta. Teda pokud se nebude srat. U starsiho menis vice veci ne a to nemluvim o case co to starsi nejezdi. Ja se taky rozhodoval jestli starsi za 200, nebo nove za 300 a vubec nelituju, ze jsem sel do noveho. Jediny argument co beru, je vyssi pocatecni investice a po mych zkusenostech bych sel i do pujcky, abych se dostal na vyssi vybavu, ale to uz je na zvazeni dotycneho.LR81 píše:Jenom jsi v těch počtech zapomnel že s tím novým bude muset taky do servisu a to bude neco stát, většinou víc než u staršího. Taky bude mnohem dražší pojistka, nahr. díly atd. Tzn nové auto nikdy nemůže finančně vyjít líp. Jediné v čem se dá souhlasit je že bude jezdit v lepším autě.321910336 píše:jezdil ve staré hujdě za 225, takhle bude mít nové za 350, po sedmi letech ho s malým nájezdem za 150 prodá a bude na tom líp+ bude jezdit v relativně moderním autě
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- jarod72pm
- Člen klubu
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Pokud máš daný rozpočet je to jednoduché a nehledej něco extra když na to nejsou prachy protože vždycky by se našel důvod proč přihodit támhle 10 tisíc nebo támhle 10 tisíc a pak se dostaneš na jinou cifru.Jinak do KIA bych osobně nešel.S těch tvých variant bych bral motorově atmosféru 1,6 s tím že tam je rezerva na vylepšení .Navíc nové auto si zajedeš podle sebe a motorově ten skok k tomu vysavači není tak hrozný. Já mám starší verzi Ti-VCT a nemohu si na rodinné auto vůbec stěžovat ,není to žádný extra dravec ale to ten jednolitrový vysavač taky ne i když na město jezdí úsporněji ale to je asi tak vše u tohoto motoru.commanderwar píše:Jenže ty koukáš na verzi Titanium. Já takto velkou verzi focusu nevyužiji a ani nepotřebuji. Ve výbavě
Trend 1,6 benzín 105k cca 319 000
Trend 1,0 eco benzín 125k 373 000
Titanium 1,5 eco benzín 150k 468 00
Oni prostě tu 1,5 nemohou dávat i do trend verzí:(
A to je obrovský rozdíl a nejsem šetřílek, ale na auto mám maximálně 350 000:)
čekáme rodinu a potřebuji nový auto který mě vydrží 10 let tak jako první fofo, ale nechci si brát půjčku a nechci ojetinu kterou zhuntoval nějaký mamlas, chci si auto zhuntovat jenom já sám
Jako obrovský kompromis mezi focusem 1,6 a 1,5 eco vidím
KIA ceed 1.6 GDI 99 kW za 369 000
Chápu že každý chce za ty prachy vytřískat to nejlepší ale sám jsi vlastně odpověděl jak na tom jsi a co si můžeš dovolit a myslím si že i rodina to ocení (tu cenu) .Stejně tyto auta nejsou na závodění nebo jiné šílenosti...
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6594
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
U te klasicke 1,6 je problem, ze k vuli emisim je priskrcena, neda vic benzinu a neda, no a proto se i pocitove zda, ze vuci stejnemu motoru z predeslych verzi nejede. Ja mam klasiku 1,6 Euro 5 a vim co udela jemne poladeni s chovanim motoru. Ne tak u verze Ti-Vct a u tohohle motoru je o dost mene veci, co se muze podelat oproti 3 hrnku, ale ja bych se ho zas tak nebal. Vzdyt to bude novy motor a ne stara raketa.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- LR81
- Nováček
- Příspěvky: 124
- Registrován: 02.04.2014 18:09
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Tak já ti to vypíšu v čem bude dražší: náhr. díly na nové auto jsou většinou dražší, a navíc na starší třeba dávají i slevu, havarijní pojistka bude o dost dražší a nové auto bez havarijka je trochu sebevražda. Musíš jezdit do servisu (garančky), i když autu nic není, což taky něco stojí, atd. atd. A že u staršího se mění více věcí taky nemusí být pravda. Př. mám focus 2007 čtyři roky a za tu dobu jsem měnil jen zadní tlumiče a samozřejmě olej (který si měním sám, čím se taky ušetří) takže náklady za ty 4 roky rozhodně nejsou vyšší než by byly u nového. Tedy znovu, z čistě finančního hlediska se koupě novoty nevyplatíKarel2 píše:V cem bude drazsi? V zakl. vecech je cena stejna, snad v praci, ale tam je ji zase o dost mene u noveho auta. Teda pokud se nebude srat. U starsiho menis vice veci ne a to nemluvim o case co to starsi nejezdi. Ja se taky rozhodoval jestli starsi za 200, nebo nove za 300 a vubec nelituju, ze jsem sel do noveho. Jediny argument co beru, je vyssi pocatecni investice a po mych zkusenostech bych sel i do pujcky, abych se dostal na vyssi vybavu, ale to uz je na zvazeni dotycneho.LR81 píše:Jenom jsi v těch počtech zapomnel že s tím novým bude muset taky do servisu a to bude neco stát, většinou víc než u staršího. Taky bude mnohem dražší pojistka, nahr. díly atd. Tzn nové auto nikdy nemůže finančně vyjít líp. Jediné v čem se dá souhlasit je že bude jezdit v lepším autě.321910336 píše:jezdil ve staré hujdě za 225, takhle bude mít nové za 350, po sedmi letech ho s malým nájezdem za 150 prodá a bude na tom líp+ bude jezdit v relativně moderním autě
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
s jeho nájezdem je malá pravděpodobnost, že se něco podělá. bude jezdit jen na garančky v průměru za 5 tisíc ročně (s 1.6 ještě méně). vidím to tak že když peníze jsou, tak nové, max rok staré, když nejsou tak ojetinu.
- Nonid
- Člen klubu
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Rok stary nejsou vubec spatna koupe... Za stejny penize dostane clovek podstatne lepsi vybavu (rozdil ceny je vetsinou cca 1/4-1/3) s nejakym decentnim najezdem.
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5339
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Není to tak černobílé, jak to vypadá. Před rokem jsem taky řešil, zda si nechat starší (a dle mě dobře servisované) auto se známou historií nebo zainvestovat a vyměnit jej za nové. K tomu, co se zde výše objevilo:
1) Pojištění - měl jsem k POV i havarijko. U nového auta je vyšší o cca třetinu, cena vozu je však 4 násobná. To se myslím dá akceptovat.
2) Servis - u starého auta každých 15k km prohlídka a servis za cca 4,5 tis. Kč + opravy dané běžným opotřebením (měl jsem auto od 43 k km do 180k km, tj. brzdy, spojka + dvouhmota, začalo zlobit DPF, 2 x ložisko a nějaké další drobnosti). Aktuálně u nového po 20.000 km první garančka za 3,5 tis, Kč.
3) Náhradní díly - nevidím důvod proč by měly být zásadně dražší než na starší auto. Nehledě na to, že auto bude třeba 2 - 5 let v záruce a až začne být potřeba náhradních dílů aktuální už půjde za o "starší" auto.
V globále bych teda peníze investoval raději do nového. A vůbec bych se nebál litrového tříválce (vs. atmo 1.6.). Ten motor už je tu pěkných pár let, reference má také s těch lepších a oproti té atmosféře pojede líp ě bude uživatelsky příjemnější.
1) Pojištění - měl jsem k POV i havarijko. U nového auta je vyšší o cca třetinu, cena vozu je však 4 násobná. To se myslím dá akceptovat.
2) Servis - u starého auta každých 15k km prohlídka a servis za cca 4,5 tis. Kč + opravy dané běžným opotřebením (měl jsem auto od 43 k km do 180k km, tj. brzdy, spojka + dvouhmota, začalo zlobit DPF, 2 x ložisko a nějaké další drobnosti). Aktuálně u nového po 20.000 km první garančka za 3,5 tis, Kč.
3) Náhradní díly - nevidím důvod proč by měly být zásadně dražší než na starší auto. Nehledě na to, že auto bude třeba 2 - 5 let v záruce a až začne být potřeba náhradních dílů aktuální už půjde za o "starší" auto.
V globále bych teda peníze investoval raději do nového. A vůbec bych se nebál litrového tříválce (vs. atmo 1.6.). Ten motor už je tu pěkných pár let, reference má také s těch lepších a oproti té atmosféře pojede líp ě bude uživatelsky příjemnější.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6594
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
LR81: ale ja netvrdim, ze je financne lepsi nove auto a ze se to tedy vyplati, jen porovnavam sve naklady s minulym starsim escortem. Delal jsi rozvody, pumpu atd.? To u noveho v podstate nehrozi. samozrejmne pokud to delas sam, tak dost usetris, ale ja to bral na ceny v servise u obou moznosti.
Dnes jde sehnat (jak uz bylo psano) rok stary auto, operativni leasing ci jak se to jmenuje, a tam uz to vychazi docela rozumne.
Dnes jde sehnat (jak uz bylo psano) rok stary auto, operativni leasing ci jak se to jmenuje, a tam uz to vychazi docela rozumne.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- majk
- Nováček
- Příspěvky: 144
- Registrován: 13.05.2008 18:55
- Bydliště: Hostouň-středočeský
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
mohu se vyjádřit pouze k pojistce:měl jsem celou dobu pojistku na starým fokusu pov+hav a nyní mám zase pov+hav a za stejnou cenu 8,5k komplet/rok.A o výhodnosti koupě auta snad ani nemá cenu psát,samosebou,že jsou to vyhozený prachy,ale je to poprvé a naposledy,teda u mě :lol:potom už budu zase kupovat/pokud mi bude dopřáno/voprděný sedačky
FF II,05/2007,1.6/74kW,Kombi,Style-bylo do 28.7.2017
od 28.7.2017 FF III,07/2017/1,5 EB Kombi,Titanium,Magnetic grey
https://www.spritmonitor.de/en/detail/9 ... ml?share=1
od 28.7.2017 FF III,07/2017/1,5 EB Kombi,Titanium,Magnetic grey
https://www.spritmonitor.de/en/detail/9 ... ml?share=1
- Cernoch-L
- Nováček
- Příspěvky: 192
- Registrován: 01.03.2009 21:45
- Bydliště: Děčín
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
co se týče garančky tak už mě pěkně serou.... mám 1.6 benzín a pomalu pod 6 jsem se ještě nedostal, byl jsem už na třech.... ale příští rok na ně pěkně z vysoka tak s... pozorně jsem si přečetl fakturu a jen za kontrolu celého auta, že stěrače stírají a blinkry blikají chtějí pomalu 2 tis.... příště udělám jen olej s filtrem, případně geošku náprav a vzducháče si vyměním sám, na tom nic není....
Byl: FF3 po faceliftu combi 1.6 Ti VCT 77kw Trend+ modrá Blazer
Byl: FF2 po faceliftu 5dv. 1.6 16v 74 kw Trend béžová Chill
Byl: FF2 po faceliftu 5dv. 1.6 16v 74 kw Trend béžová Chill
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9403
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
přijeď do Liberce na garančku mě stála asi 4400kč první
- Cernoch-L
- Nováček
- Příspěvky: 192
- Registrován: 01.03.2009 21:45
- Bydliště: Děčín
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
první myslím byla celkem levná taky no, ale co sem byl letos na třetí, tak jsem se hodně divil co všechno chtěj... jediný co se mi už kdy vyplatilo, tak prohlídka laku, za to chtěj myslím 500 kč jednou za dva roky, kdy u předchozího FF2 jsem to využil kvůli záruce, kdy mi udělali bezplatnou opravu, kdybych to neměl, tak mě vyfáknou
Byl: FF3 po faceliftu combi 1.6 Ti VCT 77kw Trend+ modrá Blazer
Byl: FF2 po faceliftu 5dv. 1.6 16v 74 kw Trend béžová Chill
Byl: FF2 po faceliftu 5dv. 1.6 16v 74 kw Trend béžová Chill
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů