Právě je 20.10.2018 17:56



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
 1.6 Ti-VCT 77 kW r.v. 2011 - problémy s převodovkou 
Autor Zpráva

Registrován: 07.10.2018 14:07
Příspěvky: 1
Odeslat 1.6 Ti-VCT 77 kW r.v. 2011 - problémy s převodovkou
Dobrý den,

přibližně před 2 týdny jsem si pořídil ojetý Ford Focus 1.6 Ti-VCT 77 kW z autobazaru. Je to rok výroby 2011, po první majitelce z Německa. Najeto má asi 128 000 km. Zatím maximální spokojenost, motor až nečekaně táhne, spotřeba podle palubního počítače taky nevypadá zle. Je to však asi 4 dny zpátky, co se mi začal objevovat určitý problém. Předpokládám, že na vině bude převodovka. Problém spočívá v tom, že když se potřebuji rozjet na spátečku, tak jakmile lehce zvednu otáčky a pouštím spojku do záběru, ozve se rána a po ní zvuk, který bych asi nejlépe dokázal přirovnat ke zvuku dotáčejícího se turba po akceleraci u vyběhaných dieselů. V ten moment také auto navzdory spojce v záběru přestane táhnout. Zatím mi naštěstí vždy pomohlo vyřadit do neutrálu, uvolnit spojku, pár vteřin počkat a pak řadit znovu.

Zatím asi jediné bližší informace, které jsem byl schopen vysledovat, jsou, že k tomu dochází vždy po předchozí jízdě (klidně i kratší). Předpokládám, že to nemá souvislost s tím, jak moc je spojka při tom či onom rozjezdu namáhána, protože si mi to většinou stalo při rozjezdu prakticky po rovině. Například když ráno couvám s chladným motorem z garáže, je to dost prudký kopec a přesto se za takové situace s ničím problém nebyl.

Auto mám teprve krátce, takže o něm ještě nemám nastudovaných příliš mnoho informací. Co jsem se ale tak díval, měla by mít převodovka ovládání lanovody. Tak mě napadlo, jestli třeba nedochází k tomu, že by mi prostě v převodovce "vyskakovala zpátečka" ze záběru. Jsem ale pouze začátečník, takže budu rád za jakoukoli radu. Na autě jsem dost závislý a nerad bych, aby mě někde nechalo.

Předem díky všem

Martin


07.10.2018 14:35
Profil E-mail
Junior
Junior
Uživatelský avatar

Registrován: 10.03.2008 14:30
Příspěvky: 434
Bydliště: Praha
Odeslat Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW r.v. 2011 - problémy s převodovkou
Zpátečka a převodovka ib5, to je klasika... Ja si ještě nezvyknul. Někdy proste nezapadne pri řazení jak by měla a jak se dostane spojka do záběru, tak vyskočí.
Co dělám já (už to mám tak nějak v ruce, takže v 80% jsem schopen tipnout, že zpátečka nezapadla):
1. Před zařazením zpátečky u stojiciho auta zaradim čtyřku (zastavení roztocene hřídele převodovky, eliminuje ránu při řazení zpátečky)
2. Rozjíždím se / pouštím spojku a stále tlačím na řadící páku, jako bych radil zpatecku - někdy je znát, ze rychlost zapadne až potom, co se dostane do záběru spojka. Po té již netlacit.

Za sebe musím říct, ze se mi to 100% prostě nedaří a to se nepokladam za ridicskou lamu.

_________________
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX


07.10.2018 16:23
Profil E-mail
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: jindrichviii a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přeskočit na:  
Powered by phpBB © phpBB Group.