1.6 Ti-VCT 77 kW r.v. 2011 - problémy s převodovkou
Napsal: 07.10.2018 15:35
Dobrý den,
přibližně před 2 týdny jsem si pořídil ojetý Ford Focus 1.6 Ti-VCT 77 kW z autobazaru. Je to rok výroby 2011, po první majitelce z Německa. Najeto má asi 128 000 km. Zatím maximální spokojenost, motor až nečekaně táhne, spotřeba podle palubního počítače taky nevypadá zle. Je to však asi 4 dny zpátky, co se mi začal objevovat určitý problém. Předpokládám, že na vině bude převodovka. Problém spočívá v tom, že když se potřebuji rozjet na spátečku, tak jakmile lehce zvednu otáčky a pouštím spojku do záběru, ozve se rána a po ní zvuk, který bych asi nejlépe dokázal přirovnat ke zvuku dotáčejícího se turba po akceleraci u vyběhaných dieselů. V ten moment také auto navzdory spojce v záběru přestane táhnout. Zatím mi naštěstí vždy pomohlo vyřadit do neutrálu, uvolnit spojku, pár vteřin počkat a pak řadit znovu.
Zatím asi jediné bližší informace, které jsem byl schopen vysledovat, jsou, že k tomu dochází vždy po předchozí jízdě (klidně i kratší). Předpokládám, že to nemá souvislost s tím, jak moc je spojka při tom či onom rozjezdu namáhána, protože si mi to většinou stalo při rozjezdu prakticky po rovině. Například když ráno couvám s chladným motorem z garáže, je to dost prudký kopec a přesto se za takové situace s ničím problém nebyl.
Auto mám teprve krátce, takže o něm ještě nemám nastudovaných příliš mnoho informací. Co jsem se ale tak díval, měla by mít převodovka ovládání lanovody. Tak mě napadlo, jestli třeba nedochází k tomu, že by mi prostě v převodovce "vyskakovala zpátečka" ze záběru. Jsem ale pouze začátečník, takže budu rád za jakoukoli radu. Na autě jsem dost závislý a nerad bych, aby mě někde nechalo.
Předem díky všem
Martin
přibližně před 2 týdny jsem si pořídil ojetý Ford Focus 1.6 Ti-VCT 77 kW z autobazaru. Je to rok výroby 2011, po první majitelce z Německa. Najeto má asi 128 000 km. Zatím maximální spokojenost, motor až nečekaně táhne, spotřeba podle palubního počítače taky nevypadá zle. Je to však asi 4 dny zpátky, co se mi začal objevovat určitý problém. Předpokládám, že na vině bude převodovka. Problém spočívá v tom, že když se potřebuji rozjet na spátečku, tak jakmile lehce zvednu otáčky a pouštím spojku do záběru, ozve se rána a po ní zvuk, který bych asi nejlépe dokázal přirovnat ke zvuku dotáčejícího se turba po akceleraci u vyběhaných dieselů. V ten moment také auto navzdory spojce v záběru přestane táhnout. Zatím mi naštěstí vždy pomohlo vyřadit do neutrálu, uvolnit spojku, pár vteřin počkat a pak řadit znovu.
Zatím asi jediné bližší informace, které jsem byl schopen vysledovat, jsou, že k tomu dochází vždy po předchozí jízdě (klidně i kratší). Předpokládám, že to nemá souvislost s tím, jak moc je spojka při tom či onom rozjezdu namáhána, protože si mi to většinou stalo při rozjezdu prakticky po rovině. Například když ráno couvám s chladným motorem z garáže, je to dost prudký kopec a přesto se za takové situace s ničím problém nebyl.
Auto mám teprve krátce, takže o něm ještě nemám nastudovaných příliš mnoho informací. Co jsem se ale tak díval, měla by mít převodovka ovládání lanovody. Tak mě napadlo, jestli třeba nedochází k tomu, že by mi prostě v převodovce "vyskakovala zpátečka" ze záběru. Jsem ale pouze začátečník, takže budu rád za jakoukoli radu. Na autě jsem dost závislý a nerad bych, aby mě někde nechalo.
Předem díky všem
Martin