Stránka 1 z 1

1.6 Ti-VCT 77 kW r.v. 2011 - problémy s převodovkou

Napsal: 07.10.2018 15:35
od Martin95
Dobrý den,

přibližně před 2 týdny jsem si pořídil ojetý Ford Focus 1.6 Ti-VCT 77 kW z autobazaru. Je to rok výroby 2011, po první majitelce z Německa. Najeto má asi 128 000 km. Zatím maximální spokojenost, motor až nečekaně táhne, spotřeba podle palubního počítače taky nevypadá zle. Je to však asi 4 dny zpátky, co se mi začal objevovat určitý problém. Předpokládám, že na vině bude převodovka. Problém spočívá v tom, že když se potřebuji rozjet na spátečku, tak jakmile lehce zvednu otáčky a pouštím spojku do záběru, ozve se rána a po ní zvuk, který bych asi nejlépe dokázal přirovnat ke zvuku dotáčejícího se turba po akceleraci u vyběhaných dieselů. V ten moment také auto navzdory spojce v záběru přestane táhnout. Zatím mi naštěstí vždy pomohlo vyřadit do neutrálu, uvolnit spojku, pár vteřin počkat a pak řadit znovu.

Zatím asi jediné bližší informace, které jsem byl schopen vysledovat, jsou, že k tomu dochází vždy po předchozí jízdě (klidně i kratší). Předpokládám, že to nemá souvislost s tím, jak moc je spojka při tom či onom rozjezdu namáhána, protože si mi to většinou stalo při rozjezdu prakticky po rovině. Například když ráno couvám s chladným motorem z garáže, je to dost prudký kopec a přesto se za takové situace s ničím problém nebyl.

Auto mám teprve krátce, takže o něm ještě nemám nastudovaných příliš mnoho informací. Co jsem se ale tak díval, měla by mít převodovka ovládání lanovody. Tak mě napadlo, jestli třeba nedochází k tomu, že by mi prostě v převodovce "vyskakovala zpátečka" ze záběru. Jsem ale pouze začátečník, takže budu rád za jakoukoli radu. Na autě jsem dost závislý a nerad bych, aby mě někde nechalo.

Předem díky všem

Martin

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW r.v. 2011 - problémy s převodovkou

Napsal: 07.10.2018 17:23
od jenikHK
Zpátečka a převodovka ib5, to je klasika... Ja si ještě nezvyknul. Někdy proste nezapadne pri řazení jak by měla a jak se dostane spojka do záběru, tak vyskočí.
Co dělám já (už to mám tak nějak v ruce, takže v 80% jsem schopen tipnout, že zpátečka nezapadla):
1. Před zařazením zpátečky u stojiciho auta zaradim čtyřku (zastavení roztocene hřídele převodovky, eliminuje ránu při řazení zpátečky)
2. Rozjíždím se / pouštím spojku a stále tlačím na řadící páku, jako bych radil zpatecku - někdy je znát, ze rychlost zapadne až potom, co se dostane do záběru spojka. Po té již netlacit.

Za sebe musím říct, ze se mi to 100% prostě nedaří a to se nepokladam za ridicskou lamu.

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW r.v. 2011 - problémy s převodovkou

Napsal: 23.10.2018 06:07
od Martin95
Velice děkuji za informace. Chtěl jsem se jenom ještě zeptat, jestli je možné, že by problémy se řazením zpátečky mohly souviset se stavem lanovodů ovládajících převodovku.

Předem díky