zahrivani motoru

Krivi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 03.01.2018 22:48

Re: Zahřátí motoru

Příspěvek od Krivi » 16.01.2018 18:46

Tak jsem sahal snad na vsechny hadice co jsem tam videl a vsechny byli studene... jel jsem s tim cca 10 min
Přílohy
2312015D-2239-420C-AE98-64762BE5DC74.jpeg

Krivi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 03.01.2018 22:48

Re: Zahřátí motoru

Příspěvek od Krivi » 16.01.2018 18:47

Jak horni tak spodni je studena...

Uživatelský avatar
dusanlulka
Junior
Junior
Příspěvky: 442
Registrován: 04.05.2013 16:57

Re: Zahřátí motoru

Příspěvek od dusanlulka » 16.01.2018 19:24

Pravdepodobne na ochladenie staci kurenie.
Mne sa -5 a menej zohreje ledva na 65 ale ked vypnem kurenie stupne to za par min. na 90.

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Zahřátí motoru

Příspěvek od Sagic » 16.01.2018 19:27

Ja teda muzu pripsat zkusenost s mk2 1.6 tdci 80 KW a stacilo mit zaple topeni a jet pianko na 5 a teplota klesala k 65 stupnum, to same stani v kolone. Jakmile sem to za mestem zase prislapl tak teplota sla nohoru...
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Krivi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 03.01.2018 22:48

Re: Zahřátí motoru

Příspěvek od Krivi » 16.01.2018 19:47

Ja mel pred focusem mondeo mk4, sice zrvalo dlouho nez se zahral, ale teplota se potom drzela na 90stupnich.
I kdyz jsem jel z CB do Prahy treba tak raficka se na 90 nedostala (rychlost 130-150km/h), raficka zustala jak jsem poslal fotku v prvnim prispevku.

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Zahřátí motoru

Příspěvek od TomFocus » 16.01.2018 20:24

Nejdo o to jak rychle jedeš, ale kolik ot. točíš!
Pokud máš hadici z termostatu do chladiče studenou prvních x km tak jezdíš šetrně k motoru a neškodilo by věci to i víc točit (nižší kvalty) ať se motor prohřeje. A nebo dát kartón před chladič.
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Zahřátí motoru

Příspěvek od jarod72pm » 16.01.2018 20:29

Mám sice benzín ale když jsem tomu šlapal na dálnici tak se to k 90 ani nepřiblížilo a soused má nafťáka a pochvaluje si že chlazení má Ford řešené asi dost dobře ,stání v kolonách v létě no problem natož když jede po městě posouváním v koloně. :palec_nahoru:
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Krivi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 03.01.2018 22:48

Re: Zahřátí motoru

Příspěvek od Krivi » 16.01.2018 20:40

No tak zkusim dat karton pred chladic, snad to pomuze. Znamej rikal, ze pokud nepomuze ani to, tak bych mel nechat vymenint termostat.

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od TomFocus » 16.01.2018 20:56

Termostat se mění, když zůstane buď otevřenej nebo jen zavřenej a nebo (můj případ) funguje extrémně zpomaleně. Já měl hadici k chladiči ihned teplou po rozjezdu.
Kartón dej, ale začni menším rozměrem :wink:
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Krivi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 03.01.2018 22:48

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od Krivi » 18.01.2018 17:44

Tak karton jsem jeste nezkousel, ale zkusil jsem to, ze jsem zaradil 3.rychlostni stupen a slapal jsem na to na 4500 otacek raficka ukazatele teploty byla na 90 stupnich ale po tom co jsem zvolnil tak to hned behem peti vterin kleslo zase na tech cca 75 stupnu.

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od TomFocus » 18.01.2018 21:39

Určitě bych chrochtáka netrápil delší dobu přes cca 3500ot.
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Krivi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 03.01.2018 22:48

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od Krivi » 18.01.2018 22:04

Ale kdyz ta teplota mozoru tak rychle kolisa, tak jsem to chtel nejak vyzkouset. Myslis ze je ten termostat spatnej?? U zadnyho auta mi to takhle nikdy nekoslisalo. Vzdy se to dostalo na 90 a tam to drzelo.

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 599
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od vladka1 » 18.01.2018 23:19

Tipnul bych termostat nezavírá jak by měl a zbytkový průtok to ochladí... Proud vzduchu kolem motoru by to až tak ochladit neměl, stejně tak topení... Tvůj motor neznám, ale 1,9 JTD 63 kW se dlouho ohřívá (ca 15 km), ale pak teplotu drží na středu... Karton před 2/3 vstupu k chladiči může pomoct, omezí proud vzduchu kolem motoru.. Je dobrý nechat díru před IC, pro chladič nechat menší dírytak aby to při sepnutí sahary dobře chladilo. Přidělávám měděným drátkem.
Ale pokud je studená hadice od termostatu k chladiči, tak je termostat OK... Může i otvírat/ zavírat skokově - nejde lehce, napruží se a pak skočí, to by vysvětlovalo to kolísání...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od TomFocus » 19.01.2018 06:30

Tak ten term. výměn. Já to měnil hodku a cena term. do 700,- .
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od Sagic » 19.01.2018 14:01

Chovalo se mi to stejne... proste sem jel trochu pod zatezi a pohoda, vyjedu na horizont dam nohu z plynu nebo to lehtam a sla teplota dolu. Termostat sem menil a porad stejne.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti