DPF (filtr pevných částic)

Odpovědět
blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 760
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: DPF (filtr pevných částic)

Příspěvek od blackbox80 » 31.07.2020 21:03

foki píše: 13.03.2015 20:43 novej kolem 90pa , v dobre kondici kolem 400pa , spusteni regenerace kolem 1500-2000pa , ucpany co nelze zregenerovat 4000pa vse volnobeh
ahoj
mám předFL(2009) >> ten neumí měřit saze/zanešení DPF
to co zatím vidím je
- průměrná vzdálenost mezi regeneracemi (560-600km >> mění se podle stylu jízdy a čím agresivnější tím víc se prodlužuje)
- počet neuspěšných regenerací (0) > nevím jestli se tomu dá 100% věřit
- teploty / egr atd.

podle čeho nejlépe odhadnou kondici/úroveň zanesení DFP a jaké další parametry je vhodné u předFL sledovat(přeci je toho umí méně než poFL) ?

DP_DPF se mi na volnoběh pohybuje kolem 0,2-0,6 kPa >> což jsem pochopil, že je v pohodě :)

Tom.cz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 05.07.2012 20:27

Re: DPF (filtr pevných částic)

Příspěvek od Tom.cz » 07.03.2021 18:54

Ahoj, moje zkušenosti s DPF. Mám Mondeo Mk4, 2009, před-FL, 103kw. Koncovka černá už od začátku :-) Nikdy žádný problémy, spotřeba stejná, výkon taky, žádný cukání, prostě nic a na emisích mě vyhodili. Vzal jsem to do Fordu (Carent), tam na to koukli a závěr, že filtr je KO. Tak ho vyměnili, starej si nechali. Cena cca 18tis, takže bych nevymýšlel chujoviny s čištěním a podobnýma chvilkovýma kravinama a pokud bude problém, tak to rovnou vyměnit. Zvláště, když to Ford dělá za pár kaček. Najeto bylo cca 270tis km.
Ford Mondeo kombi, MK IV 2.0TDCi, 103kW, Titanium

maxikita
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 20.01.2025 03:11

Re: DPF (filtr pevných částic)

Příspěvek od maxikita » 06.10.2025 22:57

nechápu jak někdo může šířit takové nesmysly a dezinformace že jakmile otře prst o koncovku výfuku a prst bude černý že toto auto má zničený a ucpaný DPF , taková kokotina tomu věřit, není to pravda , protože jakmile začne auto regenerovat tak vám tak zasere koncovku výfuku černými sazi že to ani po 1000 km nezmizí , pokud to nevyčistíte hadrem budete to tam mít furt a dpf filtr bude filtrovat v pořádku takže podle toho se to poznat nedá
další dezinformace , nejvetší kokotina je ta že jakmile vyměníš špatný DPF za nový originál že uděláš dobře, ano na chvilku budeš mít s emisema klid ale po chvilce zjistíš že jsi udělal extremní chybu a DPF je zase KO , je to problém, protože jsi po výměně DPF neudělal generálku motoru, jen DPF nic nevyřeší, musí se udělat komplet GO motoru

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk4 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host