Velmi časté regenerace DPF

CHiP
Nováček
Nováček
Příspěvky: 150
Registrován: 19.10.2016 10:26

Velmi časté regenerace DPF

Příspěvek od CHiP » 05.08.2018 17:19

Před měsícem jsem s autem (Mondeo, viz. podpis) škrtl podvozkem na sjezdu k chatě (bylo to jen lehké krátké škrtnutí) a od té doby probíhají velmi často regenarace DPF. Do té doby se filtr regeneroval v létě každých 1000 až 1200 km, v zimě o něco častěji. Během chvilky, co podvozek škrtl o zem, začala regenerace filtru, což bylo divný, protože se regeneroval pár dní před tím. Zastavil jsem a nechal filtr regenerovat se a šel jsem hledat jestli se na autě něco poškodilo. Lezl jsem pod auto, svítil si baterkou a nenašel jsem, čím auto škrtlo o zem. Ani na asfaltu jsem nenašel přesné místo kde auto škrtlo. Co ale začalo být divné, že se filtr sice regeneroval, ale nebyl cítit žádný smrad od vypalování. Do té doby, když se filtr regeneroval, tak to byl strašný smrad, jak se to vypalovalo. Následující dny se regenerace filtru pouštěli v rozmezí cca 30 - 300 km a při žádné regeneraci nebyl cítit žádný smrad. V pátek to už ale byl extrém. Ujel jsem 50km a těsně před cílem se spustila první regenerace ten den, opět nic cítit z výfuku nebylo - nechal jsem nastartované auto stát a čekal až se regenerace dokončí a pak teprve jsem vypnul motor. Auto stálo asi hodinu, nastartoval jsem, ujel pár set metrů a spustila se druhá regenerace. Ujel jsem 15 km a regenerace stále probíhala. V tu chvíli jsem neměl čas na čekání, takže jsem motor vypnul při regeneraci. Po půl hodině start motoru a po asi 5 km jízdy se spustila třetí regenerace. Po ukončení regenerace zbylých 30km domů už se další regenerace nespustila.
Auto jsem připojil dneska na diagnostiku, ale žádnou chybu nehlásí, žádná kontrolka nesvítí, startuje normálně, jede normálně, zvuk motoru je stále stejný... jen ty regenerace filtru zlobí. Za ten měsíc od dovolený jich proběhlo minimálně už tak 15 8O
V brzké době chci zvednou auto a podívat se na podvozek až bude na zvedáku.
Nemá někdo nějaký tip, co se mohlo poškodit a na co se zaměřit, kde hledat? Nerad bych zbytečně kupoval nový DPF, když ten starý je ještě v pořádku (možná byl v pořádku, pokud se nepoškodil o silnici :D ) .
Mondeo kombi MK IV, 2012, 2.2TDCi 147kW, Titanium+Webasto+Winter packet (od 2016)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)

Uživatelský avatar
FLA
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1385
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko

Velmi časté regenerace DPF

Příspěvek od FLA » 05.08.2018 17:46

zacni poriadnou diagnostikou najlepšie pocas jazdy, aku diagnostiku si použil?
prečo neprebieha regenerácia môže mat na svedomí niekoľko pričin
ObrázekKuga 2.0 Tdci AWD Spirit X
predtým:
C-Max 1.6 85kW TDCi Titanium X
Focus Combi Ghia 2007 1.6L Duratec-16V Ti-VCT
Focus Combi Trend '99 1.8TDdi

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Velmi časté regenerace DPF

Příspěvek od ZaQik » 05.08.2018 18:26

mozna ponicena cidla na DPFku (nebo vedeni k nim) - jedno je pred a jedno je za DPF
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

CHiP
Nováček
Nováček
Příspěvky: 150
Registrován: 19.10.2016 10:26

Re: Velmi časté regenerace DPF

Příspěvek od CHiP » 05.08.2018 19:56

FLA: Použil jsem ELMConfig a FORScan přes USB kabel. Abych mohl něco zkoumat na notebooku za jízdy, tak potřebuju řidiče a s tím mi manželka na našich cestách nepomůže. S Mondeem odmítá jezdit, že prý je moc velké a má moc pedálů (tři) :mrgreen: A zase jen tak jezdit s kámošem několik hodin s nejistým výsledkem je podle mě zbytečné, když nevím zda to opět začne vypalovat a zda to něco ukáže. Ve finále si to opravovat sám stejně nebudu a odvezu to do servisu :D Jenže když bych teď zajel do servisu, tak mi auto vrátí zpět, že jede normálně a na diagnostice to žádnou chybu nehlásí a ať jezdím dokud se nerozsvítí nějaká kontrolka... + jim samozřejmě tu diagnostiku zaplatím, už jsem zažil :?
Proto se ptám tady, jestli se s tím někdo nesetkal nebo o tom neslyšel, jestli to nemůže být nějaká blbost, něco někde povyskočilo, třeba jen drobná netěsnost na výfukovém potrubí, povytažený konektor,... od toho jak se pohnulo výfukové potrubí. Ale že by se pohnulo nějak extrémně, to si nemyslím, jel jsem pomaličku a ozvali se dvě drobný krátký škrtnutí, takové jen "drrrn, drrrn".

ZaQik: Tyjo ty čidla jsou z pravého boku filtru že? Kabeláž je taktéž vpravo. Moc si nedokážu představit, jak by se poškodily o silnici. Ale dík za tip, zkusím se na to zaměřit, až bude auto nahoře :)
Mondeo kombi MK IV, 2012, 2.2TDCi 147kW, Titanium+Webasto+Winter packet (od 2016)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Velmi časté regenerace DPF

Příspěvek od Sagic » 06.08.2018 10:58

Teoreticky kdybys pred filtrem mel netesnost na cidle (nebo pred) tak snizis tlak a rozdil pak s tim za filtrem bude velky a bude si myslet ze je ucpany?
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

CHiP
Nováček
Nováček
Příspěvky: 150
Registrován: 19.10.2016 10:26

Re: Velmi časté regenerace DPF

Příspěvek od CHiP » 07.08.2018 21:42

Takže ani při zvednutí auta nejde najít místo na podvozku, které škrtlo o asfalt... tedy mechanicky na podvozku (výfukovém potrubí) nic poškozeného není.
Jel jsem tedy do servisu a výsledek je takový, že ani oni nic poškozeného na podvozku nenašli a zjistili, že je vadná lambda sonda a 5. vstřikovač včetně žhavící cívky. DPF je údajně naplněn na 40%. Příští týden bude výměna uvedených komponent a do té doby prý s autem nemám moc jezdit. Chudák Fábie, ta najede tento týden víc km než u předchozí majitelky za čtvrt roku :mrgreen:
Mondeo kombi MK IV, 2012, 2.2TDCi 147kW, Titanium+Webasto+Winter packet (od 2016)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)

CHiP
Nováček
Nováček
Příspěvky: 150
Registrován: 19.10.2016 10:26

Re: Velmi časté regenerace DPF

Příspěvek od CHiP » 14.08.2018 17:23

Dnes (snad) opraveno. Nakonec prý museli ještě vyčistit DPF, protože už byl tak zanesený, že nešla spustit jeho regenerace. Po vyčištění provedli regeneraci filtru včetně resetu hodnot. Aktuálně je prý naplněn na 4%, což je prý ještě hodně dobrá hodnota a prý ještě chvíli v autě vydrží... tak jsem zvědavý, kolik toho ještě vydrží, když už má najeto 180 tisíc :D
Mondeo kombi MK IV, 2012, 2.2TDCi 147kW, Titanium+Webasto+Winter packet (od 2016)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)

vladko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.10.2011 12:15
Bydliště: Ostrava

Re: Velmi časté regenerace DPF

Příspěvek od vladko » 14.08.2018 21:12

Já pořád někde čtu jak někomu řekli na kolik procent má filtr ucpaný. Vím že to ukazoval opel a tuším škoda na diagnostice, ale na diagnostice fordu jsem to nikdy neviděl. To si vždycky říkám že ty čísla cucaj z prstu. Navíc ty máš tuším už dpf bez aditiva tedy se svým vstřikem. Ty by měli tuším ty auta přežít. Řekli ti aspoň jak to čistili? Silně pochybuji že nějaký servis vlastní tu pec ve které se to vypaluje.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014

CHiP
Nováček
Nováček
Příspěvky: 150
Registrován: 19.10.2016 10:26

Re: Velmi časté regenerace DPF

Příspěvek od CHiP » 15.08.2018 08:11

vladko: Netuším odkud hodnoty zaplnění filtru brali, ale tipuju, že to bude nějaký přepočet z čidla před filtrem a z čidla za filtrem :) Ano, filtr je již bez aditiva a má vlastní pátý vstřikovač, který byl KO. Mám tam teď nový včetně žhavící cívky (ta prý byla také KO). Neříkali jak to čistili a nenapadlo mě se zeptat. Jen za samotný úkon čištění filtru si účtovali 1600 Kč. No kdybych si nevšiml těch častých regenerací (při kterých se nic nevypalovalo) a které přestali poté, co jsem napsal první příspěvek v tomto vlákně a neřešil to dál, tak se filtr zanesl úplně a byl by na vyhození... a kontrolka se do včerejšího dne žádná ani nerozsvítila (nebo nějaké varování) :? Poté co jsem napsal první příspěvek už se žádná regenerace nespustila, jen se je auto snažilo neúspěšně spouštět - při spuštění regenerace je cítit drobné cuknutí (asi jako když se za jízdy zapne klimatizace) a takhle to cuklo každých cca 5 minut. Říkali to i v servisu, že když jsem přijel včera, tak auto bylo v režimu, kdy se stále dokola snažilo marně spouštět regenerace filtru. V tomto režimu jsem najel asi 150 km a kontrolka se stejně žádná nerozsvítila... Od opravy už to "necuká" :D
Mondeo kombi MK IV, 2012, 2.2TDCi 147kW, Titanium+Webasto+Winter packet (od 2016)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)

vladko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.10.2011 12:15
Bydliště: Ostrava

Re: Velmi časté regenerace DPF

Příspěvek od vladko » 15.08.2018 22:57

já to na mojem nepoznam. jedine kdyz pripojim diagnostiku za jizdy.
ale pokud jsem mel ja problem s dpf, tak v diganostice jsem mel hlasku ze prilis dlouha regenerace. tzn kdyz se mu to nepovede v nejakem case vypalit tak ji ukonci. tuhle by jsi tam tusim mel mit. tak snad to opravili dobre a bude slouzit jeste dlouho ;-)
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014

CHiP
Nováček
Nováček
Příspěvky: 150
Registrován: 19.10.2016 10:26

Re: Velmi časté regenerace DPF

Příspěvek od CHiP » 16.08.2018 12:56

Tak aby toho nebylo málo, ještě mě včera vybláznil kamarád automechanik, že po statické regeneraci DPF musím vyměnit olej a divil se, že mi ho nevyměnili rovnou v servisu. Tak jsem dneska dal olej z motoru na tribodiagnostiku a olej měnit nemusím. Dle výsledků testů je olej OK, zhruba v půlce své životnosti :)
Mondeo kombi MK IV, 2012, 2.2TDCi 147kW, Titanium+Webasto+Winter packet (od 2016)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)

RosemanCZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 199
Registrován: 21.08.2011 14:28
Bydliště: Praha

Velmi časté regenerace DPF

Příspěvek od RosemanCZ » 16.08.2018 14:16

Jak jsem byl nedavno poucen, vymena oleje je nutna jen u Euro 4, kde se nafta vstrikuje normalne do valcu (a tim znehodnocuje olej pri neuspesne regeneraci), zatimco u Euro 5 uz potreba neni, protoze tam je samostatny vstrik primo a pouze pro DPF...
Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi Trend, r.v. 2007 (MKIII)

CHiP
Nováček
Nováček
Příspěvky: 150
Registrován: 19.10.2016 10:26

Re: Velmi časté regenerace DPF

Příspěvek od CHiP » 14.09.2018 10:15

Jojo, ten pátý vstřik mám nový.
Ale oprava se asi moc nepovedla. Od opravy jsem ujel již asi 2000 km a každých 200-300 km se spouští regenerace. Takže každý druhý (nejpozději třetí) den se mi teď regeneruje filtr... :roll:
Mondeo kombi MK IV, 2012, 2.2TDCi 147kW, Titanium+Webasto+Winter packet (od 2016)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3913
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od djdekl » 14.09.2018 11:29

Myslim ze u Euro5 je to normalni stav

Uživatelský avatar
dusanlulka
Junior
Junior
Příspěvky: 442
Registrován: 04.05.2013 16:57

Re: Velmi časté regenerace DPF

Příspěvek od dusanlulka » 14.09.2018 13:25

Ja som menil DPF cca.pred 3 000 km. regeneracie aj po resete DPF prebiehali po 100-150km.
Kedze ma to hodne sralo tak som spekuloval dalsie resety nutena regeneracia ale nic sa nezmenilo.
Potom som skusal reset R.J. cez ELM Config ale nemal som okuliare a mal som nastavenu
nespravnu R.J. a stala sa dost divna vec,regeneracie po 350-400 km. ale bonus
je ze R.J. odstavila ERG. ostava zavrety ale ked vypnem motor normalne prebehne
cistiaci cyklus 0%-100% a po 1500km. môzem zdpovedne prehlasit ze sporteba sla cca.0,5l.
dole,svieti tam 4,3l. na 100km. (kontrolovane po dotankovani)
Ale p2458 61 tam po regeneraci svieti.
regeneracia trva cca.8-10km. a po nej je tlak na volnobehu 0,0-0,1kp.
Naposledy upravil(a) dusanlulka dne 02.11.2018 21:53, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů