Vyčtené chyby z diagnostiky
- jarod72pm
- Test driver
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
Jak je to dnes před emisemi a STK?
mohu vymazat chyby?
Nedávno mi ukousla kabel kuna takže mě se zapsala chyba a sice kontrolka motoru potom zhasla ale asi bude zapsaná tak jestli to nějak budou na emisích řešit?
mohu vymazat chyby?
Nedávno mi ukousla kabel kuna takže mě se zapsala chyba a sice kontrolka motoru potom zhasla ale asi bude zapsaná tak jestli to nějak budou na emisích řešit?
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 537
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
Ano, jen a pouze v ceskem obsurdistanu clovek MUZE vymazat chyby bezprostredne pred
emisema a stejne ho mohou pustit.
Ale musis pak min. najet readiness kody, jinak by te to nemelo pustit.
(U Fordu se vynechava jedna jednicka kterou tam Ford nechal chybne, viz. https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... rL3hQ2gqMP).
emisema a stejne ho mohou pustit.
Ale musis pak min. najet readiness kody, jinak by te to nemelo pustit.
(U Fordu se vynechava jedna jednicka kterou tam Ford nechal chybne, viz. https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... rL3hQ2gqMP).
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
Předpokládám, že adaptace se smažou zároveň s vymazáním chyb, ale pro jistotu jsem to nechal přes noc s odpojeným akumulátorem.Tomin123 píše:Smaznul bych po odpojeni vahy adaptace, jinak se to muze dost dlouho "prat s bohatosti".
Mám pak začít jezdit bez váhy s tím, že se velmi brzy rozsvítí kontrolka? Nebo to mám všechno připojit a sledovat?
Pokud to dobře chápu, moje hodnoty LTFT z Torque jsou vždy jen odpovídající hodnota v mapě, kterou si můžu prohlídnout celou, když si půjčím fordiag?
Nenašel jsem MAP sensor, ačkoliv torque nějakou hodnotu čte. Když to má MAF, nemá to MAP?
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 537
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
Adaptace se NEmazou pri smaznuti chyb. Na to je separe servisni akce v diag., nebo zkusit to odpojeni baterky.
- Vymaznout adaptace, odpojit vahu, nastartovat a sledovat co delat STFT a LTFT
- nechat to zahrat a zklidnit volnobeh
- pak pripojit vahu (za chodu motoru) a sledovat co okamzite po pripojeni zacne delat S(L)TFT
Fordiag ti s adaptacni mapou na tomto motoru bohuzel nepomuze - tam nelze vycist.
Nektere motory maji obe cidla, ale atmo-benziny vetsinou jen jedno.
Co to je za PID co ukazuje ten Torque ?
- Vymaznout adaptace, odpojit vahu, nastartovat a sledovat co delat STFT a LTFT
- nechat to zahrat a zklidnit volnobeh
- pak pripojit vahu (za chodu motoru) a sledovat co okamzite po pripojeni zacne delat S(L)TFT
Fordiag ti s adaptacni mapou na tomto motoru bohuzel nepomuze - tam nelze vycist.
Nektere motory maji obe cidla, ale atmo-benziny vetsinou jen jedno.
Co to je za PID co ukazuje ten Torque ?
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
Aha, smažou se teda jen závady v paměti a testy komponent, ok. Ty se po pár kilometrech zezelenají, nejdéle trvá test katalyzátorů, to se musí jet delší dobu po dálnici, asi je třeba je ohřát.
Půjčím si ten kabel a kouknu aspoň na napětí MAF, jestli pod plynem v otáčkách udělá 4V.
PID je 221440, je tam přepočet (((A*256)+B)*0.03625).
Nevím, jestli to může souviset, ale mám v létě (s otevřeným oknem) takový problém s vysokým předstihem. Při jemné akceleraci z 2000-3000 rpm slyším nepatrně "klepat ventily". Po vymazání adaptací (po odpojení bat. nebo flashování PCM) to nějakou dobu dělá víc a při odpojení alespoň jednoho ze dvou čidel klepání to nedělá (bez čidla se to asi bojí jít na hranu), na N98 nebo vervu to skoro nedělá. Bohužel ve fordiagu jsme tyhle čidla klepání nenašli a je divný, že by to fungovalo špatně, když jsou čidla dvě... no a v zimě jsem to zase přestal řešit.
Půjčím si ten kabel a kouknu aspoň na napětí MAF, jestli pod plynem v otáčkách udělá 4V.
PID je 221440, je tam přepočet (((A*256)+B)*0.03625).
Nevím, jestli to může souviset, ale mám v létě (s otevřeným oknem) takový problém s vysokým předstihem. Při jemné akceleraci z 2000-3000 rpm slyším nepatrně "klepat ventily". Po vymazání adaptací (po odpojení bat. nebo flashování PCM) to nějakou dobu dělá víc a při odpojení alespoň jednoho ze dvou čidel klepání to nedělá (bez čidla se to asi bojí jít na hranu), na N98 nebo vervu to skoro nedělá. Bohužel ve fordiagu jsme tyhle čidla klepání nenašli a je divný, že by to fungovalo špatně, když jsou čidla dvě... no a v zimě jsem to zase přestal řešit.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 537
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
MAP (dle schematu) tento motor nema. Jestli to vraci nenulove hodnoty na tom PIDu cos poslal,
tak je to jen dopocitavana hodnota (pro interni ucely ECU).
Klepani s tim asi nebude nijak souviset (bohata smes neni nachylna na klepani, neopak, spise "chladi").
Svicky jsou origo ? (spravna tepelna hodnota?)
Pricpany vyfuk toto take muze spusobovat (nedostatecny vyplach valcu = vyssi teplota v prostoru = ...)
tak je to jen dopocitavana hodnota (pro interni ucely ECU).
Klepani s tim asi nebude nijak souviset (bohata smes neni nachylna na klepani, neopak, spise "chladi").
Svicky jsou origo ? (spravna tepelna hodnota?)
Pricpany vyfuk toto take muze spusobovat (nedostatecny vyplach valcu = vyssi teplota v prostoru = ...)
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
MAF test z volnoběhu do omezovače.
Zelený je poloha servo-klapky.
Červený otáčky.
Bílý MAF v g/s podle OBD.
Zobrazení zatížení motory jsme vypnul. Bohatost to nějak doTrimuje ale možná to upravuje předstih podle plnění a když MAF ukazuje málo, může být i korekce předstihu menší, než by měla být.
Odpoledne ještě zkusím ve ForDiagu najít přímo napětí na MAF, ale asi rovnou objednám tu váhu novou...
Zelený je poloha servo-klapky.
Červený otáčky.
Bílý MAF v g/s podle OBD.
Zobrazení zatížení motory jsme vypnul. Bohatost to nějak doTrimuje ale možná to upravuje předstih podle plnění a když MAF ukazuje málo, může být i korekce předstihu menší, než by měla být.
Odpoledne ještě zkusím ve ForDiagu najít přímo napětí na MAF, ale asi rovnou objednám tu váhu novou...
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
Takže zase je tam trochu nepřesnost při převodu pro OBD...
Ta hodnota MAF už je lepší. PID, kde by bylo přímo, napětí moje auto nemá.
Takhle už ta váha vypadá docela normálně, jen ten skok na začátku, při otevření klapky, by mohl být vyšší. Jenže zejména na volnoběh mi jde LTFT někam na -25%. V ostatních režimech asi tak -11 až -7%. Předpokládám, že když tak budu chvíli jezdit, zase se zapíšou P0172 a P0175.
Ta hodnota MAF už je lepší. PID, kde by bylo přímo, napětí moje auto nemá.
Takhle už ta váha vypadá docela normálně, jen ten skok na začátku, při otevření klapky, by mohl být vyšší. Jenže zejména na volnoběh mi jde LTFT někam na -25%. V ostatních režimech asi tak -11 až -7%. Předpokládám, že když tak budu chvíli jezdit, zase se zapíšou P0172 a P0175.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12913
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
Tak opravena adaptacna mapa:
To bude niekde prisavat, nie?- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 537
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
Jojo, to bude.
Co odvetrani karteru ? Ucpat hadicku a koukat na adaptace na volnobehu jak se zlepsuji.
Co odvetrani karteru ? Ucpat hadicku a koukat na adaptace na volnobehu jak se zlepsuji.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
Cau kluci,
mam opakovane problem s chybou p0191. Co znamena ze je ve stavu cekani? Co byste mi prosim poradili? Uz jsem to mel 2x ve fordu, problem je ze nez me objednaji a ja prijedu tak ji pak uz ani nenactou a dokud to pry nechytnou tak s tim moc nechteji nic delat. Rikaji ze to vypada ze je problem nekde kolem startu (obcas mam horsi start) Ted si tam auto chteji nechat a zkusit po nejakym delsim stanim, ale obavam se ze to zrovna chytne v poho a bez chyby
===PCM DTC P0191:21-26===
Kód: P0191 - Rozsah/výkon snímače FRP
Dodatečný příznak závady:
- Amplituda signálu nižší než minimum
Stav:
- DTC přítomno v okamžiku požadavku
- Pro tento DTC je kontrolka chyby motoru vypnutá
Jednotka: Řídící jednotka motoru
Snímek :
-LOAD: 0.00 % - Vypočítaná hodnota zatížení
-ECT: 42 °C - Teplota chladící kapaliny motoru
-RPM: 0 ot/min - Otá?ky motoru za minutu
-FUELSYS: error - Stav palivového systému (Rozpojená/uzavřená smyčka)
-SHRTFT1: 0.00 % - Krátkodobé seřízení na kvalitu paliva 1
-LONGFT1: -0.78 % - Dlouhodobé seřízení na kvalitu paliva 1
-MAP: 96.0 kPa - Absolutní tlakové čidlo potrubí
-VSS: 0.0 km/h - Rychlost vozidla
-SPARKADV: 0.00 ° - Signál pro počátek zážehu
-IAT: 20 °C - Teplota nasávaného vzduchu
-MAF: 0.00 g/s - Průtokové množství vzduchu
-TP: 10.98 % - Poloha klapky
-RUNTM: 0 s - Čas od startu motoru
-FRP: 50.0 kPa - Tlak palivové konzoly
-EVAP_PCT: 0.00 % - Přikázané odsátí výparů paliva
-FLI: 0.00 % - Hladina paliva
-BARO: 97.0 kPa - Atmosférický tlak
-VPWR: 12.16 V - Napětí řídicího modulu
-LOAD_ABS: 0.00 % - Absolutní hodnota zatížení
-TP_REL: 1.18 % - Relativní poloha škrticí klapky
-AAT: 23 °C - Teplota vzduchu okolí
-TP_B: 11.37 % - Snímač polohy škrticí klapky 2
-APP_D: 14.90 % - Poloha pedálu akcelerátoru D
-APP_E: 15.29 % - Poloha pedálu akcelerátoru E
-TAC_PCT: 1.57 % - Řízení ovladače škrticí klapky
-FF_INF: 0.00 % - Byla přijata data o směšovacím poměru alternativního paliva vyjádřená procenty.
-LONGFT12: 0.00 % - Dlouhodobé seřízení přívodu paliva (řada 1, snímač 2)
-APP_REL: 0.00 % - Relativní poloha pedálu akcelerátoru
===END PCM DTC P0191:21-26===
===OBDII DTC P0191-P===
Kód: P0191 - Rozsah/výkon snímače FRP
Stav:
- Čekání - je očekáváno potvrzení chyby
Jednotka: Diagnostika vozidla OBD II
===END OBDII DTC P0191-P===
mam opakovane problem s chybou p0191. Co znamena ze je ve stavu cekani? Co byste mi prosim poradili? Uz jsem to mel 2x ve fordu, problem je ze nez me objednaji a ja prijedu tak ji pak uz ani nenactou a dokud to pry nechytnou tak s tim moc nechteji nic delat. Rikaji ze to vypada ze je problem nekde kolem startu (obcas mam horsi start) Ted si tam auto chteji nechat a zkusit po nejakym delsim stanim, ale obavam se ze to zrovna chytne v poho a bez chyby
===PCM DTC P0191:21-26===
Kód: P0191 - Rozsah/výkon snímače FRP
Dodatečný příznak závady:
- Amplituda signálu nižší než minimum
Stav:
- DTC přítomno v okamžiku požadavku
- Pro tento DTC je kontrolka chyby motoru vypnutá
Jednotka: Řídící jednotka motoru
Snímek :
-LOAD: 0.00 % - Vypočítaná hodnota zatížení
-ECT: 42 °C - Teplota chladící kapaliny motoru
-RPM: 0 ot/min - Otá?ky motoru za minutu
-FUELSYS: error - Stav palivového systému (Rozpojená/uzavřená smyčka)
-SHRTFT1: 0.00 % - Krátkodobé seřízení na kvalitu paliva 1
-LONGFT1: -0.78 % - Dlouhodobé seřízení na kvalitu paliva 1
-MAP: 96.0 kPa - Absolutní tlakové čidlo potrubí
-VSS: 0.0 km/h - Rychlost vozidla
-SPARKADV: 0.00 ° - Signál pro počátek zážehu
-IAT: 20 °C - Teplota nasávaného vzduchu
-MAF: 0.00 g/s - Průtokové množství vzduchu
-TP: 10.98 % - Poloha klapky
-RUNTM: 0 s - Čas od startu motoru
-FRP: 50.0 kPa - Tlak palivové konzoly
-EVAP_PCT: 0.00 % - Přikázané odsátí výparů paliva
-FLI: 0.00 % - Hladina paliva
-BARO: 97.0 kPa - Atmosférický tlak
-VPWR: 12.16 V - Napětí řídicího modulu
-LOAD_ABS: 0.00 % - Absolutní hodnota zatížení
-TP_REL: 1.18 % - Relativní poloha škrticí klapky
-AAT: 23 °C - Teplota vzduchu okolí
-TP_B: 11.37 % - Snímač polohy škrticí klapky 2
-APP_D: 14.90 % - Poloha pedálu akcelerátoru D
-APP_E: 15.29 % - Poloha pedálu akcelerátoru E
-TAC_PCT: 1.57 % - Řízení ovladače škrticí klapky
-FF_INF: 0.00 % - Byla přijata data o směšovacím poměru alternativního paliva vyjádřená procenty.
-LONGFT12: 0.00 % - Dlouhodobé seřízení přívodu paliva (řada 1, snímač 2)
-APP_REL: 0.00 % - Relativní poloha pedálu akcelerátoru
===END PCM DTC P0191:21-26===
===OBDII DTC P0191-P===
Kód: P0191 - Rozsah/výkon snímače FRP
Stav:
- Čekání - je očekáváno potvrzení chyby
Jednotka: Diagnostika vozidla OBD II
===END OBDII DTC P0191-P===
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
Tak jsem dohledal co znamena pending fault. Pokud se vyskytne nekolikrat behem warmup cyklu tak rozsviti kontrolku. Pokud dalsich 40 cyklu neni tak zas zmizne.
Z toho freeze vyctu behem chyby vidim jediny a to ze FRM ukazuje 50 kPa coze je asi ten problem, protoze to je opravdu malo. Otazkou je co to muze zpusobit?
Z toho freeze vyctu behem chyby vidim jediny a to ze FRM ukazuje 50 kPa coze je asi ten problem, protoze to je opravdu malo. Otazkou je co to muze zpusobit?
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- vitut
- Člen klubu
- Příspěvky: 3068
- Registrován: 25.06.2008 13:03
- Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
Bud meri senzor FRP spatne, nebo ventil na cerpadle spatne reguluje tlak paliva.
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
Díky za odpověď. FRP čidlo bylo prý proměřené a taky s tim asi 3x jeli s napíchlou diagnostikou a ukazuje jim dobře (za jízdy). Problém bude ještě před spustenim motoru evidentne. Rikam si zda by mohlo to cidlo ukazovat blbe jen obcas nebo je to tedy nejaky ten ventil jak rikas
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12913
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
Nie, to je v poriadku. Aj som odpojil zapchal, nemenilo sa.Tomin123 píše:Jojo, to bude.
Co odvetrani karteru ? Ucpat hadicku a koukat na adaptace na volnobehu jak se zlepsuji.
Nasli sme ale deravy vyfuk, vlnovec. Takze najprv oprava a az potom budem riesit dalej.
Sice je to za 1. lambdou, ale stale pred 2., moze sa to takto spravat. Druha je vraj regulacna, podla nej sa nastavuju korekcie (nie je iba na kontrolu katalyzatora). Lebo emisie...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host