Chiptuning-názory

Co a jak vylepšit ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Chiptuning-názory

Příspěvek od zirafak » 17.04.2009 15:45

blbost ako mraky.misoo skusal tiez nieco renomovane a realne navysenie bolo cista 0.za 12 papierov bez dph sa to fakt oplati.

Uživatelský avatar
janik3
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 18.05.2008 21:42
Bydliště: Košice

Re: Chiptuning-názory

Příspěvek od janik3 » 13.11.2009 19:30

trosku ozivim temu - mna by zaujimala jedna vec. ak chiptuningom znizim vykon, znizim aj spotrebu? mozno usmevna otazka, ale ak su v ponuke 2 tie iste auta s rovnakym zdvihovym objemom ale roznym vykonom, udavanu spotrebu ma to auto s vyssim vykonom vysiiu. logicky by podla mna mala klesnut aj spotreba pri znizeni vykonu. napisal som preto otazku viacerym chiptuningovym firmam, ktore mi vsak na moje prekvapenie odpisali, ze naopak, spotreba vzrastie. ako je to teda mozne? ako priklad uvediem sice nie ford, ale: passat 2,0 tdi s vykonom 85kw ma udavanu priemernu spotrebu 5,5 a 2,0 tdi s vykonom 103 kw ma 5,8. podla teorie upravcov by potom znizenim vykonu druheho passatu zo 103 na 85 kw stupne spotreba z 5,8 este vyssie? to predsa nedava zmysel!
Focus 1,6 TDCi, 05/2005 Ghia

Uživatelský avatar
kadlo
Junior
Junior
Příspěvky: 237
Registrován: 08.02.2008 15:07
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: Chiptuning-názory

Příspěvek od kadlo » 14.11.2009 12:07

No, s tou spotřebou u Passata to asi bude tím, že jsou ty motory jiné, ne? Ne jen výkon,a le jiný motor... Jako byl u FoFo I 1.8TDCi 74 a 85 kW, lišili se v turbu a ten rozdíl už asi bude něco dělat.

Spotřeba se po chiptuninu změní vc závislosti na stylu. Když budeš využívat navýšení krouťáku a výkonu tak jak by se mělo a využívat sílu toho motoru tak, že to nebudeš vytáčet, protože to bude mít větší tah, tak potom se spotřeba sníží. Pokud to budeš vytáčet a šlapat tomu, tak se spotřeba zvýší.

Toť můj názor...
Ford Focus II Combi 1.6 TDCi 16V; r.v. 06/2005; 80 kW/4000 ot./min.; 240 Nm/1750 ot./min.; machine silverObrázekObrázek
Ford Escort 1.8 TD 51 kW; r.v. 1997

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: Chiptuning-názory

Příspěvek od stand » 14.11.2009 13:16

janik3 píše:trosku ozivim temu - mna by zaujimala jedna vec. ak chiptuningom znizim vykon, znizim aj spotrebu? mozno usmevna otazka, ale ak su v ponuke 2 tie iste auta s rovnakym zdvihovym objemom ale roznym vykonom, udavanu spotrebu ma to auto s vyssim vykonom vysiiu. logicky by podla mna mala klesnut aj spotreba pri znizeni vykonu. napisal som preto otazku viacerym chiptuningovym firmam, ktore mi vsak na moje prekvapenie odpisali, ze naopak, spotreba vzrastie. ako je to teda mozne? ako priklad uvediem sice nie ford, ale: passat 2,0 tdi s vykonom 85kw ma udavanu priemernu spotrebu 5,5 a 2,0 tdi s vykonom 103 kw ma 5,8. podla teorie upravcov by potom znizenim vykonu druheho passatu zo 103 na 85 kw stupne spotreba z 5,8 este vyssie? to predsa nedava zmysel!
Já si myslím že snížením výkonu spotřebu určitě nesnížíš.
Neni nic jednoduššího než výkon snížit tím, že tolik nešlapeš na plyn. pedál. (dej si pod něj špalík :lol: )
Ono jde o to že když zvýšíš výkon, nemusíš motor tolik vytáčet, protože potřebný výkon a krouťák dosáhneš v nižších otáčkác, tudíž řadíš dřív, což se na spotř. musí projevit.
Já mám zatim dle pal.PC spotřebu o 0.2l nižší
A co jsem testoval spotřebu před chipem, tak pokud sem motor "trápil" v nízkých otáčkách brzo řadil, tak spotřeba byla vyšší o chlup než při jízdě "na ucho" samozřejmě sem v obou případech motor nevytáčel extrémě rychle.

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Chiptuning-názory

Příspěvek od richisan » 14.11.2009 15:45

kadlo píše:Jako byl u FoFo I 1.8TDCi 74 a 85 kW, lišili se v turbu a ten rozdíl už asi bude něco dělat.
Nezmysel - oba motory maju rovnake turbo s VGL ovladanou podtlakovym ventilom. Naklapanie nema tddi. Jediny rozdiel medzi 74 a 85kw je v tom, ze vykonnejsie odladena verzia dostala do vienka o malo vacsie ventily. Inac verzia 100k vznikla povodne kvoli zaradeniu do nizsej kategorie vykonu pri poisteni 8)

Takze taky je asi rozdiel. Pokial ide o zvysenie vykonu, pre obe verzie ponuka napr. Bluefin rovnaky narast vykonu (pre 100k verziu vyraznejsi) - to hovori za vsetko :idea:

Uživatelský avatar
janik3
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 18.05.2008 21:42
Bydliště: Košice

Re: Chiptuning-názory

Příspěvek od janik3 » 15.11.2009 12:38

mne islo len o teoreticku moznost, ci by to tak fungovalo. ak si vezmeme nejake silnejsie auto, napr. A6 allroad 2,7 biturbo, 184 kw, tak ci by znizenie na podla mna postacujucich cca. 130 kw prinieslo viditelne (teda nie o 0,2 l) znizenie spotreby. zaujima ma to cisto informacne.
Focus 1,6 TDCi, 05/2005 Ghia

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: Chiptuning-názory

Příspěvek od stand » 15.11.2009 13:01

janik3 píše:mne islo len o teoreticku moznost, ci by to tak fungovalo. ak si vezmeme nejake silnejsie auto, napr. A6 allroad 2,7 biturbo, 184 kw, tak ci by znizenie na podla mna postacujucich cca. 130 kw prinieslo viditelne (teda nie o 0,2 l) znizenie spotreby. zaujima ma to cisto informacne.
Tak hlavním faktorem spotřeby je koncepce a objem motoru (to udává hlavní hodnoty spotřeby), takze pokud ho přiškrtíš určitě nedosahnež snížení spotřeby o víc, než když tolik neakceleruješ.
Ale ani jedna spotřeba nebude v nějakých závratných hodnotách velkým snížením.

Uživatelský avatar
fplisek
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ohrazenice okr. Třebíč, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Chiptuning-názory

Příspěvek od fplisek » 17.11.2009 19:17

Kdo řeší spotřebu, když má takový auto :)
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW + Bluefin, K&N, IC z FoFoII, Silver, 17" Wolf, Eibach, RS nárazník, xenony, nivelace, ostřiky, ST vyhřívané sedačky, vyhřívané čelní sklo, 4x el. okna, digi klima, BC, el. šíbr, tempomat, alarm: Galerie
Obrázek

ondrej.chm
Příspěvky: 1
Registrován: 25.04.2009 09:24

Re: Chiptuning-názory

Příspěvek od ondrej.chm » 17.02.2010 18:17

Mám 1.6 TDCI, po doporučení jsem zkusil firmu autochip v praze. Uprava trvala cca 30 min cena 6500 kč. Původní výkon 66 kw-90 K po upravě 83kw -113 K spotřeba klesla o 1 litr. Jsem maximálně spokojen. Sportovní filtr mi nebyl doporučen. Testovaly na brzdě upravu a se sport. filtem a bez filtru rozdíl 1 koně. Čip vřele doporučuji. Já osobně bych na brzdu nejezdil, sice se změří skutečný výkon ale trpý tim hlavně auto, ale to je věc názoru.

http://www.autochip.eu/cz/chiptuning-ta ... tdci-90hp/
Naposledy upravil(a) ondrej.chm dne 19.02.2010 17:16, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: Chiptuning-názory

Příspěvek od Marťas » 17.02.2010 18:42

A co tocivy moment?? A prubeh vykonu?? Posunula se spicka do jinych otacek?? Nejlepsi bude, kdyz pridas i graf...
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Chiptuning-názory

Příspěvek od zirafak » 18.02.2010 06:59

Mozno,keby to zmeral niekde inde,boli by to mozno uplne ine,mozno aj slabsie hodnoty.

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: Chiptuning-názory

Příspěvek od stand » 18.02.2010 07:10

ondrej.chm píše:Já osobně bych na brzdu nejezdil, sice se změří skutečný výkon ale trpý tim hlavně auto, ale to je věc názoru.
Na Emisích dostane větší čočku než na motorové brzdě :roll:

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Chiptuning-názory

Příspěvek od petulak » 18.03.2010 20:01

ondrej.chm-- můj kolega má syna, který dělá v motosportu ŠKODA ML. BOLESLAV. Cituji jeho slova: strejdo, mi ti to u nás( motosportu) trochu "nafouknem" , ale něco za něco: moc těch km pak nenajezdíš. Tak toho mýho Fordíka nechám tak jak je. Chci si s ním ještě něco najezdit.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: Chiptuning-názory

Příspěvek od stand » 18.03.2010 20:33

No hlavně s tvim ff 1,8 v benzínu.. Ten nafoukneš tak moc že praskne :lol: :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Miguelicek
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2745
Registrován: 09.08.2008 16:31

Re: Chiptuning-názory

Příspěvek od Miguelicek » 14.04.2010 18:29

Doufám, že to tady někde neni :roll:

http://www.chiptuning-ford.cz/chiptunin ... ec%20107kW

Je to vůbec možné...??? Chipnutej benzín + 13kW...

Odpovědět

Zpět na „Tuning“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů