Alternátor

Motor, převodovka, DPF ...
Moderátor:foki
Odpovědět
otík
Junior
Junior
Příspěvky: 261
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Alternátor

Příspěvek od otík » 17.06.2025 14:08

Dobrý den, už delší dobu jsem pozoroval horší startování. Řešil jsem baterku, dobil na nabíječce. Prvních pár startů OK, ale pak to přišlo zase. Vyměnil jsem baterku za novou. Je tam cca 14 dní a problém stále pokračuje. Ani delší cesta moc nepomůže k nabití baterky.
Dnes jsem s tím byl v servise a verdikt není dobrý. Je to prý na výměnu alternátoru, kvůli špatně fungujícím diodám- napětí na výstupu kmitá od 12.6 do 13.6V, na volnoběh při plné zátěži je to nejvíce vidět, to mě začnou i blikat displeje v autě. Zvednuté otáčky lehce zmírní kmitání, ale víc jak 13.6V jsme nenaměřili. Repase se v tomto případě moc nevyplatí, navíc s problematickou zárukou. Takže nový altik.
Chtěl jsem se proto zeptat jaká značka je tak nejvhodnější v poměru cena / kvalia. Borci v servisu říkali, že samotný nový alternátor cca 4 až 5 tisíc plus práce. A možná i řemen, dle stavu. Je to 150A alternátor. Nicméně mám natočeno přes 310 tis. Km...
Díky za radu.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

Uživatelský avatar
gecko-x
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 737
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: Alternátor

Příspěvek od gecko-x » 18.06.2025 07:25

Mam altik po repasi a dava mi taky 13,6V
Baterkou to není.
Prej je to tak v pořádku 🤦
Ze do toho nejak keca ta chytra regulace nabijeni, či co
.. :dih:
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

otík
Junior
Junior
Příspěvky: 261
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Alternátor

Příspěvek od otík » 18.06.2025 08:47

U mě do toho nic nekeca. Já BMS ještě nemám.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24607
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Alternátor

Příspěvek od ZaQik » 18.06.2025 08:56

alternator pred zavedenim BMS muze davat od 13V do 15,5V - je to rizeno od PCM ... ale rozhodne by to nemelo vyrazne kmitat (kolisat) ... zmeny o 0,2V jsou v poradku, vetsi pak znamenaji problem v elektronice alternatoru
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host