Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6896
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 16.09.2025 06:03

https://www.autozive.cz/elon-musk-tesla-benzin
no u Muska sice jeden neví, ale byla by to pěkná rána zelenejm komančům :mrgreen:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24921
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 05.11.2025 07:06

https://www.novinky.cz/clanek/auto-nemc ... u-40547027

v Nemecku nekomu konecne doslo, proc byl takovy zajem o dotace na hybridy - firmy usetrily na porizovacich nakladech vozoveho parku ... jeste je mohlo napadnout omezit objem jednoho tankovani benzinu/nafty u stojanu :roll:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13531
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od miki21 » 06.11.2025 07:19

Tak je to správně. Na lůzu musí být přísnost. Když něco nechtějí dobrovolně, musí se jim to nařídit. :cooler:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 437
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Tonda-B » 12.11.2025 17:48

Nacházíme se uprostřed absurdního experimentu, ve kterém se mnozí snaží popřít technickou a ekonomickou realitu i preference zákazníků a za pomoci nespočtu umělých mechanismů vnutit 100 procentům kupců něco, co by si přirozeně vybralo možná několik, možná několik desítek procent z nich. Je to stejně nesmyslné jako pokusy poručit větru a dešti a tak se to jednoduše nemůže povést. Seberte elektromobilům jejich umělou podporu a celý experiment je u konce během pár dnů.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13616
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 12.11.2025 18:22

Jasne. Lebo nejaky tonda z krcmy to opat cele prekukol.

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 437
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Tonda-B » 12.11.2025 18:42

Tak atˇ to prokoukne i stano z krčmy:
V USA skončila v září federální dotace na nákup elektromobilů.
To neznamená, že skončily i státní dotace a všechny možné nepřímé dotace výrobců.
Skončily jen tyhle přímé dotace federální.
A tedˇ výsledky prodejů elektromobilů v USA v měsíci říjnu (ve srovnání se zářijovými prodeji:
Ford: - 60%
Subaru: - 98%
Hyundai/Kia: - 50% / - 70%
No a tedˇ si zkus představit, že by skončily i nepřímé dotace elektromobilů.
Netrvalo by to dlouho a experiment by skončil.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13616
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 12.11.2025 21:34

Pokles predaja na americkom trhu je vsepokryvajuci argument :perfect:

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13531
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od miki21 » 13.11.2025 06:31

Ber to jako názornou ukázku, ne jako argument.
Příklad, rozumíš?
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 437
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Tonda-B » 13.11.2025 07:50

Pokud něco proběhne na 2. největším trhu z hlediska prodeje automobilů, je to jistě významnější, než kdyby to proběhlo třeba v okolí Margecan.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13616
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 13.11.2025 09:06

Dokazes pochopit taku dost podstatnu vec, ze prave moment zrusenia dotacii sposobil vyrazny presun nakupov pred ten termin a z toho vyplyvajucu stagnaciu nakupov po? Evidentne nie, inak by si sa s takou blbostou neohanal.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13531
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od miki21 » 13.11.2025 11:48

Jako, že všichni honem nakoupili před zrušením dotací ( prodej raketově stoupl) a teď se půl roku neprodá nic, než se to vrátí zpět na původní výši?
Tomu opravdu věříš? :totlsmile:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 437
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Tonda-B » 13.11.2025 14:41

stano. píše: 13.11.2025 09:06 Dokazes pochopit taku dost podstatnu vec, ze prave moment zrusenia dotacii sposobil vyrazny presun nakupov pred ten termin a z toho vyplyvajucu stagnaciu nakupov po? Evidentne nie, inak by si sa s takou blbostou neohanal.
To by mi potíže nedělalo - pochopit to - kdyby to byla pravda a celá pravda.
Podívejme se na to tedy u Forda meziročně: říjen 25 / říjen 24 (atˇ nám to neovlivnˇuje září 25)
A pokles tu je - krásných -25% prodejů elektromobilů.
Dokážeš pochopit, že to není úspěch?
A že k tomu stačilo jen odstranit jednu jedinou položku z celé řady zvýhodnění elektromobilů.
Ale Ford je současně jediný výrobce automobilů, u kterého můžeš zjistit, jak vypadá ekonomika výroby elektromobilů,
protože ji má oddělenou do divize Model e.
Jsou tu náklady na vývoj elektromobilů, na jejich výrobu, distribuci a proti tomu výnosy z jejich prodeje.
Mám sice jen lonˇská čísla I. až III. Q 2024, ale letošek neslibuje nic lepšího:
Ztráta divize Model e činila 86 mld. korun, když prodej elektromobilů činil 68 tisíc aut.
Jinak řečeno - na každém prodaném elektromobilu prodělal Ford 1,26 milionu korun.
Naštěstí má Ford svoji divizi spalovacích aut, která na tenhle elektrický kšeft vydělává.
Není už čas tuhle elektrickou absurditu odpískat?
A nejen v USA, ale na celém světě.
Ford chválím - ne za to co dělá a že na tom prodělává, ale za transparentnost.
Třeba Sˇkoda říká, že Elroq prodává se ztrátou, ale nikdo nedokáže spočítat s jak velkou.
I kdyby chtěl.
Protože vývojové náklady na Elroq se spláchnou do celkových vývojových nákladů a podobně je to s některými dalšími náklady.
A ostatní výrobci to mají stejné.
Jediná výjimka je Ford.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13616
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 13.11.2025 15:37

A zrazu z -60% mame -25%. Mohli by sme si to rozobrat aj dalej, ale s hlupakmi a demagogmi nebudem stracat cas.

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 7 hostů