Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 20.10.2019 05:54

2.0 nikdy nebyla top motorizace. Z benzinu v mk3 nad ni byly 2.5, 3.0 a 3.0st, slabsi byly jen 1.8 ve 3 verzich. V mk4 byla slabsi jen 1.6, pak byl 2.0 a dal 2.3, 2.5T a ecoboosty.
Takze 2.0 byl takový sotva prumer. Coz je fajn narozdil treba od Passatu, kam cpali 1.6 snad odjakziva.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od 321910336 » 20.10.2019 11:59

mluvím o Focusu, do Mondea se litr nedává
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3917
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od djdekl » 20.10.2019 14:56

V nekterych zemich jo

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od vita_k » 22.10.2019 23:16

Ma.rt píše:Kozelos: je to tak, na vyber bohuzel nebude. A je to podle me spatne. Jinak pružne zrychleni je fajn, u atmosfery je treba ale podradit. Pro nekoho to muze byt opruz..
Ono je potřeba podradit i u toho TB, kdo to nedělá, riskuje lspi. To je malá blbuvzornost,bohužel
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 23.10.2019 05:29

A tím pádem nízká spotřeba u TB deklarovaná papírově v nízkých otáčkách jde do háje. Majitel je před rozhodnutím. Spotřeba a tím plnit emise, ale ohrožovat motor. A nebo motor točit , a to jsme jak u atmosféry, tak jaký spásný vývoj motoru pro emise. Tak že slepá ulička.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 27.10.2019 13:30

vita_k píše:
Ma.rt píše:Kozelos: je to tak, na vyber bohuzel nebude. A je to podle me spatne. Jinak pružne zrychleni je fajn, u atmosfery je treba ale podradit. Pro nekoho to muze byt opruz..
Ono je potřeba podradit i u toho TB, kdo to nedělá, riskuje lspi. To je malá blbuvzornost,bohužel
Aspon Ty se tu netvaris, ze nic nehrozi:)
V patek jsem jel z prace autem, Praha zacpana, poskakoval jsem po Jizni spojce, to se s atmoskou da na 1200 ot. 1-2-3 v pohode. Vyslednych 8,9 bylo milosrdnych :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
kozelos
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 656
Registrován: 28.12.2011 23:17

Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od kozelos » 28.10.2019 09:16

Ja TB taky tocim a podrazuju, někde už jsem psal, že s tím jezdim v podstatě stejne jako s atmosferou. Ovšem spotrebu mam defacto stejnou, zato dynamika je nebe a dudy! Ale opet - prešel jsem z 1.6....

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 28.10.2019 09:26

Znat by to bylo i z 2.0, ale z 1.6 je to skok hodne velky. Ted mas na 3000ot. vykon, co ma 1.6 na maximu :) u 2.0 to bude nekde na 4000.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 28.10.2019 12:09

Když jsou vymontovány vířivé klapky v sání u těho 2.0L atmosfér, nástup je již někde od 3800 ot. a ne 4500ot.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4802
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 28.10.2019 12:17

Již :mrgreen: Tam kde moderní motory končí starý začínají.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 28.10.2019 13:09

A tam kde konci atmosfera, tam z turba litaj hrnce ven. Uz nekolikrat me turbo nemile prekvapilo, ze chciplo, kdy jsem ještě Nm potreboval. Atmosfera je v tomhle čitelnější. 1.8ka mi tocila 7000 a to se ji do otacek chtelo. Dvoulitr jde krasne do 6500.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 28.10.2019 13:15

ballu píše:Když jsou vymontovány vířivé klapky v sání u těho 2.0L atmosfér, nástup je již někde od 3800 ot. a ne 4500ot.
Ve 4500 je max.Nm, ale slusny narust Nm citim uz nekde lehce u 3000. Jinak použitelny je to od 1500, to i na čtyřku tahne, ale je mi to proti srsti.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4802
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 28.10.2019 14:27

Ma.rt píše:A tam kde konci atmosfera, tam z turba litaj hrnce ven. Uz nekolikrat me turbo nemile prekvapilo, ze chciplo, kdy jsem ještě Nm potreboval. Atmosfera je v tomhle čitelnější. 1.8ka mi tocila 7000 a to se ji do otacek chtelo. Dvoulitr jde krasne do 6500.
No jo i řízení se musí umět,to není pro každýho.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 28.10.2019 15:29

Presne tak. Taky nastesti kazdy netvrdi, ze atmosfera je lina :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od jarod72pm » 28.10.2019 17:03

Mno ona se musí dostat do otáček ,aby se mi auto trochu rozjelo tak se musím přiblížit ke 3000rpm navíc ten obsah na hmotnost auta je taky poznat.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů