Spritmonitor není sen z laboratoře, ale skutečné spotřeby aut lidí, co s nimi jezdí po skutečných silnicích.
Atmosféra vs. downsizing motory
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4754
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ja psal reakci na tvoji nesmyslnou poznamku o co2, ne o spritmonitoru, tak to neprekrucuj.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4754
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Co? Emise CO2 je jen jiné vyjádření spotřeby auta. Nižší spotřeba = nižší emise CO2, je tam přímá úměra.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Marty naráží na udávané spotřeby od výrobce a reálné spotřeby v provozu. Nesleduji to, ale mám domnění, že tato "nová" metodika, na kterou si většina stěžuje, má být (nebo už je) předělána a nová auta mají (mít) udávanou spotřebu znovu blíže k realitě.
Tedy ačkoliv výrobce udává průměrné hodnoty 4.9l/100km vs. 7.9l/100km u podobně výkonných 1.0EB a 2.0i, tak realita je řekněme 6l vs. 8l. U nových motorů tedy udávané hodnoty klamou více, ale to asi všichni víme a na reálné spotřebě starých a nových motorů to vůbec nic nemění.
Tedy ačkoliv výrobce udává průměrné hodnoty 4.9l/100km vs. 7.9l/100km u podobně výkonných 1.0EB a 2.0i, tak realita je řekněme 6l vs. 8l. U nových motorů tedy udávané hodnoty klamou více, ale to asi všichni víme a na reálné spotřebě starých a nových motorů to vůbec nic nemění.
Ford Focus ST 2014
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jo, tak jsem to myslel. Já už mám mockrát odzkoušeno a už jsem to tu psal - 1. verze 1.0 EB focus combi vs. 2.0 mondeo combi - žádné 2l rozdílu se nekonají ani náhodou. Za poslední rok mám průměr 7,3 a to v tom jsou poskoky s dětmi, nákupy a pod. Abych jezdil za 8, to bych musel jezdit brzda/plyn, nebo nadlimit. A kolega vždycky mluvil o 6,5 jako typickém průměru, nehledě na to, že už mi mockrát nestačil.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jo jo jo.
Dle spritmonitor:
Focus 1.0EB spotřeba 6.7l/100
Focus 2.0i spotřeba 8.2l/100
Mondeo 2.0i spotřeba 8.9l/100
...takže asi tak.
Dle spritmonitor:
Focus 1.0EB spotřeba 6.7l/100
Focus 2.0i spotřeba 8.2l/100
Mondeo 2.0i spotřeba 8.9l/100
...takže asi tak.
Ford Focus ST 2014
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4754
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Já jsem od začátku odkazoval na spritmonitor, ne na údaje od výrobce. A spritmonitor jsou reálné spotřeby v provozu.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Nevim, jestli u focusu, ale u mondea jsou zahrnuta auta jezdici na E85, ktera berou bezne kolem 11 a neni jich tam malo.
Pokud je tam velky podil aut z nemecka,kde se po dalnici jezdi neomezenou rychlosti,tak to taky udela sve.
Neni přesnější mereni jet se dvěma auty za sebou? Coz ja mam opakovane zmereno na dvou konkretnich autech, ze ten rozdil je mensi nez litr. Takze asi tak.
Pokud je tam velky podil aut z nemecka,kde se po dalnici jezdi neomezenou rychlosti,tak to taky udela sve.
Neni přesnější mereni jet se dvěma auty za sebou? Coz ja mam opakovane zmereno na dvou konkretnich autech, ze ten rozdil je mensi nez litr. Takze asi tak.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
To ale nevyvrátí mnohem přesnější statistický výsledek ze spritmonitoru. A taková je realita. Jediné, co s tím můžeš dělat, je zaregistrovat se na spritmonitor.de, ať s tím žalostným průměrem trošku pohneš
Ford Focus ST 2014
-
- Test driver
- Příspěvky: 4802
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Vždyť si tam dáváš druh benzínu i bioethanol tam je zvlášť
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4754
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Není. Porovnáváš dvě auta a dva řidiče. Na spritmonitoru je těch aut několik desítek od konkrétní motorizace. To vypovídá o spotřebě mnohem líp.
Ještě bys mohl obě auta postupně vlastnit a jezdit s nimi. Pak bys měl jasno, kolik je dlouhodobý průměr u jednoho řidiče, stejné trasy, stejný styl jízdy atd. Takhle mám přehled já, za kolik jezdil focus 1.6 a za kolik mazda 2.0 (jenže mazda je těžší, tak se to nedá přímo porovnat).
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
To muzes, ale nefunguje to. Zafiltrujes Super a vylitaj ti tam i Flexifuely jezdici velkou cast na E85.
Presne srovnání je ale jedna trasa soucasne se dvema auty, co se ti na tom nezda? Na normalnich trasach je rozdil, jaky jsem psal. Když pojedeme po dalnici 180, bude rozdil vetsi. Stejne tak pokud v zacpach ujedeme 10km za hodinu. Jenze to jsou tak krajni rezimy, ze mě to jako spotrebitele nezajímá. Pokud s atmoskou dokazu bez problémů jezdit za 7,3 a mel bych menit za mensi a slabší auto s mene spolehlivym motoren a s prumerem o 0,8 nizsim, tak díky, ale fakt ne.
Presne srovnání je ale jedna trasa soucasne se dvema auty, co se ti na tom nezda? Na normalnich trasach je rozdil, jaky jsem psal. Když pojedeme po dalnici 180, bude rozdil vetsi. Stejne tak pokud v zacpach ujedeme 10km za hodinu. Jenze to jsou tak krajni rezimy, ze mě to jako spotrebitele nezajímá. Pokud s atmoskou dokazu bez problémů jezdit za 7,3 a mel bych menit za mensi a slabší auto s mene spolehlivym motoren a s prumerem o 0,8 nizsim, tak díky, ale fakt ne.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
To si pis, ze je. Pokud jedou auta za sebou, neni nic přesnějšího, protoze ta auta jela stejne a to jestli tam sedi Pepa nebo Karel udela mozna tak desetinu v tom, jestli na 120km parkrat brzdil motorem nebo brzdama. Ja vim, ze to je srovnání jedne konkrétní cesty, ale vystihuje to muj rezim, jak auto používám a ze mne tb nic moc nepřinese. Pokud nekdo lítá 180 po dalnici, jezdi hodinu v zacpe skrz Prahu, pak je to samozrejme jina situace.pkadecka píše: ↑31.10.2020 18:44Není. Porovnáváš dvě auta a dva řidiče. Na spritmonitoru je těch aut několik desítek od konkrétní motorizace. To vypovídá o spotřebě mnohem líp.
Ještě bys mohl obě auta postupně vlastnit a jezdit s nimi. Pak bys měl jasno, kolik je dlouhodobý průměr u jednoho řidiče, stejné trasy, stejný styl jízdy atd. Takhle mám přehled já, za kolik jezdil focus 1.6 a za kolik mazda 2.0 (jenže mazda je těžší, tak se to nedá přímo porovnat).
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
"Pokud nekdo lítá 180 po dalnici, jezdi hodinu v zacpe skrz Prahu, pak je to samozrejme jina situace"
Fakt? Takže jsem si koupil asi špatné auto před těmi 8 lety
Fakt? Takže jsem si koupil asi špatné auto před těmi 8 lety
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ne, ty sis koupil spravny
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 32 hostů