Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od pkadecka » 31.10.2020 05:03

Ma.rt píše: 30.10.2020 20:05 Az na to, ze ty uvedene CO2 u novych motoru jsou akorat vlhkym snem z laboratore.
Spritmonitor není sen z laboratoře, ale skutečné spotřeby aut lidí, co s nimi jezdí po skutečných silnicích.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 31.10.2020 08:10

Ja psal reakci na tvoji nesmyslnou poznamku o co2, ne o spritmonitoru, tak to neprekrucuj.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od pkadecka » 31.10.2020 12:20

Co? Emise CO2 je jen jiné vyjádření spotřeby auta. Nižší spotřeba = nižší emise CO2, je tam přímá úměra.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 31.10.2020 14:14

Marty naráží na udávané spotřeby od výrobce a reálné spotřeby v provozu. Nesleduji to, ale mám domnění, že tato "nová" metodika, na kterou si většina stěžuje, má být (nebo už je) předělána a nová auta mají (mít) udávanou spotřebu znovu blíže k realitě.
Tedy ačkoliv výrobce udává průměrné hodnoty 4.9l/100km vs. 7.9l/100km u podobně výkonných 1.0EB a 2.0i, tak realita je řekněme 6l vs. 8l. U nových motorů tedy udávané hodnoty klamou více, ale to asi všichni víme a na reálné spotřebě starých a nových motorů to vůbec nic nemění.
Ford Focus ST 2014

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 31.10.2020 15:53

Jo, tak jsem to myslel. Já už mám mockrát odzkoušeno a už jsem to tu psal - 1. verze 1.0 EB focus combi vs. 2.0 mondeo combi - žádné 2l rozdílu se nekonají ani náhodou. Za poslední rok mám průměr 7,3 a to v tom jsou poskoky s dětmi, nákupy a pod. Abych jezdil za 8, to bych musel jezdit brzda/plyn, nebo nadlimit. A kolega vždycky mluvil o 6,5 jako typickém průměru, nehledě na to, že už mi mockrát nestačil.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 31.10.2020 17:25

Jo jo jo.
Dle spritmonitor:
Focus 1.0EB spotřeba 6.7l/100
Focus 2.0i spotřeba 8.2l/100
Mondeo 2.0i spotřeba 8.9l/100
...takže asi tak.
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od pkadecka » 31.10.2020 17:32

IvanSt píše: 31.10.2020 14:14 Marty naráží na udávané spotřeby od výrobce a reálné spotřeby v provozu.
Já jsem od začátku odkazoval na spritmonitor, ne na údaje od výrobce. A spritmonitor jsou reálné spotřeby v provozu.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 31.10.2020 17:38

Nevim, jestli u focusu, ale u mondea jsou zahrnuta auta jezdici na E85, ktera berou bezne kolem 11 a neni jich tam malo.
Pokud je tam velky podil aut z nemecka,kde se po dalnici jezdi neomezenou rychlosti,tak to taky udela sve.
Neni přesnější mereni jet se dvěma auty za sebou? Coz ja mam opakovane zmereno na dvou konkretnich autech, ze ten rozdil je mensi nez litr. Takze asi tak.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 31.10.2020 17:53

To ale nevyvrátí mnohem přesnější statistický výsledek ze spritmonitoru. A taková je realita. Jediné, co s tím můžeš dělat, je zaregistrovat se na spritmonitor.de, ať s tím žalostným průměrem trošku pohneš :wink:
Ford Focus ST 2014

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4802
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 31.10.2020 18:08

Vždyť si tam dáváš druh benzínu i bioethanol tam je zvlášť :mrgreen:
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od pkadecka » 31.10.2020 18:44

Ma.rt píše: 31.10.2020 17:38 Neni přesnější mereni jet se dvěma auty za sebou? Coz ja mam opakovane zmereno na dvou konkretnich autech, ze ten rozdil je mensi nez litr. Takze asi tak.
Není. Porovnáváš dvě auta a dva řidiče. Na spritmonitoru je těch aut několik desítek od konkrétní motorizace. To vypovídá o spotřebě mnohem líp.

Ještě bys mohl obě auta postupně vlastnit a jezdit s nimi. Pak bys měl jasno, kolik je dlouhodobý průměr u jednoho řidiče, stejné trasy, stejný styl jízdy atd. Takhle mám přehled já, za kolik jezdil focus 1.6 a za kolik mazda 2.0 (jenže mazda je těžší, tak se to nedá přímo porovnat).
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 31.10.2020 18:57

To muzes, ale nefunguje to. Zafiltrujes Super a vylitaj ti tam i Flexifuely jezdici velkou cast na E85.
Presne srovnání je ale jedna trasa soucasne se dvema auty, co se ti na tom nezda? Na normalnich trasach je rozdil, jaky jsem psal. Když pojedeme po dalnici 180, bude rozdil vetsi. Stejne tak pokud v zacpach ujedeme 10km za hodinu. Jenze to jsou tak krajni rezimy, ze mě to jako spotrebitele nezajímá. Pokud s atmoskou dokazu bez problémů jezdit za 7,3 a mel bych menit za mensi a slabší auto s mene spolehlivym motoren a s prumerem o 0,8 nizsim, tak díky, ale fakt ne.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 31.10.2020 19:03

pkadecka píše: 31.10.2020 18:44
Ma.rt píše: 31.10.2020 17:38 Neni přesnější mereni jet se dvěma auty za sebou? Coz ja mam opakovane zmereno na dvou konkretnich autech, ze ten rozdil je mensi nez litr. Takze asi tak.
Není. Porovnáváš dvě auta a dva řidiče. Na spritmonitoru je těch aut několik desítek od konkrétní motorizace. To vypovídá o spotřebě mnohem líp.

Ještě bys mohl obě auta postupně vlastnit a jezdit s nimi. Pak bys měl jasno, kolik je dlouhodobý průměr u jednoho řidiče, stejné trasy, stejný styl jízdy atd. Takhle mám přehled já, za kolik jezdil focus 1.6 a za kolik mazda 2.0 (jenže mazda je těžší, tak se to nedá přímo porovnat).
To si pis, ze je. Pokud jedou auta za sebou, neni nic přesnějšího, protoze ta auta jela stejne a to jestli tam sedi Pepa nebo Karel udela mozna tak desetinu v tom, jestli na 120km parkrat brzdil motorem nebo brzdama. Ja vim, ze to je srovnání jedne konkrétní cesty, ale vystihuje to muj rezim, jak auto používám a ze mne tb nic moc nepřinese. Pokud nekdo lítá 180 po dalnici, jezdi hodinu v zacpe skrz Prahu, pak je to samozrejme jina situace.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 31.10.2020 19:07

"Pokud nekdo lítá 180 po dalnici, jezdi hodinu v zacpe skrz Prahu, pak je to samozrejme jina situace"

Fakt? Takže jsem si koupil asi špatné auto před těmi 8 lety :mrgreen:
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 31.10.2020 19:18

Ne, ty sis koupil spravny :D
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 32 hostů