Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: atmosfera vs. turbo

Příspěvek od stano. » 15.09.2014 12:23

Myslis preteky prisne regulovane pravidlami, delene do kategorii a aj najmensia odchylka od vymedzenej normy je nepovolena :?:
To su specialne motory. Hlavne tie v F1. Donedavna aj tak jazdili velkoobjemove vysokootackove atmosfery. Teraz to pravidlami zmenili.
Inak, aj ty pred startom vycucnes olej z motora, zohrejes ho, napustis naspat a potom startujes uxternym starterom? Ked sem pleties F1.

Uživatelský avatar
nomis
Junior
Junior
Příspěvky: 205
Registrován: 26.04.2014 22:58
Bydliště: SN - SR

Re: atmosfera vs. turbo

Příspěvek od nomis » 15.09.2014 13:41

ano preteky prisne regulovane pravidlami, kde teraz pouzivaju turbomotory s nizsim obejemom pri rovnakych vykonoch - t.z. ze to funguje, nie?

co je specialne na dieslovych motoroch?
aj ty by si radsej pouzival hladky diesel, lebo turbo je zle?
Ford Focus II Turnier 1,6 Trend 2006 LPG
Daewoo Nexia 1,5 1999
ex Mazda 323F 1,5 1998
ex Skoda Favorit 136L 1988

Uživatelský avatar
hunger
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 966
Registrován: 02.03.2013 18:08
Bydliště: Praha

Re: atmosfera vs. turbo

Příspěvek od hunger » 15.09.2014 13:47

Jo to je fakt, taky proto resej jeden pruser za druhým, například nejnižší sledovanost díky těm motorům bez zvuku :D
Focus mk2 1.6 Zetec-S
Ford Mondeo MK3 1.8

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: atmosfera vs. turbo

Příspěvek od 321910336 » 15.09.2014 14:37

nomis píše:ano preteky prisne regulovane pravidlami, kde teraz pouzivaju turbomotory s nizsim obejemom pri rovnakych vykonoch - t.z. ze to funguje, nie?

co je specialne na dieslovych motoroch?
aj ty by si radsej pouzival hladky diesel, lebo turbo je zle?

o ten "hladký" diesel se výrobci celou dobu snaží, maximální výkon se posouvá nahoru, nárůst výkonu je plynulejší, líp se vytáčí...
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Uživatelský avatar
nomis
Junior
Junior
Příspěvky: 205
Registrován: 26.04.2014 22:58
Bydliště: SN - SR

Re: atmosfera vs. turbo

Příspěvek od nomis » 15.09.2014 15:08

ono cela ta tema je postavena zle. zahri chcel len vyvolat flame :twisted: :D

ja som len chcel povedat/napisat, ze turbo nie je zle; uz roky sa pouziva v beznych autach (diesloch) aj v motorsporte.
nerozmiem celkom placu nad turbomotormi; este tak na bmw fore, kde vsetci spominaju na R6 3.0, ale tu? ak by som mal na vyber 1.6 alebo 1.6EB, tak bez vahania beriem EB.

Inac novy S-Max bude mat zaklad 1.5EB :D
Ford Focus II Turnier 1,6 Trend 2006 LPG
Daewoo Nexia 1,5 1999
ex Mazda 323F 1,5 1998
ex Skoda Favorit 136L 1988

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: atmosfera vs. turbo

Příspěvek od smoula » 15.09.2014 15:17

nomis: non-turbo motor bude mít vždycky lepší odezvy na plyn než turbo-motor. Pokud chce někdo jet dýku, tka vždycky lepší a rychlejší bude s non-turbo motorem. Může přesně dávkovat množství plynu, které zrovna potřebuje

Uživatelský avatar
nomis
Junior
Junior
Příspěvky: 205
Registrován: 26.04.2014 22:58
Bydliště: SN - SR

Re: atmosfera vs. turbo

Příspěvek od nomis » 15.09.2014 15:23

smoula: chudaci v STckach, RSach, STIckach, M3kach....

este lepsiu odozvu ma lanko a karburator.
Ford Focus II Turnier 1,6 Trend 2006 LPG
Daewoo Nexia 1,5 1999
ex Mazda 323F 1,5 1998
ex Skoda Favorit 136L 1988

Uživatelský avatar
hunger
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 966
Registrován: 02.03.2013 18:08
Bydliště: Praha

Re: atmosfera vs. turbo

Příspěvek od hunger » 15.09.2014 15:29

Nomisi a teď si z náš děláš srandu? :D Vždycky jo? :D Tak ok dám ti na výběr Focus 6 let starý najeto kolem 260 000 kilometrů, opravdu by si radši vzal EB, než klasickou 1.6? :D Samozřejmě že by byl EB o hodě dražší, poněvadž je to výkonější motor a první co můžeš udělat je za těžký prachy je vyměnit to zbytečný turbo... Hlavní důvod proč si lidi kupojou benzínový motory je absence turba, pokud chci oturbovanej motor tak si rovnou koupim dísla a mám ještě nižší náklady než s oturbovanym benzínem...
Focus mk2 1.6 Zetec-S
Ford Mondeo MK3 1.8

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: atmosfera vs. turbo

Příspěvek od smoula » 15.09.2014 15:36

nomis: M3 a turbo? Prosím, poděl se se mnou o zdroj. Děkuji :palec_nahoru:

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: atmosfera vs. turbo

Příspěvek od smoula » 15.09.2014 15:37

I sám walter rohl povídal, že pokud by si měl vybrat na okruhy auto, tak je to auto, bez oturbeného motoru. Na běžné ježdění, okresky a pod, klidně i oturbenej motor. :)

Uživatelský avatar
nomis
Junior
Junior
Příspěvky: 205
Registrován: 26.04.2014 22:58
Bydliště: SN - SR

Re: atmosfera vs. turbo

Příspěvek od nomis » 15.09.2014 15:39

no ved hovorim, ze nazov temy je zly :) nie, EB s 260tkm by som nekupil, ani TDCi so 150tkm.

Doteraz sme sa bavili o zlych vlastnostiach, zbytocnosti vytacania - strate charakteru a slabsej odozve.
Ale samozrejme, verim viac vo vydrz atmosfery ako motora s turbom.
Ford Focus II Turnier 1,6 Trend 2006 LPG
Daewoo Nexia 1,5 1999
ex Mazda 323F 1,5 1998
ex Skoda Favorit 136L 1988

Uživatelský avatar
nomis
Junior
Junior
Příspěvky: 205
Registrován: 26.04.2014 22:58
Bydliště: SN - SR

Re: atmosfera vs. turbo

Příspěvek od nomis » 15.09.2014 15:39

smoula: dufal som, ze si tu M3 nevsimnes, som to zbadal az ked som to poslal :D

takze s tymi nasimi 1,6kami by sme sa mali zdrziavat viac-menej na okruhu :)
Ford Focus II Turnier 1,6 Trend 2006 LPG
Daewoo Nexia 1,5 1999
ex Mazda 323F 1,5 1998
ex Skoda Favorit 136L 1988

Uživatelský avatar
fleguso
.
.
Příspěvky: 2146
Registrován: 19.07.2010 08:12
Bydliště: Blansko

Re: atmosfera vs. turbo

Příspěvek od fleguso » 15.09.2014 21:55

Ono u toho STčka taky opatrně. V Mondeu turbo taky není, ani v ST200 a ani v ST220. (to jen pro upřesnění)
Nyní:Mondeo ST220 V6 3.0 sedan blue performance
Bylo:Mondeo ST200 V6 2.5 kombi
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 54&t=27828
Bylo:Mondeo MKI 1.8 HB
Bylo:Mondeo MKI 1.6 HB
Bylo:Sierra 2.0

Uživatelský avatar
r0mik
.
.
Příspěvky: 9356
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: atmosfera vs. turbo

Příspěvek od r0mik » 15.09.2014 22:07

s turbem jde byt rychly, jen to chce umet. A napriklad takovy focus mk1 RS chyby neodpousti na vyjezdech ze zatacek. Spatne otacky, kvalt a za zatackou se to tezko sbira s turbo lagem. Kdyz to prezenes s plynem tak pro zmenu jde jen dym od kol a letis rovne ze zatacky ven i kdyz mas samosvor. V tom je zlata atmosfera, bez turbo diry a vic pratelska pro pitomce s drevenyma nohama jako jsem ja :mrgreen:
Focus 2002 RS "WRC Ášín"-track car
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T

Uživatelský avatar
Nonid
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Re: atmosfera vs. turbo

Příspěvek od Nonid » 16.09.2014 09:25

Jojoo, turbo je dost o umeni zvladnout prave turbolag. Zas a znova: Kdo nevyzkousel, nepochopi :) Pokud se clovek trefi presne, odmenou je mu luxusni zrychleni. Kdyz se netrefi... r0mik to dost presne popsal :totlsmile:
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů