Budoucí vývoj automobilismu
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6615
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
To se koukni i na video jak vychvaluje svuj solar a ze na to jezdi, vzpomel jsem si pri sledovani na vypocet nakladu, co tu byl nedavno
Taky podle me to ma cenu jako primestske ci mestske auto, ale jen u baraku, ciste elektro bude mit smysl jen pri podobnych podminkach jako auto se spalovakem, tedy cenu auta a primereny cas nabyti na -+ 600 km, treba ted jsem cetl o zkoustach baterie v Izraeli, kdy se dobije za 5 minut, nevim, ale podud i navysi napeti, tak prurez toho kabelu bude asi zajimavy a tech problemu je preci vic.
Ten okruch co jeli v tech elektromobilech a hlavne jak, porovnal jsem to s jizdou "pro benzin" co praktikuju. Zajimave je v tech tabulkach spotreba/vaha auta.
Taky podle me to ma cenu jako primestske ci mestske auto, ale jen u baraku, ciste elektro bude mit smysl jen pri podobnych podminkach jako auto se spalovakem, tedy cenu auta a primereny cas nabyti na -+ 600 km, treba ted jsem cetl o zkoustach baterie v Izraeli, kdy se dobije za 5 minut, nevim, ale podud i navysi napeti, tak prurez toho kabelu bude asi zajimavy a tech problemu je preci vic.
Ten okruch co jeli v tech elektromobilech a hlavne jak, porovnal jsem to s jizdou "pro benzin" co praktikuju. Zajimave je v tech tabulkach spotreba/vaha auta.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13078
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Budoucí vývoj automobilismu
https://www.novinky.cz/auto/clanek/niss ... .seznam.cz
Může mi někdo vysvětlit, jaký má tohle smysl?
Může mi někdo vysvětlit, jaký má tohle smysl?
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23508
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Zimní obytný vůz je prozatím pouze vizí designérů Nissanu čili není nijak pravděpodobné, že by se mohl vyrábět pro běžný prodej.
marketing - jinak by se o nissanu uz nepsalo
marketing - jinak by se o nissanu uz nepsalo
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 677
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
zimní "expediční" vůz s možností kempování v elektro provodení je rozhodně fajn(když je v blízkosti civilizace), ale to by ta kapacita musela být několiknásobně větší (při zachování hmotnosti) ..nedokážu si něco podobného představit při opravdových expedicích do "pustin"
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23508
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Budoucí vývoj automobilismu
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
neni to o autech ale o sdilenych elektrokolobezkach ... prispevek k ekologii
neni to o autech ale o sdilenych elektrokolobezkach ... prispevek k ekologii
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12913
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
ZDIELANYCH kolobezkach. A tam su dva najvacsie kamene urazu, preco to nie je eko: ludia sa k tomu spravaju ako hovada, takze maju nizku zivotnost. A kedze to "nema majitela", nechaju ich pohodene kdekolvek a na nabijacku ich zvazaju autom.
Kolobezky, ktore vlastnia ludia, nemaju problem najazdit 3-4 tisic km bez vacsieho servisu (tym myslim vymenu motora, baterie, sasi). Staci servis ako defekt, zodrana pneu, dotiahnut sroby, na niektorych vymenit namahany sklapaci mechanizmus, pripadne lozisko, ked s nou jazdia v hlbokej vode.
Kolobezky, ktore vlastnia ludia, nemaju problem najazdit 3-4 tisic km bez vacsieho servisu (tym myslim vymenu motora, baterie, sasi). Staci servis ako defekt, zodrana pneu, dotiahnut sroby, na niektorych vymenit namahany sklapaci mechanizmus, pripadne lozisko, ked s nou jazdia v hlbokej vode.
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Budoucí vývoj automobilismu
jojo, navíc na tom jezděj jak kreténi. Bych to zakázal, je to píčovina. Stačí rekola
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4754
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Podle některých lidí je i v tom budoucnost - carsharing. Představte si sdílená elektroauta, která jezdí sbírat naftový náklaďák.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Mně přijde, že carsharing je služby pro ty, co by jinak jezdili MHD nebo chodili pěšky. Zrovna jsem línej, tak si drapnu auto na ulici. Ale alternativa k vlastnictví auta to podle mě není. Člověk potřebuje kolikrát znenadání vyjet hned a mít auto k dispozici prakticky za dveřmi.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12913
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Preco by tieto sposoby, ci elektrokolobezky, zdielane auta, elektromobily, atd byt jedinym riesenim pre kazdeho? Ved prave je preto viacero moznosti, aby si kazdy vybral. Poznam vela ludi, ktori potrebuju auto raz za dva tyzdne. A musia vlastnit jedno cele vlastne, ktore 13 dni stoji a jeden den jazdi. To iste elektrokolobezka. Mam tiez jednu. Teraz v zime je odstavena. Do ikei s nou nepojdem. Ale ked mam ist (na jar, v lete, na jesen) 2,5 km sa ostrihat, alebo zaniest nieco na urad, tak pesi je to daleko a autom zbytocne blizko, plus hladat a platit parkovisko. A tam nie je riesenie ani carsharing, ani elektromobil. Jedine tak, ze jedno auto by som zobral do mesta, tam nechal odstavene, niekto iny by si ho zas zobral. Ale na 3km startovat, a parkovisko by nebolo aj tak presne tam, kde potrebujem.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 677
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
jestli potřebují auto 2x do měsíce, tak se jim vyplatí jezdit taxíkem a na dovolenou s autem z půjčovny ... ale nevím jak to vyřeší potřebu "mobility" z minuty na minutu a na co jim bude carsharing bez autopilata lvl5
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4754
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ten carsharing musí mít nějakou úroveň. Když máš vlastní auto tak víš, že se na něj můžeš spolehnout, znáš ho. Když si půjčuješ nějaké neznámé auto, tak můžeš být taky nepříjemně překvapený. Když je to de-facto autopůjčovna, tak aspoň za něco ručí, ale takovéto komunitní sdílení, kdy někdo nabídne ten svůj ojetý střep, no nevim nevim.
Další problém je, že když jezdíš jedním autem, máš to tak nějak v ruce, víš, kde se tam co zapíná, jak reaguje spojka atd. Když jako sváteční řidič dostaneš pokaždé jiné auto, to by ses taky mohl rozjíždět s přískokama a občas ti to chcípne, jako první den v autoškole
Další problém je, že když jezdíš jedním autem, máš to tak nějak v ruce, víš, kde se tam co zapíná, jak reaguje spojka atd. Když jako sváteční řidič dostaneš pokaždé jiné auto, to by ses taky mohl rozjíždět s přískokama a občas ti to chcípne, jako první den v autoškole
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12913
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ist na nakup s taxikom asi nejde. Najma nakup typu ikea. To iste so synom k doktorovi. Mobilitu z minuty na minutu riesit nepotrebuju, lebo taka poziadavka nie je.blackbox80 píše: ↑26.01.2021 09:47 jestli potřebují auto 2x do měsíce, tak se jim vyplatí jezdit taxíkem a na dovolenou s autem z půjčovny ... ale nevím jak to vyřeší potřebu "mobility" z minuty na minutu a na co jim bude carsharing bez autopilata lvl5
A stale ine auto, prisposobenie sofera, sa da riesit jednoducho: automaticka prevodovka (vsade na svete standard, len v europe mame zalubu lestit klacky) a ze by flotila bola rovnaka. Ako je to aj teraz s kolobezkami, bicyklami, zdielanymi autami.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23508
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Budoucí vývoj automobilismu
tak tohle je zrovna u nasich sousedu uplne normalni - auto nemaji a velke nakupy (vcetne IKEA) resi taxikem a kdyz potrebuji k doktorovi (a nikdo ze sousedu neni doma), tak si taky zavolaji taxika
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4754
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ještě jeden pohled, bavili jsme se s bráchou jesli je lepší auto koupit nebo si vzít operativní lízink. On ale pracuje ve Škodovce, která jako benefit nabízí roční operák za jiné ceny než běžné. Brácha si spočítal, že mondeo, které kupoval nové, ho po cca 10 letech vychází se všemi náklady asi na 10 000 měsíčně (bez nafty). Najeto má asi 350 tisíc km. Jenže mu to hodně zvedá kupní cena; když koupíš mondeo za 900 000 a necháš si ho 10 let, při rozpočítání kupní ceny jsi na 7500 měsíčně. Jo, sice ho dneska za 100 000 prodáš, ale taky do něj za 10 let dost nasypeš.
Jeho závěr byl, že auto na operák vlastně vyjde levnějc... no, když pracuješ ve škodovce, tak jo. Jinak, lízingovka to auto koupí, pronajme a po ukončení operáku prodá. A musí na tom vydělat. Logicky, když si auto koupíš sám (nové), provozuješ ho a pak prodáš, mělo by to vyjít levnějc.
Můj závěr je trochu jiný, ojetý focus mně vyšel asi na 3500 měsíčně a to v tom byla i výměna motoru.
Jeho závěr byl, že auto na operák vlastně vyjde levnějc... no, když pracuješ ve škodovce, tak jo. Jinak, lízingovka to auto koupí, pronajme a po ukončení operáku prodá. A musí na tom vydělat. Logicky, když si auto koupíš sám (nové), provozuješ ho a pak prodáš, mělo by to vyjít levnějc.
Můj závěr je trochu jiný, ojetý focus mně vyšel asi na 3500 měsíčně a to v tom byla i výměna motoru.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti