zhoršené startování

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Uživatelský avatar
Black
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 02.02.2008 03:18

zhoršené startování

Příspěvek od Black » 28.12.2006 07:36

Kdo mi poradí ? Mám Focus combi 1.8 TDCI 2001-vždy startoval na první otočení a najednou se startuje strašně-baterka točí, ale motor naskočí až tak na třetí dlouhé startování a ještě s plynem. Žhavení přitom vždy jen problikne-nevím, jestli má svítit déle. Předem děkuji

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: zhoršené startování

Příspěvek od pelen » 28.12.2006 09:43

Black píše:Kdo mi poradí ? Mám Focus combi 1.8 TDCI 2001-vždy startoval na první otočení a najednou se startuje strašně-baterka točí, ale motor naskočí až tak na třetí dlouhé startování a ještě s plynem. Žhavení přitom vždy jen problikne-nevím, jestli má svítit déle. Předem děkuji
To dela chladne pocasi.
Problikne jen kontrolka zhaveni nebo i zhavi? Pokud zhavi, tak tesne po zapnuti kontrolky zhaveni poklesne jeji jas vlivem zapnuti rele zhavicu (poklesne napeti na baterce). Mas vporadku zhavice? :wink:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Black
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 02.02.2008 03:18

odpověď

Příspěvek od Black » 29.12.2006 08:41

Děkuji zatím za radu-vyzkouším to. Akorát nevím, co jsou to žhaviče-snad svíčky ?

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: odpověď

Příspěvek od pelen » 29.12.2006 10:59

Black píše:Děkuji zatím za radu-vyzkouším to. Akorát nevím, co jsou to žhaviče-snad svíčky ?
Jsou to zhavici svicky, jejich konec se rozezhavi a usnadni pocatecni zapaleni vstriknute nafty. Pouze ilustracni foto:
http://www.evv.cz/zbozi.php?co=detail&kod=1700000016

Kdyz zvednes kapotu a podivas se na motor, tak je uvidis - vede k nim zpravidla cerveny vodic a je propojen z jedne na druhou atd.
:wink:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Black
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 02.02.2008 03:18

odpověď

Příspěvek od Black » 29.12.2006 13:20

Díky za vysvětlení. Jinak jsem to teď schválně zkoušel a ta kontrolka svítí pořád stejnou barvou a sice jen neproblikne /to až na druhý a další startování/ ale svítí opravdu do 2 sec. Nevím, zda to je správně. Dnes jsem třeba startoval asi na čtyřikrát-to bylo nad nulou-a to už jsem musel i s plynem-nechápu to, celé léto jsem startoval na první otočení a mimochodem-nevím zda to má vliv-ale v létě to žhavilo stejně, do 2 sec. Zatím dík. :(

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 29.12.2006 14:04

to Black:
Odhaduji, ze mas nefunkcni zhavice.
Zamerujes se jen na dobu, po kterou kontrolka zhaveni sviti. Zkus se zamerit na jas te kontrolky. Po roznuti za malou chvilku se jas snizi, to zapne rele zhaveni a pokud jsou zhavice vporadku, tak poklesne napeti na baterce (muzes to take merit voltmetrem v zasuvce - po vytahnuti zapalovace cigaret).
Take zkus prozvonit (merit odpor) zhavicu. Po zvednuti kapoty jeden kontakt na vodic, ktery vede ke zhavicum - je zpravidla cerveny a propojuje vsechny 4 zhavice, jsou tam maticky M4) a druhy kontakt na kosru zhavice. Odpor bude hodne maly, protoze pojistka zhavicu ma 60A. Take bych zkontroloval tu pojistku, je v pojistkove skrince pod kapotou pod oknem ridice. :wink:
Zhavice si muzes vymenit i sam, ale potrebujes prodlouzeny orech M10, kloubovy nastavec a malou racnu. Jinak si to nech vymenit v servisu, nemusi byt znackovy. Zhavice sezenes za 180-800Kc/ks. Ty hodne levne bych nebral.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Black
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 02.02.2008 03:18

odpověď

Příspěvek od Black » 29.12.2006 21:11

Vyzkouším to. Snad jen až budeš mít chvilku tak prosím napiš, jak často se mají žvavící svíčky měnit-jsou tam tak rok. Měl jsem vždy benzínové auto a s tohoto TDCi jsem nějakej rozladěnej-zatím díky ahoj.

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 29.12.2006 22:07

Maji se menit, az prestanou fungovat. S plynem moc nestartuj, nez tomu ublizis jeste vice :wink:
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Black
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 02.02.2008 03:18

odpověď

Příspěvek od Black » 30.12.2006 08:47

OK

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: odpověď

Příspěvek od pelen » 30.12.2006 09:19

Black píše:Vyzkouším to. Snad jen až budeš mít chvilku tak prosím napiš, jak často se mají žvavící svíčky měnit-jsou tam tak rok. Měl jsem vždy benzínové auto a s tohoto TDCi jsem nějakej rozladěnej-zatím díky ahoj.
A zimni naftu uz mas? Na nekterych cerpackach ji jeste nemaji.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Black
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 02.02.2008 03:18

odpověď

Příspěvek od Black » 30.12.2006 13:33

Mám-tankuji jen u OMV - to mi nařídil opravář kvůli vstřikům, jinak na mě kašle-dík

Uživatelský avatar
Dala
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jevíčko

Příspěvek od Dala » 03.01.2007 14:05

Nazdárek, mám jen takovou malou poznámku. Ta kontrolka žhavení zhasne opravdu rychle. Po zhasnutí ale fofo žhaví ještě asi 4 až 5s. Konec žhavení poznáš tak, že uslyšíš při vypnutých všech spotřebičích (rádio, ventilátor topení) cvaknutí relé. Také se Ti o trochu víc rozsvítí kontrolky, protože při žhavení poklesne napětí v el. síti z 12,6V na zhruba 10.5 V. To jestli Ti funguje relátko žhavení poznáš tak, že těch 10.5V naměříš na červeném vodiči na žhavičích. Žhaviče otestuješ tak, že povolíš matičky na žhavičích, odpojíš ten červený kabel a změříš odpor mezi kostrou a šteftem ze kterého jsi povolil matičky (oddělal očko káblu). Měl by být zhruba 1,2 Ohmu. Nejjistěší je žhavič vymontovat a propojit ho přímo s baterií. Musíš ho držet např. v Sikách (pěkně topí). Závit na žhaviči (co je v hlavě) s mínusem a připojení káblíku s plusem. Po asi 3s by se měl rozzářit do růžova.
Ford focus combi 2002 1.8 tdci 115 HP

EL
Junior
Junior
Příspěvky: 266
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostravsko

Příspěvek od EL » 03.01.2007 14:24

To Dala: jak se nejrychleji dostat ke žhavicím svíčkám? Jak demontovat kryt motoru?
Ford Focus combi 1.8 TDCI 85 kW, 2002, silver

Uživatelský avatar
hide
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 872
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od hide » 03.01.2007 14:26


Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 03.01.2007 22:30

EL píše:To Dala: jak se nejrychleji dostat ke žhavicím svíčkám? Jak demontovat kryt motoru?
Pokud je chces vymenit, tak potrebujes prodlouzeny orech M10, kloubovy nastavec na malou golu a malou racnu. Pri vysroubovani 2. zhavice pri pohledu ve smeru jizdy z leve strany jsem mu musel vylomit M4 svornik, je tam malo mista i s kloubem. :wink:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 2 hosti