FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 22.03.2013 15:43
- Bydliště: Jižní morava
FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.
Zdravim.
snad bude někdo vědět, mám následující problém: Přijíždím do zatáčky (cca 90°+), sundám nohu z plynu, zařazená rychlost, podřadím, brzdím motorem... bez problémů. Nicméně při zatočení do zatáčky v určitém okamžiku spadne ukazatel otáček na nulu a rozsvítí se oranžová kontrolka 'porucha motoru'. V tomto okamžíku tak nějak 'instiktivně' mačkám spojku, což má za následek návrat otáček někam na úroveň volnoběhu a po přidání plynu a zařazení dvojky bez problémů vyjíždím ze zatáčky a kontrolka motoru zhasne. Toto se nestane při každém průjezdu, pouze 'občas'.
Vypozoroval jsem že onen 'pád na nulu' nastane pokud otáčky při průjezdu zatačíku klesnou na cca 2000 a zároveň motor není v záběru - tj. pokud stále brzdím motorem. Pokud zatáčku projíždím mírně pod plynem, pád nenastane. Při jízdě v příměm směru se problém neobjevil.
Celý problém neprovází žádné cukání ani nepatřičné zvuky, jinak auto pocitově jede bez problémů.
Diagnostika ukázala chybu P0320 - Ignition/Distributor Engine Speed Input Circuit
Tak, a teď do mě : ) Dělám něco blbě... případně kde začít s hledáním závady?
díky
snad bude někdo vědět, mám následující problém: Přijíždím do zatáčky (cca 90°+), sundám nohu z plynu, zařazená rychlost, podřadím, brzdím motorem... bez problémů. Nicméně při zatočení do zatáčky v určitém okamžiku spadne ukazatel otáček na nulu a rozsvítí se oranžová kontrolka 'porucha motoru'. V tomto okamžíku tak nějak 'instiktivně' mačkám spojku, což má za následek návrat otáček někam na úroveň volnoběhu a po přidání plynu a zařazení dvojky bez problémů vyjíždím ze zatáčky a kontrolka motoru zhasne. Toto se nestane při každém průjezdu, pouze 'občas'.
Vypozoroval jsem že onen 'pád na nulu' nastane pokud otáčky při průjezdu zatačíku klesnou na cca 2000 a zároveň motor není v záběru - tj. pokud stále brzdím motorem. Pokud zatáčku projíždím mírně pod plynem, pád nenastane. Při jízdě v příměm směru se problém neobjevil.
Celý problém neprovází žádné cukání ani nepatřičné zvuky, jinak auto pocitově jede bez problémů.
Diagnostika ukázala chybu P0320 - Ignition/Distributor Engine Speed Input Circuit
Tak, a teď do mě : ) Dělám něco blbě... případně kde začít s hledáním závady?
díky
FF I kombi, 1.6i, rv 2000, cca 200 000 km.
- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2232
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Re: FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.
Zkus tady:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 70#p807870
odkaz je pak i sem: http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=1303
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 70#p807870
odkaz je pak i sem: http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=1303
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 22.03.2013 15:43
- Bydliště: Jižní morava
Re: FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.
Stehnak píše:Zkus tady:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 70#p807870
odkaz je pak i sem: http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=1303
... jo, že problém by mohla být axiální vůle jsem taky našel. Jen rozdíl od popisovaných případů je v tom, že mě to dělá pouze při zařazené rychlosti... Večer to ještě půjdu projet, vyzkouším a prohlídka v servise to zřejmě jistí.
FF I kombi, 1.6i, rv 2000, cca 200 000 km.
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13459
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.
Dle Tvého popisu závady bych to viděl takto... spojka tlačí do setrváku a tím i do kliky, takže problém bych opravdu viděl tam. Čidlo kliky přestane dostávat signál- motor zhasne- vyšlápneš spojku a klika se posune zpět, čímž umožní nastarování přez rychlost.
ještě detail- dělá to při zatáčení do obou směrů?
ještě detail- dělá to při zatáčení do obou směrů?
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 22.03.2013 15:43
- Bydliště: Jižní morava
Re: FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.
.... v diagnostice jsem vymazal chyby a byl jsem si zakroužit na parkovišti... chyba je tam zase.miki21 píše: ještě detail- dělá to při zatáčení do obou směrů?
Problém se objeví pouze při zatáčení vpravo, při zařazené rychlosti. Při zatáčení vlevo nic.
FF I kombi, 1.6i, rv 2000, cca 200 000 km.
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13510
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.
Ak iba pri zatacani vpravo, to bude velka axialna vola na kluke.
A 170tis km bude mat to auto asi tazko. Jedine, ze by bolo jazdene na velmi kratke trasy. A caste starty boli robene so stlacenou spojkou.
Zober pacidlo/trubku. Zhora potlac koleso remenice smerom do motora. Potom ju strc z opacnej strany a potlac od motora. Uvidis, ze sa pohne o par milimetrov.
A 170tis km bude mat to auto asi tazko. Jedine, ze by bolo jazdene na velmi kratke trasy. A caste starty boli robene so stlacenou spojkou.
Zober pacidlo/trubku. Zhora potlac koleso remenice smerom do motora. Potom ju strc z opacnej strany a potlac od motora. Uvidis, ze sa pohne o par milimetrov.
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 22.03.2013 15:43
- Bydliště: Jižní morava
Re: FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.
Díky za info... příští týden to svěřím servisákům, ať se na to podívají. A dám vědět...
[Edit]
Snad možná ještě dotaz... pokud to dám do servisu, jak náročný -technicky, časově- úkon je ona kontrola axiální vůle? (Předpokládám že použijí sofistikovanější metody než navrhovaný test tyčí. : ) )
[Edit]
Snad možná ještě dotaz... pokud to dám do servisu, jak náročný -technicky, časově- úkon je ona kontrola axiální vůle? (Předpokládám že použijí sofistikovanější metody než navrhovaný test tyčí. : ) )
FF I kombi, 1.6i, rv 2000, cca 200 000 km.
- Johny181
- Junior
- Příspěvky: 418
- Registrován: 07.12.2013 22:13
- Bydliště: Klobouky u Brna
Re: FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.
Počkat jak se stlačenou spojkou, to by se jako nemělo?Já startuji jen se stlačenou spojkou tak mě to naučili v autoškole a mám už takovej zvyk že to dělám vždy i když vím že tam mám neutrál na 100 % ??
FOFO 1.5 110kw
134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact

FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold
-byl
9let sloužil bez zaváhání


FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold

9let sloužil bez zaváhání

-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13510
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.
Sofistikovanejsi test je zbytocny. A ani super-akoze-experti vo Forde to nezistia inak. Ci chces rozobrat cely motor, aby si to videl?
Starty bez spojky: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 83&start=0
Starty bez spojky: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 83&start=0
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.
Neblázněte se startováním bez spojky. Radši jednou za 20 let opotřebim axiální ložisko než jednou za tři roky dohopsám do zdi se zapomenutým kvaltem 
Nechat měřit vůli ve Fordu je zbytečnost, ta metoda pajcrem je stejně sofistikovaná jako by to dělali oni. Šetři čas a korunky

Nechat měřit vůli ve Fordu je zbytečnost, ta metoda pajcrem je stejně sofistikovaná jako by to dělali oni. Šetři čas a korunky

FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.
na jiny motorvladka1 píše: Šetři čas a korunky

Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.
to, vyvíjel motor imbecil??foki píše:na jiny motorvladka1 píše: Šetři čas a korunky
a, co, je teda lepší, ::::najezdit cca 50km po Praze, sešlápnout xxxxkrát spojku, a nebo cca 20krát startovat se spojkou????
foki??
hlavně, chci vědět, rozdíl: opotřebení axiálu, při startování se spojkou, a při přeřazování!!!
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13510
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.
Pri starte tam netlaci cerpadlo olej. Derie sa to skoro nasucho.
Renaulty s tymto mali na prvych motoroch so start-stop systemom problemy. Malo to 50t km a volu na klukovke par milimetrov. (Mozno aj ini vyrobcovia, ale o naftovych Renaultoch viem.)
Renaulty s tymto mali na prvych motoroch so start-stop systemom problemy. Malo to 50t km a volu na klukovke par milimetrov. (Mozno aj ini vyrobcovia, ale o naftovych Renaultoch viem.)
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.
stano, to si snad děláš kozy, že při startu netlačí olej.++"dere" se to na sucho.
rozeber si jednou motor zespodu, a, nebo lépe celej motor, at, poznáš, kam jde první tlak oleje,/ do-ložisek kliky + axiál/--a, propo, axiál si drží film.
a, mm vůle na axiálu u renaltu???- specielně pro tebe: axiál u našich motorů je 0.13mm, na novém motoru.

rozeber si jednou motor zespodu, a, nebo lépe celej motor, at, poznáš, kam jde první tlak oleje,/ do-ložisek kliky + axiál/--a, propo, axiál si drží film.
a, mm vůle na axiálu u renaltu???- specielně pro tebe: axiál u našich motorů je 0.13mm, na novém motoru.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 3 hosti