Jak poznat vadný volnoběžný ventil
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 22.09.2008 20:07
Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Dá se nějak poznat, že volnoběžný ventil je vadný? Podle vzhledu, funkce, nebo nevím čeho...? Řeším problém s volnoběžnými otáčkami, kdy při volnoběhu a vyřazené rychlosti jsou volnoběžné otáčky cca 670, pokud zapnu světla + klimu nebo topení, klesnou někde na 500 a už je to cítit (vibrace). Dělá to hlavně při vyřazení a dojíždění ke křižovatce, když přibrzdím. Nikdy to ale nechcíplo, jen je to nepříjemné. Žádná hadička nikde prasklá není, aspoň doufám, ke všemu je dost komplikovaný přístup. Než investuju do nového ventilu, rád bych měl jistotu, že se to tím vyřeší. Díky za rady. Mám najeto 55t km (doloženo).
Ford Focus kombi, 1,6 benzín, 2004, stříbrná metalíza
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
- pajak
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Napajedla
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Mrkni se na hadici podtlakového sání - nech otevřenou kapotu motoru a měj auto nastartované jestli někde na té hadici podtlakového sání není díra tak by to syčelo, mě taky padali otáčky
- hide
- Pokročilý
- Příspěvky: 872
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumperk
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Tohle mi dělalo u vadnýho volnoběžnýho ventilu. Vyčištění nepomohlo. Musel jsem dát novej.
- Alonso68
- Junior
- Příspěvky: 216
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: u Staré Boleslavi
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Mě se vadný volnoběžný ventil projevoval opačně, otáčky nechtěly spadnout pod 2000, při vyřazení naopak stouply. Ten ventil netěsnil, na neutrál stačila i malá netěsnost ke zvýšení otáček.
FF Combi 1.6 16V 2004 Silver
C-max 1,6 benzin 2009 Blue
Škoda Yeti 1,4 TSI 2012
C-max 1,6 benzin 2009 Blue
Škoda Yeti 1,4 TSI 2012
- SlavaM
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
ahoj , řeším naprosto stejný problém s volnoběhem při zahřátém motoru. projevy jsou úplně stejné - vibrace , jakoby propad otáček při vyřazení , atd. Tento problém registruji již přes rok a půl , zkoušel jsem vše - nový rozvody , filtry ,baterka , olej , vyčištený MAF , klapka sání , nové svíce , nové podtlakové hadičky včetně toho plastového ventilku na bloku motoru , nový vlnovec výfuku , tankování vysooktanového benzinu , nikde nic nesaje falešný vzduch ,volnoběžný ventil snad 5 x čištěn , atd - stále stejné projevy.Už jsem to nevydržel , včera objednal ve Fordu nový volnoběžný ventil za 1890 kč s DPH + i nové pryžové těsnění pod ventil za 35 kč ( Focus 1,6 r.v.99 ). Do konce týdne bude skladem , hned ho namontuji a dám info.
- FOCKI
- Test driver
- Příspěvky: 2219
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Havířov/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
já už taky volal do forda ať mám na zimu klid paač to taky není gud. dost mě vzala ta cena- 1840 kaček. vydřiduši! vlastně- vydřifofa!
- Davidson
- Nováček
- Příspěvky: 45
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Ono chcípání motoru při volnoběhu nemusí být jen volnoběžný ventil. V manuálu je napsáno, že po odpojení baterie a potom zase zapojení se motor nechová jak má, řídící jednotka snad znova načítá data, a to trvá asi 10km, nežli je vše OK. Podle mě, když pojedeš ve složitých podmínkách, od semaforu k semaforu, vypínání motoru a tak dále může z toho být jednotka zblblá.
Mě volnoběh také kolísal až motor někdy zdechával. Pomohlo to, že jsem nechal motor vychladnout, odpojil a zapojil baterii a nechal zapnutý motor tak dlouho až se zahřál, auto při tom nejelo. Je to jednoduchá situace pro tu řídící jednotku.
Mě volnoběh také kolísal až motor někdy zdechával. Pomohlo to, že jsem nechal motor vychladnout, odpojil a zapojil baterii a nechal zapnutý motor tak dlouho až se zahřál, auto při tom nejelo. Je to jednoduchá situace pro tu řídící jednotku.
FoFo I, 74 kW, kombi, Pacific green
- milford
- Junior
- Příspěvky: 245
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Prostějov
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Teď jsem kupoval novou baterku a pro jistotu jsem si ji nechal vyměnit odborníkem,aby se nevymazaly data a rádio.Bohužel se jim to trošku nepovedlo.Trvalo to cca 20 km než začalo auto šlapat jak má.Při každém vyřazení šli otáčky na 300 - 500 a většinou chcípal motor.Teď je to O.K.
- chalomi
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Kromeriz
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
ja us vymenil vsechno i volnobezny ventil a otacky stejne padaji.asi budu muset vymenit auto aby to prestalo,jen do toho cpu penize nic vic.ani blba 120ka toto nedela!!us mam na to nervy 

Ford Focus 1,6 16v r.v.2001 stříbrná metalíza
- silverwolf
- Test driver
- Příspěvky: 5701
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Kroměříž - Lišov 270 km. Třeba se to vyplatí 

Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

- chalomi
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Kromeriz
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
jj asi mi nic jinyho nezbyde.v servisu nic nezjisti jsou to blbci a diagnostika taky nic neukazuje.tak asi zacnu premýslet ze se vydam k fokimu. 

Ford Focus 1,6 16v r.v.2001 stříbrná metalíza
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
jeste mi tady lezi ten tvuj snimac prutoku vzduchu co jsi furt chtel nafotit a pak ses neozval . 

Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- chalomi
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Kromeriz
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
jj ja vim ale mel sem to v servisu a zrovna sem ho nechal vymenit ale stejne to nepomohlo.omlouvam se ti ze jsem se neozval 

Ford Focus 1,6 16v r.v.2001 stříbrná metalíza
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Můj příspěvek by se mohl jmenovat "Jak jsem čistil volnoběžný ventil".
Ač problémy zatím nemám, prevence nic nezkazí. Jak najít a odšroubovat ventil je už nošení dříví do lesa, fotek jak předmět doličný vypadá je tu taky dost. Zatím jsem ale neviděl jeho funkci.Tak jsem se rozhodl, že to zjistím a zároveň ho preventivně vyčistím.
Zvolil jsem tenhle postup - ventil jsem odpojil od konektoru, odšrouboval jsem ho. Naplnil jsem ho WD40 a štětcem jsem vyčistil kam jsem se dostal. Pak jsem ventil připojil na konektor a střídavým zapínáním a vypínáním zapalování se dosedací plochy ventilu a plunžru vlastně čistí samy. Samozřejmě se dá použít i jiný zdroj, ale takhle je to jednodušší. Potom jsem WDčko vylil, trochu ofouknul a namontoval zpět. No a funkci ventilu můžete vidět tady:
YouTube Video
Od čištění uběhlo asi 10 dní, ventil stále funguje dobře.
Jelikož se tohle vlákno jmenuje "Jak poznat vadný volnoběžný ventil", tak něco o tom je tady:
Zkouška volnoběžného ventilu:
Velmi snadná záležitost. Podobně jako u ostatních problémů, i zde je důležité nejdříve získat servisní kódy z ŘJ, abychom vyloučili jiné možné poruchy. Na základě získaných dat poté proveďte testy a opravy. V případě, že získáte signál ukazující na problém s IAB, nastartuje motor a dosáhněte pracovní teploty. Otáčky nechte zcela v režii volnoběžnému ventilu, nedotýkejte se tedy plynového pedálu ani škrticí klapky. Otevřete kryt motoru a odpojte elektrické napájení ventilu. Pokud se otáčky motoru propadnou nebo pokud motor zhasne, ventil je v pořádku a není třeba jej opravovat. Pokud ke změnám otáček nedojde, bude vhodné ventil odmontovat a prohlédnout.
Může nastat i situace, kdy ventil je vadný a přesto testem projde úspěšně, případně test může být negativní a ventil dokonale funkční. Plunžr a pružina se mohou zanést nečistotami a olejem, čímž se sníží průtok vzduchu a podstatně omezí i funkce ventilu. IAB odmontujte a vyčistěte. Ze zkušeností ale vyplývá, že u čištěného ventilu se závada za čas opakuje, protože nejde dokonale vyčistit a je lepší volnoběžný ventil vyměnit.
Více tady.
Ač problémy zatím nemám, prevence nic nezkazí. Jak najít a odšroubovat ventil je už nošení dříví do lesa, fotek jak předmět doličný vypadá je tu taky dost. Zatím jsem ale neviděl jeho funkci.Tak jsem se rozhodl, že to zjistím a zároveň ho preventivně vyčistím.
Zvolil jsem tenhle postup - ventil jsem odpojil od konektoru, odšrouboval jsem ho. Naplnil jsem ho WD40 a štětcem jsem vyčistil kam jsem se dostal. Pak jsem ventil připojil na konektor a střídavým zapínáním a vypínáním zapalování se dosedací plochy ventilu a plunžru vlastně čistí samy. Samozřejmě se dá použít i jiný zdroj, ale takhle je to jednodušší. Potom jsem WDčko vylil, trochu ofouknul a namontoval zpět. No a funkci ventilu můžete vidět tady:
Od čištění uběhlo asi 10 dní, ventil stále funguje dobře.
Jelikož se tohle vlákno jmenuje "Jak poznat vadný volnoběžný ventil", tak něco o tom je tady:
Zkouška volnoběžného ventilu:
Velmi snadná záležitost. Podobně jako u ostatních problémů, i zde je důležité nejdříve získat servisní kódy z ŘJ, abychom vyloučili jiné možné poruchy. Na základě získaných dat poté proveďte testy a opravy. V případě, že získáte signál ukazující na problém s IAB, nastartuje motor a dosáhněte pracovní teploty. Otáčky nechte zcela v režii volnoběžnému ventilu, nedotýkejte se tedy plynového pedálu ani škrticí klapky. Otevřete kryt motoru a odpojte elektrické napájení ventilu. Pokud se otáčky motoru propadnou nebo pokud motor zhasne, ventil je v pořádku a není třeba jej opravovat. Pokud ke změnám otáček nedojde, bude vhodné ventil odmontovat a prohlédnout.
Může nastat i situace, kdy ventil je vadný a přesto testem projde úspěšně, případně test může být negativní a ventil dokonale funkční. Plunžr a pružina se mohou zanést nečistotami a olejem, čímž se sníží průtok vzduchu a podstatně omezí i funkce ventilu. IAB odmontujte a vyčistěte. Ze zkušeností ale vyplývá, že u čištěného ventilu se závada za čas opakuje, protože nejde dokonale vyčistit a je lepší volnoběžný ventil vyměnit.
Více tady.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti