Jak poznat vadný volnoběžný ventil

HXT
Příspěvky: 1
Registrován: 22.09.2008 20:07

Jak poznat vadný volnoběžný ventil

Příspěvek od HXT » 23.09.2008 08:24

Dá se nějak poznat, že volnoběžný ventil je vadný? Podle vzhledu, funkce, nebo nevím čeho...? Řeším problém s volnoběžnými otáčkami, kdy při volnoběhu a vyřazené rychlosti jsou volnoběžné otáčky cca 670, pokud zapnu světla + klimu nebo topení, klesnou někde na 500 a už je to cítit (vibrace). Dělá to hlavně při vyřazení a dojíždění ke křižovatce, když přibrzdím. Nikdy to ale nechcíplo, jen je to nepříjemné. Žádná hadička nikde prasklá není, aspoň doufám, ke všemu je dost komplikovaný přístup. Než investuju do nového ventilu, rád bych měl jistotu, že se to tím vyřeší. Díky za rady. Mám najeto 55t km (doloženo).
Ford Focus kombi, 1,6 benzín, 2004, stříbrná metalíza

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1686
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil

Příspěvek od Jemar » 23.09.2008 14:19

Nemám osobní zkušenost ale začal bych tím, že bych ho vyčistil. Tím se nic nezkazí. Nějaké čtení je tady, tady a tady

Uživatelský avatar
pajak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Napajedla

Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil

Příspěvek od pajak » 23.09.2008 15:29

Mrkni se na hadici podtlakového sání - nech otevřenou kapotu motoru a měj auto nastartované jestli někde na té hadici podtlakového sání není díra tak by to syčelo, mě taky padali otáčky
Přílohy
Pohled zepředu motoru - umístění.jpg
Pohled z pravého boku.jpg
Ford Focus kombi, 1,6i 16V Zetec, 74 kW 100 HP, 99, tm. modrá metalíza

Obrázek

Uživatelský avatar
hide
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 872
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumperk

Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil

Příspěvek od hide » 02.10.2008 14:22

Tohle mi dělalo u vadnýho volnoběžnýho ventilu. Vyčištění nepomohlo. Musel jsem dát novej.

Uživatelský avatar
Alonso68
Junior
Junior
Příspěvky: 216
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: u Staré Boleslavi
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil

Příspěvek od Alonso68 » 06.10.2008 14:39

Mě se vadný volnoběžný ventil projevoval opačně, otáčky nechtěly spadnout pod 2000, při vyřazení naopak stouply. Ten ventil netěsnil, na neutrál stačila i malá netěsnost ke zvýšení otáček.
FF Combi 1.6 16V 2004 Silver 
C-max 1,6 benzin 2009 Blue
Škoda Yeti 1,4 TSI 2012

Uživatelský avatar
SlavaM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil

Příspěvek od SlavaM » 07.10.2008 16:05

ahoj , řeším naprosto stejný problém s volnoběhem při zahřátém motoru. projevy jsou úplně stejné - vibrace , jakoby propad otáček při vyřazení , atd. Tento problém registruji již přes rok a půl , zkoušel jsem vše - nový rozvody , filtry ,baterka , olej , vyčištený MAF , klapka sání , nové svíce , nové podtlakové hadičky včetně toho plastového ventilku na bloku motoru , nový vlnovec výfuku , tankování vysooktanového benzinu , nikde nic nesaje falešný vzduch ,volnoběžný ventil snad 5 x čištěn , atd - stále stejné projevy.Už jsem to nevydržel , včera objednal ve Fordu nový volnoběžný ventil za 1890 kč s DPH + i nové pryžové těsnění pod ventil za 35 kč ( Focus 1,6 r.v.99 ). Do konce týdne bude skladem , hned ho namontuji a dám info.

Uživatelský avatar
FOCKI
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2219
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havířov/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil

Příspěvek od FOCKI » 07.10.2008 18:19

já už taky volal do forda ať mám na zimu klid paač to taky není gud. dost mě vzala ta cena- 1840 kaček. vydřiduši! vlastně- vydřifofa!
je: Ford ,,Matýsek,, Mondeo Titanium kombi 02/2008,2.0 TDCi 103kw
Obrázek

byla: Ford Focus 1.4 16V Zetec rv.10/98, hatchback, červená beruška - Respect!
Obrázek

Uživatelský avatar
Davidson
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil

Příspěvek od Davidson » 17.10.2008 21:48

Ono chcípání motoru při volnoběhu nemusí být jen volnoběžný ventil. V manuálu je napsáno, že po odpojení baterie a potom zase zapojení se motor nechová jak má, řídící jednotka snad znova načítá data, a to trvá asi 10km, nežli je vše OK. Podle mě, když pojedeš ve složitých podmínkách, od semaforu k semaforu, vypínání motoru a tak dále může z toho být jednotka zblblá.
Mě volnoběh také kolísal až motor někdy zdechával. Pomohlo to, že jsem nechal motor vychladnout, odpojil a zapojil baterii a nechal zapnutý motor tak dlouho až se zahřál, auto při tom nejelo. Je to jednoduchá situace pro tu řídící jednotku.
FoFo I, 74 kW, kombi, Pacific green

Uživatelský avatar
milford
Junior
Junior
Příspěvky: 245
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Prostějov

Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil

Příspěvek od milford » 17.11.2008 18:13

Teď jsem kupoval novou baterku a pro jistotu jsem si ji nechal vyměnit odborníkem,aby se nevymazaly data a rádio.Bohužel se jim to trošku nepovedlo.Trvalo to cca 20 km než začalo auto šlapat jak má.Při každém vyřazení šli otáčky na 300 - 500 a většinou chcípal motor.Teď je to O.K.
kombi 1,6 74 kW GHIA, 99, modrá metalíza
Obrázek

Uživatelský avatar
chalomi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Kromeriz

Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil

Příspěvek od chalomi » 23.02.2009 13:05

ja us vymenil vsechno i volnobezny ventil a otacky stejne padaji.asi budu muset vymenit auto aby to prestalo,jen do toho cpu penize nic vic.ani blba 120ka toto nedela!!us mam na to nervy :evil:
Ford Focus 1,6 16v r.v.2001 stříbrná metalíza

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil

Příspěvek od silverwolf » 23.02.2009 13:32

Kroměříž - Lišov 270 km. Třeba se to vyplatí :wink:
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

Uživatelský avatar
chalomi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Kromeriz

Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil

Příspěvek od chalomi » 23.02.2009 19:49

jj asi mi nic jinyho nezbyde.v servisu nic nezjisti jsou to blbci a diagnostika taky nic neukazuje.tak asi zacnu premýslet ze se vydam k fokimu. :wink:
Ford Focus 1,6 16v r.v.2001 stříbrná metalíza

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil

Příspěvek od foki » 23.02.2009 22:43

jeste mi tady lezi ten tvuj snimac prutoku vzduchu co jsi furt chtel nafotit a pak ses neozval . :evil:
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
chalomi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Kromeriz

Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil

Příspěvek od chalomi » 24.02.2009 11:41

jj ja vim ale mel sem to v servisu a zrovna sem ho nechal vymenit ale stejne to nepomohlo.omlouvam se ti ze jsem se neozval :wink:
Ford Focus 1,6 16v r.v.2001 stříbrná metalíza

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1686
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil

Příspěvek od Jemar » 28.02.2009 17:54

Můj příspěvek by se mohl jmenovat "Jak jsem čistil volnoběžný ventil".

Ač problémy zatím nemám, prevence nic nezkazí. Jak najít a odšroubovat ventil je už nošení dříví do lesa, fotek jak předmět doličný vypadá je tu taky dost. Zatím jsem ale neviděl jeho funkci.Tak jsem se rozhodl, že to zjistím a zároveň ho preventivně vyčistím.
Zvolil jsem tenhle postup - ventil jsem odpojil od konektoru, odšrouboval jsem ho. Naplnil jsem ho WD40 a štětcem jsem vyčistil kam jsem se dostal. Pak jsem ventil připojil na konektor a střídavým zapínáním a vypínáním zapalování se dosedací plochy ventilu a plunžru vlastně čistí samy. Samozřejmě se dá použít i jiný zdroj, ale takhle je to jednodušší. Potom jsem WDčko vylil, trochu ofouknul a namontoval zpět. No a funkci ventilu můžete vidět tady:
YouTube Video

Od čištění uběhlo asi 10 dní, ventil stále funguje dobře.

Jelikož se tohle vlákno jmenuje "Jak poznat vadný volnoběžný ventil", tak něco o tom je tady:

Zkouška volnoběžného ventilu:
Velmi snadná záležitost. Podobně jako u ostatních problémů, i zde je důležité nejdříve získat servisní kódy z ŘJ, abychom vyloučili jiné možné poruchy. Na základě získaných dat poté proveďte testy a opravy. V případě, že získáte signál ukazující na problém s IAB, nastartuje motor a dosáhněte pracovní teploty. Otáčky nechte zcela v režii volnoběžnému ventilu, nedotýkejte se tedy plynového pedálu ani škrticí klapky. Otevřete kryt motoru a odpojte elektrické napájení ventilu. Pokud se otáčky motoru propadnou nebo pokud motor zhasne, ventil je v pořádku a není třeba jej opravovat. Pokud ke změnám otáček nedojde, bude vhodné ventil odmontovat a prohlédnout.

Může nastat i situace, kdy ventil je vadný a přesto testem projde úspěšně, případně test může být negativní a ventil dokonale funkční. Plunžr a pružina se mohou zanést nečistotami a olejem, čímž se sníží průtok vzduchu a podstatně omezí i funkce ventilu. IAB odmontujte a vyčistěte. Ze zkušeností ale vyplývá, že u čištěného ventilu se závada za čas opakuje, protože nejde dokonale vyčistit a je lepší volnoběžný ventil vyměnit.

Více tady.

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti