Problém s otáčkami

Odpovědět
Wixix
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 07.08.2009 22:23

Problém s otáčkami

Příspěvek od Wixix » 24.01.2010 16:00

Zdravím,
dnes se mi objevil docela nepěkný problém s otáčkami. Po nastartování chvíli motor drží kolem 4500 otáček a pak po delší době pomalu klesá. Když mám za jízdy zařazeno, motor samovolně přidává a auto zrychluje, dokonce i do prudkého kopce to s klidem zvládá "bez plynu". Jak mám tento problém vyřešit? Je nutné jet do servisu?
Ford Focus 1.8 16V 85kW Zetec 1999

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13457
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od miki21 » 24.01.2010 21:40

HLEDAT :arrow: volnoběžný ventil :arrow: volnoběh :!:
Jinak-nastavit popis auta,motor,r.v. :!:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Wixix
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 07.08.2009 22:23

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od Wixix » 26.01.2010 09:40

Tak diagnostika ve Ford HALE samozřejmě prokázala volnoběžný ventil. Jako vždycky to je ale cenová pecka, ventil sám prý asi 3500 kč a souhrnem budu platit asi 5000 kč. Doufám jenom, že to přestane a že se ta vada nevrátí, nechtěl bych platit zbytečně ventil když se pak ukáže že bych potřeboval ŘJ :/
Ford Focus 1.8 16V 85kW Zetec 1999

Uživatelský avatar
No Name
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 676
Registrován: 20.01.2010 09:58
Bydliště: Doma

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od No Name » 26.01.2010 09:43

Z 90% to bude ventil, to je klasika pro 1.8 Duratec... :|
Ford Focus I Comfort 5dv. 1.6 Duratec 100PS
Obrázek
BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT

Wixix
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 07.08.2009 22:23

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od Wixix » 26.01.2010 10:04

Nj, ale to je bohužel jedna z mnoha "klasik"... naposledy mi na STK chválili jak mám auto v dobrym stavu, tak sem jim řekl že je to pravděpodobný když už jsem musel vyměnit půlku veškerejch součástek :wink: nj, už mu táhne na 11 let... ale když je v pořádku tak jezdí parádně :twisted:
Ford Focus 1.8 16V 85kW Zetec 1999

Uživatelský avatar
No Name
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 676
Registrován: 20.01.2010 09:58
Bydliště: Doma

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od No Name » 26.01.2010 10:07

Wixix píše:Nj, ale to je bohužel jedna z mnoha "klasik"... naposledy mi na STK chválili jak mám auto v dobrym stavu, tak sem jim řekl že je to pravděpodobný když už jsem musel vyměnit půlku veškerejch součástek :wink: nj, už mu táhne na 11 let... ale když je v pořádku tak jezdí parádně :twisted:
Také jsme měli v rodině r.v. 99 a kromě zmiňovaného ventilu makal bez problémů, a co vím, tak jezdí pořád... :wink:
Ford Focus I Comfort 5dv. 1.6 Duratec 100PS
Obrázek
BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT

robko.
Nováček
Nováček
Příspěvky: 54
Registrován: 18.04.2009 13:10
Bydliště: Kojetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od robko. » 29.01.2010 09:44

Měl jsem ten samý problém, ze začátku také lítali otačky do 4 tis. Pak se jednoho dne stalo,že jsem nenastartoval,zajel jsem do servisu kde mi řekli 7 tis i s prací.Prý jedině origo ventil jelikož náhražku nikdo nevyrábí.Nakonec prý začli tak jsem nakonec dal 3500 i s prací.
Byl: Ford Focus Turnier 1.8 16V/85kW r.v.2000
Ford Focus 3dv 1.8 16V/85kw r.v.1999
Je: Ford Focus combi 1.8 16V/85kw r.v. 1999
Ford Focus 5dv 1.8 16V/85kw r.v.1999
Ford Focus Turnier 1.6tdci 80kw r.v.2008

Uživatelský avatar
lino
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Plzeň

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od lino » 02.02.2010 17:08

Otáčky jsou moje noční můra. Když na to zapomenu a u studeného motoru prudce přidám plyn tak otáčky zůstanou tak okolo 4000 a nebo lítají od volnoběhu do 3000. Nejhorší je to když stojím na křižovatce, to si kolemjdoucí ťukají na čelo co tam stojí za nedočkavce. Pomáhalo mi když jsem (mimo Plzeň) motor vytočil do maxima tak na pět vteřin a pak bylo vše ok. Teť už ale nepomáhá ani to tak jsem dnes objednal nový volnoběžný ventil od Helly za 1900,-Kč. Výměnu si udělám sám na noční v práci. Až budu mít plat jako v Německu tak to dám k Fordovi Snad to pak bude vše ok.

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od petulak » 08.02.2010 17:21

Zdravím. taky jsem se s tím potýkal. Mám FF 1.8 benzin. S kopce na neutr. otáčky drželi na 1800-2900. Do křižovatky vjet na neutr. ani náhodou. Na dotaz v servizu,mi řekli,že to FF delaj. Když bude rychlost menší než 7km-hod. tak otáč.spadnou. Tak jsem vyměnil snímač rychlosti na převodovce,--HROZNÁ PRÁCE--. Otačky stejný, pak jsem dal nový voln. ventil. Změna veškerá žádná. Potom jsem rozebral snímač klapky,vyčistil jsem uhlíkove drážky. Trochu se to zlepšilo. Odpojil jsem pak na den baterku.Druhý den jsem najel asi 50 km, a ono to začalo fungovat. Točky začali padat tak jak maj. Jen na volnoběh se drželi asi na 950. Tak jsem trochu přitáhl dorazový šroubek na volno. ventilu, a ted držej okolo 750-800. Tak jsem asi po pul roce zkoumání dosáhl,že muj FF se chová tak jak má. ŘJ si zbírá od všeho ty udaje, a jak asi nejsou všechny TIP TOP, tak to blbne. Zatim tedy vše O.K..
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Lašty
Junior
Junior
Příspěvky: 424
Registrován: 06.06.2009 21:40
Bydliště: Žatec, Plzeň

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od Lašty » 10.02.2010 21:29

petulak píše:Zdravím. taky jsem se s tím potýkal. Mám FF 1.8 benzin. S kopce na neutr. otáčky drželi na 1800-2900. Do křižovatky vjet na neutr. ani náhodou. Na dotaz v servizu,mi řekli,že to FF delaj. Když bude rychlost menší než 7km-hod. tak otáč.spadnou. Tak jsem vyměnil snímač rychlosti na převodovce,--HROZNÁ PRÁCE--. Otačky stejný, pak jsem dal nový voln. ventil. Změna veškerá žádná. Potom jsem rozebral snímač klapky,vyčistil jsem uhlíkove drážky. Trochu se to zlepšilo. Odpojil jsem pak na den baterku.Druhý den jsem najel asi 50 km, a ono to začalo fungovat. Točky začali padat tak jak maj. Jen na volnoběh se drželi asi na 950. Tak jsem trochu přitáhl dorazový šroubek na volno. ventilu, a ted držej okolo 750-800. Tak jsem asi po pul roce zkoumání dosáhl,že muj FF se chová tak jak má. ŘJ si zbírá od všeho ty udaje, a jak asi nejsou všechny TIP TOP, tak to blbne. Zatim tedy vše O.K..
To je dobrý nápad todle zkusit než zainvestuju do nového voln. ventilu. S tou baterkou jsem to zkoušel a drželo to asi 5 kilometrů a pak se mi to vrátilo :lol: Akorát jestli mě zrak nemámil tak jsem nikde žádný šroubek neviděl na tom volnoběžném ventilu. Jestli by bylo možné sem vložit fotku bylo by to super nebo nějak popsat kde by se měl nacházet ten šroubek
Obrázek
bývávalo Ford Focus 1.8 16 V Zetec 5 dvéř. hatchback r.v. 2000
Ford FocusII 1.6 16V 5 dvéř. hatchback r.v. 2007

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od petulak » 11.02.2010 09:27

Když ho máš vyndaný,tak na té straně,kam zasunuješ svorkovnici s elektr. je uprostřed malá záslepka. Zalepená kytem, tu odstran,--odloupni--, pod ní je šroubek. Zašroubováním posouváš ve vnitř plunžr, a tím zmenšuješ mezeru mezi komorami vzduchu. Chce to dělat za běhu motoru. Musíš tam zalomit ruku s malým šroubováškem a s citem povolo. nebo utahovat. Tím dosáhneš ty otáčky. Mě se to povedlo.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Lašty
Junior
Junior
Příspěvky: 424
Registrován: 06.06.2009 21:40
Bydliště: Žatec, Plzeň

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od Lašty » 11.02.2010 19:04

petulak píše:Když ho máš vyndaný,tak na té straně,kam zasunuješ svorkovnici s elektr. je uprostřed malá záslepka. Zalepená kytem, tu odstran,--odloupni--, pod ní je šroubek. Zašroubováním posouváš ve vnitř plunžr, a tím zmenšuješ mezeru mezi komorami vzduchu. Chce to dělat za běhu motoru. Musíš tam zalomit ruku s malým šroubováškem a s citem povolo. nebo utahovat. Tím dosáhneš ty otáčky. Mě se to povedlo.
Tak v sobotu na to vlítnu a pak dám vědět jak jsem dopadl. Doufám, že to vyjde :D
Obrázek
bývávalo Ford Focus 1.8 16 V Zetec 5 dvéř. hatchback r.v. 2000
Ford FocusII 1.6 16V 5 dvéř. hatchback r.v. 2007

Uživatelský avatar
Lašty
Junior
Junior
Příspěvky: 424
Registrován: 06.06.2009 21:40
Bydliště: Žatec, Plzeň

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od Lašty » 17.04.2010 12:55

Zdravím opět mám zase problém s otáčkami, ale tentokrát jen když zapnu klimu :( do teď bylo vše v pořádku, ale po zapnutí klimi zůstaly viset otáčky na 2000 a né a né klesnout. Po vypnutí se vše vrátilo donormálu. Nevíte někdo co by todle mohlo způsobovat ?? Předem děkuji za rady
Obrázek
bývávalo Ford Focus 1.8 16 V Zetec 5 dvéř. hatchback r.v. 2000
Ford FocusII 1.6 16V 5 dvéř. hatchback r.v. 2007

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13457
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od miki21 » 17.04.2010 13:03

Hmm mám pocit,že řj při zaplé klimě sama zvýší otáčky,aby to motor utočil.Jenže 2litry se mi zdá trochu moc :(
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Lašty
Junior
Junior
Příspěvky: 424
Registrován: 06.06.2009 21:40
Bydliště: Žatec, Plzeň

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od Lašty » 17.04.2010 19:05

No právě :lol: kdyby to bylo míň tak to ani řešit nebudu, ale todle se mi zdá hodně divný.
Obrázek
bývávalo Ford Focus 1.8 16 V Zetec 5 dvéř. hatchback r.v. 2000
Ford FocusII 1.6 16V 5 dvéř. hatchback r.v. 2007

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti