Problém s otáčkami
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 07.08.2009 22:23
Problém s otáčkami
Zdravím,
dnes se mi objevil docela nepěkný problém s otáčkami. Po nastartování chvíli motor drží kolem 4500 otáček a pak po delší době pomalu klesá. Když mám za jízdy zařazeno, motor samovolně přidává a auto zrychluje, dokonce i do prudkého kopce to s klidem zvládá "bez plynu". Jak mám tento problém vyřešit? Je nutné jet do servisu?
dnes se mi objevil docela nepěkný problém s otáčkami. Po nastartování chvíli motor drží kolem 4500 otáček a pak po delší době pomalu klesá. Když mám za jízdy zařazeno, motor samovolně přidává a auto zrychluje, dokonce i do prudkého kopce to s klidem zvládá "bez plynu". Jak mám tento problém vyřešit? Je nutné jet do servisu?
Ford Focus 1.8 16V 85kW Zetec 1999
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13457
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Problém s otáčkami
HLEDAT
volnoběžný ventil
volnoběh
Jinak-nastavit popis auta,motor,r.v.



Jinak-nastavit popis auta,motor,r.v.

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 07.08.2009 22:23
Re: Problém s otáčkami
Tak diagnostika ve Ford HALE samozřejmě prokázala volnoběžný ventil. Jako vždycky to je ale cenová pecka, ventil sám prý asi 3500 kč a souhrnem budu platit asi 5000 kč. Doufám jenom, že to přestane a že se ta vada nevrátí, nechtěl bych platit zbytečně ventil když se pak ukáže že bych potřeboval ŘJ :/
Ford Focus 1.8 16V 85kW Zetec 1999
- No Name
- Pokročilý
- Příspěvky: 676
- Registrován: 20.01.2010 09:58
- Bydliště: Doma
Re: Problém s otáčkami
Z 90% to bude ventil, to je klasika pro 1.8 Duratec... 

Ford Focus I Comfort 5dv. 1.6 Duratec 100PS

BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT

BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 07.08.2009 22:23
Re: Problém s otáčkami
Nj, ale to je bohužel jedna z mnoha "klasik"... naposledy mi na STK chválili jak mám auto v dobrym stavu, tak sem jim řekl že je to pravděpodobný když už jsem musel vyměnit půlku veškerejch součástek
nj, už mu táhne na 11 let... ale když je v pořádku tak jezdí parádně 


Ford Focus 1.8 16V 85kW Zetec 1999
- No Name
- Pokročilý
- Příspěvky: 676
- Registrován: 20.01.2010 09:58
- Bydliště: Doma
Re: Problém s otáčkami
Také jsme měli v rodině r.v. 99 a kromě zmiňovaného ventilu makal bez problémů, a co vím, tak jezdí pořád...Wixix píše:Nj, ale to je bohužel jedna z mnoha "klasik"... naposledy mi na STK chválili jak mám auto v dobrym stavu, tak sem jim řekl že je to pravděpodobný když už jsem musel vyměnit půlku veškerejch součásteknj, už mu táhne na 11 let... ale když je v pořádku tak jezdí parádně

Ford Focus I Comfort 5dv. 1.6 Duratec 100PS

BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT

BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT
-
- Nováček
- Příspěvky: 54
- Registrován: 18.04.2009 13:10
- Bydliště: Kojetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s otáčkami
Měl jsem ten samý problém, ze začátku také lítali otačky do 4 tis. Pak se jednoho dne stalo,že jsem nenastartoval,zajel jsem do servisu kde mi řekli 7 tis i s prací.Prý jedině origo ventil jelikož náhražku nikdo nevyrábí.Nakonec prý začli tak jsem nakonec dal 3500 i s prací.
Byl: Ford Focus Turnier 1.8 16V/85kW r.v.2000
Ford Focus 3dv 1.8 16V/85kw r.v.1999
Je: Ford Focus combi 1.8 16V/85kw r.v. 1999
Ford Focus 5dv 1.8 16V/85kw r.v.1999
Ford Focus Turnier 1.6tdci 80kw r.v.2008
Ford Focus 3dv 1.8 16V/85kw r.v.1999
Je: Ford Focus combi 1.8 16V/85kw r.v. 1999
Ford Focus 5dv 1.8 16V/85kw r.v.1999
Ford Focus Turnier 1.6tdci 80kw r.v.2008
- lino
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Plzeň
Re: Problém s otáčkami
Otáčky jsou moje noční můra. Když na to zapomenu a u studeného motoru prudce přidám plyn tak otáčky zůstanou tak okolo 4000 a nebo lítají od volnoběhu do 3000. Nejhorší je to když stojím na křižovatce, to si kolemjdoucí ťukají na čelo co tam stojí za nedočkavce. Pomáhalo mi když jsem (mimo Plzeň) motor vytočil do maxima tak na pět vteřin a pak bylo vše ok. Teť už ale nepomáhá ani to tak jsem dnes objednal nový volnoběžný ventil od Helly za 1900,-Kč. Výměnu si udělám sám na noční v práci. Až budu mít plat jako v Německu tak to dám k Fordovi Snad to pak bude vše ok.
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Problém s otáčkami
Zdravím. taky jsem se s tím potýkal. Mám FF 1.8 benzin. S kopce na neutr. otáčky drželi na 1800-2900. Do křižovatky vjet na neutr. ani náhodou. Na dotaz v servizu,mi řekli,že to FF delaj. Když bude rychlost menší než 7km-hod. tak otáč.spadnou. Tak jsem vyměnil snímač rychlosti na převodovce,--HROZNÁ PRÁCE--. Otačky stejný, pak jsem dal nový voln. ventil. Změna veškerá žádná. Potom jsem rozebral snímač klapky,vyčistil jsem uhlíkove drážky. Trochu se to zlepšilo. Odpojil jsem pak na den baterku.Druhý den jsem najel asi 50 km, a ono to začalo fungovat. Točky začali padat tak jak maj. Jen na volnoběh se drželi asi na 950. Tak jsem trochu přitáhl dorazový šroubek na volno. ventilu, a ted držej okolo 750-800. Tak jsem asi po pul roce zkoumání dosáhl,že muj FF se chová tak jak má. ŘJ si zbírá od všeho ty udaje, a jak asi nejsou všechny TIP TOP, tak to blbne. Zatim tedy vše O.K..
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- Lašty
- Junior
- Příspěvky: 424
- Registrován: 06.06.2009 21:40
- Bydliště: Žatec, Plzeň
Re: Problém s otáčkami
To je dobrý nápad todle zkusit než zainvestuju do nového voln. ventilu. S tou baterkou jsem to zkoušel a drželo to asi 5 kilometrů a pak se mi to vrátilopetulak píše:Zdravím. taky jsem se s tím potýkal. Mám FF 1.8 benzin. S kopce na neutr. otáčky drželi na 1800-2900. Do křižovatky vjet na neutr. ani náhodou. Na dotaz v servizu,mi řekli,že to FF delaj. Když bude rychlost menší než 7km-hod. tak otáč.spadnou. Tak jsem vyměnil snímač rychlosti na převodovce,--HROZNÁ PRÁCE--. Otačky stejný, pak jsem dal nový voln. ventil. Změna veškerá žádná. Potom jsem rozebral snímač klapky,vyčistil jsem uhlíkove drážky. Trochu se to zlepšilo. Odpojil jsem pak na den baterku.Druhý den jsem najel asi 50 km, a ono to začalo fungovat. Točky začali padat tak jak maj. Jen na volnoběh se drželi asi na 950. Tak jsem trochu přitáhl dorazový šroubek na volno. ventilu, a ted držej okolo 750-800. Tak jsem asi po pul roce zkoumání dosáhl,že muj FF se chová tak jak má. ŘJ si zbírá od všeho ty udaje, a jak asi nejsou všechny TIP TOP, tak to blbne. Zatim tedy vše O.K..


bývávalo Ford Focus 1.8 16 V Zetec 5 dvéř. hatchback r.v. 2000
Ford FocusII 1.6 16V 5 dvéř. hatchback r.v. 2007
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Problém s otáčkami
Když ho máš vyndaný,tak na té straně,kam zasunuješ svorkovnici s elektr. je uprostřed malá záslepka. Zalepená kytem, tu odstran,--odloupni--, pod ní je šroubek. Zašroubováním posouváš ve vnitř plunžr, a tím zmenšuješ mezeru mezi komorami vzduchu. Chce to dělat za běhu motoru. Musíš tam zalomit ruku s malým šroubováškem a s citem povolo. nebo utahovat. Tím dosáhneš ty otáčky. Mě se to povedlo.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- Lašty
- Junior
- Příspěvky: 424
- Registrován: 06.06.2009 21:40
- Bydliště: Žatec, Plzeň
Re: Problém s otáčkami
Tak v sobotu na to vlítnu a pak dám vědět jak jsem dopadl. Doufám, že to vyjdepetulak píše:Když ho máš vyndaný,tak na té straně,kam zasunuješ svorkovnici s elektr. je uprostřed malá záslepka. Zalepená kytem, tu odstran,--odloupni--, pod ní je šroubek. Zašroubováním posouváš ve vnitř plunžr, a tím zmenšuješ mezeru mezi komorami vzduchu. Chce to dělat za běhu motoru. Musíš tam zalomit ruku s malým šroubováškem a s citem povolo. nebo utahovat. Tím dosáhneš ty otáčky. Mě se to povedlo.


bývávalo Ford Focus 1.8 16 V Zetec 5 dvéř. hatchback r.v. 2000
Ford FocusII 1.6 16V 5 dvéř. hatchback r.v. 2007
- Lašty
- Junior
- Příspěvky: 424
- Registrován: 06.06.2009 21:40
- Bydliště: Žatec, Plzeň
Re: Problém s otáčkami
Zdravím opět mám zase problém s otáčkami, ale tentokrát jen když zapnu klimu
do teď bylo vše v pořádku, ale po zapnutí klimi zůstaly viset otáčky na 2000 a né a né klesnout. Po vypnutí se vše vrátilo donormálu. Nevíte někdo co by todle mohlo způsobovat ?? Předem děkuji za rady


bývávalo Ford Focus 1.8 16 V Zetec 5 dvéř. hatchback r.v. 2000
Ford FocusII 1.6 16V 5 dvéř. hatchback r.v. 2007
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13457
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Problém s otáčkami
Hmm mám pocit,že řj při zaplé klimě sama zvýší otáčky,aby to motor utočil.Jenže 2litry se mi zdá trochu moc 

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- Lašty
- Junior
- Příspěvky: 424
- Registrován: 06.06.2009 21:40
- Bydliště: Žatec, Plzeň
Re: Problém s otáčkami
No právě
kdyby to bylo míň tak to ani řešit nebudu, ale todle se mi zdá hodně divný.


bývávalo Ford Focus 1.8 16 V Zetec 5 dvéř. hatchback r.v. 2000
Ford FocusII 1.6 16V 5 dvéř. hatchback r.v. 2007
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti