1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.

Uživatelský avatar
Fíkus1596
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1134
Registrován: 29.05.2010 17:38
Bydliště: Březnice (okr. Příbram)

1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.

Příspěvek od Fíkus1596 » 14.03.2025 07:13

Ahoj přátelé,

rozhodl jsem se svému problému věnovat celé téma :D . Doufám, že to správcům nebude vadit. Protože jestli tohle někdy vyřeším, tak bouchnu šampus...

Ford Focus MK2, 1.6 16V, 74kW, r.v. 2008 (FL verze)

V prvním příspěvku sesumíruji vše, co jsem již vyměnil, měřil a zkoušel.

Když jsem auto před 2 lety kupoval, tak jsem si všiml, že na volnoběh občas zavibruje celá karoserie a kolem 2000 tis./ot. při akceleraci cuká. Říkal jsem si, vyměním svíčky a silentblok na převodovce a bude po problému :D

Silentbloky
Začalo to tedy tím, že jsem vyměnil všechny silentbloky na motoru a převodovce, všechny tři. Beze změny.

Zapalování
Dále jsem vyměnil svíčky, byli tam Bosch, a dal jsem originál Ford. Problém beze změny trval dál.
Asi po měsíci jsem vyměnil kabely (byli okousané od kun), dal jsem opět original Ford, změřil jsem odpory (vše OK). Po asi dalším měsíci jsem vyměnil cívku, dal jsem Bosch. Dále jsem změnil odtrh svíček na 1 mm a zkontroloval jejich zbarvení, všechny se mi zdají být stejné viz. foto níže. Problém beze změny přetrvává.
svicky.jpg
sv1.JPEG
sv2.JPEG
sv3.JPEG
sv4.JPEG
Rozvody
Pak jsem chvíli jezdil a přemýšlel. Co kdyby to bylo rozvodama. Chybělo mi asi 30tis. do výměny, tak jsem je nechal rovnou udělat. po výměně problém opět beze změny přetrvává. Najel jsem asi 4500 km a najednou bum. Potkalo se to, utržený šroub na klice :dih: . Pan mechanik se k tomu naštěstí postavil čelem a vše napravil. Po opravě jsem jel domů (cca 20 km) a po cukání ani památky. Dojel jsem na pumpu, natankoval a jel domů, cukání je zpět :D Vrátil jsem se a mechanik (dělá jen Fordy) znovu zkontroloval rozvody a řekl mi, že jsou na 100 % správně.

Čidla
Bádal jsem a už jen ze zoufalství zkoušel a vyměnil tato čidla - poloha vačkového hřídele, poloha klikového hřídele, poloha škrticí klapky, teplotní čidlo. Vše beze změny. Samozřejmě jsem vždy vymazal adaptační hodnoty.

Škrticí klapka
Vyměněna za novou. Beze změny. Adaptační data jsem samozřejmě vymazal.

Spojka
Dál mi začalo pískat spojkové ložisko (spojka brala taky nahoře), tak jsem ji nechal vyměnit. Opět beze změny.

Mrazové zátky v hlavě motoru
Dále jsem si všiml, že mi prolínají mrazové zátky v hlavě, tak jsem je vyměnil a podmáznul vysokoteplotním silikonem (už je tam krásně sucho), samozřejmě beze změny :D

Palivová soustava
Nyní jsem se pustil do palivové soustavy. Změřil jsem tlak po otočení klíčkem do polohy II a ukazatel vyletěl na 3,9 Baru. za jízdy nic nekmitalo a i přes kritické otáčky 2000 se na tlaku paliva nic nezměnilo.
Druhý den jsem se pustil do vstřikovačů, vyndal jsem je a dal do ultrazvukové čističky. Vyzkoušel jsem jak rozprašují a jak dávkují, vše stejné. Odpor na elektronické části vstřikovačů je stejný (6 Ohmů). Opět beze změny. Zkusil jsem vzít nádrž 100oktanového benzínu. Do běžné 95 přidávám vždycky VIF.
IMG_1571.JPEG
vs1.JPEG
vs2.JPEG
vs3.JPEG
vs4.JPEG
Lambda sondy
Změřil jsem obě lambda sondy, nevím ale jak mají vypadat správné hodnoty (grafy níže). Dále jsem zkusil odpojit zadní lambda sondu a project se. Cukání téměř zmizelo, nebo alespoň mi to tak připadalo nebo jsem se zrovna trefil do chvíle, kdy to tolik nezlobí :D
Naposledy upravil(a) Fíkus1596 dne 15.03.2025 15:56, celkem upraveno 5 x.

Uživatelský avatar
Fíkus1596
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1134
Registrován: 29.05.2010 17:38
Bydliště: Březnice (okr. Příbram)

Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.

Příspěvek od Fíkus1596 » 14.03.2025 07:14

Lambda sondy - grafy
1.jpg
2.jpg
plny plyn.jpg
Cukání při deceleraci
Nyní jsem si všiml, že když, například jedu z kopce, mám zařazený kvalt ( na trojku to dělá nejvíce) a brzdím motorem, tak auto v kritických otáčkách kolem 2000 taky cuká.

Přidá plyn za jízdy při zatočení volantem
Nevím jestli to může mít nějakou souvislost, ale napíšu to sem. Když jedu třeba po kruháči, mám zařazenou dvojku, držím konstatní rychlost a zatočím, tak auto cukne dopředu (přidá plyn) viz stejný problém v příspěvku zde - viewtopic.php?t=54919

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 639
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.

Příspěvek od vladka1 » 14.03.2025 10:02

Svíce stejný nejsou, dva válce maj chudou směs, jeden OK a jeden bohatší.. Buď vstřiky nebo mechanický stav válců (změřit tlaky).. Lambda měří až společný výstup a bohatost směsi koriguje podle něj, tj. pokud jeden válec má moc bohatou směs, jeden OK a dva chudou tak se to před lambdou zprůměruje a pak ty dva chudý blbě pálí..
Změřit tlaky; přehodit vstřiky jestli se barva svíce přesune se vstřikem nebo ne...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

Uživatelský avatar
Fíkus1596
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1134
Registrován: 29.05.2010 17:38
Bydliště: Březnice (okr. Příbram)

Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.

Příspěvek od Fíkus1596 » 14.03.2025 18:40

Nyní jsem změřil kompresní tlaky (zahřátý motor cca 12 km jízdy, plně otevřená škrticí klapka, stejný počet horních ouvratí) -

Válec č. 1 - 10 Baru

Válec č. 2 - 10 Baru

Válec č. 3 - 9,65 Baru

Válec č. 4 - 10 Baru
1.JPEG
2.JPEG
3.JPEG
4.JPEG

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 639
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.

Příspěvek od vladka1 » 14.03.2025 19:47

Podíval jsem se na svoje svíce (dvě sady, obě sundaný po 60kkm, schoval jsem si je), barva jako ty tvoje, na obrázku v odkazu jsou jako poslední OK (hned vedle je Slightly hot)
Je to zhruba jako tvoje na fotce druhá zprava. První vpravo máš tmavší, dvě vlevo světlejší. Já mám střední izolátor lehce do oranžova, ne tak bílej..
Jedna sada Bosch, druhá Ford AYFS22CB, na pohled vypadaj stejně - podle mě to pro forda vyrábí stejná fabrika jako Bosch... Oboje odtrh sklepnutej 1,0 - 1,1 mm..
https://www.gtrusablog.com/2010/05/rb26 ... plugs.html

To auto tě nemá rádo a dělá si z tebe prdel. Nebo tě rádo má a chce abys o něj pečoval co nejvíc :mrgreen:
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

Uživatelský avatar
Fíkus1596
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1134
Registrován: 29.05.2010 17:38
Bydliště: Březnice (okr. Příbram)

Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.

Příspěvek od Fíkus1596 » 14.03.2025 20:29

Ony ty fotky dosti zkreslují. Jak jsem ty svíčky dnes vyndaval, tak jsme se na ně koukali tři a všichni jsme se shodli, že jsou opálené stejně. Na fotkách to tak nevypadá. Fotil jsem to v garáži (špatný úhel, stín,…).
Už nevím po čem jít, když je vlastně vše v pořádku :D
Co ty kompresní tlaky? Je to OK? Koukal jsem do příručky jak na to. Tam se píše pro tento motor 11 Barů.

Uživatelský avatar
gecko-x
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 727
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.

Příspěvek od gecko-x » 15.03.2025 15:46

Co skrtici klapka? Myslim mechanickou část....nemuze se zasekávat? Na zkousku bych tam dal jinou, pokud mas moznost od někoho půjčit, komu to nedělá
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

Uživatelský avatar
Fíkus1596
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1134
Registrován: 29.05.2010 17:38
Bydliště: Březnice (okr. Příbram)

Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.

Příspěvek od Fíkus1596 » 15.03.2025 15:55

Škrticí klapku jsem už vyměnil, problém beze změny trvá dál :) Tu jsem v úvodním příspěvku nenapsal, děkuji, doplním.

Stenly
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 608
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Tábor

Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.

Příspěvek od Stenly » 15.03.2025 22:37

Už jsem kdysi psal - to cukání není chyba, ale vlastnost :lol: - zacuká, ale jede.
Jestli to nemá souvislost s charakteristikou pedálu plynu - lehce přidáš a "jede", tak plyn došlápneš - a nic, téměř žádné další zrychlení :? A to mě štve víc, než zacukání při 2000 ot. při pokusu o plynulou akceleraci. Jedničkový s plynem na strunu, to bylo jiný kafe.
Focus 1,6 74kW, kombi black 2010 a od 4/2018 Superb II combi 2,0tdi

Uživatelský avatar
Fíkus1596
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1134
Registrován: 29.05.2010 17:38
Bydliště: Březnice (okr. Příbram)

Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.

Příspěvek od Fíkus1596 » 20.03.2025 08:31

S tím se bohužel nechci smířit. Soused mám totožného Focusa s dost podobným nájezdem a jede mu krásně :D Zkoušel jsem dneska přehodit vstřikovací lištu (koupil jsem novou), opět beze změny.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13466
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.

Příspěvek od stano. » 20.03.2025 10:54

Zadnu lambdu za katom si menil? Alebo si ju skusal odpojit?

Uživatelský avatar
Fíkus1596
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1134
Registrován: 29.05.2010 17:38
Bydliště: Březnice (okr. Příbram)

Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.

Příspěvek od Fíkus1596 » 20.03.2025 14:26

Zkoušel jsem ji odpojit a zlepšilo se to asi o 90 %. Ale přijde mi divné, že to auto cuká i za studena, kdy lambda sondy jsou vypnuté a jede se na open-loop.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13466
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.

Příspěvek od stano. » 20.03.2025 15:22

Pozeral si na diagnostike? Lebo lambda reguluje ovela skor ako si mozno myslis - pokym sa zohreje motor.

Uživatelský avatar
Fíkus1596
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1134
Registrován: 29.05.2010 17:38
Bydliště: Březnice (okr. Příbram)

Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.

Příspěvek od Fíkus1596 » 20.03.2025 15:33

Podívej se o pár příspěvků výše, tam jsem dával grafy průběhu. Ale měl jsem již zahřátý motor.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13466
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.

Příspěvek od stano. » 20.03.2025 17:42

Pises, ze to hrkalo este na open loop. Preto sa pytam, ci si pozeral open/closed loop na diagnostike. Lebo na closed loop to ide rychlo.

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů