rozhodl jsem se svému problému věnovat celé téma

Ford Focus MK2, 1.6 16V, 74kW, r.v. 2008 (FL verze)
V prvním příspěvku sesumíruji vše, co jsem již vyměnil, měřil a zkoušel.
Když jsem auto před 2 lety kupoval, tak jsem si všiml, že na volnoběh občas zavibruje celá karoserie a kolem 2000 tis./ot. při akceleraci cuká. Říkal jsem si, vyměním svíčky a silentblok na převodovce a bude po problému

Silentbloky
Začalo to tedy tím, že jsem vyměnil všechny silentbloky na motoru a převodovce, všechny tři. Beze změny.
Zapalování
Dále jsem vyměnil svíčky, byli tam Bosch, a dal jsem originál Ford. Problém beze změny trval dál.
Asi po měsíci jsem vyměnil kabely (byli okousané od kun), dal jsem opět original Ford, změřil jsem odpory (vše OK). Po asi dalším měsíci jsem vyměnil cívku, dal jsem Bosch. Dále jsem změnil odtrh svíček na 1 mm a zkontroloval jejich zbarvení, všechny se mi zdají být stejné viz. foto níže. Problém beze změny přetrvává.
Rozvody
Pak jsem chvíli jezdil a přemýšlel. Co kdyby to bylo rozvodama. Chybělo mi asi 30tis. do výměny, tak jsem je nechal rovnou udělat. po výměně problém opět beze změny přetrvává. Najel jsem asi 4500 km a najednou bum. Potkalo se to, utržený šroub na klice


Čidla
Bádal jsem a už jen ze zoufalství zkoušel a vyměnil tato čidla - poloha vačkového hřídele, poloha klikového hřídele, poloha škrticí klapky, teplotní čidlo. Vše beze změny. Samozřejmě jsem vždy vymazal adaptační hodnoty.
Škrticí klapka
Vyměněna za novou. Beze změny. Adaptační data jsem samozřejmě vymazal.
Spojka
Dál mi začalo pískat spojkové ložisko (spojka brala taky nahoře), tak jsem ji nechal vyměnit. Opět beze změny.
Mrazové zátky v hlavě motoru
Dále jsem si všiml, že mi prolínají mrazové zátky v hlavě, tak jsem je vyměnil a podmáznul vysokoteplotním silikonem (už je tam krásně sucho), samozřejmě beze změny

Palivová soustava
Nyní jsem se pustil do palivové soustavy. Změřil jsem tlak po otočení klíčkem do polohy II a ukazatel vyletěl na 3,9 Baru. za jízdy nic nekmitalo a i přes kritické otáčky 2000 se na tlaku paliva nic nezměnilo.
Druhý den jsem se pustil do vstřikovačů, vyndal jsem je a dal do ultrazvukové čističky. Vyzkoušel jsem jak rozprašují a jak dávkují, vše stejné. Odpor na elektronické části vstřikovačů je stejný (6 Ohmů). Opět beze změny. Zkusil jsem vzít nádrž 100oktanového benzínu. Do běžné 95 přidávám vždycky VIF.
Lambda sondy
Změřil jsem obě lambda sondy, nevím ale jak mají vypadat správné hodnoty (grafy níže). Dále jsem zkusil odpojit zadní lambda sondu a project se. Cukání téměř zmizelo, nebo alespoň mi to tak připadalo nebo jsem se zrovna trefil do chvíle, kdy to tolik nezlobí
