Řazení a spojka

SlaJ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 19.04.2012 14:45

Řazení a spojka

Příspěvek od SlaJ » 15.05.2012 08:19

Ahoj, potrebuji poradit, po dlouhe jizde mi jde razeni velmi ztuha. Pokud auto necham nekolik hodin stat zase jde lehce. Jeste mam obcas problem se zarazenim zpatecky, nekdy to jde trochu pres zuby, ostatni rychlostni stupne bez problemu. Nevite cim by to mohlo byt?
Auto: Focus 1.8 Duratec, kombi, benzin, 2008

Diky.

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8442
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Razeni a spojka

Příspěvek od lucky.jack » 15.05.2012 08:30

Olej v převodovce máš? Sjetá lamela...atd
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
Obrázek

SlaJ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 19.04.2012 14:45

Re: Razeni a spojka

Příspěvek od SlaJ » 20.05.2012 15:16

Kdyby bylo málo oleje, šlo by řazení ztuha pořád, ne? Mě jde řazení ze začátku velice lehce a třeba až po ujetí 100km už musím řadit s větší silou. Spojka mi neprokluzuje, tak myslím, že lamely jsou OK. Zpátečka mě štve, jelikož pokud nedám nejprve jedničku a až potom zpátečku většinou tam správně nezapadne a jde jakoby přes zuby.

Dám auto do servisu a uvidím.

mvas83
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 05.10.2013 18:10

Re: Razeni a spojka

Příspěvek od mvas83 » 05.10.2013 18:37

Ahoj,

tento rok jsem koupil ojetého Focuse 2008 a mám úplně stejný problém.
Koupil jsem ho a měl najeto cca 97 000 Km. Cca 5 000 km bylo v pohodě. Pak mi ale při cestě do Vídně začlo blbnou řazení. Přesně jak popisuješ. Jel jsem cca 3 hodiny 130 km/hon na pětku a najednou mi nešlo podřadit na čtyřku. Postupně se to zhoršovalo až jsem nemohl řadit vůbec. Dal jsem to opravit a řekli mi, že to bylo zavzušněný, málo kapaliny, která byla ještě pěkně zasekaná. Chvilku to bylo OK, ale dnes se mi to stalo znovu, tentokrát jsem jen asi hodinu na 100 km/hod a najednou nešla vyřadit pětka na čtyřku. Spojka je už zase evidentně měkká.
Nádržku s kapalinou jsem ještě nekontroloval, kouknu v týdnu, ale chtěl jsem se zeptat, jaký byl ve výsledku problém u tebe, když se ti to stalo po druhé a jestli opravdu měnili celou hydrauliku nebo co a případně kolik takováto výměna stojí?

Děkuji za odpověď.

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Razeni a spojka

Příspěvek od foki » 06.10.2013 11:59

nevim jaky mas motor ale pokud by se delala spojka tak je to cca 10000kc .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Razeni a spojka

Příspěvek od V12 » 06.10.2013 16:08

Co tak skontrolovat nastavenie lan radiaceho mechanizmu ? Nieco sa zohreje a zacne to blbnut. Aj ked si myslim, ze to bude nieco so spojkou. Tych 97k km je poctivych, alebo iba na budiku ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

mvas83
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 05.10.2013 18:10

Re: Razeni a spojka

Příspěvek od mvas83 » 06.10.2013 17:51

Motor mám benzín 1.6 rok 2008.

Ty kilometry jsou poctivé. Auto mi projížděli diagnostikou a vše sedělo.

Nedalo mi to a šel jsem se dnes na to podívat. Koukal jsem na nádržku s kapalinou pro spojku. Nejdříve mi přišlo, že je prázdná, ale když jsem si to podsvítil batarkou a trochu tím zatřásl, tak jsem uviděl hladinu. Když se mi to stalo před měsícem poprvé, tak mi to známi opravil. Prý bylo málo kapaliny, která byla zakalená a zavzdušněno to bylo. Teď je kapalina průzračná a co jsem viděl, tak za studena jí je v nádržce nad ryskou pro MAX. To snad není problém že?
Tak jsem ještě sedl za volant a zkusil spojku a ta jde opravdu v prvních 90% zašlápnutí lehce, prakticky bez odporu. Na posledních 10% (u podlahy) je to už pak zase hodně tuhé.

Nevíte, čím to je? Jestli je to "jen" zavzdušněné? Nebo je problém někde jinde.

děkuji za odpovědi.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Razeni a spojka

Příspěvek od V12 » 07.10.2013 15:27

Ked auto zmota profik, diagnostika na to nepride...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Razeni a spojka

Příspěvek od foki » 09.10.2013 19:34

kde to bylo kupovane ?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

mvas83
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 05.10.2013 18:10

Re: Razeni a spojka

Příspěvek od mvas83 » 11.10.2013 18:24

Tady jsem to kupoval:

http://www.cars.cz/xchanger/custom/autobrabec/cl.jsp


Kamarád odšrouboval víčko nádržky, několikrát zapumpoval spojkovým pedálem a najednou je spojka úplně v pohodě. Bere od spoda a i je cítit, že tam je odpor při sešlápnutí hned od hora.

Myslíte, že to může být tedy ok a nebo se to zase může opakovat?

Uživatelský avatar
patrikuv
Nováček
Nováček
Příspěvky: 93
Registrován: 01.11.2010 12:00

Re: Razeni a spojka

Příspěvek od patrikuv » 18.01.2016 14:41

Zdravím forďáky, dlouho auto sloužilo v pořádku, nicméně teď se mi začala objevovat následující závada: mám problém zařadit rychlostní stupeň. Někdy to jde, někdy musím víc krát zamáčknout a pustit spojku. Někdy blbne řazení 1-3, 4-5 je ok, jindy to je přesně naopak. Nikde nic nekvedlá, nedrncá, čistě jen problém, že tam tu řadičku musím narvat.

Nevíte, co by to mohlo být? Tipoval bych, že to bude spojka, ale nejsem mechanik, a nerad bych měnil něco, co není třeba. A pokud ano, je třeba měnit celou spojkovou sadu?

Díky za odpovědi!

Jinak kdyby bylo třeba vin: WF0WXXGCDW7J27933, najeto cca 115 tis.
Ford Focus II kombi 1.6 74 kW (10/2007)

mvas83
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 05.10.2013 18:10

Re: Razeni a spojka

Příspěvek od mvas83 » 24.01.2016 09:26

u mě byl problém v tom (tak mi to alespoň řekli v servisu), že jedna z pružin přítlačného talíře byla drobně ohnutá, to pak při vyšších otáčkách znamenalo její rozkmitání, čímž se začaly vytvářet drobné bublinky a to mi tu spojku zavzdušňovalo

Uživatelský avatar
patrikuv
Nováček
Nováček
Příspěvky: 93
Registrován: 01.11.2010 12:00

Re: Razeni a spojka

Příspěvek od patrikuv » 26.01.2016 07:44

Uvidím- dneska jsem se objednal do Carentu, tak snad na něco přijdou. Jinak výměna komplet spojkové sady s prací vyjde na 12,5 tis. vč. DPH (je tam sleva 20% na auta starší 5ti let).
Ford Focus II kombi 1.6 74 kW (10/2007)

Uživatelský avatar
patrikuv
Nováček
Nováček
Příspěvky: 93
Registrován: 01.11.2010 12:00

Re: Razeni a spojka

Příspěvek od patrikuv » 01.02.2016 15:07

Tak přišli na to, že se poroučela spojka, takže výměna celé sady + po 8mi letech mi k tomu přihodili i rozvody. Cena "lidová" 21 tis. :bebng:
Ford Focus II kombi 1.6 74 kW (10/2007)

Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Razeni a spojka

Příspěvek od Vewehr » 11.01.2017 19:52

Z ničeho nic mi začala prokluzovat spojka. Na benzínku jsem dojel v pohodě. Po načerpání benzínu mi už při vyšlápnutí spojky přišlo, že klade zvláštní "gumový" odpor. Každopádně spojka prokluzuje (na 5 stupeň s trochou plynu udržím motor v otáčkách se zataženou ručkou). Vážně to může začít takhle z ničeho nic? Nepřišlo mi ani, že by zabírala nějak nahoře...
Díky moc.
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů