problem pri studenom starte
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 22.02.2013 12:23
- Bydliště: Slovensko Hlohovec
problem pri studenom starte
Zdravim mam problem na fofo 2 1,4 59kw r.v.2007 auto ma nabehanych 130tisic km ked nastartujem zhruba 3-4 sekundy auto zablbne tak ze klesnu otacky zhruba niekde na 300 potom vyskocia na asi 1300 a viac a potom sa to vsetko ukludni a je dobre robi to iba pri studenom starte potom je uz pokoj auto ide ako ma diagnostika nic neukazala.sviecky su nove skrtiaca klapka vycistena nastavena sitko v nadrzi ciste.este ma napada ci to nemoze mat suvis so servom lebo to ide pri studenom nastartovani dobre a potom uz na volnobehu ide tazko ale ako nahle trosku pridam ze dvihnem otacky servo ide dobre vie mi niekto prosim vas poradit?dakujem velmi pekne a hladal som aj na fore tento problem ale nasiel som len vsetko mozne ine dakujem za radu naozaj velmi pekne
Ford Focus 1,4 59kw 2007
- venca123
- Nováček
- Příspěvky: 75
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Uherske Hradiste
Re: problem pri studenom starte
Me to dela taky, nekdy to dokonce zdechne. Zjistil jsem, ze to nedela pokud je teplo, nebo naopak pokud mrzne. Nejvic rano kdyz je vlhko. Uz jsem si na to zvykl, jak pri startu vidim, ze otacky nebezpecne padaji tak trosku pridam plynu a je klid. Ale je to stejne zahada
.

Ford Focus II 1.4 59KW 10/2006 hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 16.04.2013 08:35
Re: problem pri studenom starte
Můj Focus se chová podobně. Po startu padají otáčky, občas to ustojí, ale většinou chcípne. Diagnostika u Fordu nic nenašla, klapka vyčistěna, svíčky nové a problém trvá
Načetl jsem toho spoustu na tomto i jiných fórech ale v naprosté většině se tento problém řeší u Focusu předchozí generace. Tam často pomohlo vyčištění, nebo výměna volnoběžného ventylu. Jenže Duratec na rozdíl od Zetecu údajně volnoběžný ventyl nemá. Tak také nevím, jak dál. Budu zkoušet nějaká aditiva na vyčistění palivového systému a tankuji prémiový benzín. Uvidím jestli to pomůže.

Focus II Combi, Duratec 1.6 74kW
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: problem pri studenom starte
Volnobezny ventyl to nema, protoze plyn je el. ovladany (ne lankem jako u FF1), takze klapka ma servo a ovlada si i volnobeh sama.
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: problem pri studenom starte
reset naucených hodnot , ev nova kalibrace PCM
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13483
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: problem pri studenom starte
Pripadne cidlo teploty. Pichnut na diagnostiku a zistit, ci pri studenom motore ma spravne hodnoty.
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 16.04.2013 08:35
Re: problem pri studenom starte
Reset naučených hodnot jsem zkoušel. Tedy odpojil jsem baterku na cca. 45min. Akorát se nezresetovalo denní počítadlo, tak nevím jestli byl úspěšný. Skoušel jsem také diagnostický mód palubní desky. Tam čidlo teploty motoru ukazuje cca. o 40 C víc než je skutečná teplota. Ale i toto je údajně vpořádku.
Focus II Combi, Duratec 1.6 74kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 16.04.2013 08:35
Re: problem pri studenom starte - podávací čerpadlo?
Pomalu ve mě sílí podezření na vadné podávací čerpadlo. Dříve než jej nechám vyměnit, chtěl bych mít jistotu. Napadlo mě nechat změřit tlak před vstřikovací lištou při otočení klíčku do polohy II. Nevíte někdo jaký tlak bych tam měl naměřit? Chci jen předejít tomu, že zaplatím dost peněz za nové čerpadlo a zjistí se, že to tím není. Totiž teď jak se oteplilo tak kromě toho že motor nechcípne až po třetím nastartování, tak navíc s mím musí startér o něco déle točit než naskočí. Díky.
Focus II Combi, Duratec 1.6 74kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 16.04.2013 08:35
Re: problem pri studenom starte
Ještě mě napadá že by to mohl být vadný snímač škrtící klapky. Jde nějak jednoduše ověřit zda chcípání způsobuje on? Napadá mě odpojit jeho konektor a zkusit nastartovat, nebo ho nějak proměřit. Poradí někdo? Díky.
Focus II Combi, Duratec 1.6 74kW
- Wizzy008
- Junior
- Příspěvky: 270
- Registrován: 15.10.2008 07:45
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Re: problem pri studenom starte
Tento problém pozoruju u sebe taky, už jsem to sem chtěl napsat sólo, ale koukám, že nejsem sám. U mě motor 1.6 Duratec, osm let, aktuálně najeto něco přes 165 tisíc. Nedávno vyměněny rozvody, řemeny, termostat, olej 5w30, filtry, svíčky starý asi půl roku, kabely asi měsíc (nové sežrala nějaká kuna, tak se vrátily staré a teď při velké údržbě se znovu daly nové i kabely) standartní údržba, provoz běžný. Jinak se motor chová způsobně, žádné výstřelky. Jediné, co jsem zaznamenal, tak občas při zrychlování - motor v zátěži, např rozjezd na trojku z šedesáti někde na sto, stodvacet, čili v pracovním spektru otáček - auto zrychluje jakoby skokově. Ne že by cukalo, ale chová se, jakobych přidával postupným sešlapováním plynu, já ho mám přitom přišpendlenej na podlaze. Ale není to pravidlo.
Chování při startu: motor chytne na první brnk, otáčky na cca 1350, pak začnou klesat i na 500, zatím se mi jednou stalo, že to motor neustál a chcípnul úplně. Pak se sebere, otáčky znovu vylezou na nějakých 1250, pak klesnou k 1000 a nakonec se usálí na cca 1100.
Zkoušel jsem i natlakovat palivový systém před startem (otočil jsem třikrát klíčkem, aby si čerpadlo zabzučelo), připadlo mi to tošku lepší, ale nezmizelo to úplně, takže to 'zlepšení' bych připsal na vrub placebo efektu a chybě měření. Jinak ale únik paliva nebo chybu v palivovém systému bych tímto vyloučil. Teplotní čidlo bych skoro taky vyloučil, ještě si ale auto projedu s diagnostikou, co tam jde za hodnoy a uvidíme.
Trochu váhám nad škrtící klapkou. Duratec nemá volnoběžný ventil, ale elektricky ovládanou klapku, která řídí i volnoběh. Klapku jsem měl nedávno venku kvůli čištění, dokonce i motorek jsem vytáhl, zkontroloval a promazal, nicméně i bez toho klapka chodia volně, bez zádrhelů a zasekávání. Problém by mohl být opravdu ve vydřené dráze čidla polohy, přes kteé si EEC kontroluje, v jaké poloze klapka je, ale buď je to jen lehce načnuté, nebo tu poloha není, řekl bych, že kdyby z toho čidla začaly lítat hausnumera, tak se minimálně na budíkách rozsvítí 'check engine', protože když přes něj (a motorek klapky) řídící jednotka ovládá volnoběh, tudíž i přepíná mezi jednotlivými provozními režimy (jízda s částečně otevřenou klapkou nebo WOT), volnoběh, brždění motorem, atd.. tak je toto čidlo pro ni poměrně důležité (na rozdíl od Zetecu) a má poměrně úzkou toleranci pro jeho výstřelky.
No, diagnostika dál třeba něco napoví, jinak to budem dál pozorovat a na něco snad přijdem..takže zkušenosti a poznatky sem
Chování při startu: motor chytne na první brnk, otáčky na cca 1350, pak začnou klesat i na 500, zatím se mi jednou stalo, že to motor neustál a chcípnul úplně. Pak se sebere, otáčky znovu vylezou na nějakých 1250, pak klesnou k 1000 a nakonec se usálí na cca 1100.
Zkoušel jsem i natlakovat palivový systém před startem (otočil jsem třikrát klíčkem, aby si čerpadlo zabzučelo), připadlo mi to tošku lepší, ale nezmizelo to úplně, takže to 'zlepšení' bych připsal na vrub placebo efektu a chybě měření. Jinak ale únik paliva nebo chybu v palivovém systému bych tímto vyloučil. Teplotní čidlo bych skoro taky vyloučil, ještě si ale auto projedu s diagnostikou, co tam jde za hodnoy a uvidíme.
Trochu váhám nad škrtící klapkou. Duratec nemá volnoběžný ventil, ale elektricky ovládanou klapku, která řídí i volnoběh. Klapku jsem měl nedávno venku kvůli čištění, dokonce i motorek jsem vytáhl, zkontroloval a promazal, nicméně i bez toho klapka chodia volně, bez zádrhelů a zasekávání. Problém by mohl být opravdu ve vydřené dráze čidla polohy, přes kteé si EEC kontroluje, v jaké poloze klapka je, ale buď je to jen lehce načnuté, nebo tu poloha není, řekl bych, že kdyby z toho čidla začaly lítat hausnumera, tak se minimálně na budíkách rozsvítí 'check engine', protože když přes něj (a motorek klapky) řídící jednotka ovládá volnoběh, tudíž i přepíná mezi jednotlivými provozními režimy (jízda s částečně otevřenou klapkou nebo WOT), volnoběh, brždění motorem, atd.. tak je toto čidlo pro ni poměrně důležité (na rozdíl od Zetecu) a má poměrně úzkou toleranci pro jeho výstřelky.
No, diagnostika dál třeba něco napoví, jinak to budem dál pozorovat a na něco snad přijdem..takže zkušenosti a poznatky sem

Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver

Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver

-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 16.04.2013 08:35
Re: problem pri studenom starte
Tak nakonec problém úspěšně vyřešen. Bylo to opravdu palivové čerpadlo. Po výměně auto startuje tak jak má. Otáčky po startu nekolísají a studené auto při popojíždění neškube. Paráda 

Focus II Combi, Duratec 1.6 74kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 18.01.2011 17:30
- Bydliště: kroměřížsko
Re: problem pri studenom starte
čau Wizzy008, vidím, že s 1.6 má víc lidí problem. Mně po koupi auta před dvěma roky taky po studeném startu kolísal,ale nezdechal.Pak jsem zkusil N98 a bylo po problémech,tak jsem ho dál čepoval.Letos v létě jsem zkusil natankovat N95 a přidal VIF.Každý první studený start - zdechl, druhý start byl už bez problému a bez kolísání. Tak to probíhalo do vyjetí nádrže,poté natankován N98. Studené starty byly se zakolísáním, ale bez zdechnutí.Po natankování další plné s N98mou je studený start bez kolísání a zdechání.Na diagnostice jsem nebyl,myslím si,že je to benzínem,možná zajebany vstřiky z našeho kvalitního benzínu.U Focusu I se tak údajně projevovalo i odcházející benz. čerpadlo.Zdělávat nádrž a kontrolovat čerpadlo se mně nechce.Řešit to budu,až to bude zdechat i na N98. Toť má zkušenost.
FFII combi 1.6 74kw r.v.2007
- Wizzy008
- Junior
- Příspěvky: 270
- Registrován: 15.10.2008 07:45
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Re: problem pri studenom starte
Tak jsem N98 zkusil taky a potvrzuju, že se tím problém se startem eliminuje. Je sice slyšet, že po startu má motor trochu problém, jakoby malinko vynehával nebo šel prostě trochu divně, ale otáčky nekolísají a motor nezdechne. Čili problém se tímto neodstraní, ale řeší to jeho symptomy.
ŽE by odcházelo čerpadlo, to se mi moc nezdá, pokud by nestíhalo, tak by to bylo znát hlavně ve vysokých otáčkách a v zátěži, kdy musí dávat opravdu hodně. A i když systém natlakuju tím, že před startem zapalování třikrát vypnu/zapnu, tak se to chová stejně.
Je to syndrom 'ranního startu', kdy auto chvíli stojí, čerpadlo by takhle muselo blbnout při každém startu - i třeba když jedu odpo z práce a celé auto je studené, přitom start be problému.
Zajímavé je, že motor nehapruje při staru a ani těsně po něm, ale tak vteřinu, dvě, co se roztočí..čili to není ani 'bobek na svíčce' a podobně.
Svíčky mám relativně nový, kabely taky, filtry a olej měním pravidelně.
Skoro mi připadá, jako by byl problém spíš se škrtící klapkou - zanesená sice není, ale vyčistit ji pro sichr zkusím..aby to nebyl snímač. Připomínám, že současně s tím mám občas problém se 'skokovým' přidáváním plynu.
Jinak na N98 se auto chová víceméně stejně, žádný rozdíl v jízdě jsem nepoznal, tak jezdit na palivo dražší o deset procent jen kvůli startu se mi moc nechce..
ŽE by odcházelo čerpadlo, to se mi moc nezdá, pokud by nestíhalo, tak by to bylo znát hlavně ve vysokých otáčkách a v zátěži, kdy musí dávat opravdu hodně. A i když systém natlakuju tím, že před startem zapalování třikrát vypnu/zapnu, tak se to chová stejně.
Je to syndrom 'ranního startu', kdy auto chvíli stojí, čerpadlo by takhle muselo blbnout při každém startu - i třeba když jedu odpo z práce a celé auto je studené, přitom start be problému.
Zajímavé je, že motor nehapruje při staru a ani těsně po něm, ale tak vteřinu, dvě, co se roztočí..čili to není ani 'bobek na svíčce' a podobně.
Svíčky mám relativně nový, kabely taky, filtry a olej měním pravidelně.
Skoro mi připadá, jako by byl problém spíš se škrtící klapkou - zanesená sice není, ale vyčistit ji pro sichr zkusím..aby to nebyl snímač. Připomínám, že současně s tím mám občas problém se 'skokovým' přidáváním plynu.
Jinak na N98 se auto chová víceméně stejně, žádný rozdíl v jízdě jsem nepoznal, tak jezdit na palivo dražší o deset procent jen kvůli startu se mi moc nechce..
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver

Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver

-
- Zkušený
- Příspěvky: 1097
- Registrován: 25.02.2014 21:11
- Bydliště: Letovice
Re: problem pri studenom starte
Můj problém: Auto má 7 let a byla v něm do sprna originální baterka - startovala dobře, mohly být mrazy a chytla. Naopak v létě v teple měla problémy, dýl točila. Tak jsem ji v srpnu vyměnil za Vartu, auto se chovalo víceméně stejně, někdy dýl točí, ale co mi vadí, tak s Vartou častěji a až s Vartou 2x chcíplo po startu - teď s podzimem. Bylo podezdření, že je nová baterka povybitá, tak jsem ji nabil, ale problém přetrvává. Netočí nějak extra dllouho, asi tak 3-4 sekundy.
Takže to s kamošem změřímě multimetrem (nemám). Taky mě napadlo, že jezdím častokrát až do rezervy, víceméně vždy (teď mi svítí dojezd 45 km). Takže zítra natankuju za Vervu100, třeba se to nějak protáhne..
Dál mám svíčky 10 tkm (ale taky na ně mrknem, nevím co tam mám za značku, dělali to v servise - ale rozvody mám contitech, takže i svíčky asi nebudou no-name)
Další jednoduchý nápady do začátku?
Takže to s kamošem změřímě multimetrem (nemám). Taky mě napadlo, že jezdím častokrát až do rezervy, víceméně vždy (teď mi svítí dojezd 45 km). Takže zítra natankuju za Vervu100, třeba se to nějak protáhne..
Dál mám svíčky 10 tkm (ale taky na ně mrknem, nevím co tam mám za značku, dělali to v servise - ale rozvody mám contitech, takže i svíčky asi nebudou no-name)
Další jednoduchý nápady do začátku?
Je: Ford Focus III, 1.0 Ecoboost, 92 kw, r.v. září 2013, Stříbrná Moondust
Bylo: Ford Focus II, 1.6 benzín, 74 kw, r.v. 2006, Red Rango
Bylo: Ford Focus II, 1.6 benzín, 74 kw, r.v. 2006, Red Rango
-
- Junior
- Příspěvky: 406
- Registrován: 29.03.2010 07:02
- Bydliště: Kadaň
Re: problem pri studenom starte
Já sem přidám mojí dávnou zkušenost s Escortem. Projevy obdobné jak je popisováno, spíše při "středních a vyšších" teplotách, při mrazech ne. Také jsem kolem toho špekuloval a nakonec jsem zvolil nejlevnější řešení - dvě nádrže s velfobinem a pak nějakou dobu jsem tankoval jenom aditivovaný benzín. Problémy zmizely.
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host