Vypína motor

Odpovědět
javor53
Příspěvky: 1
Registrován: 26.11.2017 19:37

Vypína motor

Příspěvek od javor53 » 26.11.2017 19:46

Mám Ford FOCUS kombi 2.0 100kw 2009 no už od začiatku čo mám auto asi rok mi vypína motor. Začiatkom to bolo raz za 500km keď vobec, dnes som dal ani nie 100km a 2x.
Normálne idem, je jedno či tempomat alebo normal a proste úplne prestane ísť plynový pedál, motor svojvoľne spomaľuje až kým auto nezastaví. Normálne vypnem motor nanovo naštartujem a valim ďalej.
Diagnostika nič neukazuje, tak isto žiadna kontrolka nič, v servise mi nevedia nikde poradiť. Už som zúfalí.

Za každú radu budem veľmi vďačný.

Odoslané z Lenovo K53a48 pomocou Tapatalku

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23472
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Vypína motor

Příspěvek od ZaQik » 17.12.2017 19:27

vypne motor nebo nereaguje na plynovy pedal? to jsem nepochopil :nixw:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1660
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Vypína motor

Příspěvek od Jemar » 18.12.2017 20:09

Stejný scénář máme u Mondea MKIV. Diagnostika čistá. Momentálně je třetí týden v servisu a zatím nic. Já podezírám relé palivového čerpadla, ale....

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Vypína motor

Příspěvek od enjoy » 18.12.2017 22:09

S poruchou a následnou výměnou palivého čerpadla mám zkušenost. Vždy to bylo tak, že auto se najednou rozhodlo záhadně nestartovat. Startér točil, ale motor nebrnknul.
Bylo mi vysvětleno, že jakmile se jednou čerpadlo chytne, tak jede. Takže pokud to zhebne za jízdy, nepřisuzoval bych to čerpadlu.
Musíš najít někoho, kdo nekouká jen na diagnostiku, ale umí najít závadu i bez počítače. Obvykle někdo startší, který chápe principy, na kterých motor nebo celé auto funguje a půjde po závadě postupně vylučovací metodou. Ti co jen koukají na monitor, jaké chyby to vypíše, Ti nemůžou pomoct.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1660
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Vypína motor

Příspěvek od Jemar » 19.12.2017 06:47

Relé čerpadla je u Mondea (alespoň jak jsem se někde dočetl) zřejmě pájenou součástí desky GEMu, který čerpadlo řídí dle pokynů z ŘJ motoru. Tím odpadá i nárazový pojistný ventil, který odpojuje čerpadlo při nehodě. Vše je řízeno elektronicky. Kde je hodně elektroniky, tam je vždy prostor k nějakému problému. Auto ujede třeba 50 km a najednou přestane reagovat na plyn a pokud se vymáčkne spojka, motor chcípne. Pokud spojka zůstane v záběru a motor se točí jen setrvačností jízdy, cca za 4 až 5 sekund zase ožije a vesele se jede dál. Proto si myslím, že bude problém v řízení čerpadla. Vím, že jsou problémy i se samotným čerpadlem, upálený mínus pól je poměrně známá věc, ale k tomuto případu mě to moc nepasuje. Když se toto stane, čerpadlo je total mrtvé. Je pravda, že se neměřil tlak paliva na vstřikovací liště (tento systém nemá klasickou vracečku do nádrže, používá stabilní tlak cca 4 bary), ale dle adaptační tabulky to na problém tlaku nevypadá, motor nejede na chudou směs, která by mohla být příčinou špatného podávání paliva.
Nebude to jednoduché na to přijít, ale nechci to tu plevelit Mondeem, když je téma Focus.

jansamaj
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 14.11.2015 05:55

Re: Vypína motor

Příspěvek od jansamaj » 02.02.2018 09:49

Mám rovnaký problém. Len mne vypíše chybu cidla otáčok kľukoveho hriadeľa. Záhadné sa rozsvieti aj porucha ESP na pristrojovke.

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1660
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Vypína motor

Příspěvek od Jemar » 02.02.2018 13:19

Jemar píše:Relé čerpadla je u Mondea (alespoň jak jsem se někde dočetl) zřejmě pájenou součástí desky GEMu, který čerpadlo řídí dle pokynů z ŘJ motoru. Tím odpadá i nárazový pojistný ventil, který odpojuje čerpadlo při nehodě. Vše je řízeno elektronicky. Kde je hodně elektroniky, tam je vždy prostor k nějakému problému. Auto ujede třeba 50 km a najednou přestane reagovat na plyn a pokud se vymáčkne spojka, motor chcípne. Pokud spojka zůstane v záběru a motor se točí jen setrvačností jízdy, cca za 4 až 5 sekund zase ožije a vesele se jede dál. Proto si myslím, že bude problém v řízení čerpadla. Vím, že jsou problémy i se samotným čerpadlem, upálený mínus pól je poměrně známá věc, ale k tomuto případu mě to moc nepasuje. Když se toto stane, čerpadlo je total mrtvé. Je pravda, že se neměřil tlak paliva na vstřikovací liště (tento systém nemá klasickou vracečku do nádrže, používá stabilní tlak cca 4 bary), ale dle adaptační tabulky to na problém tlaku nevypadá, motor nejede na chudou směs, která by mohla být příčinou špatného podávání paliva.
Nebude to jednoduché na to přijít, ale nechci to tu plevelit Mondeem, když je téma Focus.
Jen abych dokončil co jsem nakousl. Cca po více jak měsíci v servisu je Mondeo opravené. Byl to nějaký problématický kontakt v kabelovém svazku. Nic bližšího nevím, nechtěli prozradit, je to prý jejich know-how.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13063
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Vypína motor

Příspěvek od miki21 » 02.02.2018 20:01

:mrgreen: kecy v kleci...
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů