Grafy motorov a ich porovnanie

Odpovědět
Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Grafy motorov a ich porovnanie

Příspěvek od vcedula » 12.03.2008 23:04

Nebudem sa tu dlho rozpisovat, tak ako to mam zvykom... :roll:
Uz davno ma zaujimalo, ako by som teoreticky porovnal jednotlive motory pouzivane vo Focusoch mk2. Tak som si zozbieral udaje, ako napriklad priebehy krutiacich momentov, prevodove stupne a ich sprevodovanie, dopocital som si vykon a spravil grafy.

- priebeh krutiaceho momentu (priebeh podla otacok motora)
- vykon motora (priebeh podla otacok motora)
- sila posobiaca na napravu pri jednotlivych prevodoch. Tu by som vysvetlil snad len to, ze benzinove prevodovky su sprevodovane kratsie ako dieselove, teda na jedno otocenie kolesa je potrebne viac otacok benzinoveho motora ako dieseloveho motora, cim vlastne krutiaci moment na napravu sa u benzinoveho motora zvysuje a u nafty znizuje.

Chcel som sa len s tym podelit, ked som to uz spravil. Kto ma zaujem, zaslem mu aj Excel s udajmi, z ktorych som vychadzal.
Krutiaci moment
Krutiaci moment
Priebeh vykonu
Priebeh vykonu
Sila na prevodoch 2.0 Duratec
Sila na prevodoch 2.0 Duratec
Sila na prevodoch 1.6 Ti-VCT
Sila na prevodoch 1.6 Ti-VCT
Sila na prevodoch 1.8 TDCI
Sila na prevodoch 1.8 TDCI
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Grafy motorov a ich porovnanie

Příspěvek od vcedula » 12.03.2008 23:07

este pokracujem
Sila na prevodoch 2.0 TDCI
Sila na prevodoch 2.0 TDCI
porovnanie 2.0 Duratec a 1.6 Ti-VCT
porovnanie 2.0 Duratec a 1.6 Ti-VCT
porovnanie 2.0 Duratec a 1.8 TDCI
porovnanie 2.0 Duratec a 1.8 TDCI
porovnanie 2.0 Duratec a 2.0 TDCI
porovnanie 2.0 Duratec a 2.0 TDCI
porovnanie 1.6 Ti-VCT a 1.8 TDCI
porovnanie 1.6 Ti-VCT a 1.8 TDCI
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Grafy motorov a ich porovnanie

Příspěvek od zewl » 13.03.2008 07:41

hmmm, hezke 8O 8O Skoda, ze nemas neco podobneho pro starsi modely a motory...
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
mehturt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2708
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SC
Kontaktovat uživatele:

Re: Grafy motorov a ich porovnanie

Příspěvek od mehturt » 13.03.2008 08:54

Co je to sila na napravu? Nejak mi ta jednotka (Nm) a velicina (sila) nejdu dokopy..
Inac velmi pekne (y)
2013 Focus kombi
bolo: 2007 Focus kombi 1.6 Ti-VCT Ghia-X
Obrázek

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Grafy motorov a ich porovnanie

Příspěvek od vcedula » 13.03.2008 09:21

nie som v tomto studovany, tak sa nechcem hadat ani vysvetlovat odborne vyrazy. Bral som to tak, ze ak ma motor krutiaci moment 250 Nm a pustis tento krutiaci moment cez prevodovku, ktora potrebuje na jedno otocenie vystupneho hriadela 4 otocky vstupneho hriadela, tak na vystupnom hriadeli budes mat "tah" 150 * 4 = 600 Nm. Takze na hnanu napravu posobi tah 600 Nm.

Neviem ako sa to odborne vola, som laik, ale myslim (aj dufam), ze toto pravidlo nasobenia tu plati.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Grafy motorov a ich porovnanie

Příspěvek od vcedula » 13.03.2008 09:23

zewl: ked zozenies udaje o motoroch a prevodovkach (graf priebehu krutiaceho momentu a prevodove pomery prevodoviek), tak to pre teba spravim :)
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
mehturt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2708
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SC
Kontaktovat uživatele:

Re: Grafy motorov a ich porovnanie

Příspěvek od mehturt » 13.03.2008 09:30

Nie je to tiez krutiaci moment?
2013 Focus kombi
bolo: 2007 Focus kombi 1.6 Ti-VCT Ghia-X
Obrázek

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Grafy motorov a ich porovnanie

Příspěvek od vcedula » 13.03.2008 09:41

logicky asi hej, ale po poslednej hadke na auto.cz uz neviem....
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
Obake
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1105
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 3

Re: Grafy motorov a ich porovnanie

Příspěvek od Obake » 03.06.2008 09:19

Mě se to moc líbí, ale nenašel jsem tam 1.6 TDCi od PSA? :cry: Můžeš mi prosím poslat tu tabulku na Obake@sendme.cz? 8O díky
Ford Focus 1.6 TDci combi, 2005, dark blue, 80kW
Bruno

Obrázek

Uživatelský avatar
Forny
Nováček
Nováček
Příspěvky: 131
Registrován: 15.10.2008 15:15
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Grafy motorov a ich porovnanie

Příspěvek od Forny » 05.11.2008 08:57

vcedula píše:nie som v tomto studovany, tak sa nechcem hadat ani vysvetlovat odborne vyrazy. Bral som to tak, ze ak ma motor krutiaci moment 250 Nm a pustis tento krutiaci moment cez prevodovku, ktora potrebuje na jedno otocenie vystupneho hriadela 4 otocky vstupneho hriadela, tak na vystupnom hriadeli budes mat "tah" 150 * 4 = 600 Nm. Takze na hnanu napravu posobi tah 600 Nm.

Neviem ako sa to odborne vola, som laik, ale myslim (aj dufam), ze toto pravidlo nasobenia tu plati.
beru to z tveho prispevku:

i = 4 .... prevodovy pomer (oficialni nazev)

i = n1/n2 = D2/D1

kde:
n1 ... otacky vstupniho hridele
n2 ... otacky vystupniho hridele
D1 ... roztecny prumer ozubenych kol, kladky, atd... na vstupu
D2 ... roztecny prumer ozubenych kol, kladky, atd... na vystupu

pokud
i>1 .... prevod do pomala, kroutici moment se zvetsuje
i<1 .... prevod do rychla, kroutici moment se zmensuje

POZOR: kazdy prevod ma ucinnost a ta je mezi 0,94 - 0,98 takze je nutno brat i ucinnost diferencialu. Zadny prevod neni dokonaly, vzdy se tam neco z vykonu ztrati - trenim prevod na teplo.
Ford Focus combi Ghia 2.0 TDCi 100kW 2005 Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
KubaU
Junior
Junior
Příspěvky: 200
Registrován: 19.10.2008 13:21

Re: Grafy motorov a ich porovnanie

Příspěvek od KubaU » 05.11.2008 10:47

Hezké, škoda, že tam není můj motor :cry:

Abych si jen nestěžoval, tohle jsem po předlouhém hledání našel. Motor je stejný, samozřejmě převody jsou irelevantní, protože je to z Pažouta 207CC.
Přílohy
2904.jpg
FoFo II Trend 5dv. hatchback, 1,6 TDCi 80kW, 2005, stříbrná

Obrázek

Uživatelský avatar
Norbert
Junior
Junior
Příspěvky: 203
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Smolník
Kontaktovat uživatele:

Re: Grafy motorov a ich porovnanie

Příspěvek od Norbert » 30.11.2008 11:51

Aj mne to sedí, podľa toho predchádzajuceho grafu Peugeota, hlavne ma zaujímalo rozmedzie otáčok v rýchlostiach okolo 80-130km/h. Bol som v tom, že ich mám pri 130km/h nejak viac, preto sa mi pozdávala v poslednom čase nejaka vyššia spotreba. Asi to bude v niečo inom. 5,6 litra, v minulosti som bol pod 5l. Tak neviem

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host