Vibrace do volantu

Odpovědět
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Vibrace do volantu

Příspěvek od stano. » 03.05.2017 21:50

Lavy klb? Tak v LAVOtocivej ostrej zakrute pridaj plyn. Ak sa to roztrasie este viac, je to on. Ale vo vseobecnosti tie klby trasu pri priamej jazde viac pod plynom. Po vyslapnuti spojky mozu trosku chviet, ale postatne menej.

Kolesa mozu byt vyvazene, ale stale mozu byt krive. Vyvazovacka napise nulu, no koleso sa trepe zo strany na stranu. Treba roztocit na vyvazovacke a pozerat volnym okom na dezen zospodu pod krytom alebo z lavej strany na rozhranie rafik/pneu, ci nehadze.

Ak sa to roztrasie este viac pri brzdeni, aj v nizsej rychlosti, mas bordel medzi nabojom kolesa a brzdovym kotucom. Treba dat dole kotuce a vycistit.

Uživatelský avatar
Specík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 136
Registrován: 03.12.2013 22:36
Bydliště: Šumavsko

Re: Vibrace do volantu

Příspěvek od Specík » 04.05.2017 07:37

Bohužel Focus je na vibrace ve volantu sakra velkej prevít... Můžou to být i jeté pneu - vyvážené můžou být sebe lépe. Házení disku pozná dobrá vyvažovačka se spodním válcem. Stejně tak zadní silentbloky ramen které taky můžou vypadat v pohodě a přitom být vyschlé. Brzdy, plošky na kloubech, kolem tlumičů, náboj atd..
Co u ostatních aut volantem nehne, tak tady ho rozklepe sebe menší blbost.
Je co já jsem se navyměňoval dílů :irre:
Focus II 2.0 16V 107kw Titanium+
Mazda Tribute 2.3 110kw

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Vibrace do volantu

Příspěvek od LeonardoTM » 19.10.2017 15:21

rh1980 píše:Mám stejnou zkušenost jako Phofy. Sice jsem neměnil celá přední ramena, ale nechal jsem vyměnit jenom ty zadní silentbloky a vibrace do volantu zmizely.
Dnes mi na STK řekli, že na silentblocích ramen byly cítit vůle. Auto prošlo, ale dostal jsem tak indikaci, že by to mohlo být příčinou mírných vibrací, které cítit ve volantu kolem 120 km/h. Kolama to není, protože mám čerstvě přezuto na nové pneu a vyváženo.
Vidím, že v tom nejsem sám, tak bych se chtěl zeptat, při jakém nájezdu jste to pozorovali? Já mám najeto asi 183 tkm.
A jaké máte zkušenosti s různými značkami silentbloků? Třeba u FEBI (předpokládám, že je z těch kvalitnějších) mě překvapil rozdíl v cenách (400-1500 za kus):
https://www.autodily-cardo.cz/podvozek/ ... -fb-32418/
https://www.autokelly.cz/Product/FB-324 ... 5;33518357
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Vibrace do volantu

Příspěvek od TomFocus » 19.10.2017 15:38

Febi co se týče silentu je průměr, kvalitu hledej u TRW a Lemferder.

Celý ramena sem dal zesileny Meyle HD
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Dandar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 26.06.2011 10:51

Vibrace při akceleraci

Příspěvek od Dandar » 28.10.2017 12:13

Ahoj Forďáci, rád bych vás požádal o radu. Mám dva FF. První je 1.6i od Fokiho a druhý jsem koupil od tchána a je to 2.0 TDCI 100kw (nájezd 100.000km). Nyní mám problém s TDCI a to s vibracemi při akceleraci. Vibrace jsou na každý rychlostní stupeň a to v podstatě hned od rozjezdu. Nejznatelnější je to okolo 1800 otáček a pod plným plynem při jízdě do kopce. To se třepe celá karosérie (volant však ne). Vibrace jsou znatelné i při 3000 otáčkách, ale už ne v takové míře. Na volnoběh žádně vibrace nejsou. Byly vyměněny všechny tři silentbloky, nové horní jsou značky Lemförder, spodní Vaico.
Pročítal jsem pozorně fórum a mám podezření na poloosy. Avšak zeptám se, je možné, že by poloosa vibrovala hned při rozjezdu z nulové rychlosti? Zkoušel jsem rozjezd přes ruční brzdu a vibrace tam už byly znát. Díky....

Andrew17
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 19.09.2016 17:53

Re: Vibrace při akceleraci

Příspěvek od Andrew17 » 06.11.2017 15:07

Ahoj. Mám to samé. Poloosy by mely odcházet na vnitřních kloubech. Takže výměna celé poloosy. Zjistil jsem ale že největší vůle je na tisicihranu co vchází do diferenciálu. Tam je to úplně vychozeny. Takže nejlevněji asi vyjde vyměnit převodovku. Protože to uložení vyjde nejspíše dráž než jeta převodovka

jajco
Příspěvky: 1
Registrován: 13.11.2013 11:49

Re: Vibrace do volantu

Příspěvek od jajco » 10.02.2018 22:16

Zdravím, při výměně spojky mi mechanik zjistil, že jsou vysypaný ložiska na kamenech ve vnitřním kloubu poloosy. Našel jsem na netu tohle:
https://www.almix.cz/nty-kloub-poloosy- ... TeEALw_wcB
Je to Polsko, cena je výrazně jinde než celá poloosa. Rozměry a počty zubů sedí. Nemáte s tím někdo zkušenost? Jde mi o to, aby to nebylo větší bláto než to, co tam bylo doteď. Dík
Focus 1.6 2009, LPG

Uživatelský avatar
retros1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 13.10.2017 10:12

Re: Vibrace do volantu

Příspěvek od retros1 » 14.05.2018 09:05

Ahoj forďáci, chtěl bych se zeptat ohledně náhradních dílů. Loni jsem koupil dvojkovýho Focuse kombík, 1.6 Ti-VCT a při jízdě ve větší rychlosti jsou cítit silné vibrace, nebo až klepání. Myslel jsem, že jsou jen špatně vyvážený kola, ale tím to nebylo, takže servisák říkal, že to bude chtít asi vyměnit poloosy. Slíbil že se pokusí sehnat náhradní z nějakýho vyřazenýho auta, ale zatím nic a tak se dívám sám po různých bazarech. Můj dotaz zní, musím koukat po náhradních dílech přímo na kombíka se stejnou motorizací, nebo jsou díly jako poloosy stejné i v hatchbacku nebo v jiných motorizacích? Jenom doplním, že to bylo doporučení servisáka co dělá jen Fordy, dávat tam radši origo díly, než od jiných výrobců. Předem děkuji za radu.
FORD FOCUS II Turnier (DA_), 1.6 Ti-VCT, 85 kW

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Vibrace do volantu

Příspěvek od Jardak » 15.05.2018 22:33

Jenže montáží jetých poloos, pokud budou vibrace přetrvávat, tak nevíš po čem jít. Lepší dát nový a to klidně neorigo. Tvůj motor není žádnej trhač asfaltu aby nějak zvlášť poloosy likvidoval, nehledě na to, že teď tam máš origo a jsou zřejmě KO. Takže životností moc nevynikají...
Pokud auto v tahu vibruje, jsou hlavně KO vnitřní klouby, ale při cenách celých poloos bych vyměnil celý.
Třeba tady nemají špatný ceny, levá stojí cca 2200 kč, pravá 2800 kč: https://www.autodily-pema.cz/autodily/f ... aci-hridel
Krátká, nebo kombík nebude mít na druh poloosy vliv, důležitá je motorizace a použitá převodovka.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Vibrace do volantu

Příspěvek od stano. » 16.05.2018 09:56

Stale sa spominaju vnutorne klby. Ale tie som musel menit iba v pripade, ze sa do joch dostala voda/prach cez praskmutu manzetu.
V kazdom inom pripade to boli vonkajsie klby.

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Vibrace do volantu

Příspěvek od Jardak » 16.05.2018 19:22

Je fakt, že krajní klouby odchází častěji, ale podle mojí zkušenosti se jejich opotřebení projevuje klepáním při pomalý jízdě a plným rejdu. Někdy se jejich opotřebení projeví klepáním i při rychlejší jízdě zatáčkou pod plynem. Jedná se ale většinou jen o zvukový projev. Opotřebení vnitřních kloubů se nejčastěji projeví vibracemi celýho auta při vyšší rychlosti - od cca 70 - 80 km/h při jízdě mírnou zatáčkou pod plynem. Po uvolnění plynu vibrace zmizí. Kdo chce experimentovat, může dát 5 mm podložku mezi ložisko kola a vnější kloub. Rolny se tak ve vnitřním kloubu dostanou mimo opotřebený místo v těle kloubu a závada by měla zmizet, nebo změnit její charakter.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Vibrace do volantu

Příspěvek od stano. » 16.05.2018 22:16

Vonkajsi klb - pri vytoceni v smere, ktory je to klb, pod plynom, znamena intenzivnejsie vibracie.
Ale aj pri priamej jazde, na dialnoci napr. pod plynom triasli, po vyslapnuti spojky prestali. Intenzita cca ako nevyvazene kolesa.
Zvukovy prejav som si vsimol iba pri uplne plnom rajde a pridani plynu. To mi ale prislo ako tyranie aj dobrych klbov.

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Vibrace do volantu

Příspěvek od LeonardoTM » 07.08.2019 18:45

TomFocus píše:Febi co se týče silentu je průměr, kvalitu hledej u TRW a Lemferder.

Celý ramena sem dal zesileny Meyle HD
Ahoj, diky za tip. Ja jsem se k te oprave dostal az ted. Jake bys mel aktualni komentate k vyberu znacky, zustal bys u Meyle HD? Mne muj servisak doporucil Lemfoerder, ze ma u nej nejmene reklamaci, ale asi to myslel na znacku obecne a ne specifucky jen na ramena...
Tak uvazuju, co mam tedy vlastne koupit. Cenove je TRW a Meyle asi na stejno, Lemfoerder je trochu drazsi, ale stale akceprovatelne, samozrejme ne od AK...
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9395
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace do volantu

Příspěvek od phofy » 07.08.2019 18:47

Ber Lemferder :palec_nahoru:

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Vibrace do volantu

Příspěvek od TomFocus » 07.08.2019 19:17

Na ty HD mám 25k km a velká spokojenost i s těžkýma kolama.
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - podvozek 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů