Chiptuning TDCi

Co a jak vylepšit ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Re: Chiptuning TDCi

Příspěvek od jamaka » 02.12.2008 10:39

Neboj - zotrvaky sa menia aj v Octaviach, len tie maju ludia, ktory to nikdy nepovedia a budu tvrdit ze tie super VW auta a motory sa jednoducho nekazia ajazdi to za 4l/100km. Aj v tych super Octaviach odchadzaju trysky a v niektorych rychlejsie ako by si chcel.
Neboj, aj Ford motor dost vydrzi, ved v podstate vsetky auta co su oproti nemeckym pomaly za 1/2 ceny su v podstate toho dokazom :mrgreen: :P kazde ma totizto cez 200000km :lol:
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
kutil
Junior
Junior
Příspěvky: 268
Registrován: 11.01.2009 14:31
Bydliště: Praha

Re: Chiptuning TDCi

Příspěvek od kutil » 16.01.2009 12:40

Ahoj, čiptuningem se zabývám už delší dobu, zajímá mne hlavně vliv čipu na životnost motoru a také zda skutečné navýšení odpovídá slibovaným hodnotám. Znám několik aut s motorem TDI a dCi s čipem a u všech je jejich stav i po 250tis.km v pohodě. Poruchovost těchto aut nebyla vyšší než u nečipovaných. Chiptuning se v podstatě dělá 2ma způsoby. Jednak zkreslením hodnot čidel, takže ŘJ dostává zkreslené údaje (řeší se pomocí externích POWERBOXů) a nebo se upraví program přímo v ŘJ, což může umožnit pracovat motoru v optimálnějších podmínkách, případně zhoršit emise motoru či zvýšit či snížit spotřebu. Dost často se také zvyšuje citlivost plynového pedálu nebo schopnost motoru rychleji reagovat na plyn.

POWERBOX není dobré řešení, většinou sice zvýší výkon, ale za cenu vyšší spotřeby a ničení motoru, protože se motoru dodávají zkreslená data. Klasickou ukázkou je u TDI náhrada čidla teploty motoru odporem, což způsobí, že ŘJ si myslí, že je motor studený a dodává více paliva.

V případě úpravy SW v ŘJ je to jiná situace, většinou nedochází k vyššímu zatížení motoru, protože maximální hodnoty motoru jsou používány v 5-10% jízdy a to motor zvládá. Samozřejmě se s tím musí počítat při rozjezdu a šetřit spojku, ale vzhledem k tomu, že nedostatek výkonu se objevuje až při vyšších rychlostech, tak nedochází ani k opotřebení rozvodovky a náhonu na kola.

Větší opotřebení po čipu by se projevilo, kdyby se s autem jezdilo stále s plynem na podlaze. Pak by docházelo k přehřívání oleje v motoru a celkovému opotřebení. Všechny vozy co s čipem znám jezdí normálně, akorát mají vyšší rezervu při předjíždění. Celkově se jim čip projevil an snížení spotřeby.

A pokud se podíváte do světa, tak plno automobilek nabízí vlastní upravené ŘJ do sériových vozů a tuto úpravu schvalují. Životnost motorů více ovlivňuje styl jízdy a hlavně styl jízdy se studeným motorem.
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006 Obrázek https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Marex
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1720
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Traplice - Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Chiptuning TDCi

Příspěvek od Marex » 16.01.2009 13:08

Tohle jsem potreboval slyset 8)
1,8TDCi, 2001, 85kW, K&N, Eibach Pro Kit
Obrázek
bylo :: Citroen AX 1,4D 1991
Seat Toledo 1,9D 1995

Uživatelský avatar
kutil
Junior
Junior
Příspěvky: 268
Registrován: 11.01.2009 14:31
Bydliště: Praha

Re: Chiptuning TDCi

Příspěvek od kutil » 16.01.2009 13:52

Je potřeba to chápat tak, že každý motor stejného typu je jiný že ŘJ se ladí na průměr, tak aby měl v pořádku emise ve všech režimech. Moc už výrobce nezajímá výkon ani spotřeba. Takže je možné čiptuningem doladit i ten moment/výkon a díky tomu i spotřebu. Ale běžní čipaři to udělají tak, že pár parametrů zvednou a tím to pro ně končí. Majitel má pocit, že auto jde lépe za plynem. Pokud má být čiptuning opravdu dobře, tak je nutné výsledky změn v SW ověřit na brzdě. Takže profesionální čipař změří parametry motoru před a po čipu a tím doloží své schopnosti. Pokud to čipař neudělá, tak je to podvodník a většinou parametry po čipu neodpovídají slibovaným hodnotám. Nehledě na to, že většinou mají motory už z výroby vyšší hodnoty než výrobce uvádí. Jsou známé případy, kdy motory TDI 77kW měli ve skutečnosti i přes 85kW.
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006 Obrázek https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8645
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Chiptuning TDCi

Příspěvek od zewl » 16.01.2009 13:55

jsou zname pripady i tu na foru u kluku, co byli na brzde s necipovanymi auty a ze tech pripadu nebylo malo :idea:
napr. Killerhammer - papirove 115, namereno cca. 126 koniku

viz Mereni vykonu
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Marex
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1720
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Traplice - Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Chiptuning TDCi

Příspěvek od Marex » 19.02.2009 13:40

kutil :: a muzes doporucit nejakeho kvalitniho "čipaře"?
1,8TDCi, 2001, 85kW, K&N, Eibach Pro Kit
Obrázek
bylo :: Citroen AX 1,4D 1991
Seat Toledo 1,9D 1995

FakAs
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 15.06.2008 12:33

Re: Chiptuning TDCi

Příspěvek od FakAs » 19.02.2009 13:57

Já byl již dvakrát u http://www.xtuning.cz a (byl) jsem spokojen.

Jestli mu chceš nejdřív namailovat, tak je to Filip Štech (praha <zavnináč> xtuning.cz). Jo a dej mě do kopie (jandama <zavináč> seznam.cz). Třeba mi dá u příštího auta slevu za dohazování zákazníků ;-)

Jinak čipování provede na počkání a originál ROMky ti samozřejmě dá buď hned na flashku, jestli jí budeš mít nebo ti jí pak pošle mailem. Obojí jsem vyzkoušel :-)

Tak to byla malá propagace, teď anti-propagace. Hlavně se prosím tě VYVARUJ firmě ABC tuning. Osobní zkušenosti bodudík nemám, ale stačí se je dát do vyhledávače a budeš se divit, co v různých fórech najdeš za příspěvky.

Jo a ještě jedna věc. Pokud plánuješ kromě čipu další úpravy, jako například jiné trysky, turbo, řídící jednotku atd., pak se samozřejmě obrať na specializované (ale také dražší) firmy, např. http://www.dieselpower.cz. Případně se v xtuningu můžeš poradit, jestli jsou schopni upravit i motor s nesériovými díly - nevím, nezkoušel jsem, neptal jsem se.

Tak ať ti to vyjde!
Ford DA3 G8DB15 5KAC MQ, t.j. Focus 1.6 TDCi 16V 80kW (motor vyrobený v PSA, Francie)
Obrázek

Uživatelský avatar
kutil
Junior
Junior
Příspěvky: 268
Registrován: 11.01.2009 14:31
Bydliště: Praha

Re: Chiptuning TDCi

Příspěvek od kutil » 19.02.2009 21:25

Mám zkušenost s http://www.bitpower.cz ale mám pocit, že auta s TDCI neměli po čipnutí garantované hodnoty. Prý lépe jak TDCI se čipuje TDI nebo dCi. U obou jsem také po čipu zažil mnohem výraznější nárůst momentu jak u TDCI. U TDCI mám pocit, že si moment motoru řídí podle počasí a emisí a někdy jede a jindy nejede. Chc ale ještě udělat nějaká měření zrychlení, aby měl objektivní hodnoty. :wink:
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006 Obrázek https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Uživatelský avatar
tapa
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1089
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: Chiptuning TDCi

Příspěvek od tapa » 11.03.2009 21:14

Mam prozbu na kutila:

Jak to tu procitam tak se bavite jen o nafte.Chtel sem se zeptat jak je to s benzinovym motorem bez turba.Ma to cenu chipovat?
Ford Focus 2,0 16v 1999,Goodyear Eagle F1 Asymmetric † † †



Obrázek

Uživatelský avatar
MobyDick
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4547
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

Re: Chiptuning TDCi

Příspěvek od MobyDick » 11.03.2009 21:19

Tapa taky jsem hledal něco na benzín co se týká chipu a jediné čemu bych věřil je úprava od firmy Wolf, ale stojí to docela balík a výsledek navýšení není takový jako u diesla.
FORD FOCUS 3dv. 2.0l 96 kw r.v 98
Obrázek
Obrázek
Obrázek
galerie
Obrázek

Uživatelský avatar
tapa
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1089
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: Chiptuning TDCi

Příspěvek od tapa » 11.03.2009 21:35

Ja sem premyslel u firmy bitpower.Co sem slysel tak pry to dela hodne dobre a je to pry zaruceny.Ale nevim.To jedine nasetrit penize,nechat si to dat na brzdu pred a po.
Ford Focus 2,0 16v 1999,Goodyear Eagle F1 Asymmetric † † †



Obrázek

Uživatelský avatar
tapa
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1089
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: Chiptuning TDCi

Příspěvek od tapa » 11.03.2009 21:39

Podle tabulky by to mely navisit o
2000 16V 96/130 178/4500 106/145/199

a cena 12510 bez DPH.A v tom je zapocitane preprogramovani ridici jednotky a 2x zmereni na brzde.
Ford Focus 2,0 16v 1999,Goodyear Eagle F1 Asymmetric † † †



Obrázek

Uživatelský avatar
MobyDick
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4547
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

Re: Chiptuning TDCi

Příspěvek od MobyDick » 11.03.2009 22:04

tapa nechci tě zrazovat, ale firmě bitpower se zdaleka vyhni, nemaj moc dobré ohlasy na netu, škoda peněz!!!
FORD FOCUS 3dv. 2.0l 96 kw r.v 98
Obrázek
Obrázek
Obrázek
galerie
Obrázek

Uživatelský avatar
vitus1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 684
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Chiptuning TDCi

Příspěvek od vitus1 » 11.03.2009 22:43

kluci já bejt váma tak se na to vykašlu....u benzinu to nemá moc cenu pokud neuděláte svody atd. je to moc peněz za málo muziky :wink:
Ford Mondeo kombi WHITE & MATT 2,2TDCi Titanium S
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
fplisek
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ohrazenice okr. Třebíč, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Chiptuning TDCi

Příspěvek od fplisek » 11.03.2009 23:05

MobyDick píše:tapa nechci tě zrazovat, ale firmě bitpower se zdaleka vyhni, nemaj moc dobré ohlasy na netu, škoda peněz!!!
Bitpower? To je nejlepší a nejserióznější firma co se u nás chiptuningem zabývá, nevidím důvod proč se ji vyhýbat, nemáš na mysli náhodu ABC tuning? :) , jinak souhlas s tím, že benzína nemá cenu čipovat, přeprogramováním řídící jednotky se zvyšuje hlavně plnící tlak turba, což je u atmosféráku zbytečný
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW + Bluefin, K&N, IC z FoFoII, Silver, 17" Wolf, Eibach, RS nárazník, xenony, nivelace, ostřiky, ST vyhřívané sedačky, vyhřívané čelní sklo, 4x el. okna, digi klima, BC, el. šíbr, tempomat, alarm: Galerie
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Tuning“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů