Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 20.01.2018 20:16

S tym pulznym nabijanim, aby sme sa chapali:

Bezne nabijacky za 20-50€, male krabicky, aj mnou linkovany desulfator mozu nabijat pulzne, ale pulzy su stale rovnake, a do 15V.
Naozaj vymlatenu bateriu neozivia. Totalne zasulfatovana a vymlatena bateria sa sprava tak, ze po pripojeni zataze napatie a prud pada k nule. Po pripojeni nabijacky je zas nabijaci prud nulovy a napatie vyleti hore. Takuto baterku tieto hobby nabijacky neozivia.

Drahe profi pulzne nabijacky funguju inak. Tie najlepsie pustia do baterie nabijaci impulz a zmeraju velkost prudu. Potom otocia smer prudu, kratkym impulzom bateriu vybijaju a meraju velkost prudu a napatia. Na zaklade toho nastavia napatie/prud nasledujuceho nabijacieho impulzu, atd. Toto spravia stovky krat za sekundu. Do spominanej zasulfatovanej baterie tak mozu pustat impulzy aj cez 100V, dokedy "nerozbiju" povlak na elektrodach a bateria sa nezacne pomaly nabijat. Potom napatie skokovo znizia a postupne ju ozivuju.
Takymto sposobom prebieha aj klasicke nabijanie.
Na toto su nabijacky velkosti mensieho pocitaca a vacsie, v cene zacinajucej na stovkach euro. Toto sa do domacnosti neoplati.

Sagic: 15.6V je vela...

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3911
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od djdekl » 20.01.2018 20:24

15.6V je plne nabita baterka s pripojenou nabijeckou...

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od ACEMajky » 20.01.2018 20:37

dekle - neblazni, 15,6V uz je moc, plynovaci napeti je 14,4V ketre nema smysl prekracovat (aspon u suchych clanku, ale to je to same jako ty nase z auta - jen elektrolit je nasaklej ve skelny vate)
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Baterie

Příspěvek od jarod72pm » 21.01.2018 12:07

rov píše:doporučuji tuto nabíječku https://www.nabijeckyctek.cz/inpage/ctek-mxs-5-0-12v/ , sice je 3x tak dražší něž z Lídlu ale nabíjí 5A a umí oživit baterku
Souhlasím a z praxe odzkoušeno. Momentálně na trhu nejoblíbenější a nejzdařilejší poloprofesionální nabíječka která má program RECOND pro hluboké vybití neboli oživení skoromrtvé baterie(pokud není vadná) . V programu včetně desulface. :palec_nahoru:
Už několik baterií které běžná nabíječka (podobná lidl,kaufland atd)vůbec neoživila po 24hodinách a byly zdravé na likvidaci tato nabíječka dokázala oživit že ještě utáhli další roky.Tohle bohužel jim podobné náhrady neumí .
http://autembezpecne.cz/cz/s40/Testy/c1 ... utobaterie
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9395
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od phofy » 21.01.2018 19:03

Uz mam nabitou baterku :totlsmile:

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od ACEMajky » 21.01.2018 19:44

Ja pro zajimavost doplnim informaci, 12 let stara baterie z mondea co je 2 roky ve stojicim daewoo (venku nabijeno, venku auto stojí) ma po 48 hodinach od nabiti napeti 12,25V,to de....
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

vbery
Junior
Junior
Příspěvky: 261
Registrován: 25.01.2012 21:03
Bydliště: Vejprnice

Re: Baterie

Příspěvek od vbery » 04.02.2018 22:02

na kolik voltů má baterka padat při startu?mě to padá na 10v
je Ford S-Max 2,0TDCI 120kw Titanium
byl Ford Focus Titanium 1,6 ecoboost 134kw
je Ford Focus Trend 1,6 74kw 2005
byl Ford Focus c-max 2,0TDCI 100kw
byl Ford Sierra 2,0 DOHC 88kw
byl Ford Escort 1,6 66kw 1989
byl Ford Taunus Ghia 2,0 V6 66kw 1980

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Baterie

Příspěvek od jarod72pm » 04.02.2018 22:08

tak to už bude z půlky vymlácená ,mě plná padala někde k 11,5V.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 04.02.2018 22:15

>11V je ok
<9V je uz po nej

10V sa pise, se uz je zla. V skutocnosti, ako sam vidis, este startuje. Pri -20 by to uz asi nedala.

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od ACEMajky » 04.02.2018 23:08

me to padne cca na 10,4V ale js to chvilkove - benzinak hned chytne, na dieselu je to horsi, ale nic neobvykleho
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od TomFocus » 05.02.2018 20:15

Dnešní SM 8)

Edit...skoro spím :roll: omlouvám se za otočení fotky.
Přílohy
IMG_20180205_201148.jpg
IMG_20180205_201207.jpg
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od ACEMajky » 05.02.2018 20:26

Dik za nafoceni, jen az budes vyspalej, zkus nafotit lepe, je to necitelne....
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Baterie

Příspěvek od Sagic » 05.02.2018 21:17

vbery píše:na kolik voltů má baterka padat při startu?mě to padá na 10v
Me na zlomek vteriny padne k 8V :mrgreen:
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 599
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Baterie

Příspěvek od vladka1 » 06.02.2018 00:38

Stará baterka mi padala na 9, nová teď kolem nuly 10 - 11 jak kdy (už jsem nevydržel a baterka letěla - Varta 4,5 roku a nikdy nebyla vybitá pod 70%). Asi i záleží do jakýho okamžiku se "trefí" voltmetr a kde se měří - v zásuvce zapalovače určitě bude míň než na baterce.. Spíš bych se řídil jak ochotně točí při startu hlavně v mrazech...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti