Baterie / autobaterie / nabijecka
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12876
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
S tym pulznym nabijanim, aby sme sa chapali:
Bezne nabijacky za 20-50€, male krabicky, aj mnou linkovany desulfator mozu nabijat pulzne, ale pulzy su stale rovnake, a do 15V.
Naozaj vymlatenu bateriu neozivia. Totalne zasulfatovana a vymlatena bateria sa sprava tak, ze po pripojeni zataze napatie a prud pada k nule. Po pripojeni nabijacky je zas nabijaci prud nulovy a napatie vyleti hore. Takuto baterku tieto hobby nabijacky neozivia.
Drahe profi pulzne nabijacky funguju inak. Tie najlepsie pustia do baterie nabijaci impulz a zmeraju velkost prudu. Potom otocia smer prudu, kratkym impulzom bateriu vybijaju a meraju velkost prudu a napatia. Na zaklade toho nastavia napatie/prud nasledujuceho nabijacieho impulzu, atd. Toto spravia stovky krat za sekundu. Do spominanej zasulfatovanej baterie tak mozu pustat impulzy aj cez 100V, dokedy "nerozbiju" povlak na elektrodach a bateria sa nezacne pomaly nabijat. Potom napatie skokovo znizia a postupne ju ozivuju.
Takymto sposobom prebieha aj klasicke nabijanie.
Na toto su nabijacky velkosti mensieho pocitaca a vacsie, v cene zacinajucej na stovkach euro. Toto sa do domacnosti neoplati.
Sagic: 15.6V je vela...
Bezne nabijacky za 20-50€, male krabicky, aj mnou linkovany desulfator mozu nabijat pulzne, ale pulzy su stale rovnake, a do 15V.
Naozaj vymlatenu bateriu neozivia. Totalne zasulfatovana a vymlatena bateria sa sprava tak, ze po pripojeni zataze napatie a prud pada k nule. Po pripojeni nabijacky je zas nabijaci prud nulovy a napatie vyleti hore. Takuto baterku tieto hobby nabijacky neozivia.
Drahe profi pulzne nabijacky funguju inak. Tie najlepsie pustia do baterie nabijaci impulz a zmeraju velkost prudu. Potom otocia smer prudu, kratkym impulzom bateriu vybijaju a meraju velkost prudu a napatia. Na zaklade toho nastavia napatie/prud nasledujuceho nabijacieho impulzu, atd. Toto spravia stovky krat za sekundu. Do spominanej zasulfatovanej baterie tak mozu pustat impulzy aj cez 100V, dokedy "nerozbiju" povlak na elektrodach a bateria sa nezacne pomaly nabijat. Potom napatie skokovo znizia a postupne ju ozivuju.
Takymto sposobom prebieha aj klasicke nabijanie.
Na toto su nabijacky velkosti mensieho pocitaca a vacsie, v cene zacinajucej na stovkach euro. Toto sa do domacnosti neoplati.
Sagic: 15.6V je vela...
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
dekle - neblazni, 15,6V uz je moc, plynovaci napeti je 14,4V ketre nema smysl prekracovat (aspon u suchych clanku, ale to je to same jako ty nase z auta - jen elektrolit je nasaklej ve skelny vate)
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
- jarod72pm
- Člen klubu
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Baterie
Souhlasím a z praxe odzkoušeno. Momentálně na trhu nejoblíbenější a nejzdařilejší poloprofesionální nabíječka která má program RECOND pro hluboké vybití neboli oživení skoromrtvé baterie(pokud není vadná) . V programu včetně desulface.rov píše:doporučuji tuto nabíječku https://www.nabijeckyctek.cz/inpage/ctek-mxs-5-0-12v/ , sice je 3x tak dražší něž z Lídlu ale nabíjí 5A a umí oživit baterku
Už několik baterií které běžná nabíječka (podobná lidl,kaufland atd)vůbec neoživila po 24hodinách a byly zdravé na likvidaci tato nabíječka dokázala oživit že ještě utáhli další roky.Tohle bohužel jim podobné náhrady neumí .
http://autembezpecne.cz/cz/s40/Testy/c1 ... utobaterie
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9403
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Ja pro zajimavost doplnim informaci, 12 let stara baterie z mondea co je 2 roky ve stojicim daewoo (venku nabijeno, venku auto stojí) ma po 48 hodinach od nabiti napeti 12,25V,to de....
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
-
- Junior
- Příspěvky: 261
- Registrován: 25.01.2012 21:03
- Bydliště: Vejprnice
Re: Baterie
na kolik voltů má baterka padat při startu?mě to padá na 10v
je Ford S-Max 2,0TDCI 120kw Titanium
byl Ford Focus Titanium 1,6 ecoboost 134kw
je Ford Focus Trend 1,6 74kw 2005
byl Ford Focus c-max 2,0TDCI 100kw
byl Ford Sierra 2,0 DOHC 88kw
byl Ford Escort 1,6 66kw 1989
byl Ford Taunus Ghia 2,0 V6 66kw 1980
byl Ford Focus Titanium 1,6 ecoboost 134kw
je Ford Focus Trend 1,6 74kw 2005
byl Ford Focus c-max 2,0TDCI 100kw
byl Ford Sierra 2,0 DOHC 88kw
byl Ford Escort 1,6 66kw 1989
byl Ford Taunus Ghia 2,0 V6 66kw 1980
- jarod72pm
- Člen klubu
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Baterie
tak to už bude z půlky vymlácená ,mě plná padala někde k 11,5V.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12876
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
>11V je ok
<9V je uz po nej
10V sa pise, se uz je zla. V skutocnosti, ako sam vidis, este startuje. Pri -20 by to uz asi nedala.
<9V je uz po nej
10V sa pise, se uz je zla. V skutocnosti, ako sam vidis, este startuje. Pri -20 by to uz asi nedala.
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
me to padne cca na 10,4V ale js to chvilkove - benzinak hned chytne, na dieselu je to horsi, ale nic neobvykleho
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Baterie
Dnešní SM
Edit...skoro spím omlouvám se za otočení fotky.
Edit...skoro spím omlouvám se za otočení fotky.
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Dik za nafoceni, jen az budes vyspalej, zkus nafotit lepe, je to necitelne....
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Baterie
Me na zlomek vteriny padne k 8Vvbery píše:na kolik voltů má baterka padat při startu?mě to padá na 10v
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 599
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Baterie
Stará baterka mi padala na 9, nová teď kolem nuly 10 - 11 jak kdy (už jsem nevydržel a baterka letěla - Varta 4,5 roku a nikdy nebyla vybitá pod 70%). Asi i záleží do jakýho okamžiku se "trefí" voltmetr a kde se měří - v zásuvce zapalovače určitě bude míň než na baterce.. Spíš bych se řídil jak ochotně točí při startu hlavně v mrazech...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 37 hostů