
vibrace při volnoběhu
- eset
- Nováček
- Příspěvky: 57
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: vibrace při volnoběhu
Pokud ti nejak vyrazne nehaprujou otacky tak to ten ventil nebude ... jeste bych zkusil dobit baterku... ja ji totiz pri vymene pumpy dobil a nejsem si jistej jestli se ty vibrace ztratily diky vymene pumpy nebo dobiti baterky. Pokud ti to vibruje vic kdyz zapinas spotrebice (cim vic spotrebicu, tim vetsi vibrace) tak zkus baterku (je to zadarmo
)

Naposledy upravil(a) eset dne 29.05.2008 14:45, celkem upraveno 1 x.
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 22.05.2008 08:16
- eset
- Nováček
- Příspěvky: 57
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: vibrace při volnoběhu
pak napis jak to dopadlo
- BrutusSVK
- Nováček
- Příspěvky: 22
- Registrován: 03.06.2008 22:38
- Bydliště: Ráztočno - Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: vibrace při volnoběhu
Nj presne ako pisete aj ja mam focus 1.6 16v ale trosku podobny dufam ze nie vazny problem. Ked nastartujem vsetko ide tichucko aj motor a akonahle zapnem svetla a klimu alebo iba klimu tak otacky mierne klesnu a zacne vibrovat, mierne vibracie vo volante a sedackach a mierny hluk ako tu bolo pisane. a tak isto ked som v kolone a z rychlosti spomalujem da sa povedat na nulu tak to vibruje ked neni zapnuta klima je vsetko ok. nemoze to byt tym ze klima ma velky odber energie znizia sa tym otacky a predsa ked ma motor nizsie otacky ake by mal mat pri volnobehu tak sa rozvibruje motor a nasledne sa to prenasa do interieru. Skuste nieco poradit.
Ak by sa to dalo nastavit na volnobehu tak by to nebolo zle
Ak by sa to dalo nastavit na volnobehu tak by to nebolo zle

Ford Focus 1.6 16V benzín, 74 kW, Champion, Hatchback, r.v. 09/2003 čierna farba
- mirec_m
- Nováček
- Příspěvky: 57
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: slovensko
Re: vibrace při volnoběhu
ja mam asi ten isty problem ked zapnem klimu zacne hucat a vybruje jak hovadoBrutusSVK píše:Nj presne ako pisete aj ja mam focus 1.6 16v ale trosku podobny dufam ze nie vazny problem. Ked nastartujem vsetko ide tichucko aj motor a akonahle zapnem svetla a klimu alebo iba klimu tak otacky mierne klesnu a zacne vibrovat, mierne vibracie vo volante a sedackach a mierny hluk ako tu bolo pisane. a tak isto ked som v kolone a z rychlosti spomalujem da sa povedat na nulu tak to vibruje ked neni zapnuta klima je vsetko ok. nemoze to byt tym ze klima ma velky odber energie znizia sa tym otacky a predsa ked ma motor nizsie otacky ake by mal mat pri volnobehu tak sa rozvibruje motor a nasledne sa to prenasa do interieru. Skuste nieco poradit.
Ak by sa to dalo nastavit na volnobehu tak by to nebolo zle
vysledoval som ze to vybruje len ked zapne ventilator (to dodatocne chladenie) ci co tam vlasne je pri chladici co tam moze tak vybrovat?
a co s tym?
- eset
- Nováček
- Příspěvky: 57
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: vibrace při volnoběhu
Ja myslim ze je to obecn tim zvysenym odberem stavy. Kdyz jsem nabil baterku tak vibrace prestali a po chvili jezdeni po meste (startovani a jezdeni na kratky vzdalennosti) se vibrace vratili. Rek bych ze protoze se baterie zase vybila. Mam tam origo 5 let starou ...
- Compressor
- Pokročilý
- Příspěvky: 773
- Registrován: 08.03.2008 18:02
- Bydliště: Ostrava-Poruba
- Kontaktovat uživatele:
Re: vibrace při volnoběhu
Moje zkušenost:Když jsem kupoval auto od Fokiho,taky vibroval volant při volnoběhu a stačilo lehce přidat plyn a okamžitě se zklidnil. Přijeli jsme na dílnu,Foki vyměnil nějaký silentblok dole pod motorem(kde nevím,já pod autem neležel) a vibrace přestaly. 

- eset
- Nováček
- Příspěvky: 57
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: vibrace při volnoběhu
Tak to byl asi ten u prevodovky ...
- Compressor
- Pokročilý
- Příspěvky: 773
- Registrován: 08.03.2008 18:02
- Bydliště: Ostrava-Poruba
- Kontaktovat uživatele:
Re: vibrace při volnoběhu
Nevím,ale za chvíli to bylo hotové a volant se nehnul. 

-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 22.05.2008 08:16
Re: vibrace při volnoběhu
Tak jsem dobil tu baterku (mam 7 let starou Motorcraft 43Ah) a možná tak den to bylo dobrý, ale pak se to vrátilo. Je fakt, že nějakej vliv to mít asi bude, ale nebude to jediná příčina. Nabitá vibruje možná trochu míň. No zatím to nechám vyhnít. Jak přijde zima tak baterka dostane zabrat a pak se uvidí.eset píše:Pokud ti nejak vyrazne nehaprujou otacky tak to ten ventil nebude ... jeste bych zkusil dobit baterku... ja ji totiz pri vymene pumpy dobil a nejsem si jistej jestli se ty vibrace ztratily diky vymene pumpy nebo dobiti baterky. Pokud ti to vibruje vic kdyz zapinas spotrebice (cim vic spotrebicu, tim vetsi vibrace) tak zkus baterku (je to zadarmo)
-
- Nováček
- Příspěvky: 140
- Registrován: 23.03.2008 12:42
- Bydliště: Přerov
Re: vibrace při volnoběhu
měl jsem s tím taky problémy auto vibrovalo hrubý volnoběh při zastavení , při zapnutí klimy
vyměnil jsem čidlo tachometru (bylo špatné) a vyměnil jsem vzduchový filtr za bavlňěný filtr KN a světe div se jezdím bez vibrací
vyměnil jsem čidlo tachometru (bylo špatné) a vyměnil jsem vzduchový filtr za bavlňěný filtr KN a světe div se jezdím bez vibrací

Ford Focus 1.6 16V Ghia (hatchback) 5.dv, r.v. 1998
černá metalíza, pružiny eibach, výfuk ulter sport, kit KN,
černá metalíza, pružiny eibach, výfuk ulter sport, kit KN,
- eset
- Nováček
- Příspěvky: 57
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: vibrace při volnoběhu
Tak u me tento problém nakonec vyřešil update softu řídící jednotky, kterej mírně přizvedl volnoběžné otáčky...
- Pastovic
- Zkušený
- Příspěvky: 1184
- Registrován: 02.11.2009 02:35
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: vibrace při volnoběhu
to Eset: kolik stojí prosím tě ten update? Jestli přizvedne volnoběh tak je to přesně ten lék na můj problém...při zahřáti mám taky stejný problém...volnoběh ukazuje pod 3tí čárkou asi 700 a já bych potřeboval aby měl nad tu 3tí čárku, protože jak má nad je vše v pohodě.
No a ještě se mi stává že po dlouhém stání (víc jak 12hodin jinak ne) když nastartuju tak motor naskočí hned ale otáčky hned padají a motor zhasne (trošku šlápnu na plyn a nezhasne)...po opětovném nastartování vše v pohodě. Vzhledem k tomu že vše je ok tak si nemyslím že to bude volnoběžný ventil, protože to by blblo i jindy
No a ještě se mi stává že po dlouhém stání (víc jak 12hodin jinak ne) když nastartuju tak motor naskočí hned ale otáčky hned padají a motor zhasne (trošku šlápnu na plyn a nezhasne)...po opětovném nastartování vše v pohodě. Vzhledem k tomu že vše je ok tak si nemyslím že to bude volnoběžný ventil, protože to by blblo i jindy

FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271


Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271

- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2231
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Re: vibrace při volnoběhu
Po doplneni klimatizace (500g) me vibrace do volantu a mirny hukot "opustily"mirec_m píše:ja mam asi ten isty problem ked zapnem klimu zacne hucat a vybruje jak hovadoBrutusSVK píše:Nj presne ako pisete aj ja mam focus 1.6 16v ale trosku podobny dufam ze nie vazny problem. Ked nastartujem vsetko ide tichucko aj motor a akonahle zapnem svetla a klimu alebo iba klimu tak otacky mierne klesnu a zacne vibrovat, mierne vibracie vo volante a sedackach a mierny hluk ako tu bolo pisane. a tak isto ked som v kolone a z rychlosti spomalujem da sa povedat na nulu tak to vibruje ked neni zapnuta klima je vsetko ok. nemoze to byt tym ze klima ma velky odber energie znizia sa tym otacky a predsa ked ma motor nizsie otacky ake by mal mat pri volnobehu tak sa rozvibruje motor a nasledne sa to prenasa do interieru. Skuste nieco poradit.
Ak by sa to dalo nastavit na volnobehu tak by to nebolo zle
vysledoval som ze to vybruje len ked zapne ventilator (to dodatocne chladenie) ci co tam vlasne je pri chladici co tam moze tak vybrovat?
a co s tym?

Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
- MartinXPV
- Nováček
- Příspěvky: 71
- Registrován: 11.01.2009 18:35
- Bydliště: Olomouc
Re: vibrace při volnoběhu
Přátelé, popíši Vám zde svůj problém, už začínám být bezradný.
Jde o vibrace a zvýšenou hlučnost motoru. Dám příkad: nastartuju motor řádně vychladlý. Je tedy hlučnější a vibruje což je normální u studeného motoru. Tyto projevy ale neustávají (nebo jen mírně) i po ujetím desítek km. Pokud ale někde zastavím (stačí po zahřátí motoru na prov. teplotu a nějakého toho mrzkého km) na řekněme půl hodinky tak po opětovném nastartování je ticho a klid, a to prostě takové že o motoru téměř nevím že běží. Projevy hluku a vibrací se začnou znovu projevovat po řekněme 0,5 a více hodinové jízdě. Vibrace a huk se nijak nezvyšují s rychlostí nebo otáčkama. Projevuje se to jak při jízdě tak stání a volnoběhu(v případě stání a volnoběhu vibruje prostě vše i volant). Mimo hluk a vibrace výše popsané které prostě jdou někde z prostoru motoru se s nima zároveň vyskytuje hučení reagující na např. zvlněnou vozovku různou intenzitou hučení při jízdě (toto mizí a objevuje se zároveň s výše popsanými příznaky). Toto hučení, původně vypadající na ložisko ztichne při vyřazení rychlosti a jízdě na volnoběh setrvačností, pouze jsou cítit místo hučení mírné vibrace regující na nerovný povrch vozovky)
Vyměněno bylo: spodní(řekl bych) silentblok motoru, tyčky stabilizátorů, přední ložiska, zadní tlumiče, čepy, rozvody, klíňák a jeho vodící a napínací kladka, olej, svíčky, filtry, poloosy. Geometrie v pořádku, kola vyváženy, ventily seřízeny. Na tzv. diagnostice podvozku jsem byl 2x ve dvou servisech a říkali že podvozek je OK.
S tvrzením servisů, že prostě forďácky motory jsou hlučnější, nebo že co čekat od ojetiny se nemíním smířit, když vím že to prostě, jak výše popisuji, je možné abych o motoru téměř nevěděl a klidná, tichá jizda.
Po otevření kapoty a posloucháním jsem nezjistil že by něco klepalo nebo drnčelo.
Metoda pokus/omyl výměnou mě vyšla již na téměř polovinu ceny auta a stále je to to samé.
Po koupi (153k km) to nevím jestli to dělalo, po Š105 jsem se na tyto projevu nedokázal plně zaměřit. Nyní 217k km a je to tak jak jsem popsal. Nezačalo to dělat náhle a po nějakém servisním zásahu. Spíše jakoby se to pomalu zintenzivňovalo a štve mě to čím dál víc.
Předem děkuji za jakékoliv rady vedoucí k nějakému zlepšení
Jde o vibrace a zvýšenou hlučnost motoru. Dám příkad: nastartuju motor řádně vychladlý. Je tedy hlučnější a vibruje což je normální u studeného motoru. Tyto projevy ale neustávají (nebo jen mírně) i po ujetím desítek km. Pokud ale někde zastavím (stačí po zahřátí motoru na prov. teplotu a nějakého toho mrzkého km) na řekněme půl hodinky tak po opětovném nastartování je ticho a klid, a to prostě takové že o motoru téměř nevím že běží. Projevy hluku a vibrací se začnou znovu projevovat po řekněme 0,5 a více hodinové jízdě. Vibrace a huk se nijak nezvyšují s rychlostí nebo otáčkama. Projevuje se to jak při jízdě tak stání a volnoběhu(v případě stání a volnoběhu vibruje prostě vše i volant). Mimo hluk a vibrace výše popsané které prostě jdou někde z prostoru motoru se s nima zároveň vyskytuje hučení reagující na např. zvlněnou vozovku různou intenzitou hučení při jízdě (toto mizí a objevuje se zároveň s výše popsanými příznaky). Toto hučení, původně vypadající na ložisko ztichne při vyřazení rychlosti a jízdě na volnoběh setrvačností, pouze jsou cítit místo hučení mírné vibrace regující na nerovný povrch vozovky)
Vyměněno bylo: spodní(řekl bych) silentblok motoru, tyčky stabilizátorů, přední ložiska, zadní tlumiče, čepy, rozvody, klíňák a jeho vodící a napínací kladka, olej, svíčky, filtry, poloosy. Geometrie v pořádku, kola vyváženy, ventily seřízeny. Na tzv. diagnostice podvozku jsem byl 2x ve dvou servisech a říkali že podvozek je OK.
S tvrzením servisů, že prostě forďácky motory jsou hlučnější, nebo že co čekat od ojetiny se nemíním smířit, když vím že to prostě, jak výše popisuji, je možné abych o motoru téměř nevěděl a klidná, tichá jizda.
Po otevření kapoty a posloucháním jsem nezjistil že by něco klepalo nebo drnčelo.
Metoda pokus/omyl výměnou mě vyšla již na téměř polovinu ceny auta a stále je to to samé.
Po koupi (153k km) to nevím jestli to dělalo, po Š105 jsem se na tyto projevu nedokázal plně zaměřit. Nyní 217k km a je to tak jak jsem popsal. Nezačalo to dělat náhle a po nějakém servisním zásahu. Spíše jakoby se to pomalu zintenzivňovalo a štve mě to čím dál víc.
Předem děkuji za jakékoliv rady vedoucí k nějakému zlepšení

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti