Příspěvek
od petr.sramek » 27.04.2015 21:28
Ahoj všem,
tak mne foki svými posměšky vybudil k akci.
Proměřil jsem červený kabel, který vede od regulátoru a ejhle, naměřil jsem napětí 10V, když baterie měla 12,5V... (oproti výše uvedenému návodu mne pouze překvapilo, že napětí bylo na červeném kabelu, vedoucí do konektoru regulátoru 1 a nikoliv 3...)
Přestřihl jsem tedy červený vodič a spojil regulátor pomocí pomocného kabelu s kladným polem baterie, abych na regulátor dostal napětí na baterii. (přemostění)
Nastartoval jsem, změřil napětí na baterii a ejhle, bylo tam konstantně 14,18V!
Kontrolka na palubovce zhasla.
-> díky foki, ověřeno, že alternátor i regulátor jsou v pořádku, je chyba někde v okruhu vodiče referenčního napětí! ( a to mi 2 autoelektrikáři v ČB tvrdili, že je v háji regulátor a že se musí vyměnit....)
Nyní k dotazu (abych nemusel odstraňovat izolaci z celého kabelového svazku směrem k pojistkové skříni: na forech jsem si přečetl, že kabel referenčního napětí vede do pojistkové skříně.
Vede kabel do hlavní pojistkové skříně v interieru auta, či do vedlejší pojistkové skříně pod kapotou?
O jakou se jedná pojistku?
Předem díky za Vaše rady a ještě jednou díky fokimu!
Petr
Ford Focus 1.6 TI-VCT, 2005 kombi