Stránka 2 z 5

Re: Teplota u 1,8TDdi

Napsal: 30.12.2008 12:26
od KTM
Taky mám ten problém ,jak motokuba. Teplota se dostane do 1/3 (dvakrát v žívotě se dostala do poloviny a to v koloně anebo jak jsem dračil na letišti) !!! Termostat jsem dal do hrnce plného vody (a zahříváme) .Otevře se při 92 °C a zavírá se při 83°C-což si myslím,že je dobrá hodnota !!! Ještě jsem dostal TIP ,že systém může být zavzdušněn. Takže mám ekspanzní (vyrovnavací) nádobku nalít kapalinou po ty dvě tenké hadice (respektivě ,aby byli ponořené). Zastavit někde v hóóóóóódně prudkém kopci a pustit teplý vzducu na maximum,ventilátor na maximum. Trochu protůrovat motor,ať se celý systém odvzdušní !!! Snad to bude potom trochu topit. Ještě mě napadla jedna věc: zkusím odpojit na čidle teploty vody přívodní kabel a změřím odpor čidla (vesměs to je na něm napsané,tak jak na termostatu,při jakých hodnotách pracuje).Někdy se stane,že je čidlo špatné !!! Dejte vědět jestli to někdo bude zkoušet a jestli to má nějaký smysl ???????

Re: Teplota u 1,8TDdi

Napsal: 30.12.2008 23:01
od pelen
KTM,
1) jake vzdalenosti jezdis?
2) na kterem stupni mas zapnuty ventilator topeni?
Pokud jsem mel ventilator topeni zapnuty na vyssi otacky a bylo chladneji, tak jsem teplotu podle ukazatele teploty nedosahl ani po 25 km. Parkuji venku.

Re: Teplota u 1,8TDdi

Napsal: 31.12.2008 12:58
od KTM
Zdravím Peléne
Také parkuji venku.A do práce to mám sice jen 4 km, auto se logicky vůbec neohřeje. Ráno nastartuji,pustím ventilátor na max ,teplotu dam na max a zapnu vyhřívání předního okna. Mezi tím vyvenčím psa cca 3 minuty a jedu.Jedu decentnně do 2000 ot/min.Stejně je to všechno ztuhlé (teplota se průměrně pohybuje okolo -3°C).Tak to nemá cenu honit (nemám rád lidi,kteří nastarují a ještě se startér nevrátí do původní polohy a oni už turují jak na RALLY.
Jenomže můj problém spočívá spíše na delší cestě. V létě ,natož v zimě se rafička dostane do 1/4 ,tak jak má na fotu náš kolega. Do poloviny se dostala dvakrát a to v koloně a podruhé jak jsem dračil na letišti.
Když jsedu z N.J. do OV, tak teplota max 1/4 a z výdechů pořát vlažný vzduch,ať tam mám na ventilátoru 2 nebo 4.
Teď jsem byl u rodiny v Šumperku a -11°C a auto se ohřálo na 1/4 až na dálnici,kdy jsem jel cca 120km/h.
Mám dotaz,sice to tady někde bylo.Ale akorát foki řekl co to je,ale na co to slouží a jak to funguje už ne. Je tu i někde foto . Je to mezi motorem a palubkou.Vede do toho 1 hadice a jedna ven. Je to hliníkový válec a v tom jsou jakoby 3 žhavičky ??? K čemu to je -to nějak přihřívá vodu v topení ???????????

Re: Teplota u 1,8TDdi

Napsal: 31.12.2008 13:45
od ajvn
Tak se taky připojím se svým problémem s teplotou. Začalo to dělat až teď, jak je pod nulou a nějak mi to hlava nebere. Auto je už zahřáté a ručka vyleze do půlky tak, jak má být. Dokud mám topení naplno, tak se tam drží, trochu uberu teploty topení a ručka se posune doleva a při zastavení na křižovatce nebo semaforu spadne ještě o kousek níž, na tu správnou polohu se dostane jen sporadicky a na chvilku. To by podle mě nasvědčovalo špatnému termostatu - proč to ale nedělá, když mám topení naplno? To by přece logicky mělo dělat ještě víc! Ještě mám takovou ideu, že když je topení naplno, tak jedou ty žhaviče v předehřevu a nějak to "vylepšují"... Jen dodám, že při teplotách nad nulou se ručka po zahřátí usadila přesně uprostřed a už se ani nehla...

Re: Teplota u 1,8TDdi

Napsal: 31.12.2008 17:16
od pelen
Poruchy chlazeni v Jak na to jsou jen pro vysokou teplotu. Pokud nejde dosahnout vyssi teplotu chladici kapaliny, lze to vysvetlit jen, ze nefunguje spravne termostat - propusti, i kdyz je kapalina studena, motor musi zahrivat cely objem chladici kapaliny a ne jen malou cast (objem v motoru, vymeniku tepla pro topeni, chlazeni oleje).
Kontroluj teplotu hadice mezi termostatem a chladicem, ta by nemela byt tepla hned, ale az se termostat otevre.

Re: Teplota u 1,8TDdi

Napsal: 31.12.2008 17:37
od ajvn
Díky Pelene, pomohl jsi mě se rozhodnout - hned příští rok koupím termostat a uvidím. Jen ještě dotaz - je lepší koupit originál u Forda nebo stačí náhrada? V ceně velký rozdíl totiž není... Jo a přeji Ti vše nejlepší v novém roce ! :D

Re: Teplota u 1,8TDdi

Napsal: 31.12.2008 18:32
od pelen
Podle mne je to celkem jedno. V sade musi byt i tesnici O-krouzek. Nez ho namontujes, tak si ho vyzkousej presne podle "Jak na to".

Re: Teplota u 1,8TDdi

Napsal: 31.12.2008 21:35
od KTM
Hoj Pelene.Už jsem psal ,že jsem zkoušel termostat v hrnci.Takže je blbost,aby byl otevřený (velký okruh),když otevírá tak jak má . Přidřený taky není ,otevírá při 92°C a zavírá při 83°C !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Takže musím systematicky pokračovat dál. Třeba vodní pumpa nebo mě zaujal "ucpaný" průtokový chladič oleje ???????? Servisům moc nedůvěřuji a samotnému se mi nechce.
Teď už to nejsou opraváři,ale výměnkáři !!!!!!! Měli jsme firemní ford transit a pokazil se altík.Jenomže tam je na jedné ose s podtlakovou vývěvou. Takže to mění jako celek a to by stálo přes 30 klacků. Já jsem to přes kámoše co spravuje altíky a startéry dokázal spravit i s prací za 1100,- ?!?!?!?!?!?!?!? Takže mam strach jim to dát a oni vymění půlku auta a topit to nebude pořád (tak dopadl můj šéf se svým soukromým autem.vyměnily půl auta a nakonec se nasral a dal to jinde. jednalo se o mazání.nakonec to byla ptákovina.ale ve finále zjistil,že zbytečně vyhodil cca 9-11 tkč.????????????????????!!!!!!!!!!!!!!
Jak já říkám: nejhorší je přijít na závadu :vyměnit je to pak skoro sranda

Re: Teplota u 1,8TDdi

Napsal: 31.12.2008 22:50
od pelen
Termostat mas asi dobre nasazeny, po odsroubovani zatky vyrovnyvyci nadrzky ti zasyci - mel by tam byt pretlak. Zkusil bych zjistit teploty hadic po kratke dobe zahrivani. Potom bych se zameril na vycisteni celeho systemu, jsou na to prostredky.

Re: Teplota u 1,8TDdi

Napsal: 31.12.2008 23:05
od KTM
Jsou čistící prostředky,ale ať to zase nemusím někde pak přetěsňovat :lol:

Re: Teplota u 1,8TDdi

Napsal: 31.12.2008 23:33
od pelen
Jsou prostredky i pro zatesneni.

Re: Teplota u 1,8TDdi

Napsal: 01.01.2009 12:36
od KTM
To mam doma -hliníkový prášek.
Neodebíhejme od tématu ! Potřebuji vyřešit tu rafičku v max 1/4

Re: Teplota u 1,8TDdi

Napsal: 01.01.2009 13:25
od pelen
1) ztratove teplo motoru je stejne
2) celkovy objem chladici kapaliny je stejny
3) presto je teplota nizka

U normalne fungujicicho chlazeni se nejprve zahriva mensi cast kapaliny a pak pomoci termostatu se na chlazeni podili zbyvajici cast.
Vodni pumpa funguje, jinak by se motor brzo prehral.
Termostat byl zkontrolovan a je vporadku.
a) termostat nemusi byt spravne namontovan
b) mozna je ucpana bypasova hadice a proto je kapalina pumpou pretlacovana pres termostat do chladice
Ja bych nejprve kontroloval teplotu vsech hadic po kratsi jizde, hadice k hlavnimu chladici by mely byt studene.

Re: Teplota u 1,8TDdi

Napsal: 01.01.2009 14:29
od KTM
Bypasova hadice ?

Re: Teplota u 1,8TDdi

Napsal: 01.01.2009 19:54
od pelen
Obtokova hadice, ktera vraci kapalinu zpet do motoru, ale mimo chladic, mrkni na obrazek - prispevek vyse.