zvyšování teploty

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 11.02.2007 19:50

Zkusime selsky rozum.
Vyssi otacky a vetsi zatizeni jizdou do kopce = vetsi teplota motoru.
Teplota chladici kapaliny neni udrzovana konstantni termostatem, ale stoupa.
Vysvetleni je jen, ze je snizene chlazeni motoru s nasledujicimi moznostmi:
1) zaneseny chladic
2) termostat se neotevira naplno, je castecne privreny
3) neni dostatecny prutok chladici kapaliny, protože prokluzuje malo
napnuty remen vodni pumpy, zavzdusnena soustava, rotoru vodni
pumpy chybi lopatky, castecne ucpane trubky nebo kanaly

Mozna jeste nekoho napadnou dalsi moznosti.
Ja jsem kdysi pouzil na odstraneni vodniho kamene tabletky urcene do automatickych pracek. Bylo to ve skodovce a po najeti cca 500km jsem vypoustel vodu, ktera obsahovala "hnede bahno". :lol:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 11.02.2007 22:44

Mozna neni od veci zkontrolovat ventilatory na chladici, jestli zapinaji. Pri urcite teplote sepne rele a oba ventilatory by mely jet bud na male nebo na vysoke otacky. Vyzkouset to muzete zapnutim klimy, pokud ji mate. Vzdycky by se mely tocit oba dva.
Mi se uz cca 2 mes. stava, ze kdyz dojedu k baraku a vypnu motor, tak slysim, jak dojizdi ventilator. Nikdy se mi to nestavalo, po nekolika hodinach dohadovani, badani a zkoumani jsme prisli na to, ze mi jeden ventilator nefunguje, druhy to nezvlada uchladit a jede dele, nez by mel. Rucicka teploty ale pres polovinu nikdy nesla :roll:
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
unig
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od unig » 01.03.2007 21:48

Ahmed píše:Mozna neni od veci zkontrolovat ventilatory na chladici, jestli zapinaji. Pri urcite teplote sepne rele a oba ventilatory by mely jet bud na male nebo na vysoke otacky. Vyzkouset to muzete zapnutim klimy, pokud ji mate. Vzdycky by se mely tocit oba dva.
Mi se uz cca 2 mes. stava, ze kdyz dojedu k baraku a vypnu motor, tak slysim, jak dojizdi ventilator. Nikdy se mi to nestavalo, po nekolika hodinach dohadovani, badani a zkoumani jsme prisli na to, ze mi jeden ventilator nefunguje, druhy to nezvlada uchladit a jede dele, nez by mel. Rucicka teploty ale pres polovinu nikdy nesla :roll:
Tak slovo do pranice:

Bylo mi divné, že mám vždycky mokro v motoru, nahradil jsem originální svorky na odvzdušňovacích hadicich zdálo se mi že to teče tam, pořád to vařilo tak jsem vzteky dal motoru ultimatum a naposledy dolil vodu, jelikož jsem měl petku tak jsem přelil hladinu přes vrchní risku,

A světe div se od té doby cca měsíc mám klid,,,,,, neměnil jsem nic
z prác jezdím kolem 4500 otáček bez problémů ručička se ani nehne.

asi něco mezi nebem a zemí. Tak zatím JJ

maras
Nováček
Nováček
Příspěvky: 108
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od maras » 03.03.2007 04:00

ahoj, řešil jsem ten problém asi půl roku, vyzkoušel jsem několik věcí a vždy se to projevilo mírným zhoršením, nebo zlepšením. chladící kapalinu jsem vypustil a znovu naplnil asi desetkrát. proplachoval jsem okruh různýma přípravkama k tomu určeným, zkontroloval těsnost okruhu, vyměnil pumpu, termostat, víčko, zkontroloval hlavu + výměna těsnění a pořád nic. až najednou jsem si všimnul, že mám po problému. tak jsem přemýšlel co nestandardního jsem dělal a vypadá to že mi pomohlo když jsem se vracel z hor a já potřeboval předjet jednoho rychlýho formana. vytočil jsem to na dvojku na 120km/h, otáčky přes 6000, pak jsem přeřadil na trojku a ještě trochu potáhnul. od té doby klid ať jedu do kopce, nebo do rozjedu podálnici. myslím že ty focusy se špatně odvzdušňují, zůstane tam bublinka, ta sníží průtok a při zátěži když se motor víc zahřívá, tak to neuchladí. Myslím si, že jak budu měnit chladící kapalinu, tak se problém objeví znovu a budu to muset zase hezky vytočit. ještě takovej malej poznatek, když tam nalijete jen destilku, která je řídčí než fridex, tak se problém vůbec neprojeví, anebo minimálně. nezačlo vám to náhodou po výměně kapaliny??? mám připravenou takovou jednoduchou úpravu, která by mohla problém odstranit na vždycky, ale tu asi prodám FORDU alespoň za ty prachy co mě to zbytečně stálo a ty nervy nezaplatí :D dělám si srandu, pak vám řeknu jak to dopadlo. a vy mě taky napište jestli jste to pořádně vytočili a jak to dopadlo. čau

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 03.03.2007 07:09

to maras:
Zavzdusnena soustava, to zni rozumne. A ta destilka take. Pak by stacilo, menit kapalinu vzdy napriklad v lete a jako prvni tam nalit jen tu destilku. Az se soustava sama odvzdusni po nejakych kratkych jizdach, pak cast destilky nahradit nemrznouci smesi a do zimy se to cele uz jizdama promicha.
Ja jsem kapalinu menil, ale takove problemy jsem nemel.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
ihrdlick
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2046
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ihrdlick » 05.03.2007 06:35

Já jsem se zatím k termostatu nebo tak nedostal,ale "povedlo" se mi tohle. Ta teplota začala blbnout od té doby, co jsem začal pravidelně brát Shell V-power. No a v pátek jsem vzal normální natural 95 a NIC! Stejná jízda a tam, kde se to vždycky zahřeje,tak se to ani nehlo. Sice je to málo pravděpodobné, ale co když? Ten Power více hoří, rychleji tak zahřeje motor a než sepne termostat, tak to povyskočí nahoru.
Obrázek
1.6i 2000*Facelift*16"*EA*DIGI KLIMA*BC*PA

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 05.03.2007 18:38

ihrdlick píše:Já jsem se zatím k termostatu nebo tak nedostal,ale "povedlo" se mi tohle. Ta teplota začala blbnout od té doby, co jsem začal pravidelně brát Shell V-power. No a v pátek jsem vzal normální natural 95 a NIC! Stejná jízda a tam, kde se to vždycky zahřeje,tak se to ani nehlo. Sice je to málo pravděpodobné, ale co když? Ten Power více hoří, rychleji tak zahřeje motor a než sepne termostat, tak to povyskočí nahoru.
Ten termostat se pootevira uz drive a chladi ti to i ventilatory na chladici...
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 05.03.2007 20:01

Zmenou paliva, to se mi nezda. Daleko rychleji se motor zahreje ostrou jizdou a to by muselo zacit vrit spise. Zatim jsem mel zkusenosti takove, ze prekmitnuti teploty (vystoupeni k cervenemu poli a pak klesnuti pri prvnim ohrevu) zpusobuje zavzdusnena soustava.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Ruddie
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Ruddie » 05.03.2007 21:45

Tak si to tady tak smutne procitam a koukam, ze jsem se dostal do klubu... Vsechno to u me zacalo vymenou kapaliny. Servisak rikal, ze moje smes je na -18, coz u nas na horach znamena trochu riziko... Rozhodl jsem se nechat si kapalinu vymenit a od te doby jsem si prosel ruznymi fazemi kolisani teploty motoru. Hned po vymene jsem pri jizde na dalnici s hruzou zjistil, ze rucicka neni na 90-ti, ale kompletne v cervenym na 120-ti. Nastesti jsem jel kolem pumpy - ihned jsem odbocil a nez jsem dojel na parkoviste (cca 500 m), teplota prudce klesla pri jizde na neutral na 90. Po zastaveni jsem vlezl do motoru, ale po 120-ti stupnich ani pamatka, motor nesalal, banda byla chladna (sakra vim, co znamenalo uvarit motor ve skodovce), po otevreni vicka bandy jsem neslysel pomalu ani zasyceni (tahle voda ze mela pred 1 minutou 120?). Podezreni cislo 1 - vzduch v soustave. Vsemoznymi praktikami jsme se se servisakem pokouseli vzduch ze soustavy dostat (naklapeni vozu, opetovne vypusteni a napusteni), nechal jsem i vymenit termostat (original Ford). Ve finale jsem ted ve stavu, ze: 1) motor se oproti stavu pred vymenou kapaliny rychleji zahriva- rucicka ukazatele je cca po 1 minute na 90-ti, drive to bylo cca 5-10 minut, 2) mam spustene oba vetraky, pricemz teplota je na 90-ti, a kdyz otevru motor, jde z nej pomalu chlad. Vetraky samy nevypnou, 3) jedu-li mezi 70 km/h - 100 km/h na petku tahlejsi kopecek, pod 3 tis. otacek, teplota motoru stoupa az k cervenymu, najedu na dalnici, dam 150 km/h a teplota je na optimu - 90. Fakt jsem z toho magor. Dnes bylo auto na pocitaci - vsechna elektrika je v poradku, cidla v pohode, funguje to jak ma (autorizovany FORD Zebrak). Pry by to mohla delat vodni pumpa, ale ja to porad nechapu - bude-li pumpa v tahu, bude-li zaneseny chladic - cim vic to tocim, tim vic to musim zahrivat, ne? Ja to mam naopak na neutral - ok, nad 3 tis. otacek - ok, jinak problem. A hlavne oba ventilatory pusteny naplno ted v zime a pri jizde... To nedava logiku. Za kazdej napad budu vdecnej. Focus je super auticko, ale tohle mi zacina lezt na nervy.


------
Focus 1,6, 16V, kombo, Ghaia, 2000

maras
Nováček
Nováček
Příspěvky: 108
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od maras » 05.03.2007 22:17

ahoj, tak jsem spočítal, že tři z nás jsme měnili termostat a pumpu, dva máme zkontrolovanou hlavu a vyměněné víčko a nic. takže to vylučuji. čidlo to být nemůže, protože to jen snímá teplotu a spíná ventilátory a ty mně točily, že jsem myslel že uletím a přitom nádobka byla plná a voda mi utíkala přes víčko. zkontroloval jsem těsnost chl. okruhu, víčko jsem utěsnil aby nefungovalo jako pojistný ventil a přesto teplota lezla nahoru. chladič jsem zkontroloval a pro jistotu vyčistil jak zevnitř tak z venku. koncentrace chladící kapaliny se mi taky osvědčila......voda OK, fridex ....KO, třikrát jsem si to potvrdil, protože se mi tomu nechtělo věřit. fridex je hustší, špatně teče a proto pomaleji odvádí teplo, je to všechno o průtoku, protože když jsem laboroval, tak jsem měl takovou myšlenu, že přiškrtím hadicy (malý okruh), aby šlo větší množství kapaliny přes chladič a nestačil jsem se divit. chovalo se to přesně obráceně! problém se zhoršil, přehřívalo se to téměř okamžitě. nakonec je to logický, protože jsem přiškrtil přívod teplé vody k termostatu a ten se nemohl zavčas dostatečně otevřít. co to znamená.........je tam sížený průtok. všechny hadice jsem měl venku, proplachoval jsem okruch motoru tlakem vody. vyplavilo se nepatrný množství nečistot, ale jinak voda protékala jako nic. když tam zůstává někde bublina, je to jako byste v tom místě přiškrtili průtok a když se k tomu ještě přidá hustý fridex, který sám o sobě hůř teče, tak máme smůlu. v hadici před termostatem je taková plastová vložka, říkají tomu pecka. tím borci u forda regulují optimální průtok a asi to trochu nezvládli. zkuste to na chvilku pořádně vytočit a snad se ta bublina vyplaví. mě to pomohlo. čau Z.

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 05.03.2007 23:36

Z navodu na vymenu kapaliny:

Obrázek

Obrázek

vyplyva, ze se vicko vyrovnavaci nadrze uzavira az po zahrati motoru chodem naprazdno, nekolikerym protocenim az na 2500 ot/min a naslednym vychladnutim.
Delate to tak nebo uzavrete vicko hned po naliti kapaliny a pak mate problemy se zavzdusnenou soustavou?
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

maras
Nováček
Nováček
Příspěvky: 108
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od maras » 06.03.2007 09:05

takže teoreticky by mělo stačit, přijít ráno k autu vyšroubovat víčko a postupovat dle návodu. snad jediné co jsem nedělal, že jsem nenechal motor vychladnout a pak zašrouboval víčko. zašrouboval jsem ho hned po zahřátí motoru (asi 10 minut). na správné odvzdušnění jsem se ptal dokonce třech mechaniků, z toho jednoho od forda a nikdo mi nic takovýho neřekl, jen to že ta pumpa ty bublinky údajně vyžene jako nic. i Foki tu psal odvzdušní se sám. za zkoušku to určitě stojí! je pravda že se mi taky stalo po tom proplachování oruhu, že jsem pak nemohl dojet domů asi 7 km, 60km/h a pořád jsem vařil. musel jsem dvakrát zastavit. fakt už jsem byl pěkně nasr... a druhej den ráno sednu do auta a mohl jsem si jezdit zase alespoň 120km/h.

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 06.03.2007 18:52

To byl jen napad. Ja jsem pri vymene kapaliny take necekal na vychladnuti.
Jen treba jeste otevrit topeni naplno, aby bublina nezustala v topeni.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Ruddie
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Ruddie » 07.03.2007 01:11

Tak jsem to byl dneska prohnat na dalnici. Nekolik sekvenci mezi 6-7 tis. otackami (az me bylo motoru lito). Svete div se, po odboceni na parkoviste, zadne zmatene vetraky, ktere by bezely naplno - auto si na neutral brumlalo, jak ma. Chvilku jsem byl plny optimismu, ale cestou zpatky jsem si funkcnost opet otestoval - mirne stoupani na dalnici, 100 km/h, petka a 2,5 tis. otacek, rucicka opet miri vysoko. Nevahal jsem, podkopnul jsem to, znovu 6 tis. otacek, dalsi parkoviste, opet system v normalu. Podle me, pumpa byt v tahu nemuze, protoze kdyby ji chybely lopatky, tak takovou naloz neuchladi. Spis jsem se zamyslel nad tim, co posilal pelen - 50% voda, 50% smes. Mam takovy pocit, ze muj servisak alespon napoprve pouzil pouze koncentrat bez zadneho podilu vody. Behem nasich experimentu, jsme tam uz nejakou vodu prilili, ale s ohledem na ten navod asi malo. Mam takovy pocit, ze pri nizkych otackach se ta smes trubkama proste spatne honi, cirkulace je spatna, kapalina se prehriva a cidlo spousti vetraky. Kdyz tomu slapnu na krk, pumpa to poradne prozene a vsechno funguje jak ma. Ptam se jako diletant (v autech se fakt nehrabu, jsem jenom prosty uzivatel), ale nema ford specialni nemrznouci smesi? Je mi divny, ze by byl system optimalizovany treba na -20°C, to by fordy preci nemohli dovazet do Ruska apod., ne? Kdyz dam vzdy pul vody a pul smesi na -40°C bodu mrazu kapaliny se preci nemohu dostat, ne?

------
Focus 1,6, 16V, kombo, Ghaia, 2000

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 07.03.2007 17:42

Chladici kapalina vetsinou byva na cca -35°C, ale musi to byt se specifikaci Ford, nejlepe primo z Fordu. Nekteri garazovi to tak bohuzel delaji, taky jsem toho byl svedkem. Co najde, to tam nalije a neredene, potom se clovek muze divit, ze to blbe cirkuluje, kdyz tam je misto vody gel :x
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 4 hosti