Baterie / autobaterie / nabijecka
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1815
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Baterie
Já si pamatuju 10% pro možnost zůstat trvale na nabíječce. Ale pořád si myslím, že hl. pro NiCd.
3A pro startovačku nebude na delší připojení po nabití vhodné. Jen bude plynovat... Ale nejsem bůhvíjaký bateriák a nechávám to na nabíječce.
3A pro startovačku nebude na delší připojení po nabití vhodné. Jen bude plynovat... Ale nejsem bůhvíjaký bateriák a nechávám to na nabíječce.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12889
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
Bud nabijas konstantnym napatim alebo prudom. Nemozes oboma naraz. Mozes nabijat podla jedneho a druhe limitovat.
Vacsinou sa nabija napatim a prud sa obmedzuje.
Ked budes do nabitej baterii tlacit 3A vylezie napatie mozno na 16V. Potom samozrejme buble.
Prud do 10% kapacity neplati ani pri nabijani alternatorom. Ten nabija napatim a dost tvrdym. Tam tecie zo zaciatku ovela viac ako 10A.
A mysliet si, ze potom raz nabijas nabijackou s limitom 3A, a setris baterku je naivne.
Tam je to o cene nabijacky. A dlzke nabijania.
Vacsinou sa nabija napatim a prud sa obmedzuje.
Ked budes do nabitej baterii tlacit 3A vylezie napatie mozno na 16V. Potom samozrejme buble.
Prud do 10% kapacity neplati ani pri nabijani alternatorom. Ten nabija napatim a dost tvrdym. Tam tecie zo zaciatku ovela viac ako 10A.
A mysliet si, ze potom raz nabijas nabijackou s limitom 3A, a setris baterku je naivne.
Tam je to o cene nabijacky. A dlzke nabijania.
Naposledy upravil(a) stano. dne 16.02.2018 20:21, celkem upraveno 1 x.
-
- Junior
- Příspěvky: 273
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: CZ
Re: Baterie
Stano: ty první dvě věty zní dost děsivě. Chápu jak to myslíš, ale je to trochu nešťastná formulace, potřeba jsou obě veličiny najednou, bez proudu nelze nabít nic a bez napětí také ne. Formuloval bych to spíše takto: nabíjení lze řídit proudem, nebo napětím, .
Ford Focus MK3 hatchback Titan. 1.6 EcoBoost 110kW
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2991
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Baterie
Na 3,8 A staci kabel 0,5mm2memento píše:Nema to nejak tenky privodny kablik?
Max nabijaci prud 3.8 A, nabijacka vhodna pre baterie do 120 Ah.
Ta Lidl nabijecka ma udrzovaci nabijeni 0,1A (ale neni trvale). Proud pro kompenzaci samovybijeni tipuju nekde kolem 10-20 mA (a pokud je v aute, tak navic jeste co spotrebuje elektronika).
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12889
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
Sorry, mas pravdu. Dopisal som slovicko KONSTATNYM, aby to bolo jasne. No bezne sa tomu hovori nabijanie prudom alebo nabijanie napatim - zalezi, ktora velicina sa nemeni a ktora sa meni podla stavu baterie - znali hned vedia, o co ide.LH píše:Stano: ty první dvě věty zní dost děsivě. Chápu jak to myslíš, ale je to trochu nešťastná formulace, potřeba jsou obě veličiny najednou, bez proudu nelze nabít nic a bez napětí také ne. Formuloval bych to spíše takto: nabíjení lze řídit proudem, nebo napětím, .
-
- Junior
- Příspěvky: 273
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: CZ
Re: Baterie
jj, já vím, je mi to jasné, šlo mi jen o to, aby někoho méně znalého nenapadlo vzít zdroj třeba 10V / 100A a jít si nabít baterku v autě (jako že to teda nabije tím proudem) ....
Ford Focus MK3 hatchback Titan. 1.6 EcoBoost 110kW
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12889
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
Ked bude niekto robit nieco take - nevie, co ide robit a montuje sa do toho - za skody si zodpoveda svojou hlupostou
- jarod72pm
- Člen klubu
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Baterie
Tak tohle by sedělo spíš k blondýně.Přeci jenom i když jsem neměl páru co jak a kolik tak stačí se zeptat a když má člověk i oči stačí se podívat jaké nabíječky se prodávají a co je nejčastější používané. Je fakt že i tady platí 100 lidí -100 názorů ale když už to potvrdí víc lidí nezavisle na sobě tak už na tom něco je. Pro mě jsou naopak nejhorší ti kteří o tom mudrují a přitom jim kolikrát chybí základní znalosti a to mě docela točíLH píše:jj, já vím, je mi to jasné, šlo mi jen o to, aby někoho méně znalého nenapadlo vzít zdroj třeba 10V / 100A a jít si nabít baterku v autě (jako že to teda nabije tím proudem) ....
A přitom se stačí zeptat když si člověk není jistý. Že...
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12889
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
Este k tym Lidl nabijackam:
Ked nabijate v garazi, kde je 10 stupnov, nezapinajte ten zimny rezim s vlockou. Potom samozrejme zle prepina na udrzovaci rezim.
Ked nabijate v garazi, kde je 10 stupnov, nezapinajte ten zimny rezim s vlockou. Potom samozrejme zle prepina na udrzovaci rezim.
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
stano - jak to myslis, jako kdyz je nad +10 tak nezapinat? nebo pod +10...
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12889
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
Standardne nabija do 14,4V. Vlocka do 14,7V. Takze na vlocku ide o 0,3V vyssie. To udavaju pri +20°C.
Korekcia nabijacieho napatia by mala byt pri 12V baterii -0.3V na kazdych +10°C a naopak +0.3V na kazdych -10°C.
Maju ten rezim nastaveny teda tak, ze vlocka sa ma zapinat, ked je teplota baterie nizsia ako +10°C.
ALE: bateria ma velku tepelnu zotrvacnost. Dalej, pri nabijani sa zohrieva. A po prijazde do garaze je zohriaty motor bateria, cele auto. Vychladnutie na teplotu okolia trva hodiny.
Ak aj zlezie v noci teplota vzduchu nizsie, bateria sa tak rychlo neochladi.
Ja by som vlocku zapinal, az ked je dlhodoby priemer teploty v garazi pod +5°C.
Teraz som robil na Cmaxe motor. Focus sa nabijal a sledoval som nabijacku. Po nabijani sa prepla do udrziavacieho rezimu a minimalne 2 hodiny (potom som isiel prec) drzala 12,8V.
Korekcia nabijacieho napatia by mala byt pri 12V baterii -0.3V na kazdych +10°C a naopak +0.3V na kazdych -10°C.
Maju ten rezim nastaveny teda tak, ze vlocka sa ma zapinat, ked je teplota baterie nizsia ako +10°C.
ALE: bateria ma velku tepelnu zotrvacnost. Dalej, pri nabijani sa zohrieva. A po prijazde do garaze je zohriaty motor bateria, cele auto. Vychladnutie na teplotu okolia trva hodiny.
Ak aj zlezie v noci teplota vzduchu nizsie, bateria sa tak rychlo neochladi.
Ja by som vlocku zapinal, az ked je dlhodoby priemer teploty v garazi pod +5°C.
Teraz som robil na Cmaxe motor. Focus sa nabijal a sledoval som nabijacku. Po nabijani sa prepla do udrziavacieho rezimu a minimalne 2 hodiny (potom som isiel prec) drzala 12,8V.
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Dik za upresneni o to mi slo, ze to nebylo uplne jasne pro ostatni. Zase za jizdy mi dnes mondeo nabijelo 14,5 - 14,6V, cili 14,7V ji neublizi. Osobne zimni rezim davam jak rikas, kdyz je kolem 0.
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12889
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
Nejde ani o nabitie. Tam 14,7V na vapnikovej baterii nejako neuskodi. Ale potom nemusi spravne prepinat na udrziavaci rezim a moze cyklovat nabijanie.
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Nerozumim, dosahne 14,7V a ukonci nabijeni a ptejde do udrzovani, cili jak klesne napefi pod rekneme 12,6V,začne nabijet a jak dosahne stanoveneho maxima, ipet vypne a bude cekat na pokles
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12889
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
Podla manualu a aj podla zdraveho rozumu by sa to tak malo spravat. Tymi 12,6V som si neni isty. Neskusal som, kde je prahova hodnota. A ta sa prave lisi podla teploty. No ked bateria ma inu teplotu a ine prahove hodnoty ako je nastavene na nabijacke, moze to robit problemy.
To bolo len na margo toho, ze niekomu sa vraj nabijacka neprepne do udrziavacieho rezimu a stale do nej tlaci nabijacie napatie.
To bolo len na margo toho, ze niekomu sa vraj nabijacka neprepne do udrziavacieho rezimu a stale do nej tlaci nabijacie napatie.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů