Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23470
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Baterie

Příspěvek od ZaQik » 26.01.2016 10:11

ano, kdyz toci starter
ano, naprazdno muze mit pres 12V a pri startu i pod 9V (nedrzi kapacitu)
ano, po nastartovani meris altik a ne baterii
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Dirt87
Nováček
Nováček
Příspěvky: 52
Registrován: 22.01.2016 08:33

Re: Baterie

Příspěvek od Dirt87 » 26.01.2016 10:12

zaQik : Děkuju za objasnění :palec_nahoru:
FF MK1 1,6 r.03

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1815
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Baterie

Příspěvek od C-Maxis » 26.01.2016 11:26

Základní diagnostika:

-natočí to motor
-nenatočí to motor

Pokud to natočí i kolem 0°C, pak bych primární problém v baterii neviděl (i když může být nedobrá).
Kdyby při točení startérem klesla pod 9 V, není problém v nízkém nabití, ale dělá ti PáPá.

Long story short:

Jestli nastartuješ, není tvým hlavním problémem baterie.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Dirt87
Nováček
Nováček
Příspěvky: 52
Registrován: 22.01.2016 08:33

Re: Baterie

Příspěvek od Dirt87 » 26.01.2016 11:45

C-Maxis :
No u mě to asi tak jednoduchý nebude,natočí/nenatočí
Když byla baterka nabitá z nabíječky,tak auto 3 hodiny jízdy úplně v pohodě(chytlo hned,žádné projevy slabé baterky)
Pak mi to dvakrát zdechlo a znovu nastartovalo,když se to stalo potřetí,tak neotočil startér a o 15 minut později šlo zas nastartovat ale hned to zdechlo...trochu zamotaný,já vím :)
Možná mylně ale furt tam vidím tu souvislost s tím,jak to nedobíjelo před repasem altíku(zase ho sem motám ale to jen pro ujasnění,podle všeho by měl být OK),než byl problém s dobíjením,tak auto 3 roky úpně v pohodě,kvůli tomu to zatím neřeším např.v sekci startér a podobně.
Dělá ti pápá?Tím myslíš furt tu baterku doufám :)
Cca ve 4 proběhne ten test s multimetrem,tak uvidíme :)

Jinak se sehnala ještě jedna baterka na zkoušku,cca 2 roky stará,do teď byla v dieselu a je to myslím 75ah,měla by být zdravá,tak jí tam hodíme a uvidíme co se bude dít :)
FF MK1 1,6 r.03

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1815
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Baterie

Příspěvek od C-Maxis » 26.01.2016 12:13

JJ, prozatím PáPá od baterky.
Trochu to vypadá, že baterka trochu stíhá/ nestíhá. Skoro to na mě působí, že by problém byl asi v dobíjení.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Dirt87
Nováček
Nováček
Příspěvky: 52
Registrován: 22.01.2016 08:33

Re: Baterie

Příspěvek od Dirt87 » 26.01.2016 12:32

No problém v dobíjení(myšleno od samotného altíku a cesty k baterce) bych tedy měl poznat tím testem s multimetrem,že?pokud by to neukazovalo cca 14V ...
jestli bude ukazovat méně,tak je to jasný ale jestli bude ukazovat kolik má,tak to asi nezvládá ta baterka,ne?

a až do testu s multimetrem sem nic nenapíšu,nechci to tu zaflákat a nasr*t adminy :D
FF MK1 1,6 r.03

Dirt87
Nováček
Nováček
Příspěvky: 52
Registrován: 22.01.2016 08:33

Re: Baterie

Příspěvek od Dirt87 » 26.01.2016 17:51

Přátelé tak že asi tak:
Původní baterka-v klidu 12,38V,klíček v poloze 2 12,31V,nastartovat nešlo
Půjčená baterka-v klidu 12,15V,klíček v poloze 2 11,93V a po nastartování 14V(při zapnutí světel a ofuku +- stejně 14V,trochu to kolísalo,minimum 13,98V)
Při startování se neví,byl na to sám,tak to nemohl sledovat :)
Zítra budu doma,tak se bude testovat dál...jen nevím jak,má se to nechat třeba delší dobu nastartovaný a stále měřit?
Vidíte někde nějakou chybu? :nixw:

Jo a diagnostický test co se dělá přes budíky ukazuje napětí baterie u volnoběhu +- 12,5 a v otáčkách 2500-3000 +-13,5 ....je to tak správně?
FF MK1 1,6 r.03

Uživatelský avatar
Specík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 136
Registrován: 03.12.2013 22:36
Bydliště: Šumavsko

Re: Baterie

Příspěvek od Specík » 26.01.2016 21:07

Nech si baterku změřit... Neznamená, že pokud má dobrou voltáž, že je v pořádku, mulťákem to nepoznáš :nnou:
Focus II 2.0 16V 107kw Titanium+
Mazda Tribute 2.3 110kw

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1815
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Baterie

Příspěvek od C-Maxis » 27.01.2016 08:18

Nešlo nastartovat= problém. 12,5 V na volnoěh je teda dle mého dost málo.
Baterie není od altíku dobíjená (dostatečně).
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Dirt87
Nováček
Nováček
Příspěvky: 52
Registrován: 22.01.2016 08:33

Re: Baterie

Příspěvek od Dirt87 » 27.01.2016 08:21

A kolik je podle tebe tak průměr na volnoběh a kolik na otáčky?
Podotýkám,že to ukazoval test na přístrojovce,multimetr po startu +-14V
Jinak u mě volnoběh 800
Nešlo nastartovat s původní,s půjčenou ano.
Teď auto startuje a jezdí ale čekám to znovu,přesně tak to bylo i s původní když tam šla hned z nabíječky.
Jinak dneska-zítra půjdou obě baterky na zátěžák...
FF MK1 1,6 r.03

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3068
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od vitut » 27.01.2016 09:04

Mereni na baterce pri behu motoru ukazuje cca 14 V, ne? Napeti v budikach bych nebral uplne vazne. Pokud se po cca 1 minute behu motoru nerozsviti kontrolka dobijeni, ve vsech otackach bez odberu meris cca 14 V (regulovanych na 0,1 V) a pri zapnutych spotrebicich neklesne pod 13 V, pak je altik v poradku. Je divny, ze puvodni baterka vubec nereagovala na zatez po zapnuti klicku (bez poklesu napeti), u zapujcene mi to sedi vice, i kdyz ta baterka neni uplne nabita. Podle meho se stara baterie tvari nabita, ale je na odpis ...
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Dirt87
Nováček
Nováček
Příspěvky: 52
Registrován: 22.01.2016 08:33

Re: Baterie

Příspěvek od Dirt87 » 27.01.2016 09:29

vitut:
jj,ukazuje 14V,kontrolka nesvítí od repasu...zatím to vypadá že altík OK.
Já bych to teď viděl na ten zátěžák obou baterek.Ta původní Varta bude podle mě KO.
Ta půjčená je ...ehm....starline 70ah... :roll: a můžu jí odkoupit za 500(jestli projde zátěžákem).
No a pak se uvidí,asi diagnostika a aby se na to celkově někdo podíval.
Třeba je to jen tou baterkou ale raději počítám že ne :?
FF MK1 1,6 r.03

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 599
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Baterie

Příspěvek od vladka1 » 27.01.2016 13:43

Dirt87 píše:vitut:
jj,ukazuje 14V,kontrolka nesvítí od repasu...zatím to vypadá že altík OK.
Já bych to teď viděl na ten zátěžák obou baterek.Ta původní Varta bude podle mě KO.
Ta půjčená je ...ehm....starline 70ah... :roll: a můžu jí odkoupit za 500(jestli projde zátěžákem).
No a pak se uvidí,asi diagnostika a aby se na to celkově někdo podíval.
Třeba je to jen tou baterkou ale raději počítám že ne :?
Já tipuju na zničení baterky úplným vybitím po zdechnutí alternátoru... Viz:
http://eshop.tza.cz/autobaterie-co-vas-zajima-navody
- Ca/Ca technologie baterie jejichž desky jsou pro vyšší tuhost legovány vápníkem. , proto baterie tohoto principu bývají bezúdržbové. Snesou vyšší proudy, ale v případě hlubokého vybití vyžadují speciální postupy následného nabíjení, jihž nejsou levné hobby nabíječe schopné. V případě hlubokého vybití k hranici 10,5V se obvykle úplně zničí.

Hluboké vybití nastane když akumulátor zcela vybijete, a ponecháte ho tak několik dnů. Baterie upadne do stavu hlubokého vybití, měřené napětí voltmetrem (bez zatížení) poklesne pod 10,5V, uvnitř baterie započne proces sulfatace. Autobaterie, která se nachází ve stavu hlubokého vybití, nejde nabít běžnou hobby nabíječkou (ta nabíjení buď vůbec nespustí, nebo se přehřívá) vyžadují speciální postupy následného nabíjení. Na autobaterii poškozenou hlubokým vybitím s následnou sulfitací se nevztahuje záruka.
Sulfitace při hlubokém vybití baterie dochází k nárůstu krystalů síry, které jsou velmi ostré, snadno propojí pozitivní desky s negativními a způsobí tak zkrat daného článku. Míra sulfatace závisí na hloubce vybití a trvání tohoto stavu. Zcela vybité Ca/Ca baterii stačí k úplnému zničení i jediný den.


Originál na mojem FoFo byla Varta vyrobená ve Španělsku. Do Focuse jedině Kalciovku (Focus má vyšší dobíjecí napětí než obvykle a klasickou baterku by to rychle zničilo)
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm

Uživatelský avatar
Specík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 136
Registrován: 03.12.2013 22:36
Bydliště: Šumavsko

Re: Baterie

Příspěvek od Specík » 27.01.2016 14:19

Jasný, určitě baterka - mám doma dvě, tváří se spokojeně - voltáž ukazují dobrou, ale auto nenatočí - nemají startovací napětí :wink:
Focus II 2.0 16V 107kw Titanium+
Mazda Tribute 2.3 110kw

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1815
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Baterie

Příspěvek od C-Maxis » 27.01.2016 14:26

Napětí není až takový problém. Ale proud ...
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů