Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3919
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Baterie

Příspěvek od djdekl » 25.02.2018 10:18

Obrázek

MK3 Mondeo po startu

Uživatelský avatar
jarod72pm
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Baterie

Příspěvek od jarod72pm » 25.02.2018 14:36

Focus II po startu při -8 je 14,6V ,v létě kolem dvaceti stupňů to ukazovalo po startu 14,4V
baterka shodně víc jak 75%
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

CHiP
Nováček
Nováček
Příspěvky: 150
Registrován: 19.10.2016 10:26

Re: Baterie

Příspěvek od CHiP » 26.02.2018 07:24

bembek píše:
ACEMajky píše:stano - ltere auto ti snizi napeti po nejake dobe na 13,8V.Testoval sem ted china merakem do zapalovace mondeo 2,2tdci rok 2006.cca 120km jizda a nic, druhy den opet cca 120km (oboje v kuse) a stale 14,5V - 14,6V (baterie bosch 74Ah 2 roky stara
Moje v lete určite.

Moje dobíjení umí až 15,3V, po nějaké době napětí klesne na 14,7V, ještě později na 13,7-13,8V a občas auto umí při jízdě "dobíjet" 12,0V (i teď v zimě) :)
Hodnoty napětí mám odečtené z upraveného Convers+, při napětí v sítí 12,0V a jízdě 60+ km/h bohužel ostřikovače moc neostřikují, respektive dostříknou sotva do poloviny čelního skla. Ale přišel jsem na "řešení", stačí dát nohu z plynu a brzdit motorem, napětí ihned vyskočí na 14,7V, omýt okno (ostřikovače rázem dostříknou až nahoru) a opět šlápnout na plyn. Po přidání plynu (nebo na volnoběh) opět napětí padá na 12,0V :roll:

Dobíjení i baterka (která je ještě origo z výroby) budou OK, dneska ráno běželo Webasto cca 25 minut před startem, voda v okruhu se ohřála na necelých 50°C a start na první otočení 8)
Mondeo kombi MK IV, 2012, 2.2TDCi 147kW, Titanium+Webasto+Winter packet (od 2016)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)

memento
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 716
Registrován: 24.12.2012 08:01
Bydliště: Greater Bratislava

Re: Baterie

Příspěvek od memento » 26.02.2018 17:11

Zalozne vozidlo stalo asi 3 tyzdne bez pohnutia. V piatok som nastartoval uplne super, presiel 2x25 km, ale ked zahlasili mrazy, tak som chcel v sobotu dobit bateriu.
Dobijacka samo-vypla po par sekundach a stalo sa tak aj pri dalsich zapojeniach. Nechce sa mi verit ze sa bateria v piatok dobila doplna...???
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Baterie

Příspěvek od Sagic » 06.03.2018 09:33

Kdyz startuju auto pres kabely, mel bych u sveho dat kabely na oba poly baterky a u druheho (vybiteho) kladny na pol a zaporny na kostru. Je nejaky problem kdyz se zapoji i u me na kostru a ne na pol?
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12898
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 06.03.2018 10:12

Mas vacsi prechodovy odpor pri pripojeni na kostru.
Zapajanie na kostru je blbovzdornejsie.
Mal by si na vybitom aute pripojit minus na kostru, aby pripadne iskrenie pri ODPAJANI nemohlo zapalit vznikajuci vodik pri prudkom nabijani baterie. A tuto kostru odpajat ako prvu (nie +).
Ako posledne by sa malo pripajat plus na tom, ktore nabija. Ak to prepolujes, tak vies rychlo zareagovat a vytrhnut kabel. Ak aj nahodou padne na kostru nabiteho auta, tak cez kable sa vyskratuje vybita bateria a vypnuty motor, co nenapacha az take skody.

Idealne pripajat: minusovy kabel, + vybiteho, + nabiteho
Odpajat: - vybiteho, - nabiteho, potom plusovy kabel

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Baterie

Příspěvek od Sagic » 06.03.2018 10:29

Oka diky. Ja jen ze jsem musel vcera startovat firemni auto pres moje a k minusu u me na baterce se tezko dostanu tak jsem to dal na kostru, jen me zajimalo jestli je to nejaky problem. Auto chytlo takze jestli je to jen ten vetsi odpor tak cajk.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Baterie

Příspěvek od Wolf78 » 06.03.2018 16:46

vždy takhle :wink:
Přílohy
26756905_1642009659171268_2139014386958150304_o.png
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12898
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 06.03.2018 16:50

Tak pisem. Ale tam je dolezity aj postup pri pripajani a odpajani. Lebo ked napr. odpajas ako prvy plus na vybitom, nema pripojenie na kostru zmysel.

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Baterie

Příspěvek od Wolf78 » 06.03.2018 16:57

Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Baterie

Příspěvek od Sagic » 06.03.2018 18:58

Jj chlapi, to vse chapu, navod je i na obale s kabelama me slo prave o to ze jsem nemohl dodrzet spravny zapojeni z duvodu ze u sebe mam minus az pod torpedem nebo jak se tomu rika takze se k nemu s kabelem nedostanu tak jsem to dal na kostru.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9407
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od phofy » 06.03.2018 19:12

Tak si to dal na kostru, vždyť je to jedno :wink: můj focus má kostru dokonce uzpůsobenou na cvaknutí kleští :wink:

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12898
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 06.03.2018 22:03

Kludne to namiesto - polu daj na kostru. Na vybitom aute by to stale malo ist na kostru, dovody som pisal. A ostatny postup tiez zostava.

A vo vseobecnosti tie ukostrovacie body mavaju (povrchovu) koroziu. Poly baterie zvyknu byt cistejsie. Plus prechodove odpory na spojoch a na tom kusku kabla.... takze mas tam trosku vyssi odpor. Na vybitom je dokonca lepsie ako na kostru to nacvaknut na motor. Starter ma potom cez blok celkom dobre spojenie.

Inak to nie je problem :wink:

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2991
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od jenikHK » 07.03.2018 14:07

Panove,
muzete mi prosim potvrdit u C-max 2009, zda predpokladam spravne, ze prostor na baterii je stejny pro naftu i benzin?
Tj. ze se mi vejde 72Ah baterka (napr. Exide EA722) namisto 61Ah (Exide EA612). Delkove je 72Ah o 3.6 cm delsi, coz by od oka nemelo nicemu vadit.

Dekuji.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

memento
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 716
Registrován: 24.12.2012 08:01
Bydliště: Greater Bratislava

Re: Baterie

Příspěvek od memento » 07.03.2018 15:01

Ale "vod voka" by si mal vidiet ze pri baterii mas teraz este volne miesto.
A nemal by mat dizel original bateriu 80 Ah, t.j. este dlhsiu?
Naposledy upravil(a) memento dne 08.03.2018 15:25, celkem upraveno 1 x.
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 15 hostů