Baterie / autobaterie / nabijecka
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 3919
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
- jarod72pm
- Test driver
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Baterie
Focus II po startu při -8 je 14,6V ,v létě kolem dvaceti stupňů to ukazovalo po startu 14,4V
baterka shodně víc jak 75%
baterka shodně víc jak 75%
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
-
- Nováček
- Příspěvky: 150
- Registrován: 19.10.2016 10:26
Re: Baterie
bembek píše:Moje v lete určite.ACEMajky píše:stano - ltere auto ti snizi napeti po nejake dobe na 13,8V.Testoval sem ted china merakem do zapalovace mondeo 2,2tdci rok 2006.cca 120km jizda a nic, druhy den opet cca 120km (oboje v kuse) a stale 14,5V - 14,6V (baterie bosch 74Ah 2 roky stara
Moje dobíjení umí až 15,3V, po nějaké době napětí klesne na 14,7V, ještě později na 13,7-13,8V a občas auto umí při jízdě "dobíjet" 12,0V (i teď v zimě)
Hodnoty napětí mám odečtené z upraveného Convers+, při napětí v sítí 12,0V a jízdě 60+ km/h bohužel ostřikovače moc neostřikují, respektive dostříknou sotva do poloviny čelního skla. Ale přišel jsem na "řešení", stačí dát nohu z plynu a brzdit motorem, napětí ihned vyskočí na 14,7V, omýt okno (ostřikovače rázem dostříknou až nahoru) a opět šlápnout na plyn. Po přidání plynu (nebo na volnoběh) opět napětí padá na 12,0V
Dobíjení i baterka (která je ještě origo z výroby) budou OK, dneska ráno běželo Webasto cca 25 minut před startem, voda v okruhu se ohřála na necelých 50°C a start na první otočení
Mondeo kombi MK IV, 2012, 2.2TDCi 147kW, Titanium+Webasto+Winter packet (od 2016)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 716
- Registrován: 24.12.2012 08:01
- Bydliště: Greater Bratislava
Re: Baterie
Zalozne vozidlo stalo asi 3 tyzdne bez pohnutia. V piatok som nastartoval uplne super, presiel 2x25 km, ale ked zahlasili mrazy, tak som chcel v sobotu dobit bateriu.
Dobijacka samo-vypla po par sekundach a stalo sa tak aj pri dalsich zapojeniach. Nechce sa mi verit ze sa bateria v piatok dobila doplna...???
Dobijacka samo-vypla po par sekundach a stalo sa tak aj pri dalsich zapojeniach. Nechce sa mi verit ze sa bateria v piatok dobila doplna...???
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Baterie
Kdyz startuju auto pres kabely, mel bych u sveho dat kabely na oba poly baterky a u druheho (vybiteho) kladny na pol a zaporny na kostru. Je nejaky problem kdyz se zapoji i u me na kostru a ne na pol?
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12898
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
Mas vacsi prechodovy odpor pri pripojeni na kostru.
Zapajanie na kostru je blbovzdornejsie.
Mal by si na vybitom aute pripojit minus na kostru, aby pripadne iskrenie pri ODPAJANI nemohlo zapalit vznikajuci vodik pri prudkom nabijani baterie. A tuto kostru odpajat ako prvu (nie +).
Ako posledne by sa malo pripajat plus na tom, ktore nabija. Ak to prepolujes, tak vies rychlo zareagovat a vytrhnut kabel. Ak aj nahodou padne na kostru nabiteho auta, tak cez kable sa vyskratuje vybita bateria a vypnuty motor, co nenapacha az take skody.
Idealne pripajat: minusovy kabel, + vybiteho, + nabiteho
Odpajat: - vybiteho, - nabiteho, potom plusovy kabel
Zapajanie na kostru je blbovzdornejsie.
Mal by si na vybitom aute pripojit minus na kostru, aby pripadne iskrenie pri ODPAJANI nemohlo zapalit vznikajuci vodik pri prudkom nabijani baterie. A tuto kostru odpajat ako prvu (nie +).
Ako posledne by sa malo pripajat plus na tom, ktore nabija. Ak to prepolujes, tak vies rychlo zareagovat a vytrhnut kabel. Ak aj nahodou padne na kostru nabiteho auta, tak cez kable sa vyskratuje vybita bateria a vypnuty motor, co nenapacha az take skody.
Idealne pripajat: minusovy kabel, + vybiteho, + nabiteho
Odpajat: - vybiteho, - nabiteho, potom plusovy kabel
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Baterie
Oka diky. Ja jen ze jsem musel vcera startovat firemni auto pres moje a k minusu u me na baterce se tezko dostanu tak jsem to dal na kostru, jen me zajimalo jestli je to nejaky problem. Auto chytlo takze jestli je to jen ten vetsi odpor tak cajk.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- Wolf78
- Pokročilý
- Příspěvky: 623
- Registrován: 27.10.2012 10:01
- Bydliště: Mladá
Re: Baterie
vždy takhle
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12898
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
Tak pisem. Ale tam je dolezity aj postup pri pripajani a odpajani. Lebo ked napr. odpajas ako prvy plus na vybitom, nema pripojenie na kostru zmysel.
- Wolf78
- Pokročilý
- Příspěvky: 623
- Registrován: 27.10.2012 10:01
- Bydliště: Mladá
Re: Baterie
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Baterie
Jj chlapi, to vse chapu, navod je i na obale s kabelama me slo prave o to ze jsem nemohl dodrzet spravny zapojeni z duvodu ze u sebe mam minus az pod torpedem nebo jak se tomu rika takze se k nemu s kabelem nedostanu tak jsem to dal na kostru.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9407
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Tak si to dal na kostru, vždyť je to jedno můj focus má kostru dokonce uzpůsobenou na cvaknutí kleští
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12898
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
Kludne to namiesto - polu daj na kostru. Na vybitom aute by to stale malo ist na kostru, dovody som pisal. A ostatny postup tiez zostava.
A vo vseobecnosti tie ukostrovacie body mavaju (povrchovu) koroziu. Poly baterie zvyknu byt cistejsie. Plus prechodove odpory na spojoch a na tom kusku kabla.... takze mas tam trosku vyssi odpor. Na vybitom je dokonca lepsie ako na kostru to nacvaknut na motor. Starter ma potom cez blok celkom dobre spojenie.
Inak to nie je problem
A vo vseobecnosti tie ukostrovacie body mavaju (povrchovu) koroziu. Poly baterie zvyknu byt cistejsie. Plus prechodove odpory na spojoch a na tom kusku kabla.... takze mas tam trosku vyssi odpor. Na vybitom je dokonca lepsie ako na kostru to nacvaknut na motor. Starter ma potom cez blok celkom dobre spojenie.
Inak to nie je problem
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2991
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Baterie
Panove,
muzete mi prosim potvrdit u C-max 2009, zda predpokladam spravne, ze prostor na baterii je stejny pro naftu i benzin?
Tj. ze se mi vejde 72Ah baterka (napr. Exide EA722) namisto 61Ah (Exide EA612). Delkove je 72Ah o 3.6 cm delsi, coz by od oka nemelo nicemu vadit.
Dekuji.
muzete mi prosim potvrdit u C-max 2009, zda predpokladam spravne, ze prostor na baterii je stejny pro naftu i benzin?
Tj. ze se mi vejde 72Ah baterka (napr. Exide EA722) namisto 61Ah (Exide EA612). Delkove je 72Ah o 3.6 cm delsi, coz by od oka nemelo nicemu vadit.
Dekuji.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 716
- Registrován: 24.12.2012 08:01
- Bydliště: Greater Bratislava
Re: Baterie
Ale "vod voka" by si mal vidiet ze pri baterii mas teraz este volne miesto.
A nemal by mat dizel original bateriu 80 Ah, t.j. este dlhsiu?
A nemal by mat dizel original bateriu 80 Ah, t.j. este dlhsiu?
Naposledy upravil(a) memento dne 08.03.2018 15:25, celkem upraveno 1 x.
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 15 hostů