Spotřeba
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4754
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Spotřeba
MerHanz: S dvoulitrovou mazdou (= větší auto, větší motor) podle palubáku v poslední době za 7,7-7,9. Do práce to mám taky cca 12km (a tak polovina přes město nebo nějaký vesničky), jinak jezdím i jednou až dvakrát týdně cca 20-50km trasy, po dálnici se snažím na to moc nešlapat (tzn. do 130).
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5343
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Spotřeba
Malé shrnutí spotřeby 1.5 EB 110 kW za 46.000 km:
Delší trasy (reálná spotřeba je o cca 0,3l vyšší než na PP):
1) Francie 2017 - 2920 km, 4 dospělí + můj "mega" box na střeše - 7,5l/100 km/dle PP (motor najeto 6 -9 tis. km)
2) Pobaltí 2017 - 3300 km, 2 dospělí + plný kufr - 6,3l/100 dle PP (najeto 17 - 20 tis. km)
3) Chorvatsko 2017 - 1700 km, 2 dospělí + plný kufr - 6,1l/100 km dle PP (21 - 23 tis. km)
4) Franci 2018 - 3100 km, 4 dospělí + můj "mega" box na střeše - 7,5l/100 km/dle PP (motor najeto 30 -33 tis. km)
5) Albánie 2018 - 3400 km, 4 dospělí + plný kufr - 7,0l/100 dle PP (najeto 37 - 40 tis. km, zpátky dálnice 150 km/h a šest hodin v koloně na hranicích)
6) Rakousko 2018 - 1200 km, 2 dospělí + plný kufr - 6,6l/100 km dle PP (40 - 41 tis. km)
7) Slovinsko 2018 - 1150 km, 2 dospělí + 1/2 kufru - 6,1l/100 km dle PP (42 - 43 tis. km)
Celkově mám ale za 46.167 km průměrnou spotřebu 7,42l/100 km dle tankování. Pokud jezdím autem do práce, tak moje standardní trasa je 7 km se studeným motorem, pak nájezd na D1, cca 25 km (v lepším případě bez kolony) a pak dalších 8 - 10 km do centra Brna a odpoledně v obráceném gardu. A když nejedu do práce, tak se chci zase svézt, takže spotřebu neřeším a je tam pořád číslo mezi 7 - 8l.
Delší trasy (reálná spotřeba je o cca 0,3l vyšší než na PP):
1) Francie 2017 - 2920 km, 4 dospělí + můj "mega" box na střeše - 7,5l/100 km/dle PP (motor najeto 6 -9 tis. km)
2) Pobaltí 2017 - 3300 km, 2 dospělí + plný kufr - 6,3l/100 dle PP (najeto 17 - 20 tis. km)
3) Chorvatsko 2017 - 1700 km, 2 dospělí + plný kufr - 6,1l/100 km dle PP (21 - 23 tis. km)
4) Franci 2018 - 3100 km, 4 dospělí + můj "mega" box na střeše - 7,5l/100 km/dle PP (motor najeto 30 -33 tis. km)
5) Albánie 2018 - 3400 km, 4 dospělí + plný kufr - 7,0l/100 dle PP (najeto 37 - 40 tis. km, zpátky dálnice 150 km/h a šest hodin v koloně na hranicích)
6) Rakousko 2018 - 1200 km, 2 dospělí + plný kufr - 6,6l/100 km dle PP (40 - 41 tis. km)
7) Slovinsko 2018 - 1150 km, 2 dospělí + 1/2 kufru - 6,1l/100 km dle PP (42 - 43 tis. km)
Celkově mám ale za 46.167 km průměrnou spotřebu 7,42l/100 km dle tankování. Pokud jezdím autem do práce, tak moje standardní trasa je 7 km se studeným motorem, pak nájezd na D1, cca 25 km (v lepším případě bez kolony) a pak dalších 8 - 10 km do centra Brna a odpoledně v obráceném gardu. A když nejedu do práce, tak se chci zase svézt, takže spotřebu neřeším a je tam pořád číslo mezi 7 - 8l.
- ZAHRY
- .
- Příspěvky: 6765
- Registrován: 08.11.2011 13:20
- Bydliště: Olomoucký kraj
Re: Spotřeba
Mě ty hodnoty nepříjdou vůbec špatné, spíš naopak - když si vezmeš jak je to auto velký a těžký + pasažéři a rakev
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173+PS
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus BAU!!!ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus combi 1,8 TDi Endura, r.v. 01, 90PS - aneb limitovaná série TDDi LPG by kozlow
Zahryho Focusek
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus BAU!!!ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus combi 1,8 TDi Endura, r.v. 01, 90PS - aneb limitovaná série TDDi LPG by kozlow
Zahryho Focusek
- kozelos
- Pokročilý
- Příspěvky: 663
- Registrován: 28.12.2011 23:17
Spotřeba
Však to taky je dobra spotřeba.. Viz jiná diskuze v galeriích - tyhle hodnoty jsou paradni, ja jsem s 1.5eb o litr vys..
Je: Ford S-max MK2, 2.0 TDCi 110kW (MY2016)
Byl: Ford Focus kombi MK3, 1.5EB 110kW Magnetic Grey (MY2018)
Byl: Ford Focus kombi MK1, 1.6 74kW, Silver (MY2002)
Byl: Ford Focus kombi MK3, 1.5EB 110kW Magnetic Grey (MY2018)
Byl: Ford Focus kombi MK1, 1.6 74kW, Silver (MY2002)
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5343
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Spotřeba
Ano, a pro ještě jasnější údaj bych tam mohl doplnit váhu pasažerů, nákladu, stoupání a klesání, součinitel odporu střešního boxu a výšku vzorku. A hodnota sdělení by byla +/- stejná jako na začátku.
- ZAHRY
- .
- Příspěvky: 6765
- Registrován: 08.11.2011 13:20
- Bydliště: Olomoucký kraj
Re: Spotřeba
Znám HTP který jezdí za stejný hodnoty s jedním šoférem tady po okreskách to je ovšem tragédie...
Mě se spotřeba po přechodu z TDDi na ST170 moc nezměnila pořád jě to něco kolem 5 litů - spíš se změnil ten dojezd
Mě se spotřeba po přechodu z TDDi na ST170 moc nezměnila pořád jě to něco kolem 5 litů - spíš se změnil ten dojezd
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173+PS
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus BAU!!!ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus combi 1,8 TDi Endura, r.v. 01, 90PS - aneb limitovaná série TDDi LPG by kozlow
Zahryho Focusek
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus BAU!!!ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus combi 1,8 TDi Endura, r.v. 01, 90PS - aneb limitovaná série TDDi LPG by kozlow
Zahryho Focusek
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Spotřeba
Je vidět, jak jde pokrok kupředu. Můj povoz 19 let starý, s 260 tisíci na krku má průměrnou 7,8L. S dodržováním limitů dovede i pod 7.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
Jsem na tom taky tak nějak, mít to šestku, bylo by to ještě lepší. Holt v laboratoři nic moc, ale aspoň to sedí na údaje v techničáku
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5343
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Spotřeba
Když je to tak, hned zítra poletím koupit vylítaný Mondeo. A na v limitech 50/90/130 pojedu na pohodu za šest. Když už se tady poměřujou ty...spotřeby.ballu píše:Je vidět, jak jde pokrok kupředu. Můj povoz 19 let starý, s 260 tisíci na krku má průměrnou 7,8L. S dodržováním limitů dovede i pod 7.
Jinak mám přímé srovnání i s FFII s 2.0i (2005) a na stejné trase (FR, Al) za podobných podmínek nešel nikdy pod 8l. Takže tak...
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
Ale jo, pokrok to je, spotreba nizsi pri mnohem lepsi pruznosti, o tom zadna
Ale taky si myslim, ze byla skoda zabit atmosfericke motory, ktere sice zerou treba o 1l/100km vice, zato jejich vyroba je levnejsi a motory jednodussi. Ta nizsi spotreba mnoha lidem vyssi porizovaci vydaje nevyvazi. O ekologii se nezminuji, to je demagogoie. Neprimy vstrik Euro4/5 neni zadna prasarna
Ale taky si myslim, ze byla skoda zabit atmosfericke motory, ktere sice zerou treba o 1l/100km vice, zato jejich vyroba je levnejsi a motory jednodussi. Ta nizsi spotreba mnoha lidem vyssi porizovaci vydaje nevyvazi. O ekologii se nezminuji, to je demagogoie. Neprimy vstrik Euro4/5 neni zadna prasarna
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- finsa
- Pokročilý
- Příspěvky: 658
- Registrován: 22.01.2013 13:58
- Bydliště: KönigGratz
Re: Spotřeba
Právě ta ekologie je to o co tu jde. Dneska se motory v EU plánujou podle spotřeby protože automobilky mají nějaký limit průměrných emisí CO2 na celou flotilu a když ho přesáhnou tak platí nemalé sankce. Proto všichni budou investovat do elektra a hybridů protože ti mají emise nižší a oni vedle toho budou moct prodat i pár naftových dvoulitrů a rádoby sportovních aut. Takže v zemích mimo EU se vesele jede dál v atmosférických motorech, ale to je problém o pár set km dál takže to EU netrápí
Jinak já myslím že od dob prvních focusů se reálná spotřeba nemění, pořád je to 6-8 na sto ať se děje co se děje. Jediné co roste je pružnost, zrychlení, komfort a počet elektronických fíčur.
Jinak já myslím že od dob prvních focusů se reálná spotřeba nemění, pořád je to 6-8 na sto ať se děje co se děje. Jediné co roste je pružnost, zrychlení, komfort a počet elektronických fíčur.
FF II FL 1.6 16V kombi Panther Black
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6617
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Spotřeba
A vic navstev servisu a vic svolavacek...
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
Do té ekologie jsem se pouštět právě nechtěl protože benzin s nepřímým vstřikem Euro4/5 je poměrně čistý motor. CO2 takový problém neni a NOx z toho taky moc nelítá.
Limity na CO2 podložený spotřebami, kterou ta auta dnes reálně nemají, jsou pěkná lež. S atmosférou jsem byl v průměru vždycky mírně pod tím,co mám v TP a že jezdím dost i krátké trasy a po městě, i když ne v dopravních zácpách.
Limity na CO2 podložený spotřebami, kterou ta auta dnes reálně nemají, jsou pěkná lež. S atmosférou jsem byl v průměru vždycky mírně pod tím,co mám v TP a že jezdím dost i krátké trasy a po městě, i když ne v dopravních zácpách.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Spotřeba
...no pánové zajímavá obhajoba vyšší spotřeby Já jel nedávno svižnější trasu se starším Passatem 3.2 V6 a spotřeba byla 8.5 vs 11.
Oba serie 184kW, on DSG a 4x4. Zvuk motoru měl každopádně dobrý
Oba serie 184kW, on DSG a 4x4. Zvuk motoru měl každopádně dobrý
Ford Focus ST 2014
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti