Simulacia zrychlovania

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Simulacia zrychlovania

Příspěvek od V12 » 21.07.2010 13:33

Takze som skompletizoval simulaciu zrychlovania, zatial je to ale iba pre 2.0 TDCi, ako podklad sluzi graf priebehu krutiaceho momentu v PDF subore vo vlakne http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 18#p429718

Krivka bola interpolovana s rozostupom 500 otacok/min (viem, chcelo by to viac, no svojmu ucelu to posluzilo). A tu su zavery :

Obrázek

Tento graf ukazuje zrychlovanie bez radenia na jednotlivych stupnoch, krivka zrychlenia kopiruje krivku krutiaceho momentu - cize pravdu mam ja 8) a TDI kopanec sa rovna rychlejsiemu zrychlovaniu. Okrem toho s rastucimi otackami zrychlenie napriek narastu vykonu motora klesa... Co je zaujimave, tak pri celkovej ucinnosti prenosu vykonu 0.82 (82%) sa mi nepodarilo v modeli prekrocit 200 km/h, no simulacia zrychlenia do 130 km/h bez pouzitia 5. alebo 6. stupna sedi. To znamena, ze 6 kvalt MMT6 pouziva nejaky trik, ktory zvysuje ucinnost 5. 6. stupna na cca 92%, pretoze az s takymto nastavenim sa mi podarilo nasimulovat technicakovu rychlost 203 km/h.

Obrázek

Tu bolo simulovane zrychlovanie na 4. a 5. stupni bez preradenia, dalej zrychlenie s podradenim zo 4. na 3. hned na zaciatku, naslednym radenim pri 4500, 4000 a 3500 otackach. Simulacia podradenia a radenia je mierne idealizovana, casom skusim najst presnejsi model. Ako je vidiet, z grafov vyplyvaju 2 podstatne veci :
- je celkom zbytocne v 70 stracat cas podradenim do trojky, zurivym tocenim motora a naslednym radenim z 3. do 4., akceleracia iba na 4. je jednoducho lepsia;
- ak uz aj budem podradovat, rozdiel medzi naslednym radenim z 3. do 4. pri 3500 a 4500 otackach je zanedbatelnych 0.4 sekundy v prospech pre tocenie az do obmedzovaca (a riskovanie preskocenia rozvodu :mrgreen: ) K tomuto zisteniu by som chcel poznamenat, ze v praxi som nameral nieco ine - vid http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 61#p525861, rozdiel je na 99% sposobeny nevhodnou simulaciou preradenia, pretoze nezohladnuje prudke spomalenie sposobene silou odporu prostredia, ktora rastie so stvorcom rychlosti, takze je celkom dobre mozne, ze casy sa budu zhodovat. Dalej je diskutabilne, ci do celkoveho casu zaratavat uvodne podradenie zo 4. na 3. Ak by sa nezaratalo, zbesily dialog motora s obmedzovacom by sa rovnal zrychleniu bez podradenia - pravda je v tomto pripade na oboch stranach. Preto hned ked to bude mozne, skusim svoje merania zopakovat a spresnit model radenia.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Simulacia zrychlovania

Příspěvek od petulak » 21.07.2010 17:56

Hezky zesumírované: ale, je tady na forů xxx lidí, kteří si z
toho moc nevemou, i když i mě, co jsem jezdil soutěže, vrchy a okruhy,toto moc nezajímá. Bohužel. :roll: :roll:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
bertikcertik
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 27.03.2010 16:07

Re: Simulacia zrychlovania

Příspěvek od bertikcertik » 21.07.2010 18:04

Je vidět, že jsi hračička. Hotový samostatný vývojový pracovník.
Teď mě napadá, k čemu je to dobrý pro praktickej život. Situace: předjíždím a než si vzpomenu, jak to v tom grafu vlastně bylo, co tam mám zařadit a na kolik otáček to vytočit, tak jsem 2x mrtvej. To jsem to jenom zlehčil :wink: . Jinak se má každá snaha ocenit, takže chválím :palec_nahoru: .
Pořiď si Focus a pocit z jízdy okus.
Je dobré mít v životě i chvíle, kdy nespěcháme ...

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Simulacia zrychlovania

Příspěvek od Anndy » 21.07.2010 18:14

Vždy zaradiť tak. Aby si mal max výnon
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
bertikcertik
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 27.03.2010 16:07

Re: Simulacia zrychlovania

Příspěvek od bertikcertik » 21.07.2010 18:32

Správně :perfect:
Pořiď si Focus a pocit z jízdy okus.
Je dobré mít v životě i chvíle, kdy nespěcháme ...

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Simulacia zrychlovania

Příspěvek od V12 » 21.07.2010 19:00

Anndy :
To by sa nedoplatil, zvlast s benzinom. Naco ist po rovine 90 a na plny kotol ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Simulacia zrychlovania

Příspěvek od Anndy » 21.07.2010 23:23

90 po rovine = konštantna rychlost, cize zrychlenie = 0.
Tam potrebujem prave taky vykon, ktory prekona vsetky sily posobiace pri 90-ke. Ale budu viac menej konstantne a pri nasich autach nam bude stacit mozno aj 40% z hodnoty max. Vykonu.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Simulacia zrychlovania

Příspěvek od V12 » 22.07.2010 10:57

Anndy :
Ten maximalny vykon som pochopil ako dvojku v obmedzovaci pri 90 km/h...

Inak pre zaujimavost, pri 100 km/h vychadza potrebny prikon cca 13 kw, pri 180 km/h cca 72 kW pri zanedbani strat prenosu hnacej sily z klukovky az na asfalt.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Simulacia zrychlovania

Příspěvek od Anndy » 22.07.2010 11:15

Ale preco by som siel na 2-ke v obmedzovaci na max vykone 90 km/h, ked nechcem zrychlovat?
Ak by som siel 85 kmh na 5-ke a chcem zrazu co najrychlejsie zrychlit, tak podradim na 2 s medziplynom a ficim dopredu ako najrychlejsie viem.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Simulacia zrychlovania

Příspěvek od misoo » 22.07.2010 11:27

anndy, tebe taha 2-ka do 120 ?? :mrgreen:

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Simulacia zrychlovania

Příspěvek od Anndy » 22.07.2010 11:53

ne, ved by som preradil pocas toho manevru na 3 :D. Ale zalezalo by od situacie, ak mam viacej miesta, tak by som namiesto na 2 preradil na 3, ale max. zrychlenenie by to nebolo uz.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
risomas
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 703
Registrován: 21.05.2008 14:14
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Simulacia zrychlovania

Příspěvek od risomas » 22.07.2010 12:14

V12 píše:Anndy :
Ten maximalny vykon som pochopil ako dvojku v obmedzovaci pri 90 km/h...

Inak pre zaujimavost, pri 100 km/h vychadza potrebny prikon cca 13 kw, pri 180 km/h cca 72 kW pri zanedbani strat prenosu hnacej sily z klukovky az na asfalt.
Nieco tam nesedi mam motor 66Kw na kolesa sa z toho dostane tak max 80% a aj tak to ide 181 GPS a to este v oblasti otacok ktory je daleko za hranicou max vykonu
Honda Shadow 130dB
toto uz len odpociva pred barakom - FoFo Combi 1,8Tddi 2003, strieborna Trend, kupene v 53t km. Teraz 98 000 km
Foto https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=10373
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Simulacia zrychlovania

Příspěvek od V12 » 22.07.2010 12:31

risomas :
Viem o tejto nezrovnalosti, hladam nejake info, v com moze byt pes zakopany. Pretoze ked spocitam, ze 2.0TDCi so 100 kW urobi iba nejakych 190 km/h, no prakticky som s nim uz isiel tesne cez 200 podla GPS, tacho bolo cca 210. Moznosti je viacero - vacsi vykon nez papierovy, hustota vzduchu nie je 1.23 kg/m3 atd. Pre kontrolu - na vypocet aerodynamickeho odporu som pouzil vztah :
Fd=0.5*sirka*vyska*ρ*cx*v^2 kde
vyska - celkova - t. j. od roviny cesty az p ostrechu
ρ - hustota vzduchu 1.23 kg/m3
cx - 0.32
v - rychlost

EDIT :
Teraz som zistil - mas kombika a ten ma vyrazne lepsie cx ako hatchback.
Naposledy upravil(a) V12 dne 22.07.2010 12:36, celkem upraveno 1 x.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Simulacia zrychlovania

Příspěvek od misoo » 22.07.2010 12:35

anndy: pri 85kmh by som uz 2-ku nedaval, mas vtedy sice lepsie zrychlenie ako na 3-ke, ale velmi skoro preradujes do 3-ky (ja uz pri cca 90kmh), takze stratis viac casu preradenim ako ziskas rychlejsim zrychlenim.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Simulacia zrychlovania

Příspěvek od V12 » 22.07.2010 12:42

risomas :
Zahada vyriesena !
Nasiel som presny udaj celnej plochy, pocital som s hodnotou o 2 desatiny vyssou :oops:
Po uprave vypoctu to vychadza - pre ucinnost 80% tych 181 podla GPS urobis - potreba vykonu je 69 kW. Idem prerabat model :wallbash:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host