1.6 TDCi Duratorq DPF 80 kW verzus 1.8 TDCi Duratorq 85 kW
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 09.11.2010 23:26
1.6 TDCi Duratorq DPF 80 kW verzus 1.8 TDCi Duratorq 85 kW
Zdravim vazeni, som tu novy, ale uz dlhsie sledujem diskusie na tomto fore. Som pravdepodobne nadejny kupca noveho Focusu combi, ktory by potreboval poradit s vyberom motora. Konkretne mate niekto jazdne skusenosti s motormi 1.6 TDCi Duratorq DPF 80 kW a 1.8 TDCi Duratorq 85 kW? Aky je v nich okrem spotreby rozdiel, ked sa jedna o skoro rovnaky vykon?
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 1.6 TDCi Duratorq DPF 80 kW verzus 1.8 TDCi Duratorq 85 kW
Jazdim so sluzobnym P307 SW 1.6HDI 80 kW. Uz som to tu viackrat pisal, ten motor je priam fantasticky. Ked si dam bacha (90 - 100 km/h), na dialnicnej trase Sered - Ilava a spat bez problemov podleziem 5l/100 km. Motor ma velmi dobry priebeh krutiaceho momentu, nema ziadne spicky, takze sa sprava takmer ako benzinak, az na mierny turbolag do 2000rpm.
1.8 TDCI 85 kW som nesoferoval, iba sa zviezol par kilometrov, takze ho nejako hodnotit neviem, zda sa mi taky dieselovatejsi, nez 1.6 80 kW s vyraznejsou spickou krutiaceho momentu okolo 2000 rpm. Viac info daju jeho majitelia.
1.6 ma vyhodu, ze je podstatne modernejsi a rychlejsie sa zohrieva - 1.8 je riadny kus liatiny, takze ma dost velku tepelnu zotrvacnost. Na druhu stranu sa ale zda, ze je s nim menej problemov, ako s 1.6. Ak budes nahodou kupovat prave tu 80kW 1.6-tku, pozor na DPF filter, vyhni sa mu, inak budes mat zbytocne a dost drahe problemy. A ak uz kupis voz s DPF, najlepsie je hned ho nechat odstranit.
1.8 TDCI 85 kW som nesoferoval, iba sa zviezol par kilometrov, takze ho nejako hodnotit neviem, zda sa mi taky dieselovatejsi, nez 1.6 80 kW s vyraznejsou spickou krutiaceho momentu okolo 2000 rpm. Viac info daju jeho majitelia.
1.6 ma vyhodu, ze je podstatne modernejsi a rychlejsie sa zohrieva - 1.8 je riadny kus liatiny, takze ma dost velku tepelnu zotrvacnost. Na druhu stranu sa ale zda, ze je s nim menej problemov, ako s 1.6. Ak budes nahodou kupovat prave tu 80kW 1.6-tku, pozor na DPF filter, vyhni sa mu, inak budes mat zbytocne a dost drahe problemy. A ak uz kupis voz s DPF, najlepsie je hned ho nechat odstranit.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: 1.6 TDCi Duratorq DPF 80 kW verzus 1.8 TDCi Duratorq 85 kW
Muzu se jen zeptat, ten 1.6 80kW ma vzdy DPF, nebo ho mit nemusi? Puvodne jsem myslel, ze 66kW je bez DPF a 80kW s DPF, ale ted mam dojem, ze to tak byt vzdy nemusi
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- peters111
- Nováček
- Příspěvky: 54
- Registrován: 07.08.2008 08:21
Re: 1.6 TDCi Duratorq DPF 80 kW verzus 1.8 TDCi Duratorq 85 kW
Čau, já mám 1.6 80kw r.v. 2005 a naštestí tam DPF ješte nemám.
Ford Focus II 1.6 TDCI 80 Kw, bez DPF
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 1.6 TDCi Duratorq DPF 80 kW verzus 1.8 TDCi Duratorq 85 kW
1.6 TDCI 66 kW na 99.9% DPF nema (mame tu ale zmienky o jednej vynimke potvrdzujucej pravidlo), s 80 kW verziou je to uz otazne. Tie starsie ho este vacsinou nemali, no cim je to auto novsie, tym vacsia pravdepodobnost, ze tam bude. Pred kupou to treba riadne prezriet, DPF je asi najvacsie kurvitko v aute.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: 1.6 TDCi Duratorq DPF 80 kW verzus 1.8 TDCi Duratorq 85 kW
Aha, no o DPF jsem si neco nacetl a to bych si radsi koupil trilitr v benalu, radsi prachy za benzin nez za opravy. V jinem vlaknu jsem si vsiml jeste statistik od fokiho tykajicich se vymen cerpadel na TD... tak a ted me ty manyry ohledne vymeny benalu za naftu zase na chvili prejdou 

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 1.6 TDCi Duratorq DPF 80 kW verzus 1.8 TDCi Duratorq 85 kW
Jj, take Mondeo V6, to je vec.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- salamio
- Junior
- Příspěvky: 232
- Registrován: 22.07.2010 09:48
- Bydliště: Bystřice
Re: 1.6 TDCi Duratorq DPF 80 kW verzus 1.8 TDCi Duratorq 85 kW
Já jsem s DPF ještě žádný problém neměl, a to už mám najeto přes 8000 km!Ma.rt píše:Aha, no o DPF jsem si neco nacetl a to bych si radsi koupil trilitr v benalu, radsi prachy za benzin nez za opravy. V jinem vlaknu jsem si vsiml jeste statistik od fokiho tykajicich se vymen cerpadel na TD... tak a ted me ty manyry ohledne vymeny benalu za naftu zase na chvili prejdou

Kdo se bojí, sere v síni.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 1.6 TDCi Duratorq DPF 80 kW verzus 1.8 TDCi Duratorq 85 kW
Ked to napises po 80 tisic, budes rad 

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- salamio
- Junior
- Příspěvky: 232
- Registrován: 22.07.2010 09:48
- Bydliště: Bystřice
Re: 1.6 TDCi Duratorq DPF 80 kW verzus 1.8 TDCi Duratorq 85 kW
Pravda, to už budu mít za sebou doplnění eolysu
.
Je fakt, že kdyby se ta 1.8 prodávala v Titaniu, tak bych o tom možná uvažoval...

Je fakt, že kdyby se ta 1.8 prodávala v Titaniu, tak bych o tom možná uvažoval...
Kdo se bojí, sere v síni.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 1.6 TDCi Duratorq DPF 80 kW verzus 1.8 TDCi Duratorq 85 kW
salamio :
... a po 2 nutenych regeneraciach DPF a tym padom aj 2 zbytocnych vymenach oleja
... a po 2 nutenych regeneraciach DPF a tym padom aj 2 zbytocnych vymenach oleja

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- salamio
- Junior
- Příspěvky: 232
- Registrován: 22.07.2010 09:48
- Bydliště: Bystřice
Re: 1.6 TDCi Duratorq DPF 80 kW verzus 1.8 TDCi Duratorq 85 kW
V12: to je možný, nechám se překvapit. Nicméně 90% mého nájezdu jsou 55 km dlouhé jízdy do práce nebo zpět po E55+D1, což je snad vhodné k samovolnému vypalování. No uvidíme...
Kdo se bojí, sere v síni.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 1.6 TDCi Duratorq DPF 80 kW verzus 1.8 TDCi Duratorq 85 kW
Za tychto okolnosti by si s DPF problem mat nemal. Prave toto je optimalne pouzitie diesla.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- jackdaws
- Junior
- Příspěvky: 234
- Registrován: 13.04.2010 12:44
Re: 1.6 TDCi Duratorq DPF 80 kW verzus 1.8 TDCi Duratorq 85 kW
takze mam 1,8 tdci 2007 . mohol som porovnat 1,6 80kw CMAX 2005 a moj 2007 focus.
1,8 ma podstatne kultivovanjsi chod motora, volnobeh na nizs otackach cca o 100 ma 1,6...
1,8 focus vnutri ani nie je pocut motor aj ked je studeny.
1,6 v kabine vrci a naozaj mi to pripomina benzinak, nie basovy zvuk ale vyssie tony...
spotrebu bude mat asi lepsiu,
ja na 1,8 jazda do PL cesty 1 triedy spotreba 5,1 l/100km,,,
jazda stale mesto priemerka vyskoci asi na 6/100km
teraz moment 5,8 l/100km
znamy co ma tu 1,6 ma 6/100km ale jazdi viac mesto ako ja
myslim ze je to porovnatelna spotreba...
u mna samizda ze je rozdiel hlavne ci je zahriaty motor vidiet aj podla okamz spotreby
na volnobeh...
ked je studeny motor volnobeh 1,2l/h
po par 100m cca 0,5-0,5 a po jazde pri tepl na polku teplomera spotreba na volnobeh 0,2-0,3 l/h...
samozrejme pri zapn klimu este plus 0,5-0,8 l/h
tiez som sa medzi tymyto dvomi rozhodoval cca pred 2 mes ked som kupoval
a odradila ma zevraj poruchovost 1,6 a hlavne znamy mechanik vo forde tvrdi ze by si iny diesel ako 1,8 od fordu nekupil...
mna osobne dostal kopanec pri tych cca 2000 otackach tych overxyz 300nm je citit...
1,8 ma podstatne kultivovanjsi chod motora, volnobeh na nizs otackach cca o 100 ma 1,6...
1,8 focus vnutri ani nie je pocut motor aj ked je studeny.
1,6 v kabine vrci a naozaj mi to pripomina benzinak, nie basovy zvuk ale vyssie tony...
spotrebu bude mat asi lepsiu,
ja na 1,8 jazda do PL cesty 1 triedy spotreba 5,1 l/100km,,,
jazda stale mesto priemerka vyskoci asi na 6/100km
teraz moment 5,8 l/100km
znamy co ma tu 1,6 ma 6/100km ale jazdi viac mesto ako ja
myslim ze je to porovnatelna spotreba...
u mna samizda ze je rozdiel hlavne ci je zahriaty motor vidiet aj podla okamz spotreby
na volnobeh...
ked je studeny motor volnobeh 1,2l/h
po par 100m cca 0,5-0,5 a po jazde pri tepl na polku teplomera spotreba na volnobeh 0,2-0,3 l/h...
samozrejme pri zapn klimu este plus 0,5-0,8 l/h
tiez som sa medzi tymyto dvomi rozhodoval cca pred 2 mes ked som kupoval
a odradila ma zevraj poruchovost 1,6 a hlavne znamy mechanik vo forde tvrdi ze by si iny diesel ako 1,8 od fordu nekupil...
mna osobne dostal kopanec pri tych cca 2000 otackach tych overxyz 300nm je citit...
Naposledy upravil(a) jackdaws dne 14.11.2010 00:02, celkem upraveno 1 x.
Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.6 TDCi Duratorq DPF 80 kW verzus 1.8 TDCi Duratorq 85 kW
tak to bych mel sevrenou prdel a zacal setrit , me se rozsvitila kontrolka v 6000 a sel jsem na nucenou regeneraci .salamio píše:Já jsem s DPF ještě žádný problém neměl, a to už mám najeto přes 8000 km!
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 1 host