Aku ulohu ? Ked 2 filtrami s rovnakym povrchom prejde za jednotku casu rozne mnozstvo vzduchu, MUSI byt rozdiel vo filtrovatelnosti. To da rozum. Tu material nehraje rolu. Nie je to tak davno, co som cital, ako chalan chcel na Octafke usetrit na filtroch a daval nejake noname. A ono sa to po par tisic km prejavilo - zacalo hukat turbo. Po rozobrani sa zistilo, ze ma nacate nabezne hrany lopatiek kompresoru. Repasovali a po 10k km to iste. Opat repas a opat po 10k km rovnake sanitkovanie. To uz ale manikom nedalo pokoj a zacali to analyzovat. Vysledok bol prekvapivy - lacny filter okrem toho, ze horsie filtroval, tak aj nesedel v airboxe a motor cucal falosny vzduch okolo vlozky aj s poriadnou davkou bordelu, ktory nahlodaval kompresor turba. Takze na filtri zalezi, hlavne na turbomotoroch.Fofan píše:Ten material tam hraje velkou roli ver mi
Otazku ci sportovy filter ano alebo nie mam ja vyriesenu - merania pruzneho zrychlenia P407 2.0HDI so standardnym filtrom, sportovym filtrom a uplne bez filtra ukazali, ze rozdiely boli iba vramci chyby merania, co iba potvrdzuje tvrdenie Stana. Za mna teda NIE. Nema to vyznam - za KN dam 100 EUR, za tie peniaze vymenim klasicky filter minimalne 7x, co je u mna teoreticky 14 rokov (menim po cca 20k km pri kazdej druhej vymene oleja). Cize tu nie je ani argument ekonomiky.