Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: atmosfera vs. turbo

Příspěvek od V12 » 16.09.2014 13:51

Viackrat som sa nahanal so susedom. Ma 1.0 EB 92kW. Kym nemam na otackomeri 4000 rpm, je rychlejsi. Pred kazdou zakrutou podradit, na vyjazde plyn do podlahy, roztocit tesne pod obmedzovac - jedine tak mu dokazem utiect. Pritom on radi minimalne o polovicu menej.
Za normalnych okolnosti to ide lepsie, ako moj 2.0i. Zbiera sa to pekne odspodu, prakticky netreba podradovat. Tiez by som bral 1.0 92kW. Ale jedine novy a to iba do konca zaruky, potom sa toho zbavit, riziko drahej poruchy je privelke.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Skodax
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 542
Registrován: 02.12.2012 22:01
Bydliště: Plzeň

Re: atmosfera vs. turbo

Příspěvek od Skodax » 16.09.2014 14:24

smoula píše:nomis: M3 a turbo? Prosím, poděl se se mnou o zdroj. Děkuji :palec_nahoru:
Nová M3 má turbínu a věř mi, že jede pěkně, ale zvuk už to nemá to co bývalo.
Ohledně porovnání turbo je při běžnym používání a jízdě mnohem příjemnější na ježdění. Vyšší krouťák ti pomuže v nižších otáčkách, nemusíš tolik točit a hned jede, takže je jednodušší pro neřidiče. Kdo má rád kvrdlačku jako já tak si vezme atmosferu :D
Obrázek
Je: Ford B-Max 1.4 66kW
Byl: Ford Ka 1.2 2013 51kW
Byl: Ford Focus Bordeaux 2.0 16V Duratec HE 107kW

Uživatelský avatar
Absinth
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 04.10.2014 09:42
Bydliště: Hradec Králové

Re: atmosfera vs. turbo

Příspěvek od Absinth » 07.10.2014 08:47

když přišlo turbo byla to velká revoluce :)

Dnes už se to stává nutností kvůli emisím :(

Ale pro mě jako řidiče, který má rád točivý moment a má ho rád hned :D jsou auta s turbem ideální. Pokud se ještě spojí třeba s Rootovým kompresorem nemá to chybu.

Nákladnější je údržba servis a je třeba turbo dochlazovat. Což spousta lidí nedělá.

v rámci našeho fanouškovského projektu jsme udělali i video o turbodmychadlu

http://www.eastwoodcarshow.cz/turbo

Co mě osobně překvapilo je že rozbitá turba autorizované servisy odesílají zpět do automobilky kde projdou repasí a jdou zase do aut jako nová nebo do prodeje na ND. Prý kvůli nákladné výrobě turbodmychadla. Takže vlastně i v novém autě se dá najít "ojeté" turbo.

Ale za mě +1 auto s turbem, kvůli výkonu.
http:www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 18.01.2019 19:31

Pro některé starší a obzvláště pak pro dinosaury není lehké přijmout fakt, že vývoj jde stále dopředu. I díky tomu nám na stejný výkon stačí poloviční lehké motory s mnohem menší spotřebou, než na sklonku milénia. Máme lehkoběžné oleje, které minimalizují tření, snižují spotřebu a zvyšují výkon. Jejich aditiva jsou přizpůsobena na míru, ano i aby neleptala řemen, nebo aby bojovala proti moderním problémům jako jsou samozápaly. Přesto jako by mnozí volali po době, kdy se olej musel měnit v letním a zimním období (pravda, někteří na tom ujíždějí dodnes).
Chápu, že máte obavy z elektromobilů. Dokážu i pochopit, že nedáte dopustit na ty legendární starý líný atmosféry. Ale nevím, jak si představujete pokrok v oblasti motorových olejů, než ten, který probíhá. Protože olej, který by umazal studený motor vytočený do červena, není, nebyl a nebude.
Ford Focus ST 2014

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1

Příspěvek od ballu » 18.01.2019 20:25

Můžeš nějak upřesnit, jaký vliv má aditivum v oleji na samozápaly. Jsem ten dinosaurus a oproti jiným se nechám poučit.

PS: stejně výkonná atmosféra té tvé oturbované babetě dá na prdel jak výkonově tak i na spotřebě.
3L mondeo při průjezdu Evropou bude někde na Uralu a ty na povinné diagnostice někde na Slovensku.
Naposledy upravil(a) ballu dne 18.01.2019 21:06, celkem upraveno 1 x.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1

Příspěvek od Ma.rt » 18.01.2019 21:01

IvanSt: takhle ja to teda nevidim :) klidne bych jezdil s malym turbomotorem, ale nechci byt omezovan, ze to nebo ono neni pro ten motor vhodne a muzu zpusobit to a to. O mnohem mensi spotrebe by se dalo taky polemizovat. To mnohem plati jen za nekterych podmínek a vetsinou to neni mnohem, ale o trochu. A kdyz se tomu zacne slapat trochu na krk, tak rozdil uz moc neni. Atmosfery umřely kvuli debilnim urednikum, ale jejich celkove náklady na provoz vubec nemusí byt vyssi nez u turbomoturku.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1

Příspěvek od Wolf78 » 18.01.2019 22:14

OT
ballu píše: PS: stejně výkonná atmosféra té tvé oturbované babetě dá na prdel jak výkonově tak i na spotřebě.
3L mondeo při průjezdu Evropou bude někde na Uralu a ty na povinné diagnostice někde na Slovensku.
To Mondeo pojede na poslední cestu se nechat zmrazit ?? :totlsmile:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1

Příspěvek od enjoy » 18.01.2019 22:28

Kdo nejel ve vetsi atmosfere, tak nepochopi.. respektive nevi, o co se svym malym turbem prisel(nic osobniho).
Stejne jako vim, ze dnesni vykonna sportovni a super sportovni auta nemaji vubec spravny zvuk, jaky by mely mit. Ten spravny zvuk mely tyto vozy v padesatych a sedesatych letech.
Co tim chci rict... vsechno jde dopredu. Ale vypada to, ze spis do pr.....
Keybych si dnes musel koupit nove auto, tak by jim bez veskerych pochyb byla Mazda 6 2.5i. A jen bych si rekl, ze bohuzel s tak malym motorem. Zatimco ostatni dekuji, ze mohou jezdit v petimetrovem aute s motorem o objemu tuplaku piva.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12889
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1

Příspěvek od stano. » 18.01.2019 22:35

Toto mi pride uz ako smutenie stareho deda za pevnou erekciou v mladosti.
enjoy píše:Keybych si dnes musel koupit nove auto, tak by jim bez veskerych pochyb byla Mazda 6 2.5i. A jen bych si rekl, ze bohuzel s tak malym motorem. Zatimco ostatni dekuji, ze mohou jezdit v petimetrovem aute s motorem o objemu tuplaku piva.
...ale staci im to. Vacsina soferov nikdy nevyuzije ani 100koni. Alebo si kupia cipnuteho 6 valcoveho pasata/superba, jazdia do 1500 otacok - tahne vodspodu pyco, a stale maju pocit enormneho vykonu. Alebo dnesna moda nakupu SUV, pre lepsi pocit. Ale ze je to nejaky C3 aircross, alebo Captur, velkosti starej Fabie, to nevadi. Maju pocit, ze sedia vo velkom SUV.
ballu píše:3L mondeo při průjezdu Evropou bude někde na Uralu a ty na povinné diagnostice někde na Slovensku.
K tomuto len :roll:
ballu píše:Můžeš nějak upřesnit, jaký vliv má aditivum v oleji na samozápaly. Jsem ten dinosaurus a oproti jiným se nechám poučit.
Precitaj si o LSPI a napriklad vapniku v oleji.

A stale som nedostal odpoved na API SM.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1

Příspěvek od Ma.rt » 18.01.2019 23:09

ballu píše:PS: stejně výkonná atmosféra té tvé oturbované babetě dá na prdel jak výkonově tak i na spotřebě.
Bohužel ne... na max.P budou mit stejny vykon a vsude jinde bude atmo horsi. Otazka je, co udelaji prevody, ale na samotnem motoru to tak bude. Se spotrebou, jak jsem psal. Turbo zvysuje ucinnost motoru, ale palivo nejsou zdaleka jedinymi naklady.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1

Příspěvek od ballu » 18.01.2019 23:58

Stano, na fóru o olejích jsem nějaký pátek, tak tvůj dotaz přecházím bez povšimnutí.
Spíše jsem reakci na samozápaly čekal od někoho jiného.
Vzpomínka na erekcí, jestli si to uvědomuješ se týká právě tebe. Protože doba pokročila a motory se budou vracet do výšších obsahů. 1,8 - 2,0 L, bez turb.
Ty oturbované babety potřebují pro svůj bezporuchový a ekonomický chod honit na plnné kule. Jelikož dnešní provoz, samá zácpa to neumožňuje, olejová vana nemá možnost dvou typů olejů, aby si motor vybral dle režimu, Tak se vrátíme k atmosféře, využijeme poznatky z babet, aby jsme je implantovaly, spíše navěsili kurvítka na doposud fungující motor, a tím dosáhli zpřesnění kolapsu po záruční době spotřebního materiálu, což je auto.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1

Příspěvek od IvanSt » 19.01.2019 01:12

Nejde jen o ten malý turbomotorek, který má 100kW a 200 Nm. Jezdil jsem ve spoustě atmosferických 6 válcích 3.0 +. A jel jsem také v nové Cupře.
Pánové, zkuste si do těch aut sednout, projet se a pak tady vynášejte soudy nad tím, jak něco žere, musíte na něco dávat pozor, nebo jet na diagnostiku.
Ballu, viz tvůj poslední příspěvek, to jsou tvá zbožná přání?
Ford Focus ST 2014

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1

Příspěvek od ballu » 19.01.2019 06:09

Že bych zase někde špatně něco četl, jak s olejem A1, A5 ???
Doslova bylo napsáno, kdy se shodli na tom., že vývoj malých oturbovaných motorů svýmá problémama se dostává do slepé uličky , ze které s nyní dostupnýma technologiema nejde zatím vycouvat.
Zde je názorně vidět, když techničtí analfalbeti udávají směr vývoje motoru, z Bruselu od stolu.
To se pak lije do motoru omaštěná voda, aby vůbec olej mazal a fungoval v té turbem hnané babetě, obsahuje tolik druhů aditiv, že se pak všichni diví ,proč dochází jak jsem psal dříve k praskání pístů...........to jsou ty samozápaly ......proč??? stačí hledat.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1

Příspěvek od Ma.rt » 19.01.2019 07:49

ballu píše:Stano, na fóru o olejích jsem nějaký pátek, tak tvůj dotaz přecházím bez povšimnutí.
Spíše jsem reakci na samozápaly čekal od někoho jiného.
Vzpomínka na erekcí, jestli si to uvědomuješ se týká právě tebe. Protože doba pokročila a motory se budou vracet do výšších obsahů. 1,8 - 2,0 L, bez turb.
Ty oturbované babety potřebují pro svůj bezporuchový a ekonomický chod honit na plnné kule. Jelikož dnešní provoz, samá zácpa to neumožňuje, olejová vana nemá možnost dvou typů olejů, aby si motor vybral dle režimu, Tak se vrátíme k atmosféře, využijeme poznatky z babet, aby jsme je implantovaly, spíše navěsili kurvítka na doposud fungující motor, a tím dosáhli zpřesnění kolapsu po záruční době spotřebního materiálu, což je auto.
To je pekna pitomost. Navrat k atmosferam 1.8/2.0 nebude, tomu sam neveris. A ty problémy, o kterych pises, nejsou turbem, ani downsizingem, pokud se nesetri na materialu, funguje to docela dobře. Problem je hlavne v primem vstřikování a i to se resi (treba i kombinaci prime/neprime).
A ekonomicky chod na plne kule? Tam ty tb prave zerou jako tank. On i atmosféricky motor od Mazdy ma k jednoduchosti hodne daleko.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1

Příspěvek od Wolf78 » 19.01.2019 11:12

IvanSt píše:Pánové, zkuste si do těch aut sednout, projet se a pak tady vynášejte soudy nad tím, jak něco žere, musíte na něco dávat pozor, nebo jet na diagnostiku.
Máš recht , ono je jednoduché něco psát , když v tom nikdy nikdo neseděl a nezkusil :wink:

to xxxxx - To je jako kdybych měl Škodu 120 z 80 roku a říkal , že si určitě žádný jiný auto nekoupím , jelikož má motor, který je ještě dobrá kovářská práce a novejší auta mají spousty "kurvítek" v podobě el. věcí a tohle auto nic takového nemá . :lol: :lol: :lol:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů