Napínací kladka na klínák

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Uživatelský avatar
herizn
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 706
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomoucko

Příspěvek od herizn » 06.05.2007 21:02

to Beri:hezká práce,profesně oceňuji,"pluji na stejné lodi",jen nevím proč ta volba materiálu,díky za odpověd,zatím sice nemám potřebu řešit,ale do budoucna nou problém pro mne vyrobit......
Ford Focus 1,6 Zetec-SE,Futura-74KW-stříbrná metla,11/2001,hatchback5

Obrázek

Uživatelský avatar
Beri
Junior
Junior
Příspěvky: 318
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Česká Lípa / Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Beri » 06.05.2007 22:44

to herizn: díky za ocenění, jen bych chtěl podotknout že nejsem žádný profesionální soustružník, ale vše mě naučil děda. Takže pro mě to je takový koníček. (soustruh je výborný pomocník) Začínal jsem někdy v 15ti letech s obráběním dřeva a dělání ruzných váziček a dnes takovýhle výtvory. :wink:
Co se týče toho materiálu, tak jiný jsem doma nenašel ze kterého by to šlo udělat a když jsem do toho zajel nožem, tak jsem hned tušil že to bude tvrdý oříšek, jak už jsem psal, přirovnal bych to už jenom k tomu nerezu, který je o malonko tvrdší, podle toho jaký s ním mám zkušenosti.
Pak byla ještě možnost ze silonu nebo z litiny, ale to jsem zavrhl. Třeba se mýlím. Silonu jsem se bál že by mohl prasknout při těch otáčkách a litinu se nikdy nepodaří pořádně vyleštit aby třeba neničila řemen. Toť můj názor, proto ta volba, na druhou stranu jsem rád že to není obyčejná měkká ocel.
Uvidí se časem, až bude mít kladka něco naběháno v jakým stavu bude řemen, jelikož ten je 14dní starý.
Jinak si myslím že není problém toto vyrobit pro člověka který s tím dělá prefesně. Hlavně to důkladně odměřit aby vznikla identická kopie, což myslím že jsem zvládl na 99,9% proto tak dlouho jsem se s tím vyráběl.
Ono dvakrát měř jednou řeš má něco do sebe. Já měřil asi 10x. :wink:
Ford Focus 1.8 16V Ghia, 1999, combi
Obrázek

Uživatelský avatar
herizn
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 706
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomoucko

Příspěvek od herizn » 07.05.2007 21:37

to Beri:tak že zdravím dědu pokud je ještě mezi námi a díky za vyčerpávající odpověd.Silon si zavrhl správně,možná by se hodil materiál,který vypadá jako silon,ale má naprosto jiné složení je to Murtfild tuším,a běhá po něm klidně i řetěz a nic moc se mu nestane(myslím jako vedení),ale jinak jsi to zmákl dobře a na čas nemusíš hledět když to neděláš na kšeft.Jinak dělal jsem už pár takových drážkovaných řemenic z hliníku,tedy spíše z duralu a to lidem,co buď měli auto z bouračky a nebo nechtěli dávat balík peněz za novou a zatím nou problemos,tak proto ten můj dotaz na volbu materiálu u tebe. :wink:
Ford Focus 1,6 Zetec-SE,Futura-74KW-stříbrná metla,11/2001,hatchback5

Obrázek

Uživatelský avatar
Beri
Junior
Junior
Příspěvky: 318
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Česká Lípa / Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Beri » 08.05.2007 09:08

Hliník nebo dural byla taky jedna z voleb, ale ani jedno jsem doma neměl patřičných rozměrů. A i kdybych měl, tak bych se asi přiklonil k té oceli ikdyž pár řemenic z hliníku jsem už taky dělal a chodí do dnes. Ale hlavně by se to dobře opracovávalo. Možná příště, ale doufám že už snad žádný příště nebude. :!:

P.S. Jsem velmi vděčný co mě děda naučil a už 8let jsem na to sám.
Ford Focus 1.8 16V Ghia, 1999, combi
Obrázek

Uživatelský avatar
siki
Nováček
Nováček
Příspěvky: 80
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: u F-M
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od siki » 09.05.2007 15:03

Beri píše:Hliník nebo dural byla taky jedna z voleb, ale ani jedno jsem doma neměl patřičných rozměrů. A i kdybych měl, tak bych se asi přiklonil k té oceli ikdyž pár řemenic z hliníku jsem už taky dělal a chodí do dnes. Ale hlavně by se to dobře opracovávalo. Možná příště, ale doufám že už snad žádný příště nebude. :!:

P.S. Jsem velmi vděčný co mě děda naučil a už 8let jsem na to sám.
Dobrá práce Beri. A nemáš nějaký výkres k té kladce? :lol:
Ford Focus 1.6 HB 2001

Uživatelský avatar
Beri
Junior
Junior
Příspěvky: 318
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Česká Lípa / Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Beri » 09.05.2007 15:13

Výkres bohužel nemám, dělal jsem to postupně jak jsem potřeboval obrábět, tak jsem postupně odměřoval a počítal, takže mám akorát papír samý nesmyslných čísel.
Ale až pojedu na chalupu a bude trocha času, tak bych ji mohl obkreslit.
Ale nejdůležitější je udělat správně ty drážky (jsou od sebe vzdáleny 3,5mm) a pak přesně odměřit uložení ložiska aby kladka nebyla mimo osu řemene a pak ji podobně utočit aby nedřela u stěny toho napínáku.
Ford Focus 1.8 16V Ghia, 1999, combi
Obrázek

Uživatelský avatar
AL
Nováček
Nováček
Příspěvky: 25
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: BRNO

Příspěvek od AL » 24.05.2007 17:55

Ahoj všichni.
Nevím, jestli to ještě někomu pomůže. ale na podzim 2006 jsem
z důvodu pískání některého ložiska kladky klínového řemene zkusil
vyměnit ložisko vodící kladky (ta kovová, hladká). Trefil jsem se
naštěstí hned napoprvé. Odvrtal jsem tři nýty,které drží
kladku pohromadě,"rozloupl"ji na 2 půlky, vyklepal ložisko, koupil nové
za ca 170,-Kč (SKF), zatlačil ve svěráku do jedné poloviny kladky,
přitlačil 2. půlku a sešrouboval 3mi šrouby. Myslím, že jsem jim
musel pilníkem trochu snížit šestihranné hlavy, aby o ně nedřela
velká podložka, kterou je kladka pomocí šroubu připevněná k
bloku motoru. Pod matky těch šroubů jsem dal pérovky a zakápl
jsem ty 3 matice pro jistotu vteřinovým lepidlem, aby se nepovolily.
Vše je O.K. Pokud bych to dělal znovu, už to bude díky těm
šroubům v pohodě.
Napínací kladka na tom taky není nejlíp, možná to letos udělám taky.
Jen doufám, že to ložisko půjde vytlačit bez poškození té plastové
drážkované rolny. Ložiska jsou v obou těch kladkách zcela STEJNÁ.
(u mě jedno NTN6203LH, druhé NSK6203DUL1). Je to jen značení
různých výrobců. Důležité je 6203 a že je to bezúdržbové ložisko.
Tedy zapouzdřené z obou stran, naplněné vazelínou a zřejmě
prachotěsné. Pak už záleží jen na ceně, která souvisí s životností,
tvrdostí kuliček a se značkou výrobce. I ložisko může být Trabant
nebo Ferrari :D

Tak hodně zdaru při případné výměně. :lol:

Al.
<div>FORD FOCUS 1.6 ZETEC, TURNIER, KLIMA, 1999</div><br>

Uživatelský avatar
Beri
Junior
Junior
Příspěvky: 318
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Česká Lípa / Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Beri » 24.05.2007 18:14

to AL:
to k té napínací kladce, jak říkáš že to ložisko vytlačíš a dáš nový, tak s tím asi moc nepochodíš. Ložisko je do té rolny zataveno už asi při výrobě, jelikož z obou stran je osazení proti vysunutí ložiska ven. Možná by pomohlo jednu stranu usoustružit a vylisovat ven, ale přesně tohle jsem zkoušel u podobné kladky vyměněnou z rozvodu, kde uložení ložiska bylo stejné, tak jsem to utočil a zkoušel ložisko vyndat, ale celá kladka mi praskla a bylo po ni, proto jsem to u té napínací nezkoušel, kdyby se mi nepodařilo ji vyrobyt a mohl ji tam eventuelně vrátit. Ale neříkám že to nejde, jen jsem se bál, kdyby mi praskla.
Ford Focus 1.8 16V Ghia, 1999, combi
Obrázek

Uživatelský avatar
AL
Nováček
Nováček
Příspěvky: 25
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: BRNO

Příspěvek od AL » 25.05.2007 10:27

Hmm, je to možný. Díval jsem se na tu plastovou kladku, a zdálo se
mi, že to ložisko nepůjde dobře ven. Ale ještě jsem to nezkoušel.
Když jsi vyrobil tu krásnou kovovou, rozdělal jsi tedy tu plastovou,
abys věděl, jak to tam je udělaný ? Když si představím výrobu
plastových dílů, zdá se mně dost divný, že by do nějaké formy
"hodili" ložisko a pak tam vstřikovali tekutej plast. A pokud to tak
není, museli dostat to ložisko do hotového plastového výlisku.
A pokud ho oni dostali dovnitř, tak já ho dostanu ven ! :lol:

AL.
<div>FORD FOCUS 1.6 ZETEC, TURNIER, KLIMA, 1999</div><br>

Uživatelský avatar
Beri
Junior
Junior
Příspěvky: 318
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Česká Lípa / Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Beri » 25.05.2007 10:40

On to není ve skutečnosti plast. A netroufám si tipovat z čeho to je vyrobený. Kladku jsem se ještě nepokoušel podrobněji zkoumat (vylisovat ložisko), co kdyby se s tou mojí kovovou něco stalo (začala ničit řemen apod, což ale pochybuji) tak jsem si tu původní nechal radši v zásobě pro případ nouze. Ale pokusím ji co nejpřesněji rozkreslit, kdyby si ji chtěl někdo taky vyrobit. Snad jsem ještě nezapoměl technické kreslení ze školy :)
Ford Focus 1.8 16V Ghia, 1999, combi
Obrázek

Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 461
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Napínací kladka na klínák

Příspěvek od gargulakj » 12.06.2014 11:03

Zdravím,

na napínací kladce už mám asi v háji ložiška (je slyšet klepání a má velkou vůli), vyměnit si je netroufnu. Máte někdo zkušenost s tímhle? http://www.autodily-cardo.cz/rozvody/na ... -fb-22792/

Dá se to v pohodě vyměnit?

Díky.
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Napínací kladka na klínák

Příspěvek od foki » 15.06.2014 14:03

a ty to mas na rozvodech nebo na remenu prislušenstvi
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 461
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Napínací kladka na klínák

Příspěvek od gargulakj » 15.06.2014 17:13

Na drážkovém řemenu, takže příslušenství - altík apd...
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Napínací kladka na klínák

Příspěvek od foki » 15.06.2014 18:17

ta v odkazu je ale na rozvody
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 461
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Napínací kladka na klínák

Příspěvek od gargulakj » 15.06.2014 21:14

Aha, díky za info. Ještě že jsem to neobjednal :-) Nenašel by jsi někde odkaz kde bych to "kolečko" mohl objednat?
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti