Problem s řazením
-
- Junior
- Příspěvky: 239
- Registrován: 07.05.2015 19:52
- Bydliště: Chrudimsko
Re: Problem s řazením
Na základě návodu a zkušeností uživatele phofy jsem se rozhodl nechat provést výměnu převodového oleje při nájezdu 137 tis. km a musím říct, že řazení jde pocitově lépe. Výměna u garážníka s original ford olejem vyšla na 1t Kč, což je perfektní a do konce života auta je vystaráno. Starý olej byl už tmavý a ne ve zcela dobré kondici, takže bych mu jako doživotní náplni nevěřil, což mi potvrdil i servisák.
Focus II hatch, 1.6 Ti-VCT 85 kw, rok 2006
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 322
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Problem s řazením
Ahoj, řešil jsem podobnou věc na svém autě (FFII, 1.6 TiVCT 85kW, 2008) a shromáždil jsem nějaké užitečné informace z tohoto fóra i z jiných zdrojů, o které bych se chtěl podělit.
Dělal jsem to sám, takže jen náklady na materiál, ale časově to bylo nejméně na 2h, spíš na 3h.
Předně je třeba říci, že existují 2 typy převodovek, které mají odlišné napouštěcí a vypouštěcí šrouby a velikost olejové náplně. Osazení převodovodovek IB5 a MTX pro jednotlivé motorizace, je to sice pro FFI, ale myslím, že i u FFII to zůstalo podobně:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 99evodovka
Vizualně vypadají takto:
Převodovka IB5 (objem náplně 2.3l):
http://www.focusfanatics.com/forum/gene ... fluid.html Převodovka MTX (objem náplně 1.9l):
http://forums.focaljet.com/showthread.p ... uid-change V mém případě jsem do IB5 dával tento nový olej:
http://www.zbozi.cz/vyrobek/castrol-syn ... 75w-90-1l/
Po vypuštění přes ten spodní šroub (odkapáno přes noc, vozidlo na rovině) jsem tam nalil 2.0 l nové náplně a pak už začal olej vytékat z napouštěcího otvoru. Ještě před nalitím nového jsem prolil převodovku asi ještě 0.5 litrem nového oleje, který jsem nechal také vytéct. Prostě jsem počkal, dokud nezačne vytékat čistý olej. Trochu mě zarazilo, že jsem nalil jen ty 2 litry. Je možné, že ten vypouštěcí šroub není až úplně u dna a proto tam zbyl nějaký mrtvý objem, ze kterého není možné vypustit olej takto přes šroub. Možná by pomohlo to odsát (jak doporučují na jiných fórech) pomocí tenké hadičky zastrčené dovnitř až na dno a velké stříkačky. S tím jsem si nechtěl už hrát.
Samotné nalévání mi trvalo skoro hodinu, protože jsem měl hadici s malým průměrem (asi 3mm). Pokud můžete, použijte větší Další poznatek je k těm šroubům:
- na rozdíl od MTX, která má prý závity opačně (jak píše phoby v jiném vlákně http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 9Bna+oleje) je pro IB5 směr závitů normální
- napouštěcí je na imbus 8mm (normální imbus do "L" nestačil, pro povolení jsem si ho nastavil trubkovým klíčem na páku cca 20cm)
- vypouštěcí je na 19mm oříšek (použil jsem klíč na kola), tento šroub měl na vnitřním závitu nějaké lepidlo na závity proti povolování Starý olej (po 165tkm, 80% naježděno po dálnicích na 5. stupeň) byl už dost tmavý - viz kapky na papíře. Ve funkčnosti jsem pozoroval občas ztížené řazení zpátečky (na 2 nebo 3 pokus) o trochu hůře zapadávající 3 stupeň (zejména za studena).
Výměnu jsem dělal z těchto důvodů a také jako preventivní krok pro delší životnost, protože "odborníci ze SM" doporučují tuto výměnu u ojetin po 150 tkm.
Zkušenosti z provozu nového oleje za nízkých teplot bohužel nemohu teď přidat, musím počkat až na další zimu
Dělal jsem to sám, takže jen náklady na materiál, ale časově to bylo nejméně na 2h, spíš na 3h.
Předně je třeba říci, že existují 2 typy převodovek, které mají odlišné napouštěcí a vypouštěcí šrouby a velikost olejové náplně. Osazení převodovodovek IB5 a MTX pro jednotlivé motorizace, je to sice pro FFI, ale myslím, že i u FFII to zůstalo podobně:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 99evodovka
Vizualně vypadají takto:
Převodovka IB5 (objem náplně 2.3l):
http://www.focusfanatics.com/forum/gene ... fluid.html Převodovka MTX (objem náplně 1.9l):
http://forums.focaljet.com/showthread.p ... uid-change V mém případě jsem do IB5 dával tento nový olej:
http://www.zbozi.cz/vyrobek/castrol-syn ... 75w-90-1l/
Po vypuštění přes ten spodní šroub (odkapáno přes noc, vozidlo na rovině) jsem tam nalil 2.0 l nové náplně a pak už začal olej vytékat z napouštěcího otvoru. Ještě před nalitím nového jsem prolil převodovku asi ještě 0.5 litrem nového oleje, který jsem nechal také vytéct. Prostě jsem počkal, dokud nezačne vytékat čistý olej. Trochu mě zarazilo, že jsem nalil jen ty 2 litry. Je možné, že ten vypouštěcí šroub není až úplně u dna a proto tam zbyl nějaký mrtvý objem, ze kterého není možné vypustit olej takto přes šroub. Možná by pomohlo to odsát (jak doporučují na jiných fórech) pomocí tenké hadičky zastrčené dovnitř až na dno a velké stříkačky. S tím jsem si nechtěl už hrát.
Samotné nalévání mi trvalo skoro hodinu, protože jsem měl hadici s malým průměrem (asi 3mm). Pokud můžete, použijte větší Další poznatek je k těm šroubům:
- na rozdíl od MTX, která má prý závity opačně (jak píše phoby v jiném vlákně http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 9Bna+oleje) je pro IB5 směr závitů normální
- napouštěcí je na imbus 8mm (normální imbus do "L" nestačil, pro povolení jsem si ho nastavil trubkovým klíčem na páku cca 20cm)
- vypouštěcí je na 19mm oříšek (použil jsem klíč na kola), tento šroub měl na vnitřním závitu nějaké lepidlo na závity proti povolování Starý olej (po 165tkm, 80% naježděno po dálnicích na 5. stupeň) byl už dost tmavý - viz kapky na papíře. Ve funkčnosti jsem pozoroval občas ztížené řazení zpátečky (na 2 nebo 3 pokus) o trochu hůře zapadávající 3 stupeň (zejména za studena).
Výměnu jsem dělal z těchto důvodů a také jako preventivní krok pro delší životnost, protože "odborníci ze SM" doporučují tuto výměnu u ojetin po 150 tkm.
Zkušenosti z provozu nového oleje za nízkých teplot bohužel nemohu teď přidat, musím počkat až na další zimu
Naposledy upravil(a) LeonardoTM dne 18.05.2016 11:48, celkem upraveno 1 x.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12873
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Problem s řazením
Spodny srob nie je vypustaci.
Olej sa leje 3-5mm pod ten vrchny.
Stazene radenie prevodov mas z dovodu pouzitia nefordackeho oleja.
Olej sa leje 3-5mm pod ten vrchny.
Stazene radenie prevodov mas z dovodu pouzitia nefordackeho oleja.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6591
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Problem s řazením
No na ten olej by se meli kouknout idealiste, co tvrdi ze je tam CELOZIVOTNI napln. Napr. jarod72pm je takovy idealista.
Ten delsi srub drzi neco v prevodovce ne? Teda podle toho presnyho prumeru a delky.
Ten delsi srub drzi neco v prevodovce ne? Teda podle toho presnyho prumeru a delky.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5653
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Problem s řazením
drží, a proto je fixace barvou.
a, jak píše stano, vypouštěcí není.
http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... G002276702
7M131
LeonardoTM- bud, rád, že ti nevystřelila z toho " vypouštěcího" kulička, jinak jsi mohl dlouho hledat pod vozem.
a, jak píše stano, vypouštěcí není.
http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... G002276702
7M131
LeonardoTM- bud, rád, že ti nevystřelila z toho " vypouštěcího" kulička, jinak jsi mohl dlouho hledat pod vozem.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 322
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Problem s řazením
Díky petulaku za ten postřeh s tou kuličkou. Všiml jsem si toho, že to není obyčejný šroub, kulička tam naštěstí držela. Na webu je tolik různých kutilů, co to tímto otvorem vypouštěli, tak jsem se tím nechal zmást.petulak píše:drží, a proto je fixace barvou.
a, jak píše stano, vypouštěcí není.
http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... G002276702
7M131
LeonardoTM- bud, rád, že ti nevystřelila z toho " vypouštěcího" kulička, jinak jsi mohl dlouho hledat pod vozem.
Správně by to tedy mělo být tak, že se do napouštěcího (kontrolního) otvoru zasune dlouhá trubička a olej odsaje, že ?
V Etzoldovi jsem to bohužel nenašel, protože tam popisují jen výměnu oleje u převodovky MTX, která ten vypouštěcí šroub má...
Naposledy upravil(a) LeonardoTM dne 18.05.2016 11:50, celkem upraveno 1 x.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12873
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Problem s řazením
Ten vrchny je kontrolny, pripadne na odsatie. Nalieva sa najlepsie otvorom na uplnom vrchu prevodovky. Je na nom taky plastovy kvader, ktory treba smerom hore vytiahnut aj s tyckou. Len kvoli pristupu treba demontovat kastlik baterky.
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 322
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Problem s řazením
To je fakt, vzpomínám si, že ten odvzdušňovací otvor byl dobře přístupný v Escortu. Od Focusu je to tam nějak více našlapáno, takže k němu není tak snadný přístup. Pro úplnost jsem našel názorný obrázek z Fordu Puma, aby bylo vidět, o čem se bavíme. Lze na to najít spoustu obrázků po zadání klíčových vyhledávacích slov "ib5 gearbox breather" Nevím, jestli to stojí za tu demontáž baterie, ale pokud by ji někdo sundaval z jiného důvodu, může zkontrolovat kvalitu oleje, případně dolít tímto otvorem...stano. píše:Ten vrchny je kontrolny, pripadne na odsatie. Nalieva sa najlepsie otvorom na uplnom vrchu prevodovky. Je na nom taky plastovy kvader, ktory treba smerom hore vytiahnut aj s tyckou. Len kvoli pristupu treba demontovat kastlik baterky.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- foker
- Pokročilý
- Příspěvky: 536
- Registrován: 15.01.2012 14:27
- Bydliště: Nitra
Problem s řazením
Ahojte.Vymienal som olej v prevodovke a len par poznamok.Nalieval som cez bocny kontrolny otvor a mal som hadicu 10mm.Zmestila by sa aj hrubsia,tieklo by to rychlejsie, ale dalo sa to vydrzat.Obidva sroby mali klasicky zavit.Najprv som skusal opacne a uz som myslel ze pretocim inbusak.Zaujimave ze vosli sa mi tam plne 2 litre a bolo to akurat.A pritom napln ma byt 1.9L.Nevytekalo,bolo to akurat po otvor.Stary olej sa mi zdal redsi,ale to asi teplotou.Bol akoby z dvoch zloziek,husty a riedky.
Odoslané z H60-L04
Odoslané z H60-L04
Ford S-Max 2014 2.0TDCi 120kW
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 322
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Problem s řazením
Tak po prvních zimních dnech (přes noc kolem 0st.) to vypadá s řazením také lépe, než loňskou zimu. Takže výměnu převodového oleje specifikace 75W-90 (v mém případě Castrol) můžu jen doporučit.LeonardoTM píše: ...Starý olej (po 165tkm, 80% naježděno po dálnicích na 5. stupeň) byl už dost tmavý. Ve funkčnosti jsem pozoroval občas ztížené řazení zpátečky (na 2 nebo 3 pokus) o trochu hůře zapadávající 3 stupeň (zejména za studena).
Výměnu jsem dělal z těchto důvodů a také jako preventivní krok pro delší životnost, protože "odborníci ze SM" doporučují tuto výměnu u ojetin po 150 tkm. Zkušenosti z provozu nového oleje za nízkých teplot bohužel nemohu teď přidat, musím počkat až na další zimu
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 06.11.2016 20:32
Problémy s řazením třetího převodového stupně
Zdravím,
nedávno jsem koupil FOFO 2, 2008, 1.8 Duratec. Má najeto něco málo nad 100 tisíc km.
Od počátku mi přijde, že jde hůře řadit třetí převodový stupeň při řazení nahoru, tzn. z 2 na 3.
Řazení klade podle mě trochu více odpor a občas mi příjde, že musím trojku trochu hledat. Nejlépe lze zařadit pokud páku nejprve necham zapadnout na neutrál a až poté posunu dále. Mnohem horší to ale je, pokud řadím trojku ve chvíli, kdy je více vytočená dvojka (možná 4000 a více, nevím). Potom to jde tzv. vždy přes zuby. I když se opravdu snažím a držím spojku na podlaze opravdu dlouho, tak se vždy ozve nepříjemný zvuk. Z 4 na 3 jsem tento problém nezaznamenal.
Byl vyměněn olej v převodovce (opět za original Ford), ale nepomohlo to.
Nevíte prosím, kde by mohl být problém?
Díky.
nedávno jsem koupil FOFO 2, 2008, 1.8 Duratec. Má najeto něco málo nad 100 tisíc km.
Od počátku mi přijde, že jde hůře řadit třetí převodový stupeň při řazení nahoru, tzn. z 2 na 3.
Řazení klade podle mě trochu více odpor a občas mi příjde, že musím trojku trochu hledat. Nejlépe lze zařadit pokud páku nejprve necham zapadnout na neutrál a až poté posunu dále. Mnohem horší to ale je, pokud řadím trojku ve chvíli, kdy je více vytočená dvojka (možná 4000 a více, nevím). Potom to jde tzv. vždy přes zuby. I když se opravdu snažím a držím spojku na podlaze opravdu dlouho, tak se vždy ozve nepříjemný zvuk. Z 4 na 3 jsem tento problém nezaznamenal.
Byl vyměněn olej v převodovce (opět za original Ford), ale nepomohlo to.
Nevíte prosím, kde by mohl být problém?
Díky.
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8442
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Problémy s řazením třetího převodového stupně
Seřídit lanovody řazení a pakliže to nepomůže(jakože nejspíš ne) tak rozborka a výměna synchronu).
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: Problémy s řazením třetího převodového stupně
s tímhle má problém víc lidé včetně mě. chce to najít ten správný grif a pak to jde, ale i po pěti letech se mi podaří trefit nějakou záhadnou polohu mezi jedničkou a trojkou. spíš bych to viděl na vlastnost té převodovky než chybu, za celou dobu co auto mám se to nezhoršilo a to dávám převodovce celkem zabrat. určitě jsem o horším řazení trojky četl i v nějakém testu auta se stejnou převodovkou, myslím že to byl starý fusion nebo fiesta a pak i nějaký focus
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12873
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Problem s řazením
Problem so synchronom na trojke mali/maju MTX75 prevodovky. Na 1.8 a 1.6 benzinoch mate iB5.
Tym nechcem povedat, ze tam chyba byt nemoze. Ale neviem o tom, ze by iB5 na toto trpeli...
Tym nechcem povedat, ze tam chyba byt nemoze. Ale neviem o tom, ze by iB5 na toto trpeli...
- Shav0
- Člen klubu
- Příspěvky: 1020
- Registrován: 12.12.2015 17:33
- Bydliště: Nová Paka
Re: Problem s řazením
Ok trošku to tu obnovím.
Už mecháňa mě na to upozorňoval, že jednička dvojka tam jde nějak víc ztuha. Občas když auto stojí a ráno přijdu (parkuju se zařazenou 1kou), tak dostat jedničku do neutralu chce poměrně dost síly. Po zahřátí je to lepší. Na převodovce to jde prý řadit hladce. Olej v převodovce měněn, bez rozdílu.
Řešení jsem tu moc neviděl, je tu hlavně řešen olej
Už mecháňa mě na to upozorňoval, že jednička dvojka tam jde nějak víc ztuha. Občas když auto stojí a ráno přijdu (parkuju se zařazenou 1kou), tak dostat jedničku do neutralu chce poměrně dost síly. Po zahřátí je to lepší. Na převodovce to jde prý řadit hladce. Olej v převodovce měněn, bez rozdílu.
Řešení jsem tu moc neviděl, je tu hlavně řešen olej
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů