Hlucnost 1.6 TDCi 80kW

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
DalinCK
Nováček
Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Krumlov

Hlucnost 1.6 TDCi 80kW

Příspěvek od DalinCK » 02.07.2007 17:01

Zdravim, mam tento motor ve Fordu Focus C-MAX a zda se mi, ze jeho odhlucneni by mohlo byt lepsi. Do 2000 ot./min neni slyset (odpovida na petku cca 95 km/h), ale jakmile prekroci hranici 2000 ot./min, tak motor zmeni zvuk, jakoby zhrubne a hlavne je hlucnejsi. V pripade zatahu, kdy clovek jede treba do kopce, tak se tento stav zmeni i o par otacek drive. Ta zmena a zhrubnuti motoru je poznat i na jizde. Dela Vam to taky? Co to je? Prechazi to ve 2000 ot./min do nejakeho jineho rezimu spalovani? Jel jsem s tim samym autem ale s 66 kW verzi a tam jde vsechno plynule, zadny zvuk se nemeni ...
Jinak ke spotrebe, kdyz jsme jeli do Italie (4 lidi v aute, kufr naplneny po strechu, auto na max. zatizeni), tak po 1995 km jsme meli spotrebu 5.3 l/100 km (v ramci dodrzovani predpisu). No a kdyz jsem jednou chtel vedet za kolik je schopne to jet, tak jsem jel chvili i za 3.3 l / 100 km, takze v tomto smeru spokojenost. Takze co vy na ten zvuk?
No a poslednich 14 dni asi prvni moje zavada a to, ze po kazdem cca 10-15 startu to nastartuje jako bych mel trochu zmacknuty pedal plynu i kdyz samozrejme nemam ... :(

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 02.07.2007 17:22

:lol:
nemyslíš ty chlape nahodou turbo?
inak ja mam síce len 1.6 16V, ale ten zvuk nad 4tis otáčok je nebezpečne navykový..

Uživatelský avatar
DalinCK
Nováček
Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od DalinCK » 02.07.2007 17:28

To chmelko: no myslet muzu ze se nejak prenastavi turbo, ale to by piskalo, tohle je zmena zvuku primo motoru ... Proste zacne byt hlucnejsi a o dost a stane se to pri normalni jizde presne ve 2000 ot./min, tak mam podezreni na to ze by to mohlo byt normalni a ze to je nejaka zmena rezimu provozu :). Samozrejme je to pozorovatelne na 1,2,3 rychlostni stupne, na 4 a 5 uz je aerodynamicky hluk vetsi a clovek (i kdyz to slysi) tak uz to tolik nevnima.

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 02.07.2007 17:37

dám ruku do ohna, ze je to turbo, presne ako píšeš od 2tis otáčok...

Uživatelský avatar
DalinCK
Nováček
Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od DalinCK » 02.07.2007 17:53

Jako ze je v prdeli? To by mi radost opravdu neudelalo ... Ale ze by odeslo po 72 000 km? Normalne turbo krasne taha, auto zrychluje jako das a kdyz se opre do tahu, tak fouka a nadherne pohvizduje ...

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 02.07.2007 18:10

myslel som, ze ked pises, ze ten hluk nastava pri 2tis tak vtedy niekedy nastupuje turbo..musel by som to pocut co presne myslis, ale z toho co mi popisujes, mi prijde vsetko ok
kde si ho kupoval?
pretoze sme kupovali jedneho c-maxa, deklarovanych 68tis, ukazali nam origo technicak z francuzska, zavolali sme na cislo podla razitka a auto malo okolo 130tis, ale pre TDCI to je smiešne nič, ak sa o nho spravne starali

Uživatelský avatar
DalinCK
Nováček
Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od DalinCK » 02.07.2007 21:27

Ne neboj, takovehle auto se neda kupovat v CR, bohuzel, par jsem jich videl apresne jak pises, kazde je s nejak stocenym tachometrem nebo bez airbagu. Ja koupil Maxika v Nemecku primo u Ford dealera, byl to ukonceny leasing a ma opravdu najeto (nebo mel) 67000 km kdyz jsme ho privezli. Mam k tomu servisku + vsechny manualy, a protoze auto jezdilo na servis k nim, tak dokonce vsechny faktury k prohlidkam, ktere se tam delali, takze se tomu da opravdu verit, ne jak u nas ... No tady je profil meho broucka s vice informacemi:

http://moje.auto.cz/Dalin/maxik.html

Jinak k tomu zvuku, jestli myslis zvuk turba, tak ten to na 100% nebude, tohle dela strojove presne ve 2000 ot., a abych priblizil ten zvuk, tak laicky jako by nebyly serizene ventily se ten zvuk zmeni. Dneska jsem to zkousel a nejvetsi rachot okolo 2000 ot, pak treba od trech vyse super zvuk, jak ma byt. Jo a jeste jedna vec, co neukazuje na turbo. Tenhle popisovany jev nastava ve chvili, kdy je motor zahraty na provozni teplotu (raficka budiku min. na rysce, kde je cca 80 stupnu). Kdyz je motor studeny, tak to ma v celem spektru otacek stejny, nemenici se zvuk ... Proste by to chtelo videt :D

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 02.07.2007 21:37

fakt je to treba pocut, moze to byt hocičo, ale ventily by viac klepali si myslim..
inač si napísal super recenziu, blahoželam, pekne sa čítala..tie svetla boli dole kvoli tomu kondenzátoru?

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 02.07.2007 21:38

jo a ten fofo pod prístreškom je tiež od vás? :wink:

Uživatelský avatar
bredford
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od bredford » 02.07.2007 22:12

Chlapi 1,6tdci je turbo kde se začíná roztáčet na 1700ot.Je jasný že motor změní zvuk.

Uživatelský avatar
DalinCK
Nováček
Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od DalinCK » 03.07.2007 07:19

To chmelko: Diky, recenzi jsem psal v rychlosti, takze mohla byt samozrejme jeste lepsi 8) . Svetla jsme vyndali aby tam bylo vice mista pri manipulaci s chladicem klimatizace, ktery se musel nechat zavarit (zrejme kaminek ho prodrel, kdyz se soupal mezi chladicem vody a chladicem klimatizace), ale nakonec by to slo udelat i bez vyndani tech svetel, ale jelikoz se u Maxika i pri vymene zarovky musi vyndat svetlo, tak to slo rychle :D .

Jo jo ten Ford pod pristreskem je rodicu a je to Ford Focus Combi 1.8 TDCi, Ghia, 2002. To vis, my jsme rodina Fordu uz odjakziva ....

To bredford: myslis, kdyz zacne v motoru pretlak z turba, ze zmeni nahle takhle zvuk? Proc to ale nedela 66 kW verze, bohuzel s 80 kW jinou jsem jeste nejel ... 8O

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 03.07.2007 08:17

chmelko píše:dám ruku do ohna, ze je to turbo, presne ako píšeš od 2tis otáčok...
ee. turbo to nebude, pretoze v 2000 otackach uz davno musi byt plniaci tlak na maxime, lebo vykon a krutak uz su hodne vysoko.... (krutak uz je na max..)
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 03.07.2007 08:19

DalinCK píše:To chmelko: Diky, recenzi jsem psal v rychlosti, takze mohla byt samozrejme jeste lepsi 8) . Svetla jsme vyndali aby tam bylo vice mista pri manipulaci s chladicem klimatizace, ktery se musel nechat zavarit (zrejme kaminek ho prodrel, kdyz se soupal mezi chladicem vody a chladicem klimatizace), ale nakonec by to slo udelat i bez vyndani tech svetel, ale jelikoz se u Maxika i pri vymene zarovky musi vyndat svetlo, tak to slo rychle :D .

Jo jo ten Ford pod pristreskem je rodicu a je to Ford Focus Combi 1.8 TDCi, Ghia, 2002. To vis, my jsme rodina Fordu uz odjakziva ....

To bredford: myslis, kdyz zacne v motoru pretlak z turba, ze zmeni nahle takhle zvuk? Proc to ale nedela 66 kW verze, bohuzel s 80 kW jinou jsem jeste nejel ... 8O
Mam ten isty motor, ale nie v C-MAXe. Je pravda, ze odhlucnenie by mohlo byt trosku lepsie a tiez sa mi zda, ze to radovo pri tych 2000-2800 otackach ma taky hruby zvuk. Myslim, ze to je normalne. Cim to je, to netusim, ale ak si dobre pamatam, tak to robi aj mne... Pojdem to za chvilu snad aj vyskusat...
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
DalinCK
Nováček
Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od DalinCK » 03.07.2007 09:19

Tak to by byla parada, opravdu pri normalni jizde to pri 2000 ot. zmeni uplne zvuk. Dej vedet, jestli to slysis taky :P
omik píše:
DalinCK píše:To chmelko: Diky, recenzi jsem psal v rychlosti, takze mohla byt samozrejme jeste lepsi 8) . Svetla jsme vyndali aby tam bylo vice mista pri manipulaci s chladicem klimatizace, ktery se musel nechat zavarit (zrejme kaminek ho prodrel, kdyz se soupal mezi chladicem vody a chladicem klimatizace), ale nakonec by to slo udelat i bez vyndani tech svetel, ale jelikoz se u Maxika i pri vymene zarovky musi vyndat svetlo, tak to slo rychle :D .

Jo jo ten Ford pod pristreskem je rodicu a je to Ford Focus Combi 1.8 TDCi, Ghia, 2002. To vis, my jsme rodina Fordu uz odjakziva ....

To bredford: myslis, kdyz zacne v motoru pretlak z turba, ze zmeni nahle takhle zvuk? Proc to ale nedela 66 kW verze, bohuzel s 80 kW jinou jsem jeste nejel ... 8O
Mam ten isty motor, ale nie v C-MAXe. Je pravda, ze odhlucnenie by mohlo byt trosku lepsie a tiez sa mi zda, ze to radovo pri tych 2000-2800 otackach ma taky hruby zvuk. Myslim, ze to je normalne. Cim to je, to netusim, ale ak si dobre pamatam, tak to robi aj mne... Pojdem to za chvilu snad aj vyskusat...

Uživatelský avatar
bredford
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od bredford » 03.07.2007 12:30

Nezapomeňte,že u motorů tdci je variabilní natáčení lopatek turba.

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti