Škubání motoru

Odpovědět
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Příspěvek od stano. » 13.09.2014 13:49

Case píše:Ono není co vracet, ačkoliv tam to auto měli nakonec dva dny a minimálně přímo majitel (který tam bohužel nebyl, když jsem to tam dával, jinak to možná taky třeba už napoprvé dopadlo jinak) se evidentně poctivě snažil příčinu najít a strávil nad tím dost času, tak si za to odmítl cokoliv naúčtovat, protože jeho slovy "bych se musel stydět, kdybych po vás chtěl peníze za něco, co jsme nedokázali vyřešit a nestálo nás to žádný materiál"
Tak to potom ina vec. Palec hore za pristup. I ked ... nenasli to, na co boli aj upozorneni.
Dufam, ze je uz pokoj a auto bude sluzit :palec_nahoru: Este by som ale aj tak skontroloval tlaky vo valcoch a ventilovu volu. Pre istotu...

Case
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 02.07.2014 01:47
Bydliště: Olomouc

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Příspěvek od Case » 13.09.2014 18:07

Díky :) Já v to taky upřímně doufám :)

Tlaky by měly být v pořádku, ale raději je při nějaké příležitosti určitě ještě někde nechám ověřit. No a přeměření vůle ventilů jsem měl v plánu příležitostně nechat udělat taky (nakonec to auto má najeto 160 tisíc, takže by se měly přeměřit tak jako tak), ale teď musím jednak trochu doplnit "fond oprav" a jednak si chci aspoň chvíli pro změnu užívat ježdění a o nic dalšího se pokud možno nestarat :)

Jinak jsem během odpoledního cestování zpozoroval ještě jeden velmi pozitivní důsledek opravy - průměrná spotřeba se vydala po sice pomalé, ale i tak sestupné křivce směrem dolů (doteď jsem měl průměr víc než 11 litrů, a to kombinovaný a dost úsporným stylem jízdy, po městě to bylo ještě horší), a okamžitá taky rázem ukazuje o poznání příjemnější hodnoty ;)
Focus kombi Mk1.5 2002, 1.6 16V 74kW FYDD

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Příspěvek od stano. » 13.09.2014 19:09

Ak si trufas sam:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 80&t=39328
Je to 1.4, ale to je v podstate ten isty motor ako 1.6, len ma mensie vlozky, piesty a hlavu.

Case
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 02.07.2014 01:47
Bydliště: Olomouc

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Příspěvek od Case » 13.09.2014 20:27

Asi bych si i troufnul, kdysi ještě na škodovkách jsem vůle ventilů měřil nejednou, už jsem se dřív na ten návod i díval, ale nejspíš to stejně nechám nějakému mechanikovi. Já to navíc pořádně nemám kde dělat, bydlím na sídlišti a kdykoliv otevřu kapotu a začnu něco dělat, koukají na mě všichni kolemjdoucí jako na neskutečného exota (bez legrace, tak opovržlivé pohledy se hned tak nevidí), a občas dokonce vylézají i lidi do oken nebo na balkóny a civí. Tuhle, když jsem měnil tu cívku, se dokonce asi pět metrů ode mne zastavil nějaký pán, co šel z nákupu, a asi pět minut tam stál a koukal na mě. Nikdy jsem tu na tom parkovišti nikoho na autě nic dělat neviděl, a to z okna koukám celkem často (hodně sleduju a fotím oblohu), takže pro místní je něco takového evidentně hotovým divadelním představením. Takže se k tomu obvykle přiměju jen tehdy, když už fakt nemám jinou možnost ;)
Focus kombi Mk1.5 2002, 1.6 16V 74kW FYDD

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Příspěvek od ballu » 13.09.2014 20:36

Já vloni na vánoce dělal na parkovišti motor na Golfu, celou repasi palice a rozvody :wink: Synátor ho rozhodil, jelikož měl buchnuté těsnění pod hlavou, tak jsem udělal hlavu komplet a to měl jet někde na Nový rok. :roll: Tak jen kontrola vůle na ventilech je i na parkovišti za pěkného počasí brnkačka.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
xxmisa
Junior
Junior
Příspěvky: 229
Registrován: 28.01.2014 11:39
Bydliště: Mošnov

Re: Škubání motoru

Příspěvek od xxmisa » 07.10.2014 16:18

Zdravím. Dnes ráno začalo auto škubat, usuzuju, že bude čerpadlo OK, protože je kolem auta cítit benzín.. Pravděpodobně se jedná o zapalování. Našla by se nějaká hodná duše kolem Mošnova, co by mi byla ochotna zapůjčit díly na zkoušku, abych neobjednával zbytečně cívku a kabely.. Případné info a domluva do SZ... Díky
Ford Focus 1998-2005, rok výroby 1999, Kombi, Série 35, 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS), 5rychl. manuální - B5/IB5 LHD FWD 4.06, EEC 96 Car (EEC 1), Manuální Klimatizace, Stříbrná Moondust (met)
Dokud nás STK nebo ekolikvidace nerozdělí

Uživatelský avatar
Nonid
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Re: Škubání motoru

Příspěvek od Nonid » 07.10.2014 17:10

neom: Rekl bych, ze cerpadlo... Nema silu dodavat benzin pri vetsi zatezi...
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Uživatelský avatar
xxmisa
Junior
Junior
Příspěvky: 229
Registrován: 28.01.2014 11:39
Bydliště: Mošnov

Re: Škubání motoru

Příspěvek od xxmisa » 08.10.2014 18:51

Problém vyřešen, výměnou zapalovací cívky... Cívku mám od rOmika.. Díky
Ford Focus 1998-2005, rok výroby 1999, Kombi, Série 35, 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS), 5rychl. manuální - B5/IB5 LHD FWD 4.06, EEC 96 Car (EEC 1), Manuální Klimatizace, Stříbrná Moondust (met)
Dokud nás STK nebo ekolikvidace nerozdělí

Uživatelský avatar
kratales
Junior
Junior
Příspěvky: 258
Registrován: 17.10.2012 12:07
Bydliště: Jihlava

Re: Škubání motoru

Příspěvek od kratales » 08.10.2014 19:54

Jen přidám svoji zkušenost. Bylo tu několikrát zmiňováno, že Focus je citlivý na zapalování a že to chce origo zapalovací modul, kabely atakpod... Mně když začal cukat, tak jsem sehnal z druhé ruky zapalovací modul od Delphi a neoriginální kabely. V kombinaci s origo svíčkami není vůbec žádný problém a vše funguje jak má :) Najel jsem na tom již 36500km a naprosto bez problému :) Takže pokud někdo nechce moc investovat, tak bych se pořízení neoriginálního modulu nebál 8)
Ford Focus 2 Combi FL, Duratec 1.6 16V 74kW, rok 2011

sander
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 22.10.2010 17:02

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Příspěvek od sander » 31.10.2014 16:39

Case
Toto je asi tvoje video...??
Ak nie,nevadí,určite pomôže mnohým, ktorí sa neúspešne roky trápia s volnobehom,kolísaním otáčok atd. Poznám servis,kde naozaj poznajú tento neduh focusov,a ako prvé kontroluju rozvody,namiesto často nezmyselných výmen ventilov,čidiel,klapiek... Sám technik mi potvrdil,že u týchto motorov sa aj skúsený borec ľahko pomýli v rozvodoch. Mne v lete odišla cievka,auto zacukalo,išlo chvíľu na 3 valce, a až teraz keď sa ochladilo problém so štartami,a otáčkami. Prišlo sa na to,že preskočil asi vtedy rozvod.Čistím klapku,volnob. ventil,čidlo a nič. Až keď sa nastavili rozvody. Snáď to mnohým pomôže..
http://www.youtube.com/watch?v=L5eCetJb1qU
Ford Focus 1.6,16V,74kW,combi,Ghia,2003

Case
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 02.07.2014 01:47
Bydliště: Olomouc

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Příspěvek od Case » 31.10.2014 16:54

Ano, to je moje video, které jsem dělal právě proto, aby případně pomohlo dalším lidem, kdyby na tenhle problém narazili a nevěděli, co dál. Dával jsem ho na víc míst a měl jsem dojem, že i sem, ale asi ne, jak tak koukám.

Existuje i v anglické verzi (protože jsem na tyhle problémy narážel i v zahraničních fórech):

https://www.youtube.com/watch?v=MVsmudQq2V0
Focus kombi Mk1.5 2002, 1.6 16V 74kW FYDD

Uživatelský avatar
Johny181
Junior
Junior
Příspěvky: 418
Registrován: 07.12.2013 22:13
Bydliště: Klobouky u Brna

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Příspěvek od Johny181 » 31.10.2014 17:54

Hej tak přesně tohle mi to taky dělá ale spotřeba je je přímo predpisova na 7l se v podstatě nikdy nedostanu a při jízdě nic poznat není.
FOFO 1.5 110kw :arrow: 134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact
Obrázek
FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold :arrow: -byl
9let sloužil bez zaváhání
:palec_nahoru:

wiori
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 22.03.2013 15:34

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Příspěvek od wiori » 11.11.2014 16:32

Perfektní kluci, je to přesně ono! Dík moc.

Uživatelský avatar
Dingo-zetec se
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 08.01.2009 01:19
Bydliště: Trenciansky kraj

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Příspěvek od Dingo-zetec se » 21.11.2014 10:22

presne tento jav mam aj ja na mojom aute :( kolisanie otacok pri 2200ot. a tiez som to spozoroval az ked sa menili rozvody,, diagnost.vypisuje bohata zmes a zvysene emisie CO2,, bol som za mechanikom a tvrdi ze neexistuje aby to bolo zle,aj priamo vo forde tvrdili ze rozvody su spravne,, tak ja uz neviem :bebng: to fakt su tie rozvody take klamne ze nevedia na to prist ??
1.6 16v zetec-se 2004 Black Panther metal
Dingo-Black Panther
Obrázek
ObrázekObrázek

Case
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 02.07.2014 01:47
Bydliště: Olomouc

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Příspěvek od Case » 22.11.2014 05:38

Podle všeho to může mít další příčiny, ale rozvody jsou zkrátka jednou z možností. Čili bych se na to asi neupínal kdovíjak intenzivně, pokud existují další možnosti, které ještě nebyly kontrolovány/zkoušeny (klasika cívka-svíčky-kabely, TPS...), ale na druhou stranu bych se stejně tak po těch mých zkušenostech kdovíjak neřídil ani tím, že mi někdo tvrdí, že jsou rozvody v pořádku - mně (jak jsem tu psal) to tvrdili v jednom servisu i poté, co tam auto bylo dva dny na prohlédnutí se speciálním důrazem na nastavení rozvodů, a ve Fordu mi taky tvrdili, že "tohle rozvody ale určitě není". A rozvody na tom autě dělali taky ve Fordu, navíc v Německu. A mechanikovi, který by mi bez kontroly tvrdil, že není možné, aby byly špatně, bych asi moc nevěřil obecně.

Jestli se ten problém začal objevovat po výměně rozvodů, tak to ale myslím leccos naznačuje. Asi bych sledoval důkladněji, co se tam vlastně přesně odehrává - jaký je fuel trim v jakých otáčkách, jaký předstih, co se děje během toho kolísání, co dělají lambdy (a jestli to dělá studený i teplý motor), jestli ŘJ zaznamenává vynechané zápaly...

Ale jsem jenom laik a můžu být úplně mimo.
Focus kombi Mk1.5 2002, 1.6 16V 74kW FYDD

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti