Zimní pneu - sezóna 2023/2024 od strany 174
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Zimní pneu - nová sezóna 2016/2017 od strany 149
Proč tam nemají contiky??!
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13433
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Zimní pneu - nová sezóna 2016/2017 od strany 149
Není tam spousta jiných gum... asi jak kdo zaplatil. 

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Junior
- Příspěvky: 258
- Registrován: 15.03.2016 01:20
Re: Zimní pneu - nová sezóna 2016/2017 od strany 149
mám asi hloupej dotaz - jako zimní pneu se da použít jakýkoliv rozměr, který mám napsán v TP nebo jenom ten, kde je uvedeno M + S? Nebo ten je tam uveden jen kvůli rychlostnímu indexu Q, kterej je nižší, než je max. rychlost vozu (180km/h)? Jde mi o to, abych nemusel žádat o zápis do TP.
Ford Focus II HB, 1.6 16V 74kW, r.v.2007
-
- Test driver
- Příspěvky: 4585
- Registrován: 01.09.2008 20:30
- Bydliště: Kolín, Nedašov
Re: Zimní pneu - nová sezóna 2016/2017 od strany 149
Hmm, zajímavá otázka. Jak je to přesně specifikováno v zákoně/vyhlášce tak to nevím snad by se to dalo dohledat.
Mám v techničáku M+S zapsány R15 (195/65) a používám zimní na kolech 16" (205/55)
Spíše jde o to jak si psal, že pro zimní pneu můžeš použít nižší rychlostní index
Mám v techničáku M+S zapsány R15 (195/65) a používám zimní na kolech 16" (205/55)
Spíše jde o to jak si psal, že pro zimní pneu můžeš použít nižší rychlostní index

2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: Zimní pneu - nová sezóna 2016/2017 od strany 149
Na tohle najdes ruzne odpovedi.
Napr. jsem nekde cetl, ze zimni muzes pouzit jen ty, co jsou uvedeny jako hlavni pneu a pak ty, co jsou uvedeny jako M+S v oddilu alternativnich rozmeru...
Myslim si, ze muzes pouzit jako letni i jako zimni jakykoliv rozmer pneu uvedeny v TP, ktery neni omezen.
Rozmer pneu uvedeny v TP s M+S muzes pak pouzit pouze jako zimni.
Zaroven plati, ze v pripade zimnich pneu muzes pouzit pneu s nizsim rychlostnim indexem, nez je uvedeno v TP, za predpokladu, ze mas na viditelnem miste v interieru upozorneni (nalepka, upozorneni v PP) o max. mozne rychlosti obutych pneu.
Napr. jsem nekde cetl, ze zimni muzes pouzit jen ty, co jsou uvedeny jako hlavni pneu a pak ty, co jsou uvedeny jako M+S v oddilu alternativnich rozmeru...
Myslim si, ze muzes pouzit jako letni i jako zimni jakykoliv rozmer pneu uvedeny v TP, ktery neni omezen.
Rozmer pneu uvedeny v TP s M+S muzes pak pouzit pouze jako zimni.
Zaroven plati, ze v pripade zimnich pneu muzes pouzit pneu s nizsim rychlostnim indexem, nez je uvedeno v TP, za predpokladu, ze mas na viditelnem miste v interieru upozorneni (nalepka, upozorneni v PP) o max. mozne rychlosti obutych pneu.
Naposledy upravil(a) Anduril dne 12.10.2016 09:41, celkem upraveno 1 x.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4585
- Registrován: 01.09.2008 20:30
- Bydliště: Kolín, Nedašov
Re: Zimní pneu - nová sezóna 2016/2017 od strany 149
Zákon 361/2000 Sb.
§ 40a
Provoz vozidel v zimním období
(1) V období od 1. listopadu do 31. března, pokud
a) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo
b) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N k jízdě v provozu na pozemních komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik (18a) , a to u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3500 kg na všech kolech a u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností převyšující 3500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3500 kg nejméně 6 mm.
(2) Ustanovení odstavce 1 se nepoužije pro náhradní pneumatiku použitou v případě nouzového dojetí (18a).
18a - § 21 odst. 3 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů
Zákon 341/2002 Sb.
§ 21
Kola, pneumatiky a protiskluzové řetězy
(1) Pneumatiky musí být pro každý typ vozidla použity tak, aby jejich konstrukce, provedení, rozměry a huštění odpovídaly podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla (povoleným zatížením připadajícím na nápravy) a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti (rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla).
(2) V případě použití zimních pneumatik (M+S) s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena. Upozornění formou nálepky může být nahrazeno zařízením trvale nainstalovaným ve vozidle (například palubním počítačem).
(3) Na vozidle, pokud při schválení technické způsobilosti typu není stanoveno jinak, smí být používány pouze pneumatiky určené pro daný typ vozidla výrobcem vozidla a výrobcem pneumatik. Nosnost pneumatik nesmí být nižší než povolené zatížení připadající na kolo (nápravu) vozidla. Jako náhradního kola s pneumatikou může být použito pro nouzové dojetí kola s pneumatikou jiné nebo zvláštní konstrukce nebo jiného rozměru, určeného pro tento účel výrobcem vozidla a výrobcem pneumatik. Tato kola musí být homologována podle předpisu EHK č. 64 nebo směrnice 92/23/EHS.
(4) Pneumatiky musí provozovatel vozidla udržovat vždy řádně nahuštěny na tlak předepsaný výrobcem vozidla. Huštění předepsané výrobcem pneumatik nesmí být překročeno. U dvojité montáže kol musí být ventily uspořádány pro huštění vnitřní pneumatiky a kola provedena tak, aby bylo možné tlak vzduchu v pneumatice měřit nebo upravovat ze strany vnějšího kola, bez demontáže kol nebo jiné obtížné manipulace. Náhradní pneumatiky musí být nahuštěny nejméně na tlak odpovídající nejvyššímu předepsanému huštění pneumatik na vozidle.
(5) Pláště pneumatik nesmí mít na svém vnějším obvodu (oblast koruny, ramene, boku a patky pláště) trhliny nebo poškození, které obnažují kostru nebo ji narušují. Činná plocha pláště pneumatiky v provozu musí mít po celém obvodu a celé šíři vrchního běhounu jasně viditelný dezén s hloubkou hlavních dezénových drážek nebo zářezů u mopedů nejméně 1,0 mm a u vozidel ostatních kategorií nejméně 1,6 mm. U pneumatik pro osobní automobily kategorie M1 se hlavními dezénovými drážkami rozumějí drážky opatřené indikátory opotřebení TWI.
...
(12) Na vozidla se mohou montovat protiskluzové řetězy nebo obdobná zařízení jen schváleného typu, která jsou dodávána při prodeji s návodem k montáži a s uvedením rozměrů pneumatik, na které mohou být namontovány.
(13) Na vozidle se nesmí, s výjimkou nouzového dojetí, současně použít pneumatiky různých rozměrů a konstrukcí, pokud při schválení technické způsobilosti není stanoveno jinak. Na téže nápravě musí být používány pouze shodné pneumatiky. Konstrukcí pneumatiky se rozumí konstrukce diagonální, radiální, smíšená (BIAS BELTED). Shodnou pneumatikou se rozumí pneumatika stejného rozměru, konstrukce, druhu dezénu a značky. Druhem dezénu pneumatiky se rozumí dezén letní a dezén zimní, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení M+S, M.S, M/S nebo MS; za zimní dezén se považuje též speciální dezén, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení ET, ML nebo MPT.
§ 40a
Provoz vozidel v zimním období
(1) V období od 1. listopadu do 31. března, pokud
a) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo
b) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N k jízdě v provozu na pozemních komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik (18a) , a to u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3500 kg na všech kolech a u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností převyšující 3500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3500 kg nejméně 6 mm.
(2) Ustanovení odstavce 1 se nepoužije pro náhradní pneumatiku použitou v případě nouzového dojetí (18a).
18a - § 21 odst. 3 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů
Zákon 341/2002 Sb.
§ 21
Kola, pneumatiky a protiskluzové řetězy
(1) Pneumatiky musí být pro každý typ vozidla použity tak, aby jejich konstrukce, provedení, rozměry a huštění odpovídaly podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla (povoleným zatížením připadajícím na nápravy) a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti (rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla).
(2) V případě použití zimních pneumatik (M+S) s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena. Upozornění formou nálepky může být nahrazeno zařízením trvale nainstalovaným ve vozidle (například palubním počítačem).
(3) Na vozidle, pokud při schválení technické způsobilosti typu není stanoveno jinak, smí být používány pouze pneumatiky určené pro daný typ vozidla výrobcem vozidla a výrobcem pneumatik. Nosnost pneumatik nesmí být nižší než povolené zatížení připadající na kolo (nápravu) vozidla. Jako náhradního kola s pneumatikou může být použito pro nouzové dojetí kola s pneumatikou jiné nebo zvláštní konstrukce nebo jiného rozměru, určeného pro tento účel výrobcem vozidla a výrobcem pneumatik. Tato kola musí být homologována podle předpisu EHK č. 64 nebo směrnice 92/23/EHS.
(4) Pneumatiky musí provozovatel vozidla udržovat vždy řádně nahuštěny na tlak předepsaný výrobcem vozidla. Huštění předepsané výrobcem pneumatik nesmí být překročeno. U dvojité montáže kol musí být ventily uspořádány pro huštění vnitřní pneumatiky a kola provedena tak, aby bylo možné tlak vzduchu v pneumatice měřit nebo upravovat ze strany vnějšího kola, bez demontáže kol nebo jiné obtížné manipulace. Náhradní pneumatiky musí být nahuštěny nejméně na tlak odpovídající nejvyššímu předepsanému huštění pneumatik na vozidle.
(5) Pláště pneumatik nesmí mít na svém vnějším obvodu (oblast koruny, ramene, boku a patky pláště) trhliny nebo poškození, které obnažují kostru nebo ji narušují. Činná plocha pláště pneumatiky v provozu musí mít po celém obvodu a celé šíři vrchního běhounu jasně viditelný dezén s hloubkou hlavních dezénových drážek nebo zářezů u mopedů nejméně 1,0 mm a u vozidel ostatních kategorií nejméně 1,6 mm. U pneumatik pro osobní automobily kategorie M1 se hlavními dezénovými drážkami rozumějí drážky opatřené indikátory opotřebení TWI.
...
(12) Na vozidla se mohou montovat protiskluzové řetězy nebo obdobná zařízení jen schváleného typu, která jsou dodávána při prodeji s návodem k montáži a s uvedením rozměrů pneumatik, na které mohou být namontovány.
(13) Na vozidle se nesmí, s výjimkou nouzového dojetí, současně použít pneumatiky různých rozměrů a konstrukcí, pokud při schválení technické způsobilosti není stanoveno jinak. Na téže nápravě musí být používány pouze shodné pneumatiky. Konstrukcí pneumatiky se rozumí konstrukce diagonální, radiální, smíšená (BIAS BELTED). Shodnou pneumatikou se rozumí pneumatika stejného rozměru, konstrukce, druhu dezénu a značky. Druhem dezénu pneumatiky se rozumí dezén letní a dezén zimní, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení M+S, M.S, M/S nebo MS; za zimní dezén se považuje též speciální dezén, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení ET, ML nebo MPT.
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW
-
- Test driver
- Příspěvky: 4585
- Registrován: 01.09.2008 20:30
- Bydliště: Kolín, Nedašov
-
- Junior
- Příspěvky: 258
- Registrován: 15.03.2016 01:20
Re: Zimní pneu - nová sezóna 2016/2017 od strany 149
Díky všem.
Ford Focus II HB, 1.6 16V 74kW, r.v.2007
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 329
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Zimní pneu - nová sezóna 2016/2017 od strany 149
Souhlasím, také jsem koupil (už trochu ojeté) Conti TS830 a nemůžu si je vynachválit. Podelné drážky jsou opravdu vhodnější na suché a mokré vozovky, než do sněhu, takže moje subjektivní posouzení je právě na základě jízdy po dálnicích a lepších okreskách. Dokonce jsem je dojížděl letos přes léto a i v těch 30st. vedrech OK, nějakých 7-8 tis. km v létě zvládly bez viditelného opotřebení, ubylo max 1mm vzorku (oprava: o víkendu jsem to kontroloval a bylo to jen 0.5mm za 8 tis. km za letní sezónu duben - říjen, takže vážně dobrá životnost).jarod72pm píše:Mám to podobně , ale jsem spíš fanda vyvážené pneu takže stále držím Continental _TS830 ale příště dám TS850 nebo pokud firma bude mít něco nového
Z nových modelů od Conti tam nevidím přímého nástupce, myslím, že patří do kategorie HP (pro výkonnější vozy) a pro univerzální použití.
Mě by lákalo zkusit ty nové Savy Eskimo HP2 s "háky" - nemáte je někdo ? Zůstaly tak tiché, tako ty předchozí, což si spousta majitelů pochvalovalo ?
Jinak jsem si všiml, že Debica Frigo HP2 je nějak podezřele podobná (že by podobný inženýring v rámci koncernu GoodYear ?)
Něco podobného vidím u koncernu Michelin, kde mají letos také samé novinky - Kleber Krisalp HP3 a BF Goodrich G-Force Winter 2, které jsou obě tak trochu v duchu Michelin Alpin A5 s šípovitými drážkami. Je to vlastně podobné i novým dezénům od Conti - TS850 a TS860.
To je určitě dobré proti aquaplanningu, ale nevím, jestli tím neutrpí handling na suchu ?
Z testů to nějak nejde vyčíst, protože srovnání starších a novějších modelů (např. TS830 vs TS850) není obvykle předmětem testů ADAC, tam ukazují srovnání výrobců. Ale možná by se to dalo vydedukovat nějak nepřímo přes jiné referenční pneu, které byly s oběme pneu někdy ve srovnání...
Naposledy upravil(a) LeonardoTM dne 24.10.2016 14:54, celkem upraveno 1 x.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 716
- Registrován: 24.12.2012 08:01
- Bydliště: Greater Bratislava
Re:
Ja mam 16, 17, 18 s poznamkou retaze je mozne pouzit pri rozmere ************* - takze retaze mam zakazane. Preco?Gabo015 píše:Ja mam zapisane od 15 po 18. Este yam mam dodatok -snehove retaze mozne pouzit na R15 195/65 M+S na prednej naprave. A tiez mam na zimu 205/55 R16.
Ty mas "zakazane" vzadu (myslim nie iba vzadu, ale 4 kusy mas zakazane) - preco?
Vie niekto?
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24571
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Zimní pneu - nová sezóna 2016/2017 od strany 149
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13493
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Re:
Vzadu by ti boli naco? Pokym teda nejazdis nejaky ladovy extrem...memento píše:Ty mas "zakazane" vzadu (myslim nie iba vzadu, ale 4 kusy mas zakazane) - preco?
Vie niekto?
A dovod je taky, ze pri nalozenom kufri by drali o lemy blatnikov a/alebo vnutro blatnika.
-
- Junior
- Příspěvky: 406
- Registrován: 29.03.2010 07:02
- Bydliště: Kadaň
Re: Zimní pneu - nová sezóna 2016/2017 od strany 149
...koukám, že se nám nějak rozmáhá "protisměrný" dezén uprostřed běhounu. To je ovšem "vynález" Dunlopu (též člen koncernu GoodYear). Ty Savy vypadají zajimavě, ale mne by na nich odrazovalo to poměrně řídká a hlavně rovné lamelování, i když směs bude určitě super (i když bude "hořet"). Mne letos zaujaly spíše ty nové Dunlopy.LeonardoTM píše: Mě by lákalo zkusit ty nové Savy Eskimo HP2 s "háky" - nemáte je někdo ? Zůstaly tak tiché, tako ty předchozí, což si spousta majitelů pochvalovalo ?
Jinak jsem si všiml, že Debica Frigo HP2 je nějak podezřele podobná (že by podobný inženýring v rámci koncernu GoodYear ?)
P.S. Debica Frigo HP2 je podobná možná akorát tím, že je to zimní pneumatika

Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Zimní pneu - nová sezóna 2016/2017 od strany 149
Debica patří taky do koncernu Good Year. Například Debica Frigo 2 je Good Year UG5. Měl jsem je a lepší gumu na sněhu jsem nikdy neměl. Pravda, na mokru byly vyloženě o hubu.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů