Baterie / autobaterie / nabijecka
-
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 15.01.2017 18:47
Re: Baterie
Já tedy ne.. Baterku mám novou asi 2 měsíce, origo FORD a reset jsem neudělal...
Ford Focus III - combi, 2012, 1,6 TDCi (85/115)
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5082
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: Baterie
No ja jsem to udelal a baterie se chova jako nova a ne jako stara Ale nerikam, ze to musi byt tim, jen ze to je dany postup pro instalaci nove baterie.
If installing a new battery, use the scan tool to carry out the Battery Monitoring System (BMS) reset after the battery is connected.
- bembek
- Člen klubu
- Příspěvky: 175
- Registrován: 08.05.2014 17:06
- Bydliště: KE
Re: Baterie
Reset BMS som samozrejme spravil. Mimochodom, dá sa to aj bez diagnostiky. Môžem tu napísať postup, ak má niekto záujem. BMS si potom načíta aktuálny stav baterky, ale trvá to približne osem hodín. Modul BMS monitoruje akumulátor nonstop. Aj keď je motor vypnutý, auto zamknuté.Anduril píše:bembek: Po vymene akumulatoru jsi provedl reset BMS pomoci diagnostiky?
Focus III, 2,0TDCi, 103 kW, Titanium
- bembek
- Člen klubu
- Příspěvky: 175
- Registrován: 08.05.2014 17:06
- Bydliště: KE
Re: Baterie
Vystihol si to presne. Ja som s tým tiež bojoval dva mesiace. Šesť krát som vyberal alternátor a skúšal rôzne kombinácie alternátorov a regulátorov. Nepomohlo nič. A dostať von z auta alternátor je tiež chuťovka. Mal som zapožičaný aj nový originál Valeo alternátor zo servisu alternátorov a štartérov. Výsledok rovnaký.Funscreen píše:To si děláš pr*el..
Chceš mi říct, že výměna altíku atd je k ničemu a jsou to vyhozené peníze?
Opravdu stačí vyndat pojistku?
Co je to za věc - ta krabička, co se odpojí? Já baterku už dva měsíce mám novou a řekl bych, že ta původní byla v pohodě.. Že nebyl důvod ji měnit, protože se to chová furt stejně..
Focus III, 2,0TDCi, 103 kW, Titanium
-
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 15.01.2017 18:47
Re: Baterie
Tak mi, prosím, napiš ten postup toho resetu bez diagnostiky. Zkusím to. Nicméně, právě mi odepsali z FORDu a docela mě rozsekali - popsal jsem problém s tím napětím a výsledek dávám dolů do obrázku, přečtěte si to všichni..
Podle FORDu je to všechno v pořádku..
.. a když to tak čtu, mohou s tím souviset i problémy, které řeším už dlouho, že mi něco hodně "duní" a občas mi auto jen "cvakne", nenastartuje a všechno umře (myslím veškerá elektřina v autě)..
To dunění může být nějaký odpor, nebo něco takového? Je to slyšet jen na volnoběh a značně mne to otravuje..
Podle FORDu je to všechno v pořádku..
.. a když to tak čtu, mohou s tím souviset i problémy, které řeším už dlouho, že mi něco hodně "duní" a občas mi auto jen "cvakne", nenastartuje a všechno umře (myslím veškerá elektřina v autě)..
To dunění může být nějaký odpor, nebo něco takového? Je to slyšet jen na volnoběh a značně mne to otravuje..
Ford Focus III - combi, 2012, 1,6 TDCi (85/115)
- bembek
- Člen klubu
- Příspěvky: 175
- Registrován: 08.05.2014 17:06
- Bydliště: KE
Re: Baterie
Áno, presne toto je ten dôvod, prečo to je v aute. Ušetriť pár mililitrov (alebo mikrolitrov) paliva pri akcelerácii. Stačí zapnúť klimatizáciu alebo ohrev okna a záťaž na alternátor je rádovo inde. Ak sa v tom momente pri akcelerácii obmedzí výkon alternátora, aký môže byť dôsledok? Energia sa čerpá z akumulátora...
Tu je postup na reset BMS:
Zapnite zapaľovanie do polohy 2 (pri vozidlách s Tlačidlom Štart, stlačiť tlačidlo štart bez stlačeného spojkového pedála).
Kontrolka batérie na prístrojovom paneli teraz svieti, pretože motor nebeží.
2. Počkajte 10 sekúnd.
3. Stlačte 5 krát spínač pre zadné hmlové svetlo.
4. Stlačte trikrát za sebou spínač výstražných smerových svetiel (on-off-on). Smerovky teraz blikajú.
5. Počkajte 10 sekúnd.
Ak bol postup vykonaný správne, kontrolka batérie začne blikať niekoľkokrát a systém sa zresetuje.
Tu je postup na reset BMS:
Zapnite zapaľovanie do polohy 2 (pri vozidlách s Tlačidlom Štart, stlačiť tlačidlo štart bez stlačeného spojkového pedála).
Kontrolka batérie na prístrojovom paneli teraz svieti, pretože motor nebeží.
2. Počkajte 10 sekúnd.
3. Stlačte 5 krát spínač pre zadné hmlové svetlo.
4. Stlačte trikrát za sebou spínač výstražných smerových svetiel (on-off-on). Smerovky teraz blikajú.
5. Počkajte 10 sekúnd.
Ak bol postup vykonaný správne, kontrolka batérie začne blikať niekoľkokrát a systém sa zresetuje.
Focus III, 2,0TDCi, 103 kW, Titanium
-
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 15.01.2017 18:47
Re: Baterie
Díky za postup - hnedka to odpoledne zkusím, ale pochybuju, že to pomůže. Takže Ty si myslíš, že by se měla ta pojistka tedy vyndat, aby byl klid? Já fakt nevím, co s tím, ale nepřijde mi to v pořádku..
Ford Focus III - combi, 2012, 1,6 TDCi (85/115)
- bembek
- Člen klubu
- Příspěvky: 175
- Registrován: 08.05.2014 17:06
- Bydliště: KE
Re: Baterie
Ja som tú poistku vyhodil a mám kľud. Vyskúšaj, pojazdi a rozhodni sa potom sám. Vrátiť ju tam môžeš kedykoľvek.
Focus III, 2,0TDCi, 103 kW, Titanium
-
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 15.01.2017 18:47
Re: Baterie
.. Asi určitě to udělám taky. Tím aspoň zjistím, jak to opravdu dobíjí, jestli je altík v pořádku, nebo není..
Uvidíme. Ale když ten altík dokáže dát 14,8V při jízdě bez plynu, asi v pořádku je a měnit ho jsou vyhozené peníze..
Dám vědět, jak jsem dopadl..
Uvidíme. Ale když ten altík dokáže dát 14,8V při jízdě bez plynu, asi v pořádku je a měnit ho jsou vyhozené peníze..
Dám vědět, jak jsem dopadl..
Ford Focus III - combi, 2012, 1,6 TDCi (85/115)
-
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 15.01.2017 18:47
- bembek
- Člen klubu
- Příspěvky: 175
- Registrován: 08.05.2014 17:06
- Bydliště: KE
Re: Baterie
To je úžasné. Takže podľa toho sa akumulátor vlastne nemá šancu nikdy dobiť na 100%. Keď teda odstavím auto s akumulátorom nabitým na 80% a pár dní nejazdím, tak bude nabitý, resp. vybitý na koľko percent? Toto mu ako pomáha so životnosťou?
Focus III, 2,0TDCi, 103 kW, Titanium
-
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 15.01.2017 18:47
Re: Baterie
... já to chápu stejně, jako Ty. Podle mně je to udělané tak, abys ho postupně ničil a musel kupovat nový a nový.. A všichni dobře víme, že dnešní auta mají tato vylapšení skoro všechna. Akumulátory už zdaleka nevydrží to, co vydržely před 15ti lety. Můj děda měl ve Škodovce 120 baterku 15 let!!!
Ford Focus III - combi, 2012, 1,6 TDCi (85/115)
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12849
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
To nie je "vylepseniami". To je horsou kvalitou vyroby. Konzum. Je to lacne, ale treba menit casto.
Vo FoFo 1 som mal Motorcraft baterku od vyroby 13.5 roka. V zime na Spisi uz chytala horsie, vymenil som ju, aby ma jedno rano nahodou nenechala v stychu... Potom este startovala 3 roky ine auto na zapade.
Vymenil som za Varta Silver. Bude tam 5 rokov. Auto asi dozije, ale vela jej uz nedavam.
Vo FoFo 1 som mal Motorcraft baterku od vyroby 13.5 roka. V zime na Spisi uz chytala horsie, vymenil som ju, aby ma jedno rano nahodou nenechala v stychu... Potom este startovala 3 roky ine auto na zapade.
Vymenil som za Varta Silver. Bude tam 5 rokov. Auto asi dozije, ale vela jej uz nedavam.
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4753
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Baterie
Zas to hoši nepřehánějte. V jakých podmínkách děda provozoval tu škodovku? Kolik toho najezdil, kolik startů denně ta baterka musela udělat a kolik práce měla s benzínovou jedna dvojkou... A bylo auto garážované? A kolik elektroniky bylo ve stodváce a kolik je jí dneska v autech? A skutečně každá škoda 120 jezdila 15 let s původní baterkou?
Naproti tomu, jak dostane baterka zabrat v novějším autě, které má větší objem motoru, nebo i vyšší kompresi, zvlášť pokud je to diesel, který navíc musí před startem i žhavit... a v autě je dneska mnohem víc elektroniky, která se musí z něčeho uživit, samozřejmě je tu alternátor, ale ten nemusí pokrýt veškerou spotřebu (zvlášť na volnoběh) a chybějící energii musí dodat baterie...
A samozřejmě, je tu i tlak na snížení výrobních nákladů, potažmo ceny, takže slušné nové auto stojí dneska 300 tisíc (nebo logan za 170), ale při úplně jiném platu než před 30 lety. Z auta se stalo zboží, které si může dovolit každý, na rozdíl od dávných dob, kdy si na něj lidi šetřili půlku života.
Nebo byste zaplatili superkvalitní auto, ale za cenu přes milion korun? To si radši koupíte několik dacií.
Naproti tomu, jak dostane baterka zabrat v novějším autě, které má větší objem motoru, nebo i vyšší kompresi, zvlášť pokud je to diesel, který navíc musí před startem i žhavit... a v autě je dneska mnohem víc elektroniky, která se musí z něčeho uživit, samozřejmě je tu alternátor, ale ten nemusí pokrýt veškerou spotřebu (zvlášť na volnoběh) a chybějící energii musí dodat baterie...
A samozřejmě, je tu i tlak na snížení výrobních nákladů, potažmo ceny, takže slušné nové auto stojí dneska 300 tisíc (nebo logan za 170), ale při úplně jiném platu než před 30 lety. Z auta se stalo zboží, které si může dovolit každý, na rozdíl od dávných dob, kdy si na něj lidi šetřili půlku života.
Nebo byste zaplatili superkvalitní auto, ale za cenu přes milion korun? To si radši koupíte několik dacií.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 15.01.2017 18:47
Re: Baterie
Tak reset jednotky jsem udelal. A nic
Probehlo to, baterka problikla, ale napeti porad na nic - 11,9V.
Jdu zkusit vyndat tu pojistku..
Probehlo to, baterka problikla, ale napeti porad na nic - 11,9V.
Jdu zkusit vyndat tu pojistku..
Ford Focus III - combi, 2012, 1,6 TDCi (85/115)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů