Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9432
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...
Super na tohle jsem se těšil, příště vezmu hengst a objednám asi nějaký další filtr a věnuji ti ho na porovnání, ale bude to, až někdy na konci jara
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3045
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...
Vyhledově nějakou objednávku udělám taky - můžeme se domluvit co kdo vezme, ať si rozšíříme záběr.
Plus mám vlastně připravený do kontejneru nějaký pochybný čínský filtr, co mi někdo kdysi v dobré víře věnoval - ten by si kuchnutí zasloužil taky.
Plus mám vlastně připravený do kontejneru nějaký pochybný čínský filtr, co mi někdo kdysi v dobré víře věnoval - ten by si kuchnutí zasloužil taky.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9432
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...
Tak můžeme se domluvit, že objednám značku co budeš chtít, pokud teda nebude stát svět ale bude to opravdu, až někdy na konci jara, určitě bych se ozval
-
- Test driver
- Příspěvky: 2857
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...
Tak uz mam nizkej Mann w7015 doma taky a Purflux neni k sehnání. Nicmene absence zpětného ventilu u filtru pro Duratec asi nevadi? Myslel jsem, ze zabranuje vyteceni oleje po zhasnuti motoru, je to tak? A Duratec ma filtr prece dole, tak by nic vytect nemelo. A ten obtokovy, kdyz se meni po 10 tis.km by ani nemel prijit k akci
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3045
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...
Teoreticky mi dává smysl i u Duratecu, páč by zpětný ventil na filtru mohl podržet olej i v bloku za filtrem.
Ale třeba Mazdy jej nemají...
Ale třeba Mazdy jej nemají...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3045
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...
Přihodil jsem k objednávce autodílů i filtry k rozkuchání:
- Hengst, který se tváří jako originální
- Ashika, totální low cost z Číny (aktuální prodejní cena 46,-)
- Hengst, který se tváří jako originální
- Ashika, totální low cost z Číny (aktuální prodejní cena 46,-)
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9432
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3045
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...
Další filtry šly pod nůž:
- Ashika (zajímavost: na krabici uvedeno MADE IN EXTRA EU)
- SCT (Německá značka, původ Litva)
- Ford originál
- Hengst (nepřekvapivě naprosto shodný s Ford orig. - až mě vede k myšlenkce, že MANN tyto filtry až do letoška přebaloval)
- Filtrex (Dánsko)
Metodika:
Rozřezání filtru
Separace filtračního papíru
Fotodokumentace + komentář
Změření Filtračního elementu - rozměry, gramáž
Fotodokumentace a komentáře
Filtry Hengst a Ford mají narozdíll od ostatních filtrů v testu odlišnou kontrukci (to odhalil již pohled z vnějšku) a to sice, že se liší od zbytku umístěním obtokového ventilu v horní části. Vzniklý prostor v horní části filtru je zároveň efektivně využit pro zpětný ventil (jednoduchý elastomerový talířový ventil červené barvy). Další zajímavostí jsou velice malé otvory ve vnitřním plechu, trubce - jsou prolisované a protřižené, nejedná se o díry jako u ostatních filtrů (např. děrovaný plech u Mann).
Porovnání s originálním dílem od Fordu - vně ani uvnitř žádný rozdíl.
Tedy jeden rozdíl by byl, Hengst má popis potiskem Ford samolepkou. Prostorové uspořádání filtrační vložky, obtkového ventilu nad ní a kolem obtokového ventilu ještě zpětný ventil. Sklady papíru josu krátké, vnitřní průměr velký Zajímavě prolisované otvory v trubičce uvnitř filtru, malé otvory jistě zvyšují hydraulický odpor.
Ze všech filtrů se Bosch, resp. jeho výrobce Purflux absolutně vymyká velikostí filtračního média. Sklady jsou mnohem větší (trubička uvnitř filtru menší) a navíc na výšku seskládané do VVV (viz příspěvky výše - zde kopíruji fotku z prvnotního zkoumání)
Další kandidát jest nové provedení mého oblíbeného filtru a to MANN. Po rozřezání se potvrdily mé obavy, a to sice, že plocha filtru je proti původnímu / originálnímu / Hengst filtru menší, jak dávají tušit i vnější rozměry.
Filtr má ale velmi hezky řešený obtokový ventil, naopak vnitřní trubička je zcela jednoduše děrovaná. Též je matoucí vícehranný tvar fitru u pertlu, typický pro všechny filtry MANN.
- Ashika (zajímavost: na krabici uvedeno MADE IN EXTRA EU)
- SCT (Německá značka, původ Litva)
- Ford originál
- Hengst (nepřekvapivě naprosto shodný s Ford orig. - až mě vede k myšlenkce, že MANN tyto filtry až do letoška přebaloval)
- Filtrex (Dánsko)
Metodika:
Rozřezání filtru
Separace filtračního papíru
Fotodokumentace + komentář
Změření Filtračního elementu - rozměry, gramáž
Fotodokumentace a komentáře
Filtry Hengst a Ford mají narozdíll od ostatních filtrů v testu odlišnou kontrukci (to odhalil již pohled z vnějšku) a to sice, že se liší od zbytku umístěním obtokového ventilu v horní části. Vzniklý prostor v horní části filtru je zároveň efektivně využit pro zpětný ventil (jednoduchý elastomerový talířový ventil červené barvy). Další zajímavostí jsou velice malé otvory ve vnitřním plechu, trubce - jsou prolisované a protřižené, nejedná se o díry jako u ostatních filtrů (např. děrovaný plech u Mann).
Porovnání s originálním dílem od Fordu - vně ani uvnitř žádný rozdíl.
Tedy jeden rozdíl by byl, Hengst má popis potiskem Ford samolepkou. Prostorové uspořádání filtrační vložky, obtkového ventilu nad ní a kolem obtokového ventilu ještě zpětný ventil. Sklady papíru josu krátké, vnitřní průměr velký Zajímavě prolisované otvory v trubičce uvnitř filtru, malé otvory jistě zvyšují hydraulický odpor.
Ze všech filtrů se Bosch, resp. jeho výrobce Purflux absolutně vymyká velikostí filtračního média. Sklady jsou mnohem větší (trubička uvnitř filtru menší) a navíc na výšku seskládané do VVV (viz příspěvky výše - zde kopíruji fotku z prvnotního zkoumání)
Další kandidát jest nové provedení mého oblíbeného filtru a to MANN. Po rozřezání se potvrdily mé obavy, a to sice, že plocha filtru je proti původnímu / originálnímu / Hengst filtru menší, jak dávají tušit i vnější rozměry.
Filtr má ale velmi hezky řešený obtokový ventil, naopak vnitřní trubička je zcela jednoduše děrovaná. Též je matoucí vícehranný tvar fitru u pertlu, typický pro všechny filtry MANN.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3045
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...
Dalši krok - změření a zvážení filtračního papíru z každého filtru, změření rozměrů vložky, propočet na plochu filtrace a gramáž papíru.
Zajímavé jsou rozdíly.
Zde ústřižek z každého filtru, 5 skladů.
A výsledky včetně pořadí:
Komentář k výledkům a zhodnocení
- zklamání testu je jednoznačně nové provedení MANN, který se skrze úsporná opatření propadl kamsi mezi low-cost filtry, ovšem cena je navzdory tomu vyšší, než u provedení starého
- naopak není překvapením, že originální filtr nabízí nejvíc. Jeho pořízení za ofic. cenu ovšem smysl nedává. Buď se dá pořídit kolem 180Kč na polském allegru či o něco dráž na českých e-shopech a nebo vzít jeho OEM verzi od HENGST. Navíc orig. filtr je dodáván v balení po 12ks, takže z e shopu dorazí přebalen v kartónu s různém stadiu zabalení - ale se zabalením do stretch folie, aby se do filtru nedostal bordel, se ze dvou testovaných e-shopů neobtěžoval ani jeden. Naopak, krabici ještě vystlali nařezaným kartonem, aby toho bordelu bylo v balení ještě víc. Chápu, balení pro servisy, kde využijí tento filtr v mnoha aplikacích v různých vozech a motorizacích, ale cožpak chci po skladníkovi/skladnici eshopu tolik? Naopak HENGST dorazil zabalen v samostatné krabičce, jak je zvykem a navíc je jeho cena nižší, nežli ošizený MANN.
- osobně byl pro mne překvapením filtr od Purflux, resp. přeprodávaný pod značkou Bosch. Filtrační plocha je oproti ostatním takřka dvounásobná, nicméně není vše zalité sluncem a tak se zase pro změnu pošetřilo na gramáži papíru.
- test zároveň ukázal, že neznačkové levné filtry nemá smysl kupovat - byť z venku vypadají obstojně, dokonce i nejlevnější filtr testu byl zataven ve fólii a teprve pak vložen v krabičce a tím dokonale chráněn před kontaminací nečistotami. V balení byla navíc i samolepka upozorňující na další výměnu oleje. Ale - uvnitř se prostě šetřilo. Papíru málo a s nízkou gramáží.
Test nehodnotí další užitné vlastnosti filtrů, tedy konkrétně (ne)přítomnost zpětného ventilu a otevírací tlak obtokového ventilu.
Zároveň nechci výsledky tohoto srovnání (označení test se mi jeví až příliš honosné) filtrů nějakým způsobem zobecňovat. Filtry zn. MANN pro mě osobně zůstávají volbou č. 1 pro různé aplikace (auta, motorky, zahradní technika), byť nyní již budu daleko více zvažovat alternativy a zkoumat, zda neproběhla nějaká podobná inovace směrem k horšímu i tam.
Pro zajímavost, orig. vzduchové filtry pro FF2 po FL a FF3 a jejich deriváty (C-MAX, Kuga) dodává MAHLE, ba dokonce je logo MAHLE viditelné vedle loga Fordu (MAHLE LX 1780/3). Ekvivalent od MANN (C 16 134/2) prodělal taktéž před časem inovaci, jednak odpadl pozicovací zobáček do airboxu (jež má mj. MAHLE patentován kvůli zajištění polohy filtru a váhy vzduchu u některých motorizací), tak další a podstatnou změnou, bohužel k horšímu pro veškeré motorizace, je změnšení vnějšího průměru filtru a tím pravděpodobně (přímé srovnání nemám) i zmenšení filtrační plochy, byť MANN ujišťuje, že nové provedení má stejnou výkonnost a je stejné kvality, jak je u známého OE výrobce očekáváno.
Zajímavé jsou rozdíly.
Zde ústřižek z každého filtru, 5 skladů.
A výsledky včetně pořadí:
Komentář k výledkům a zhodnocení
- zklamání testu je jednoznačně nové provedení MANN, který se skrze úsporná opatření propadl kamsi mezi low-cost filtry, ovšem cena je navzdory tomu vyšší, než u provedení starého
- naopak není překvapením, že originální filtr nabízí nejvíc. Jeho pořízení za ofic. cenu ovšem smysl nedává. Buď se dá pořídit kolem 180Kč na polském allegru či o něco dráž na českých e-shopech a nebo vzít jeho OEM verzi od HENGST. Navíc orig. filtr je dodáván v balení po 12ks, takže z e shopu dorazí přebalen v kartónu s různém stadiu zabalení - ale se zabalením do stretch folie, aby se do filtru nedostal bordel, se ze dvou testovaných e-shopů neobtěžoval ani jeden. Naopak, krabici ještě vystlali nařezaným kartonem, aby toho bordelu bylo v balení ještě víc. Chápu, balení pro servisy, kde využijí tento filtr v mnoha aplikacích v různých vozech a motorizacích, ale cožpak chci po skladníkovi/skladnici eshopu tolik? Naopak HENGST dorazil zabalen v samostatné krabičce, jak je zvykem a navíc je jeho cena nižší, nežli ošizený MANN.
- osobně byl pro mne překvapením filtr od Purflux, resp. přeprodávaný pod značkou Bosch. Filtrační plocha je oproti ostatním takřka dvounásobná, nicméně není vše zalité sluncem a tak se zase pro změnu pošetřilo na gramáži papíru.
- test zároveň ukázal, že neznačkové levné filtry nemá smysl kupovat - byť z venku vypadají obstojně, dokonce i nejlevnější filtr testu byl zataven ve fólii a teprve pak vložen v krabičce a tím dokonale chráněn před kontaminací nečistotami. V balení byla navíc i samolepka upozorňující na další výměnu oleje. Ale - uvnitř se prostě šetřilo. Papíru málo a s nízkou gramáží.
Test nehodnotí další užitné vlastnosti filtrů, tedy konkrétně (ne)přítomnost zpětného ventilu a otevírací tlak obtokového ventilu.
Zároveň nechci výsledky tohoto srovnání (označení test se mi jeví až příliš honosné) filtrů nějakým způsobem zobecňovat. Filtry zn. MANN pro mě osobně zůstávají volbou č. 1 pro různé aplikace (auta, motorky, zahradní technika), byť nyní již budu daleko více zvažovat alternativy a zkoumat, zda neproběhla nějaká podobná inovace směrem k horšímu i tam.
Pro zajímavost, orig. vzduchové filtry pro FF2 po FL a FF3 a jejich deriváty (C-MAX, Kuga) dodává MAHLE, ba dokonce je logo MAHLE viditelné vedle loga Fordu (MAHLE LX 1780/3). Ekvivalent od MANN (C 16 134/2) prodělal taktéž před časem inovaci, jednak odpadl pozicovací zobáček do airboxu (jež má mj. MAHLE patentován kvůli zajištění polohy filtru a váhy vzduchu u některých motorizací), tak další a podstatnou změnou, bohužel k horšímu pro veškeré motorizace, je změnšení vnějšího průměru filtru a tím pravděpodobně (přímé srovnání nemám) i zmenšení filtrační plochy, byť MANN ujišťuje, že nové provedení má stejnou výkonnost a je stejné kvality, jak je u známého OE výrobce očekáváno.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- mivi
- Nováček
- Příspěvky: 84
- Registrován: 14.06.2020 16:49
- Bydliště: Praha 8 - Bohnice
Re: Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...
To je nádhera, takto si představuji test. Díky moc. Těším se na závěrečné zhodnocení.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2857
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...
Klobouk dolu, fakt slusna prace
Zvazuji uz dlouho, ze do Mondea misto Mann zkusim ten Purflux. Ono bude fungovat asi všechno, tim spis, kdyz menim po 10 tis. km, ale ten pocit, ze filtrační plocha bude větší, je nezaplatitelnej
Zvazuji uz dlouho, ze do Mondea misto Mann zkusim ten Purflux. Ono bude fungovat asi všechno, tim spis, kdyz menim po 10 tis. km, ale ten pocit, ze filtrační plocha bude větší, je nezaplatitelnej
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9432
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
-
- Test driver
- Příspěvky: 2857
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...
Jo to už tu někdo zmiňoval. A vadí to, když je filtr až dole? Myslíš tedy, že Mann nebo Hengst je lepší?
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9432
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...
Já co měl bez ventiuů, tak každý startování, ač teplý nebo studený motor, tak mi svítila kontrolka mazání pár vteřin.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3045
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...
Jednu věc mi to srovnání neřeklo.
Že je větší filtrační plocha větší, to je zřejmé. Že je lepší vyšší gramáž papíru taky.
Jenže, Purflux má vyšší plochu za cenu nižší gramáže.
Bohužel, praktické zhodnocení filtračních schopnosti bez laboratoře neudělám.
Vlastně tím, že nemám ještě zhodnocen nový provedení od Mann, nemám odpověď na svoji původní otázku.
Pro mě osobně teda zůstává první volbou originální, resp. Hengst za zlomek ceny originálu. Je to řešení posvěcený výrobcem, jako funkční.
Napadlo mě se s tím "svěřit" Světu motorů, třeba by se toho chytili a udělali test filtrů pro vozy Škoda peněz i v laboratoři.
Že je větší filtrační plocha větší, to je zřejmé. Že je lepší vyšší gramáž papíru taky.
Jenže, Purflux má vyšší plochu za cenu nižší gramáže.
Bohužel, praktické zhodnocení filtračních schopnosti bez laboratoře neudělám.
Vlastně tím, že nemám ještě zhodnocen nový provedení od Mann, nemám odpověď na svoji původní otázku.
Pro mě osobně teda zůstává první volbou originální, resp. Hengst za zlomek ceny originálu. Je to řešení posvěcený výrobcem, jako funkční.
Napadlo mě se s tím "svěřit" Světu motorů, třeba by se toho chytili a udělali test filtrů pro vozy Škoda peněz i v laboratoři.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot], Otomar a 1 host