FF 1,6 - autalevne.cz
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: FF 1,6 - autalevne.cz
Ta cena spis odpovida c-max ghia.
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 11.04.2011 00:21
Re: FF 1,6 - autalevne.cz
Na tacho má 120500, ale jistě že skutečnost muže být i o 50-100 tis víc.
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19254
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: FF 1,6 - autalevne.cz
oblibeny najezd
, muze mit i o 200t vic .

Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- losky
- Junior
- Příspěvky: 346
- Registrován: 17.02.2011 08:01
- Bydliště: Plzeň
Re: FF 1,6 - autalevne.cz
Zda se, ze lidi jsou nepoucitelni.
Muzu se zaptat co si vsechno kontroloval pred koupi auta? Byl jsi alespon na poradne testovaci jizde?(nastartovani auta na parkovisti na 10s se nepocita)
Muzu se zaptat co si vsechno kontroloval pred koupi auta? Byl jsi alespon na poradne testovaci jizde?(nastartovani auta na parkovisti na 10s se nepocita)
Přibližovadlo: F. Mondeo MKIII kombi 05 - 2.0 107kW
EX: Pracant: Mondeo MKIV kombi 09 - 2.0 103kW - Ghia
EX: F. Focus II kombi 05 - 1.6 TDCi 66kW - Trend
EX: F. Focus kombi 99 - 1.8 TDDi 66kW - Ghia
EX: F. Escort kombi 97 - 1.6 16V 66kW - Ghia
EX: Pracant: Mondeo MKIV kombi 09 - 2.0 103kW - Ghia
EX: F. Focus II kombi 05 - 1.6 TDCi 66kW - Trend
EX: F. Focus kombi 99 - 1.8 TDDi 66kW - Ghia
EX: F. Escort kombi 97 - 1.6 16V 66kW - Ghia
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19254
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: FF 1,6 - autalevne.cz
a kopnout do kola se slovy ze podvozek je OK taky ne 

Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: FF 1,6 - autalevne.cz
Maly navod na kupu Forda, ktory som uz davnejsie vycapil na SK FordClub. Povodne som chcel dat iba linku, no treba tam byt zaregistrovany, tak to sem davam v povodnom zneni s titulkami. Ak sa to adminovi nepaci, nech to vymaze, alebo presunie do inej temy.
Zacnem netradicne bodom NULA :
0. nastuduj si o aute Tvojho zaujmu podla moznosti co najviac, hlavne veci, co sa menili pri pripadnom facelifte. Aby si nesiel pozerat auto s vymenenym airbagom, co je moda v pripade Focusu 1 - voz zjavne po facelifte, no airbag vodica z vozu pred FL. Ak najdes v tejto faze nezrovnalost, na to auto ihned zabudni, celkom isto je to vyklepana "nikdy neburana" buracka. Pocas zivotneho cyklu modelu mohlo byt takychto drobnych uprav viac, ich kombinacia na jednom aute je dokazom skladania.
1. pozri si voz, ktory chces kupit na http://www.mobile.de, vyberaj iba podla vyrobcu, modelu, roku vyroby, cenu zadaj o 2000 EUR nizsiu, nez je cena toho kusu, o ktory mas zaujem
2. mobile Ti vysype zoznam vozov, vyrad ponuky so zjavne nizkou cenou a slabsou vybavou
3. zo zostavajucich ponuk spriemeruj najazdene kilometre a mas na 90% realny pohlad na najazdene kilometre skumaneho auta. Ak sa Ti kilometre javia OK, vyziadaj si od predajcu VIN kod. Ak sa bude bazos vyhovarat, chod hladat auto inde.
4. skus auto preverit na http://www.ko.sk, s troskou stastia bude mat voz za sebou kontrolu originality. Zaujimava je hlavne cast s hrubkami laku, hrubky okolo 190 a viac mikronov hovoria o oprave prelakovanim, viac info je na uvedenej stranke. K zahodeniu nie je ani informacia so stavom tachometra. Najdu sa totiz aj taki zmrdi, ktore stocia auto aj napriek tomu, ze pred tym bolo na KO (Kontrola Originality)
5. Pouzi http://www.fordzona.sk, ak sa jedna o voz s rokom vyroby 2008 a mladsim, je velka pravdepodobnost, ze sa podari zistit datum a kilometre poslednej zarucnej opravy, mozno aj nejakej novsej diagnostiky. Ak su kilometre na tacho v inzerate v rozpore so servisnou historiou, ruky prec. No pozri dolu, je tam male zamyslenie sa o kupe stoceneho vozu. Ak toto zlyha, na fordclube su ludia, ktori Ti podla VIN zistia, s akou vybavou zislo auto z vyrobneho pasu, budes moct porovnat na mieste, ci nieco nechyba. Ak ma auto DPF, hladaj ine aj keby bolo zlate a za 100 babiek. Problemy s DPF nestoja za to. Nasledne sa skus lubovolnou cestou skontaktovat s dilerstvom Fordu krajiny, kde bolo vozidlo prevadzkovane a servisovane, podla VIN by malo byt mozne overit servisnu historiu. Ak sa nepodari zistit nic o tom aute, bude treba obzvlast pozorneho pristupu k obhliadke a skusobnej jazde - kupujes 100%-nu macku vo vreci, z coho moze byt hlavybol ako po opici, alebo aj super kseft.
6. zabudni na vsetky mudre poucky tvrdiace, ze je rozhodujuci celkovy stav auta - platili v case motorov bez elektroniky a dieslov s cisto mechanickym vstrekovanim radove cerpadlo - tryska, jazdene commonrail diesle s pochybnou historiou (99% dovezenych bazarovych aut) su casovana bomba, pretoze statisticky je zivotnost vstrekovacov 200 - 250 tisic km a z prave takehoto najazdu sa stacaju na 80 - 90 tisic, pricom nevies, co predosly majitel do toho lial a ako s tym jazdil. A ich vymena je velmi nakladna.
7. skontroluj funkcnost vsetkych kontroliek na palubovke - zapni klucik a sleduj, ci sa vsetky rozsvietili. Specialne si vsimaj airbagy, ABS/ESP a kontrolku "motora". Ked niektora nesvieti, vylez z auta a hladaj ine, pretoze toto smrdi vyklepavanim plechov po buracke (ABG) alebo snahe o zamaskovanie problemov s motorom, zacina sa sem dovazat vela vozov s DPF po zivotnosti alebo s vycerpanym aditivom, na toto RJ pride a rozsvieti kontrolku. Preto sa s velkou oblubou tieto kontrolky odpajaju (amateri), prepajaju na ine (pokrocili), napajaju na casove vypinace (profici, toto je neodhalitelne)
8. skontroluj zhasinanie kontroliek, hlavne ABG, ABS/ESP, "motor" by nemali zhasinat naraz s niektorou inou.
9. nastartuj a pozorne sleduj, za ako dlho zhasne kontrolka mazania, malo by to byt maximalne do 2 sekund podla teploty okolia a pouziteho oleja. Ak to trva dlhsie, vylez z auta a hladaj ine, tu je zadelano na pruser v podobe zaneseneho mazacieho traktu motora a po par kilometroch ho teoreticky mozes poslat do vecnych lovist
10. pocuvaj chod motora, musi byt pravidelny, bez nadmernych vibracii a cudzich zvukov typu skripanie, vrzganie a pod., jedina vynimka je piskanie remena klimy, serva ci alternatora. V pripade Mondea 1.8i a 2.0i pozor na ostry klepot - mozu to robit vzduchove klapky v sacom trakte. Oprava je jednoducha - demontovat a otvory po hriadeliach zaslepit. No cestou domov moze motor niektoru z hriadeliek spolu s klapkou zozrat, nasledkom toho byva jeho transplantacia
11. motor musi natocit na vsetky valce a ihned po nastartovani drzat ustalene otacky, ich kolisanie je poukaz na vymenu minimalne vstrekovacov v blizkej buducnosti. Ak natoci na nie vsetky valce a zvysne chytia po sekunde ci dvoch a nekolisu otacky, je to s dost velkou pravdepodobnostou problem zhavicov, no mozu to byt aj vstrekovace, v pripade benzinaku zapalovacie kable, sviecky ci cievky. Prave z tohto dovodu je velmi dobre kupovat auto v zime - hned sa prejavia vsetky potencialne chyby motora. Baterku neriesim, kazdy priemerne inteligentny bazarnik dobru baterku vyberie, preda a naspat da nejaku vyslahanu
12. po minute volnobehu skus parkrat presliapnut plyn az k 2 tisic rpm a pozorne pocuvaj, ake zvuky idu z turba. Nesmie, opakujem nesmie vydavat ziadny iny zvuk ako tiche svistanie. Ak sa ozve nieco ako "hiuuu" po uvolneni plynu, turbo je v stadiu rozpadu, chod hladat ine auto, alebo dojednaj 1000 EUR zlavu ako kompenzaciu za jeho vymenu. Never repasom. Toto su zvuky dosluhujuceho turba - specialne "hiiuuu" po ubrati plynu, motor 1.6TDCI 80kW DPF (peterTT - diky za nazornu ukazku) :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=S536Le-BWAA[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VWyU6AfJqms[/youtube]
13. parkrat motor vypni a opat nastartuj a pocuvaj vsetky zvuky pri startovani / vypinani. Akekolvek kovove zaklepotanie znamena poskodeny dvojhmotovy zotrvak. Opat ruky prec, ak to zaklepoce. Pozor ! Niektore silnejsie benzinaky maju tento certov vynalez tiez (napr. FFII 2.0i, Mondeo 1.8i aj 2.0i)
Skusobna jazda :
14. trvaj na tom, aby si mohol soferovat. Dodrziavaj vsetky pravidla slusneho spravania sa k motoru - netrap ho za studena, najprv ho zohrej
15. ak sa to da, najdi si dostatocne dlhe stupanie, daj dostatocne dlhy prevod a skus ho vyjst cele s plynom na podlahe. Ak si na rovine, rozbehni sa na taku rychlost, aby si mal na najdlhsom prevode 1000 - 1100 otacok, sliapni az k podlahe a co najdlhsie akceleruj (bacha na bezpecnost jazdy a pritomnost policajtov !!!). Ak sa pocas tohto testu rozsvieti kontrolka motora a ten strati vykon, auto ma problem s CR cerpadlom, alebo vstrekovacmi, v takom pripade to nie je voz pre Teba. Ak chcipne motor, je to obvykle iba cidlo vacky, jeho vymena za hriech stoji.
16. vsimaj si, ci auto pri zrychlovani netaha do strany a ustalenou rychlostou ide priamo, je to problem ulozenia ramien prednej napravy - niektory z capov je vadny. Je to opravitelne, takze rozhodni sa sam
17. prudkym brzdenim prever funkcnost ABS
18. ak ma auto ESP, na volnej ploche ostrymi manevrami a plnym plynom na dvojke vyvolaj nedotacavy smyk, musi sa rozblikat kontrolka ESP a musi byt citit reakciu systemu v podobe snahy auta o normalne zatacanie prejavene hlukom brzd
19. pocuvaj vsetky zvuky podvozku, hlavne na nerovnostiach, ostre klepanie zozadu mozes ignorovat, je to oprava za max. 50 EUR. Ocakavaj, ze bude potrebne vymenit tlmice. Toto je vec specificka pre Focusy.
20. pozorne sleduj, ci na III. a vyssi prevod nepreklzuje spojka, ak ano, ruky prec.
Tu je zaujimava analyza vadnej spojky, DPF a palivoveho systemu :
http://www.fordclub.sk/forum/viewtopic. ... 23#p258623
Ak je z tohto vsetko OK, voz by nemal mat technicke problemy, ktorych odstranenie by stalo majetok. O somarinach ako funkcnost rucnej brzdy, neposkodenost ovladania okien ci ucinnost tlmicov nema vyznam pisat, kupujes jazdenku, do ktorej treba nejake tie prachy nasypat. Nasleduje kontrola, ci nahodou auto nedostalo "polibek vosumsetpatnastky nafedrovane sterkem" :
21. skontroluj vonkajsi stav karoserie, sustred sa na spary medzi jednotlivymi castiami karoserie, vsetky by mali byt rovnake, takisto aj odtien farby. Treba si vsimnut, ci sa farba karoserie nenachadza tam, kde by byt nemala - napr. na ramenach naprav. Vsetky dvere sa musia zatvarat zlahka a bez odporu. Ked niektore viaznu a maju rozdielne spary, je jasne, ze auto malo nejaky incident. Ak je vydokladovana odborna oprava v autorizovanom servise (zakazkovy list, faktura atd.), nie je velky dovod znepokojovat sa. Ak tie doklady neexistuju a predavajuci sa sprava podivne, chod do ineho bazaru, je ich dost a aut este viac
22. pozorne si vsimaj znacenie okien bodkovo - ciselnym kodom. Aspon cislo by malo byt rovnake - jedna sa o rok vyroby. Cim starsie auto, tym vacsie pravdepodobnost,ze niektore sklo bolo menene, najcastejsie sa meni predne v dosledku poskodenia odstrelenym kamienkom, takze tato kontrola moze viest k chybnym zaverom. No vymena vsetkych okien na jednej strane moze opat svedcit o poistnej udalosti, hlavne ked sa zhoduje s protokolom kontroly originality - vacsie hrubky laku na dverach s menenymi oknami. Pozorne si pozri, v akom stave su paraboly reflektorov, mali by byt rovnako leskle. Drobne poskodenia neries - je to jazdenka
23. nechaj si auto zdvihnut, alebo si pod neho vlez (hever je v povinnej vybave, na obhliadku si zober aj 1 - 2 spalky, ktorymi si auto poistis, aby Ti nepadlo na hlavu, ak predajca nebude mat zdvihak ci rampu. K tejto vybave odporucam pribalit aj baterku, pod autom je tma. Treba si vsimat stav ramien naprav, vyfuku a nosnych casti karoserie. Vsetko by malo mat priblizne rovnaky stupen opotrebovania. Ak je rameno na jednej strane nove a na druhej stare, svedci to o nejakom incidente. Dalej treba venovat pozornost ulozeniu naraznikov do karoserie, ci nenesu znaky opravovanych deformacii. Taktiez treba pozriet zvary - hlavne ich umiestnenie. Na pravej aj lavej strane by mali byt na rovnakych miestach. Tvar a hrubka zvarov musi byt rovnaka. Ani najlepsi zvarac nezvara tak, ako zvaraci robot. Skrutkove spoje by mali byt streknute, bez korozie ci vyraznejsich stop po utahovani - svedci to o tom, ze spoje neboli rozobrane
Ohladom zmluvy lepsie poradi pravnik, no daj si bacha na nasledovne veci :
24. vyziadaj si prazdnu zmluvu na precitanie, ak sa bude bazos vyhovarat, otoc sa na podpatku, pretoze Ty ju potom budes podpisovat v tiesni a ked podpises, ze si v tiesni nebol...
25. pozor na klauzulku o vrateni auta v pripade odstupenia od zmluvy po zisteni nejakej neopravitelnej skrytej zavady. Su totiz bazose, ktore si potom chcu uctovat urcitu ciastku za kazdy den, ked si auto pouzival. A predstav si, ze takuto zavadu zistis napr. den pred koncom zarucnej doby. Jej dlzku a podmienky neriesim, tie su jasne dane zakonmi.
26. pozor na klauzulu, ze sa zriekas zaruky, toto sa totiz neda, no za istych okolnosti to moze skoncit oznacenim zmluvy za neplatnu, z coho nemusis vyjst dobre.
27. pozor na klauzulu S nakupom vozidla musi suhlasit manzel(ka) / partner(ka), par ludi malo nechutne problemy
28. V kazdom pripade treba vydupat zapis niecoho v takomto zmysle : "Predavajuci ruci za pravny povod vozidla, ak by sa dokazalo, ze vozidlo bolo ukradnute a policia ho kupujucemu zaisti, predavajuci vyplati celu kupnu cenu kupujucemu ihned po tomto dokazani, sposob platby PREVOD NA UCET (aby si mal bankovy transakcny doklad), V JEDNEJ SPLATKE (aby Ti to bazos nesplacal 30 rokov po 10 EUR)".
29. Vydup si klauzulu v style, ze "Predavajuci garantuje, ze stav pocitadla kilometrov sa zhoduje so vzdialenostou skutocne vozidlom prejdenou a to v kilometroch" plus nejaku tu financnu sankciu predavajuceho za kazdych stocenych 10 tisic km, dalej "Predavajuci sa zavazuje uhradit vsetky skody na vozidle vzniknute v dosledku modifikacie pocitadla prejdenej vzdialenosti"
Ak na tieto pridane klauzuly (prejdi si ich s pravnikom) bazos pristupi, je celkom slusna pravdepodobnost na kupu seriozneho auta. Ak nie, treba predajcovi razne dat najavo, ze vedla je dalsi bazar s inym autom, ktore sa Ti pozdava viac ako toto. Ihned po nakupe auta vrelo odporucam vymenu rozvodoveho remena a vodnej pumpy (pozor, naftove Mondea Mk. III 2001-2007 maju retaz, to iste plati o Focusoch II 1.8i a 2.0i. a aj Mondeo Mk.III 1.8i a 2.0i) Urcite treba menit aj vsetky naplne a vsetky filtre.
Zopar uvah o nakupe auta s vadnym turbom, nie celkom OK vstrekovacmi, stocenymi kilometrami ci inymi vadami :
Ak sa jedna o auto s vekom do 3, maximalne 4 rokov za cenu vo vyske 1/4 ci 1/3 ceny noveho auta BEZ DPF, bez ohladu na stav tachometra sa ta kupa za istych okolnosti moze velmi oplatit, no musis ratat s tym, ze auto ma v reale cca 200 tisic km a ze je vysoka pravdepodobnost dalsich znacnych investicii do vymeny :
- turbo v cene 500 - 1000 EUR
- dvojhmotovy zotrvacnik plus spojka za cca 1000 EUR
- vstrekovace + CR cerpadlo - cena cca 2000 EUR
Ak v pripade problemov vies najst prachy na tieto opravy, ber ho. Stale to moze to byt naozaj vyhodna kupa. Ak budes mat stastie, tie veci mozno budes musiet menit az po par desiatkach tisic km, alebo vobec. V kazdom pripade rataj s nutnostou ich vymeny. Cim pozornejsie si auto prezries a otestujes jazdou, tym je pravdepodobnost takychto investicii mensia. No upozornujem, ze v aute su aj dalsie veci, ktore mozu klaknut bez predosleho varovania.
Kupujes jazdenku, o ktorej nic nevies. Nakup jazdeneho benzinoveho auta s neznamou historiou je rizikovy trochu menej, vo vseobecnosti su menej problemove ako diesle s rovnakym nabehom. No pozor ! Ak sa jedna o slabe motory v relativne tazkych vozoch, mozu mat znacny problem so spotrebou oleja v dosledku staleho vytacania do vysokych otacok na kratkych prevodoch, aby ako - tak tahali. Je idealne sa vyhnut nakupu takehoto auta z Nemecka - na dialnici maju neobmedzenu rychlost. A co to znamena snad nemusim pisat.
Dufam, ze som na nic nezabudol. A ak ano, poprosim dalsich o doplnenie. Nech to sluzi co najvacsiemu poctu ludi.
EDIT 24.01.2011 :
- zmeneny rozdiel ceny v bode 1) z 1000 na 2000 EUR, je to realnejsie.
- doplneny bod 19) o cerveny text
- doplneny bod 12) o YouTube ukazku zvukov vadneho turba, zdroj http://www.fordclub.sk/forum/viewtopic. ... 34#p119334
EDIT 8.3.2011
- pridavany odkaz na prispevok rozoberajuci spojku, DPF a palivovy system, autor mp3turbo
EDIT 23.2.2011
- doplneny bod 11) o cerveny text
Zacnem netradicne bodom NULA :
0. nastuduj si o aute Tvojho zaujmu podla moznosti co najviac, hlavne veci, co sa menili pri pripadnom facelifte. Aby si nesiel pozerat auto s vymenenym airbagom, co je moda v pripade Focusu 1 - voz zjavne po facelifte, no airbag vodica z vozu pred FL. Ak najdes v tejto faze nezrovnalost, na to auto ihned zabudni, celkom isto je to vyklepana "nikdy neburana" buracka. Pocas zivotneho cyklu modelu mohlo byt takychto drobnych uprav viac, ich kombinacia na jednom aute je dokazom skladania.
1. pozri si voz, ktory chces kupit na http://www.mobile.de, vyberaj iba podla vyrobcu, modelu, roku vyroby, cenu zadaj o 2000 EUR nizsiu, nez je cena toho kusu, o ktory mas zaujem
2. mobile Ti vysype zoznam vozov, vyrad ponuky so zjavne nizkou cenou a slabsou vybavou
3. zo zostavajucich ponuk spriemeruj najazdene kilometre a mas na 90% realny pohlad na najazdene kilometre skumaneho auta. Ak sa Ti kilometre javia OK, vyziadaj si od predajcu VIN kod. Ak sa bude bazos vyhovarat, chod hladat auto inde.
4. skus auto preverit na http://www.ko.sk, s troskou stastia bude mat voz za sebou kontrolu originality. Zaujimava je hlavne cast s hrubkami laku, hrubky okolo 190 a viac mikronov hovoria o oprave prelakovanim, viac info je na uvedenej stranke. K zahodeniu nie je ani informacia so stavom tachometra. Najdu sa totiz aj taki zmrdi, ktore stocia auto aj napriek tomu, ze pred tym bolo na KO (Kontrola Originality)
5. Pouzi http://www.fordzona.sk, ak sa jedna o voz s rokom vyroby 2008 a mladsim, je velka pravdepodobnost, ze sa podari zistit datum a kilometre poslednej zarucnej opravy, mozno aj nejakej novsej diagnostiky. Ak su kilometre na tacho v inzerate v rozpore so servisnou historiou, ruky prec. No pozri dolu, je tam male zamyslenie sa o kupe stoceneho vozu. Ak toto zlyha, na fordclube su ludia, ktori Ti podla VIN zistia, s akou vybavou zislo auto z vyrobneho pasu, budes moct porovnat na mieste, ci nieco nechyba. Ak ma auto DPF, hladaj ine aj keby bolo zlate a za 100 babiek. Problemy s DPF nestoja za to. Nasledne sa skus lubovolnou cestou skontaktovat s dilerstvom Fordu krajiny, kde bolo vozidlo prevadzkovane a servisovane, podla VIN by malo byt mozne overit servisnu historiu. Ak sa nepodari zistit nic o tom aute, bude treba obzvlast pozorneho pristupu k obhliadke a skusobnej jazde - kupujes 100%-nu macku vo vreci, z coho moze byt hlavybol ako po opici, alebo aj super kseft.
6. zabudni na vsetky mudre poucky tvrdiace, ze je rozhodujuci celkovy stav auta - platili v case motorov bez elektroniky a dieslov s cisto mechanickym vstrekovanim radove cerpadlo - tryska, jazdene commonrail diesle s pochybnou historiou (99% dovezenych bazarovych aut) su casovana bomba, pretoze statisticky je zivotnost vstrekovacov 200 - 250 tisic km a z prave takehoto najazdu sa stacaju na 80 - 90 tisic, pricom nevies, co predosly majitel do toho lial a ako s tym jazdil. A ich vymena je velmi nakladna.
7. skontroluj funkcnost vsetkych kontroliek na palubovke - zapni klucik a sleduj, ci sa vsetky rozsvietili. Specialne si vsimaj airbagy, ABS/ESP a kontrolku "motora". Ked niektora nesvieti, vylez z auta a hladaj ine, pretoze toto smrdi vyklepavanim plechov po buracke (ABG) alebo snahe o zamaskovanie problemov s motorom, zacina sa sem dovazat vela vozov s DPF po zivotnosti alebo s vycerpanym aditivom, na toto RJ pride a rozsvieti kontrolku. Preto sa s velkou oblubou tieto kontrolky odpajaju (amateri), prepajaju na ine (pokrocili), napajaju na casove vypinace (profici, toto je neodhalitelne)
8. skontroluj zhasinanie kontroliek, hlavne ABG, ABS/ESP, "motor" by nemali zhasinat naraz s niektorou inou.
9. nastartuj a pozorne sleduj, za ako dlho zhasne kontrolka mazania, malo by to byt maximalne do 2 sekund podla teploty okolia a pouziteho oleja. Ak to trva dlhsie, vylez z auta a hladaj ine, tu je zadelano na pruser v podobe zaneseneho mazacieho traktu motora a po par kilometroch ho teoreticky mozes poslat do vecnych lovist
10. pocuvaj chod motora, musi byt pravidelny, bez nadmernych vibracii a cudzich zvukov typu skripanie, vrzganie a pod., jedina vynimka je piskanie remena klimy, serva ci alternatora. V pripade Mondea 1.8i a 2.0i pozor na ostry klepot - mozu to robit vzduchove klapky v sacom trakte. Oprava je jednoducha - demontovat a otvory po hriadeliach zaslepit. No cestou domov moze motor niektoru z hriadeliek spolu s klapkou zozrat, nasledkom toho byva jeho transplantacia
11. motor musi natocit na vsetky valce a ihned po nastartovani drzat ustalene otacky, ich kolisanie je poukaz na vymenu minimalne vstrekovacov v blizkej buducnosti. Ak natoci na nie vsetky valce a zvysne chytia po sekunde ci dvoch a nekolisu otacky, je to s dost velkou pravdepodobnostou problem zhavicov, no mozu to byt aj vstrekovace, v pripade benzinaku zapalovacie kable, sviecky ci cievky. Prave z tohto dovodu je velmi dobre kupovat auto v zime - hned sa prejavia vsetky potencialne chyby motora. Baterku neriesim, kazdy priemerne inteligentny bazarnik dobru baterku vyberie, preda a naspat da nejaku vyslahanu
12. po minute volnobehu skus parkrat presliapnut plyn az k 2 tisic rpm a pozorne pocuvaj, ake zvuky idu z turba. Nesmie, opakujem nesmie vydavat ziadny iny zvuk ako tiche svistanie. Ak sa ozve nieco ako "hiuuu" po uvolneni plynu, turbo je v stadiu rozpadu, chod hladat ine auto, alebo dojednaj 1000 EUR zlavu ako kompenzaciu za jeho vymenu. Never repasom. Toto su zvuky dosluhujuceho turba - specialne "hiiuuu" po ubrati plynu, motor 1.6TDCI 80kW DPF (peterTT - diky za nazornu ukazku) :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=S536Le-BWAA[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VWyU6AfJqms[/youtube]
13. parkrat motor vypni a opat nastartuj a pocuvaj vsetky zvuky pri startovani / vypinani. Akekolvek kovove zaklepotanie znamena poskodeny dvojhmotovy zotrvak. Opat ruky prec, ak to zaklepoce. Pozor ! Niektore silnejsie benzinaky maju tento certov vynalez tiez (napr. FFII 2.0i, Mondeo 1.8i aj 2.0i)
Skusobna jazda :
14. trvaj na tom, aby si mohol soferovat. Dodrziavaj vsetky pravidla slusneho spravania sa k motoru - netrap ho za studena, najprv ho zohrej
15. ak sa to da, najdi si dostatocne dlhe stupanie, daj dostatocne dlhy prevod a skus ho vyjst cele s plynom na podlahe. Ak si na rovine, rozbehni sa na taku rychlost, aby si mal na najdlhsom prevode 1000 - 1100 otacok, sliapni az k podlahe a co najdlhsie akceleruj (bacha na bezpecnost jazdy a pritomnost policajtov !!!). Ak sa pocas tohto testu rozsvieti kontrolka motora a ten strati vykon, auto ma problem s CR cerpadlom, alebo vstrekovacmi, v takom pripade to nie je voz pre Teba. Ak chcipne motor, je to obvykle iba cidlo vacky, jeho vymena za hriech stoji.
16. vsimaj si, ci auto pri zrychlovani netaha do strany a ustalenou rychlostou ide priamo, je to problem ulozenia ramien prednej napravy - niektory z capov je vadny. Je to opravitelne, takze rozhodni sa sam
17. prudkym brzdenim prever funkcnost ABS
18. ak ma auto ESP, na volnej ploche ostrymi manevrami a plnym plynom na dvojke vyvolaj nedotacavy smyk, musi sa rozblikat kontrolka ESP a musi byt citit reakciu systemu v podobe snahy auta o normalne zatacanie prejavene hlukom brzd
19. pocuvaj vsetky zvuky podvozku, hlavne na nerovnostiach, ostre klepanie zozadu mozes ignorovat, je to oprava za max. 50 EUR. Ocakavaj, ze bude potrebne vymenit tlmice. Toto je vec specificka pre Focusy.
20. pozorne sleduj, ci na III. a vyssi prevod nepreklzuje spojka, ak ano, ruky prec.
Tu je zaujimava analyza vadnej spojky, DPF a palivoveho systemu :
http://www.fordclub.sk/forum/viewtopic. ... 23#p258623
Ak je z tohto vsetko OK, voz by nemal mat technicke problemy, ktorych odstranenie by stalo majetok. O somarinach ako funkcnost rucnej brzdy, neposkodenost ovladania okien ci ucinnost tlmicov nema vyznam pisat, kupujes jazdenku, do ktorej treba nejake tie prachy nasypat. Nasleduje kontrola, ci nahodou auto nedostalo "polibek vosumsetpatnastky nafedrovane sterkem" :
21. skontroluj vonkajsi stav karoserie, sustred sa na spary medzi jednotlivymi castiami karoserie, vsetky by mali byt rovnake, takisto aj odtien farby. Treba si vsimnut, ci sa farba karoserie nenachadza tam, kde by byt nemala - napr. na ramenach naprav. Vsetky dvere sa musia zatvarat zlahka a bez odporu. Ked niektore viaznu a maju rozdielne spary, je jasne, ze auto malo nejaky incident. Ak je vydokladovana odborna oprava v autorizovanom servise (zakazkovy list, faktura atd.), nie je velky dovod znepokojovat sa. Ak tie doklady neexistuju a predavajuci sa sprava podivne, chod do ineho bazaru, je ich dost a aut este viac
22. pozorne si vsimaj znacenie okien bodkovo - ciselnym kodom. Aspon cislo by malo byt rovnake - jedna sa o rok vyroby. Cim starsie auto, tym vacsie pravdepodobnost,ze niektore sklo bolo menene, najcastejsie sa meni predne v dosledku poskodenia odstrelenym kamienkom, takze tato kontrola moze viest k chybnym zaverom. No vymena vsetkych okien na jednej strane moze opat svedcit o poistnej udalosti, hlavne ked sa zhoduje s protokolom kontroly originality - vacsie hrubky laku na dverach s menenymi oknami. Pozorne si pozri, v akom stave su paraboly reflektorov, mali by byt rovnako leskle. Drobne poskodenia neries - je to jazdenka
23. nechaj si auto zdvihnut, alebo si pod neho vlez (hever je v povinnej vybave, na obhliadku si zober aj 1 - 2 spalky, ktorymi si auto poistis, aby Ti nepadlo na hlavu, ak predajca nebude mat zdvihak ci rampu. K tejto vybave odporucam pribalit aj baterku, pod autom je tma. Treba si vsimat stav ramien naprav, vyfuku a nosnych casti karoserie. Vsetko by malo mat priblizne rovnaky stupen opotrebovania. Ak je rameno na jednej strane nove a na druhej stare, svedci to o nejakom incidente. Dalej treba venovat pozornost ulozeniu naraznikov do karoserie, ci nenesu znaky opravovanych deformacii. Taktiez treba pozriet zvary - hlavne ich umiestnenie. Na pravej aj lavej strane by mali byt na rovnakych miestach. Tvar a hrubka zvarov musi byt rovnaka. Ani najlepsi zvarac nezvara tak, ako zvaraci robot. Skrutkove spoje by mali byt streknute, bez korozie ci vyraznejsich stop po utahovani - svedci to o tom, ze spoje neboli rozobrane
Ohladom zmluvy lepsie poradi pravnik, no daj si bacha na nasledovne veci :
24. vyziadaj si prazdnu zmluvu na precitanie, ak sa bude bazos vyhovarat, otoc sa na podpatku, pretoze Ty ju potom budes podpisovat v tiesni a ked podpises, ze si v tiesni nebol...
25. pozor na klauzulku o vrateni auta v pripade odstupenia od zmluvy po zisteni nejakej neopravitelnej skrytej zavady. Su totiz bazose, ktore si potom chcu uctovat urcitu ciastku za kazdy den, ked si auto pouzival. A predstav si, ze takuto zavadu zistis napr. den pred koncom zarucnej doby. Jej dlzku a podmienky neriesim, tie su jasne dane zakonmi.
26. pozor na klauzulu, ze sa zriekas zaruky, toto sa totiz neda, no za istych okolnosti to moze skoncit oznacenim zmluvy za neplatnu, z coho nemusis vyjst dobre.
27. pozor na klauzulu S nakupom vozidla musi suhlasit manzel(ka) / partner(ka), par ludi malo nechutne problemy
28. V kazdom pripade treba vydupat zapis niecoho v takomto zmysle : "Predavajuci ruci za pravny povod vozidla, ak by sa dokazalo, ze vozidlo bolo ukradnute a policia ho kupujucemu zaisti, predavajuci vyplati celu kupnu cenu kupujucemu ihned po tomto dokazani, sposob platby PREVOD NA UCET (aby si mal bankovy transakcny doklad), V JEDNEJ SPLATKE (aby Ti to bazos nesplacal 30 rokov po 10 EUR)".
29. Vydup si klauzulu v style, ze "Predavajuci garantuje, ze stav pocitadla kilometrov sa zhoduje so vzdialenostou skutocne vozidlom prejdenou a to v kilometroch" plus nejaku tu financnu sankciu predavajuceho za kazdych stocenych 10 tisic km, dalej "Predavajuci sa zavazuje uhradit vsetky skody na vozidle vzniknute v dosledku modifikacie pocitadla prejdenej vzdialenosti"
Ak na tieto pridane klauzuly (prejdi si ich s pravnikom) bazos pristupi, je celkom slusna pravdepodobnost na kupu seriozneho auta. Ak nie, treba predajcovi razne dat najavo, ze vedla je dalsi bazar s inym autom, ktore sa Ti pozdava viac ako toto. Ihned po nakupe auta vrelo odporucam vymenu rozvodoveho remena a vodnej pumpy (pozor, naftove Mondea Mk. III 2001-2007 maju retaz, to iste plati o Focusoch II 1.8i a 2.0i. a aj Mondeo Mk.III 1.8i a 2.0i) Urcite treba menit aj vsetky naplne a vsetky filtre.
Zopar uvah o nakupe auta s vadnym turbom, nie celkom OK vstrekovacmi, stocenymi kilometrami ci inymi vadami :
Ak sa jedna o auto s vekom do 3, maximalne 4 rokov za cenu vo vyske 1/4 ci 1/3 ceny noveho auta BEZ DPF, bez ohladu na stav tachometra sa ta kupa za istych okolnosti moze velmi oplatit, no musis ratat s tym, ze auto ma v reale cca 200 tisic km a ze je vysoka pravdepodobnost dalsich znacnych investicii do vymeny :
- turbo v cene 500 - 1000 EUR
- dvojhmotovy zotrvacnik plus spojka za cca 1000 EUR
- vstrekovace + CR cerpadlo - cena cca 2000 EUR
Ak v pripade problemov vies najst prachy na tieto opravy, ber ho. Stale to moze to byt naozaj vyhodna kupa. Ak budes mat stastie, tie veci mozno budes musiet menit az po par desiatkach tisic km, alebo vobec. V kazdom pripade rataj s nutnostou ich vymeny. Cim pozornejsie si auto prezries a otestujes jazdou, tym je pravdepodobnost takychto investicii mensia. No upozornujem, ze v aute su aj dalsie veci, ktore mozu klaknut bez predosleho varovania.
Kupujes jazdenku, o ktorej nic nevies. Nakup jazdeneho benzinoveho auta s neznamou historiou je rizikovy trochu menej, vo vseobecnosti su menej problemove ako diesle s rovnakym nabehom. No pozor ! Ak sa jedna o slabe motory v relativne tazkych vozoch, mozu mat znacny problem so spotrebou oleja v dosledku staleho vytacania do vysokych otacok na kratkych prevodoch, aby ako - tak tahali. Je idealne sa vyhnut nakupu takehoto auta z Nemecka - na dialnici maju neobmedzenu rychlost. A co to znamena snad nemusim pisat.
Dufam, ze som na nic nezabudol. A ak ano, poprosim dalsich o doplnenie. Nech to sluzi co najvacsiemu poctu ludi.
EDIT 24.01.2011 :
- zmeneny rozdiel ceny v bode 1) z 1000 na 2000 EUR, je to realnejsie.
- doplneny bod 19) o cerveny text
- doplneny bod 12) o YouTube ukazku zvukov vadneho turba, zdroj http://www.fordclub.sk/forum/viewtopic. ... 34#p119334
EDIT 8.3.2011
- pridavany odkaz na prispevok rozoberajuci spojku, DPF a palivovy system, autor mp3turbo
EDIT 23.2.2011
- doplneny bod 11) o cerveny text
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- losky
- Junior
- Příspěvky: 346
- Registrován: 17.02.2011 08:01
- Bydliště: Plzeň
Re: FF 1,6 - autalevne.cz
Výborně napsaný. tohle by si měl každý kdo shání nové auto vytisknout a číst před spaním místo bible 

Přibližovadlo: F. Mondeo MKIII kombi 05 - 2.0 107kW
EX: Pracant: Mondeo MKIV kombi 09 - 2.0 103kW - Ghia
EX: F. Focus II kombi 05 - 1.6 TDCi 66kW - Trend
EX: F. Focus kombi 99 - 1.8 TDDi 66kW - Ghia
EX: F. Escort kombi 97 - 1.6 16V 66kW - Ghia
EX: Pracant: Mondeo MKIV kombi 09 - 2.0 103kW - Ghia
EX: F. Focus II kombi 05 - 1.6 TDCi 66kW - Trend
EX: F. Focus kombi 99 - 1.8 TDDi 66kW - Ghia
EX: F. Escort kombi 97 - 1.6 16V 66kW - Ghia
- Ac1D
- Pokročilý
- Příspěvky: 758
- Registrován: 29.06.2010 18:10
- Bydliště: Zdar n/S
- Kontaktovat uživatele:
Re: FF 1,6 - autalevne.cz
moc pekne sepsane
jen se obavam ze nez nekdo prelouska toto slohove cviceni radeji si koupi kvalitni a provereny vuz 


Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004
Focus kombi TDDI,66KW,2004
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: FF 1,6 - autalevne.cz
Je take mozne, ze se par mesicu/let diky tomu nepovede koupit zadny jety vuz. 
Protoze s velkou casti podminek v oblasti smlouvy bazarnici nebudou chtit mit nic spolecneho. Proste taky nebudou mit zajem.
A jak si vzpominam pri koupi meho auta, pokud mam nejake specielni pozadavky, tak rapidne klesne pocet moznosti. Barva, vybava, cena...
Nez podezrely, to radeji zadny - to se pekne rekne, ale kdyz ten muj vyhlednuty Focus ma tak dobrou cenu a ten prodejce je tak solidni, ja budu mit urcite stesti ...

Protoze s velkou casti podminek v oblasti smlouvy bazarnici nebudou chtit mit nic spolecneho. Proste taky nebudou mit zajem.
A jak si vzpominam pri koupi meho auta, pokud mam nejake specielni pozadavky, tak rapidne klesne pocet moznosti. Barva, vybava, cena...
Nez podezrely, to radeji zadny - to se pekne rekne, ale kdyz ten muj vyhlednuty Focus ma tak dobrou cenu a ten prodejce je tak solidni, ja budu mit urcite stesti ...

- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: FF 1,6 - autalevne.cz
Ac1D :
Nechcel si napisat NOVY VUZ ? Pretoze prave na zaklade tohto slohoveho cvicenia sa moze vyhnut nakupu tikajucej bomby s modrym ovalom.
Apropo, co su kvalitne preverene auta ? Take poznam iba nove
C-Maxis :
Poznam minimalne jeden podnik, kde zmluvne garantuju kilometre. A da sa dohodnut aj na veciach, ktore som tam pisal - nieco z toho mi poradili prave v tom podniku. Na auto si stastie mal - iste tri pismenka hovoria za vsetko
Nechcel si napisat NOVY VUZ ? Pretoze prave na zaklade tohto slohoveho cvicenia sa moze vyhnut nakupu tikajucej bomby s modrym ovalom.

Apropo, co su kvalitne preverene auta ? Take poznam iba nove

C-Maxis :
Poznam minimalne jeden podnik, kde zmluvne garantuju kilometre. A da sa dohodnut aj na veciach, ktore som tam pisal - nieco z toho mi poradili prave v tom podniku. Na auto si stastie mal - iste tri pismenka hovoria za vsetko

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19254
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: FF 1,6 - autalevne.cz
hezke cteni ale myslim ze po objeti nekolika bazarů a najezdu nekolika set mozna tisic km te o prestane bavit protoze ti pak zustane na nejakou fiestu 

Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- Ac1D
- Pokročilý
- Příspěvky: 758
- Registrován: 29.06.2010 18:10
- Bydliště: Zdar n/S
- Kontaktovat uživatele:
Re: FF 1,6 - autalevne.cz
myslel jsem to tak ze pujde k ackum ci jim podobnym protoze dostane navic garanci km,canc od cebie a jeste navic muzes vymenit auto do 7 dnu a to se vyplati protoze auta maji levny a jeste dostanou X desitek tisic slevuV12 píše:Ac1D :
Nechcel si napisat NOVY VUZ ? Pretoze prave na zaklade tohto slohoveho cvicenia sa moze vyhnut nakupu tikajucej bomby s modrym ovalom.![]()
Apropo, co su kvalitne preverene auta ? Take poznam iba nove![]()

Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004
Focus kombi TDDI,66KW,2004
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: FF 1,6 - autalevne.cz
Z voleja mozem mat do 24 hodin za 7500€ velmi slusneho FFII 1.6i Trend 2007 so 60k ZMLUVNE GARANTOVANYMI kilometrami. A staci mi prejst 30 km tam a 30 km naspat. No moj nazor na 1.6i je tu velmi dobre znamy.foki píše:hezke cteni ale myslim ze po objeti nekolika bazarů a najezdu nekolika set mozna tisic km te o prestane bavit protoze ti pak zustane na nejakou fiestu
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19254
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: FF 1,6 - autalevne.cz
dobra cena , v nemecku od 8000euro + doprava
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: FF 1,6 - autalevne.cz
pekne spisane, myslim ze by si to zasluzilo supnut ku vlaknam s kupim/predam ako "dolezite info pri kupe ojazdeneho auta" 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 0 hostů