TDCI 96kW - nouzový režim během jízdy
-
- Nováček
- Příspěvky: 45
- Registrován: 09.05.2011 20:35
TDCI 96kW - nouzový režim během jízdy
Zdravím,
mám u auta dost nepříjemný problém, který asi budu muset řešit. Místní fórum jsem pročítal dlouho, ale pořád si nevím kloudně rady:
Auto: '02 TDCI 96kW, osobní dovoz ze SRN, historie jasná (kompletní faktury, TP, serviska atd), najeto cca 220tkm. Na 160tkm kompletní výměna vstřiků, ježděné jen na německou naftu nebo českou s VIFem. Palivový filtr vyměněný před 20tkm, vzduchový prakticky nový, nedávno měněná hadice od mezichladiče do sání. Auto nijak netrápím, nechávám ho zahřát, dochladit turbo a takové ty věci kolem
Problém: při jízdě občas (velice zřídka) dojde k naskočení nouzového režimu. Tomu většinou předchází jízda stálou rychlostí, ubrání a opětovné přidání plynu - například při odbočování na dálnici: jedu hodinu 160 km/h, sundám nohu z plynu, sjedu exitem na jiný dálniční směr, mírně přidávám ze 100 km/h, připojím se z průběžného, na 130 km/h to sešlápnu, najednou lehké cuknutí z motorového prostoru, blikající spirála a auto ztrácí tah. Jakmile vypnu motor a znova nastartuju, je všechno OK. Stalo se mi to asi 5x za posledních 10 tkm, což možná nezní tak tragicky, ale denně jezdím 100km po okreskách a už 3x se to stalo při předjíždění (nevěřil bych, jak rychle jde motor zhasnout a zase nastartovat), takže to musím nějak řešit.
S autem jsem byl ve Fordu: paměť závad prázdná, čidlo plnícího tlaku turba OK, regulace lopatek OK. Teď jak začaly tepla, jezdím s klimou a auto má mírně nepravidelný tah + je celkem znát že je klima zapnutá, třeba je tam taky souvislost?
Nevím moc co dál s tím. Zkusím vyčistit EGR ventil a dát auto někam na kompletní diagnostiku, ale budu rád za každou radu.
Předem dík,
Martin
mám u auta dost nepříjemný problém, který asi budu muset řešit. Místní fórum jsem pročítal dlouho, ale pořád si nevím kloudně rady:
Auto: '02 TDCI 96kW, osobní dovoz ze SRN, historie jasná (kompletní faktury, TP, serviska atd), najeto cca 220tkm. Na 160tkm kompletní výměna vstřiků, ježděné jen na německou naftu nebo českou s VIFem. Palivový filtr vyměněný před 20tkm, vzduchový prakticky nový, nedávno měněná hadice od mezichladiče do sání. Auto nijak netrápím, nechávám ho zahřát, dochladit turbo a takové ty věci kolem
Problém: při jízdě občas (velice zřídka) dojde k naskočení nouzového režimu. Tomu většinou předchází jízda stálou rychlostí, ubrání a opětovné přidání plynu - například při odbočování na dálnici: jedu hodinu 160 km/h, sundám nohu z plynu, sjedu exitem na jiný dálniční směr, mírně přidávám ze 100 km/h, připojím se z průběžného, na 130 km/h to sešlápnu, najednou lehké cuknutí z motorového prostoru, blikající spirála a auto ztrácí tah. Jakmile vypnu motor a znova nastartuju, je všechno OK. Stalo se mi to asi 5x za posledních 10 tkm, což možná nezní tak tragicky, ale denně jezdím 100km po okreskách a už 3x se to stalo při předjíždění (nevěřil bych, jak rychle jde motor zhasnout a zase nastartovat), takže to musím nějak řešit.
S autem jsem byl ve Fordu: paměť závad prázdná, čidlo plnícího tlaku turba OK, regulace lopatek OK. Teď jak začaly tepla, jezdím s klimou a auto má mírně nepravidelný tah + je celkem znát že je klima zapnutá, třeba je tam taky souvislost?
Nevím moc co dál s tím. Zkusím vyčistit EGR ventil a dát auto někam na kompletní diagnostiku, ale budu rád za každou radu.
Předem dík,
Martin
2009 Mondeo kombík 2.0 TDCi 103kW 6°automat
prodáno - 2002 Mondeo kombík 2.0 TDCi 96kW pětikvalt
prodáno - 2002 Mondeo kombík 2.0 TDCi 96kW pětikvalt
- marek81
- Nováček
- Příspěvky: 46
- Registrován: 15.11.2010 23:39
- Bydliště: Hradec Králové
Re: TDCI 96kW - nouzový režim během jízdy
Také řeším podobný problém ale nouzáky jsem měl zatím dva. Bohužel paměť závad také prázdná a jestli si byl u Fordu na diagnostice tak nemá cenu jinam na diagnostiku jezdit. Horší starty nebo klapání motoru mám již delší dobu a podezřívám vstřiky. Jinak auto jede parádně nekouří a necuká tak nevím co s tím.....že by elektrika?
Ford Mondeo combi Ghia 2.0 TDCi 96kW 2004
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: TDCI 96kW - nouzový režim během jízdy
Do nouzáku mi to (zatím ) nepadá, ale jakmile zapnu klimu, jako když ztratím turbo. To bude vlastnost, ne veda..
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 52
- Registrován: 24.01.2010 04:12
Re: TDCI 96kW - nouzový režim během jízdy
vsadil bych kilo, že to jsou vstřiky:(
kombi 2.0tdci 96kw, 2006
-
- Nováček
- Příspěvky: 45
- Registrován: 09.05.2011 20:35
Re: TDCI 96kW - nouzový režim během jízdy
Dneska jsem vyčistil a promazal EGR ventil (díky informacím tady z fóra to byla hračka) - nic moc mu zdá se nebylo, na kratší trase se zatím závada neprojevila.
Na vstřiky bych to neviděl, jsou tam 60tkm a stále v záruce ještě z německý dílny, musel bych tam jenom dovézt auto. Každopádně jejich stav mi řeknou na kompletní diagnostice (posledně ve Fordu jsem si nechal jenom projet paměť závad + ozkoušet prvky, které by to mohly způsobovat, korekci vstřikovačů nezkoušeli).
Martin
Na vstřiky bych to neviděl, jsou tam 60tkm a stále v záruce ještě z německý dílny, musel bych tam jenom dovézt auto. Každopádně jejich stav mi řeknou na kompletní diagnostice (posledně ve Fordu jsem si nechal jenom projet paměť závad + ozkoušet prvky, které by to mohly způsobovat, korekci vstřikovačů nezkoušeli).
Martin
2009 Mondeo kombík 2.0 TDCi 103kW 6°automat
prodáno - 2002 Mondeo kombík 2.0 TDCi 96kW pětikvalt
prodáno - 2002 Mondeo kombík 2.0 TDCi 96kW pětikvalt
-
- Nováček
- Příspěvky: 45
- Registrován: 09.05.2011 20:35
Re: TDCI 96kW - nouzový režim během jízdy
Takže novinky k tématu: závada se začala objevovat celkem pravidelně při zatížení, musím s tím jezdit hodně piánko abych nespadl do nouzáku. Diagnostika ukázala kódy u1900, P1631, P1211 a P0251, tzn všechno od CANbusu přes vstřiky až k čerpadlu.
Auto bylo v pátek celý den u Forda, při zkouškách během jízdy naměřili plnící tlak turba 2,3 baru (těsně před pádem do nouzáku) což mi přijde celkem dost? Nenašel jsem kolik by mělo dávat ve standardu, čekal bych to cca o půl baru níž (v autě se nikdy neupravoval čip).
Čeká mě zkusmo výměna čidla plnícího tlaku, pokud to nezabere tak demontáž, kontrola a vyčištění turba jestli se tam něco nešprajcuje a pak už asi jen projít dodávku paliva
Auto bylo v pátek celý den u Forda, při zkouškách během jízdy naměřili plnící tlak turba 2,3 baru (těsně před pádem do nouzáku) což mi přijde celkem dost? Nenašel jsem kolik by mělo dávat ve standardu, čekal bych to cca o půl baru níž (v autě se nikdy neupravoval čip).
Čeká mě zkusmo výměna čidla plnícího tlaku, pokud to nezabere tak demontáž, kontrola a vyčištění turba jestli se tam něco nešprajcuje a pak už asi jen projít dodávku paliva
2009 Mondeo kombík 2.0 TDCi 103kW 6°automat
prodáno - 2002 Mondeo kombík 2.0 TDCi 96kW pětikvalt
prodáno - 2002 Mondeo kombík 2.0 TDCi 96kW pětikvalt
- Vlada
- Nováček
- Příspěvky: 131
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Sokolov
- Kontaktovat uživatele:
Re: TDCI 96kW - nouzový režim během jízdy
Zdravim, kdyby bylo vadný čidlo plnícího tlaku (MAP) tak ti to hodí P0235. Mám to vyzkoušený - odpojoval jsem ho atd. Tlak 2,3 baru je OK, ale pro jistotu ti sem hodim zítra svůj graf.
Ještě bych doporučil zaslepit EGR - to pomohlo mě, ale já měl P132B a táhlo naklápění lopatek mi zatuhávalo. Zatim mám 3 měsíce klid ani jednou nespadlo do nouzáku, už můžu i předjíždět
Takže jsem provedl měření, maximální tlak turba u mě je 2,5 baru to bude asi ten overboost. Plyn prudce na podlahu + jízda do kopce. Jinak po rovině s plynem plynule na podlahu je tlak max 2,25 baru.
Ještě bych doporučil zaslepit EGR - to pomohlo mě, ale já měl P132B a táhlo naklápění lopatek mi zatuhávalo. Zatim mám 3 měsíce klid ani jednou nespadlo do nouzáku, už můžu i předjíždět
Takže jsem provedl měření, maximální tlak turba u mě je 2,5 baru to bude asi ten overboost. Plyn prudce na podlahu + jízda do kopce. Jinak po rovině s plynem plynule na podlahu je tlak max 2,25 baru.
FOCUS 1.6i 16V 74kW 1999 5-dv. GHIA RED PEPPER
Mondeo 2.0 TDCI 96KW kombi, 2004, Ghia, Tonic - nejporuchovější auto v rodině :/
Mondeo 2.0 TDCI 96KW kombi, 2004, Ghia, Tonic - nejporuchovější auto v rodině :/
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: TDCI 96kW - nouzový režim během jízdy
Byl jsem na tom podobne jako cafe-racer. Skoncilo to nemoznosti nastartovat. Vyresilo to nahrani "noveho" SW u fordu nebo mozna spise noveho nastaveni ridici jednotky - to by mohl vedet Foki.
Lepsi odpich, lepsi tah. Prechod do nouzaku by mohla zpusobovat neshoda skutecneho otevirani vstriku s pozadavkem ridici jednotky.
Lepsi odpich, lepsi tah. Prechod do nouzaku by mohla zpusobovat neshoda skutecneho otevirani vstriku s pozadavkem ridici jednotky.
-
- Nováček
- Příspěvky: 45
- Registrován: 09.05.2011 20:35
Re: TDCI 96kW - nouzový režim během jízdy
Díky za graf i potvrzení plnícího tlaku - tam teda opravdu hledat nemusím.
Trochu jsem to nechal uležet, ale jenom tady na fóru; auto už mám ve 3. servise a snad se bude něco dít.
Začal jsem ve Fordu v Jičíně, po 3 dnech se k tomu prakticky nedostali (přesto, že jsem byl objednaný) a ve finále mi vyměnili palivový filtr (který jsem měl 1/2 roku starý) - ale budiž, aspoň tam mám originál. Doporučení - mechanická diagnostika vstřikovačů a čerpadla. Jelikož k nim už nemám důvěru, zajel jsem s autem pro jiný názor do sítě diagnostických servisů BOSCH.
Během 10ti minut se mi s diagnostikou dostali daleko dál, než ti diletanti ve Fordu Jičín a v podstatě jsme měli dost přesné určení závady - senzor tlaku v commonrailu. Obratem jsem zajel do Forda v Hradci Králové (v Koutníkovce), kde jsem auto nechal. Od nich už mám info že tlak vzduchu je OK, tlak paliva je taky OK až ke vstřikovačům takže jejich podezření jde na vstřiky přesto, že jsou na autě 2 roky (50 tkm). Nerad, ale svolil jsem k demontáži a poslání na mechanickou diagnózu do Prahy (certifikovaná diagnostika FoMoCo); dostal jsem odjinud tip na diesel servis v Rasoškách, ale s nimi prý nemají dobré zkušenosti...
Takže čekám na výsledek, osobně si nedovedu představit jak by mohly kleknout vstřiky po 50tkm - pokud by to bylo zadírajícím se čerpadlem tak nechápu, jak to může ještě dávat dostatečný tlak (ve filtru žádné piliny nebyly).
Martin
Trochu jsem to nechal uležet, ale jenom tady na fóru; auto už mám ve 3. servise a snad se bude něco dít.
Začal jsem ve Fordu v Jičíně, po 3 dnech se k tomu prakticky nedostali (přesto, že jsem byl objednaný) a ve finále mi vyměnili palivový filtr (který jsem měl 1/2 roku starý) - ale budiž, aspoň tam mám originál. Doporučení - mechanická diagnostika vstřikovačů a čerpadla. Jelikož k nim už nemám důvěru, zajel jsem s autem pro jiný názor do sítě diagnostických servisů BOSCH.
Během 10ti minut se mi s diagnostikou dostali daleko dál, než ti diletanti ve Fordu Jičín a v podstatě jsme měli dost přesné určení závady - senzor tlaku v commonrailu. Obratem jsem zajel do Forda v Hradci Králové (v Koutníkovce), kde jsem auto nechal. Od nich už mám info že tlak vzduchu je OK, tlak paliva je taky OK až ke vstřikovačům takže jejich podezření jde na vstřiky přesto, že jsou na autě 2 roky (50 tkm). Nerad, ale svolil jsem k demontáži a poslání na mechanickou diagnózu do Prahy (certifikovaná diagnostika FoMoCo); dostal jsem odjinud tip na diesel servis v Rasoškách, ale s nimi prý nemají dobré zkušenosti...
Takže čekám na výsledek, osobně si nedovedu představit jak by mohly kleknout vstřiky po 50tkm - pokud by to bylo zadírajícím se čerpadlem tak nechápu, jak to může ještě dávat dostatečný tlak (ve filtru žádné piliny nebyly).
Martin
2009 Mondeo kombík 2.0 TDCi 103kW 6°automat
prodáno - 2002 Mondeo kombík 2.0 TDCi 96kW pětikvalt
prodáno - 2002 Mondeo kombík 2.0 TDCi 96kW pětikvalt
- marek81
- Nováček
- Příspěvky: 46
- Registrován: 15.11.2010 23:39
- Bydliště: Hradec Králové
Re: TDCI 96kW - nouzový režim během jízdy
Do Rasošek v žádném případě nejzdi, Ti zkur.í i starý komůrkový diesel takže commonrail bych jim do ruky nedal ani náhodou. Mám to od dobrého známého, kterému totálně roz...ali motor. No a stou Koutníkovkou nevím jestli si taky nešlápl vedle viz zde: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 62&t=10982
Zítra se chystám zajet do polska konkrétně sem: http://www.dieselservis.pl mají velmi dobré reference pár známých tam bylo a max spokojenost tak pak se podělím o své dojmy
Zítra se chystám zajet do polska konkrétně sem: http://www.dieselservis.pl mají velmi dobré reference pár známých tam bylo a max spokojenost tak pak se podělím o své dojmy
Ford Mondeo combi Ghia 2.0 TDCi 96kW 2004
- marek81
- Nováček
- Příspěvky: 46
- Registrován: 15.11.2010 23:39
- Bydliště: Hradec Králové
Re: TDCI 96kW - nouzový režim během jízdy
Tak jsem dnes byl v tom polském dieselservisu a napíchli mi to diagnostikou Delphi a byla v paměti uložena chyba P132B. Samozřejmě mi vytiskli protokol ale je to polsky takže prosím může sem někdo hodit přesnou doslovnou definici této závady??? Vím že je to kolem elektroniky turba ale chci to vědět přesně.
Jinak co se týká problémů se vstřiky tak mi potvrdil, že pokud bych jezdil s tím klapáním dlouho tak se může propálit píst. Takže jejich postup bude následující. Demontáž vstřiků, čištění, test všech vstřiků na stolici, repas vadných součástí, vygenerování C2I kódu vstřikovačů, montáž vstřiků zpět a zapsání nových kódů do řj motoru. Docela mě překvapila cena, pokud budou všechny vstřikovače mít k.o. jak trysku tak ventil přepadu tak za kompletní opravu tak jak sem ji popsal max. 13tis.Kč
edit: A ještě dá záruku
Jinak co se týká problémů se vstřiky tak mi potvrdil, že pokud bych jezdil s tím klapáním dlouho tak se může propálit píst. Takže jejich postup bude následující. Demontáž vstřiků, čištění, test všech vstřiků na stolici, repas vadných součástí, vygenerování C2I kódu vstřikovačů, montáž vstřiků zpět a zapsání nových kódů do řj motoru. Docela mě překvapila cena, pokud budou všechny vstřikovače mít k.o. jak trysku tak ventil přepadu tak za kompletní opravu tak jak sem ji popsal max. 13tis.Kč
edit: A ještě dá záruku
Ford Mondeo combi Ghia 2.0 TDCi 96kW 2004
- Vlada
- Nováček
- Příspěvky: 131
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Sokolov
- Kontaktovat uživatele:
Re: TDCI 96kW - nouzový režim během jízdy
P132B je závada toho el. serva na naklápění lopatek. To je chyba, která trápila mě. Máš zasraný turbo karbonem zaslep EGR nebo máš třeba jen klasickej problém s drátovýma propojkama v tom regulátoru.
FOCUS 1.6i 16V 74kW 1999 5-dv. GHIA RED PEPPER
Mondeo 2.0 TDCI 96KW kombi, 2004, Ghia, Tonic - nejporuchovější auto v rodině :/
Mondeo 2.0 TDCI 96KW kombi, 2004, Ghia, Tonic - nejporuchovější auto v rodině :/
- marek81
- Nováček
- Příspěvky: 46
- Registrován: 15.11.2010 23:39
- Bydliště: Hradec Králové
Re: TDCI 96kW - nouzový režim během jízdy
EGR i sání jsem nedávno čistil a nebylo to tak hrozný. Mám euro4 a egr mám ovládaný podtlakem a je tam i el. konektor tak nevím s tím zaslepením kvůli kontrolce motoru. Chystám se odpojit táhlo a zkusit zahýbat když to nepujde tak vyčistit turbo a když to půjde tak je v háji elektronika.
Ford Mondeo combi Ghia 2.0 TDCi 96kW 2004
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: TDCI 96kW - nouzový režim během jízdy
To s tím EGR se tu točí furd dokola ikdyž máš s tim konektorem dokud to není plně elektronický ventil ovladany krokovým motorkem tak zaslepit mužeš ale s dírou kapišto?To táhlo máš zkontrolované za 2min max. je to povolení jen jedné segerky a zatáhnuti z dorazu na doraz.
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: TDCI 96kW - nouzový režim během jízdy
Diagnostic Trouble Code (DTC) P0132:
Front Heated Oxygen Sensor (HO2S1) High Voltage
Nejak mi to nesedi se zavadou naklapeni turba.
Front Heated Oxygen Sensor (HO2S1) High Voltage
Nejak mi to nesedi se zavadou naklapeni turba.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů