
Alternátor
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Alternátor
To by jsi musel mít dost nestandartní aparuturu 

je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: Alternátor
No, osobně se spíš domnívám, že za odcházením altíků stojí povinné denní svícení. To je cca 120 W navíc a k tomu ve dne, kdy i klima v letní sezónu jede na vyšší výkon (ventilátory) a pak i chlazení motoru, ....
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 09.12.2010 17:34
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Alternátor
Nebo to bude možná tím,že výrobci alternátorů kvůli zisku ubrali na kvalitě.
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar
- Bany121
- Junior
- Příspěvky: 332
- Registrován: 07.03.2011 16:42
- Bydliště: Tesarske Mlynany - SK
Re: Alternátor
tak zrovna som absolvoval nejaku tu jazdu mestom (do 10km) a mal som pripojeny multimeter na zapalovaci.tu su moje namerane hodnoty:
bateria : 12,6V
nastartovany motor, volnobeh, svetla, radio : 14,8V
jazda mestom, 2800rpm : 14,9V
potom som skusal roznu kombinaciu spotrebicov a na zaver som to osolil vsetko naraz :svetla, ventilator, ohrev pred. + zad. okna, klima, radio : 12,8V (to iste s 2000rpm : 14.6V )
privitam vase nazory.
Dakujem
bateria : 12,6V
nastartovany motor, volnobeh, svetla, radio : 14,8V
jazda mestom, 2800rpm : 14,9V
potom som skusal roznu kombinaciu spotrebicov a na zaver som to osolil vsetko naraz :svetla, ventilator, ohrev pred. + zad. okna, klima, radio : 12,8V (to iste s 2000rpm : 14.6V )
privitam vase nazory.
Dakujem
Ford KUGA 2018, 1,5 EcoBoost 110kW, frozen white
- erik1978
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trnavský kraj
Re: Alternátor
Pár postrehov na základe mojích doterajších skúseností s problémom dobíjania na mojom FF.
Zvýšené napätie viac ako 14,8 až 15,1V môže byť ak dôsledok zvýšeného odporu v obvode referenčného napätia (červený drôt v 3 pin konekrore až po poistku 1A.)
Skúste test, že priamo výstup z alt. (B+) pripojíte na pin referenčného napätia (napr. krátky káblik na jednej strane s očkom na B+ a na druhej napojiť čo najbližšie ku pinu na konektore môže byť aj s poistkou pre istotu). Mne to pomohlo a z max 15,2V mám teraz max 14,65V.
Keď napätie kolíše medzi min a max bez vonkajších zásahov (bez vyp. a zap.zaťaženia hlavne pri studenom motore) v mojom prípade spôsobilo to že v RJ sa zapísala chyba čidla teploty chladiacej kvapaliny (hodnota mimo rozsah -napr. poškodené alebo odpojené čidlo).
Pokles napätia na volnobeh pri záťaži (svetlá, klíma, ventilátor, ohrev skiel...) som zatial neporiešil a trápi ma to už dlho. Niekedy sa mi rozsvieti aj kontrolka dobíjania.
Pri studenom aute mám hranicu dobíjania max 14,1V a pri zohriatom max 14,65V a malo by to byť podľa "smart charge" naopak, ale stále je to v limite.
Zvýšené napätie viac ako 14,8 až 15,1V môže byť ak dôsledok zvýšeného odporu v obvode referenčného napätia (červený drôt v 3 pin konekrore až po poistku 1A.)
Skúste test, že priamo výstup z alt. (B+) pripojíte na pin referenčného napätia (napr. krátky káblik na jednej strane s očkom na B+ a na druhej napojiť čo najbližšie ku pinu na konektore môže byť aj s poistkou pre istotu). Mne to pomohlo a z max 15,2V mám teraz max 14,65V.
Keď napätie kolíše medzi min a max bez vonkajších zásahov (bez vyp. a zap.zaťaženia hlavne pri studenom motore) v mojom prípade spôsobilo to že v RJ sa zapísala chyba čidla teploty chladiacej kvapaliny (hodnota mimo rozsah -napr. poškodené alebo odpojené čidlo).
Pokles napätia na volnobeh pri záťaži (svetlá, klíma, ventilátor, ohrev skiel...) som zatial neporiešil a trápi ma to už dlho. Niekedy sa mi rozsvieti aj kontrolka dobíjania.
Pri studenom aute mám hranicu dobíjania max 14,1V a pri zohriatom max 14,65V a malo by to byť podľa "smart charge" naopak, ale stále je to v limite.
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Alternátor
Na mým autě jsem naměřil nejvíc 14,4 V a to když je venku chladno a je studený motor.Když to změřím po jízdě tak tam je 14,2 V.V největších vedrech po jízdě naměřím 13,6 V. Na napětí nemá vliv jestli jsou zapnutý nebo vypnutý spotřebiče.Za jízdy se mi dobíjení nikdy nerosvítilo a ani nebyl jinej problém co se baterky a dobíjení týče,takže si myslím,že takhle to je OK.Napětí jsou měřená na baterce.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- gargulakj
- Junior
- Příspěvky: 467
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
Neměli by jste někdo typ co ještě vyzkoušet.. Stále mi tak jednou týdně kolísá napětí.. 13-15V. Vždycky si toho všimu jak se rozblikají budíky..
Už jsem důkladně vyčistil konektor na altíku, zem u baterky mám připájenou ke kastli, a na motoru jsem zem taky vyčistil.
Existuje ještě něco co vyzkoušet?
Už jsem důkladně vyčistil konektor na altíku, zem u baterky mám připájenou ke kastli, a na motoru jsem zem taky vyčistil.
Existuje ještě něco co vyzkoušet?
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Alternátor
Asi je na čase alternátor vyndat a zkontrolovat uhlíky a sběrací kroužky.Kolik máš najeto ?
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- gargulakj
- Junior
- Příspěvky: 467
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
Asi možná jo
každopádně najeto 120 000. V 80 000 kdy hučely ložiska v altíku jsem to dal do fordu s tím at to zrepasují komplet. Nakonec řekli že uhlíků je dost a altík pouze vyčistili a vyměnili ložiska. Takže možná že nadchází jeho čas, ale štve mě že to prostě nepřestane dobíjet ale jen to takto blbne...

Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
- gargulakj
- Junior
- Příspěvky: 467
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
A dá se v domácích podmínkách kuknout dovnitř altíku na uhlíky a zběrné kroužky? Abych ho nesundal a pak zjistil že se do něj nedostanu 

Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Alternátor
Ano,uhlíky a kroužky se dají zkontrolovat když se z alternátoru sundá regulátor,který nese uhlíky.Ty se pak nechají v případě potřeby vyměnit.Pokud jsou projetý i kroužky musí se alternátor rozebrat.Do toho pokut s tím nemáš žádný zkušenosti se radši sám nepouštěj.Musí se odpájet statorový vinutí,stáhnout zadní ložisko,odpojit přívody k sběrným kroužkům a kroužky stáhnout.Někdy bývá regulátor přilepenej na silikonu.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- gargulakj
- Junior
- Příspěvky: 467
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
Tak díky za informaci. Skusím na to mrknout a uvidím co dál.
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
- erik1978
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trnavský kraj
Re: Alternátor
Skús skontrolovať aj 3.pin. konektor na alternátore. Samotné piny aj káble min 10 cm od konektora.
Poprípade ho na čas odpoj a sleduj či napätie kolíše. Keď pojde auto s odp.konektorom bude svietiť kontrolka dobíjania.
A stav uhlíkov a zberných krúžkov môžeš skontrolovať aj bez demontáže regulátora. Stačí zložiť len plastový kryt uhlíkov (v osi alternátora pod zadným plastom). Je možné že bude zasilikónovaný k regulátoru.
Poprípade ho na čas odpoj a sleduj či napätie kolíše. Keď pojde auto s odp.konektorom bude svietiť kontrolka dobíjania.
A stav uhlíkov a zberných krúžkov môžeš skontrolovať aj bez demontáže regulátora. Stačí zložiť len plastový kryt uhlíkov (v osi alternátora pod zadným plastom). Je možné že bude zasilikónovaný k regulátoru.
- gargulakj
- Junior
- Příspěvky: 467
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
Tak jsem se konečně sundal altík a mrknul na něho, no k uhlíkům jsem se nedostal. Netroufnul jsem si to rozebrat. Očistil jsem aspon plochy kde se altik dotýká motoru a uvidíme. Pokud začně kolísat dám to odborníkům.
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Alternátor
Vždyť to není žádný velký rozebírání.Kryt uhlíků a sběrnejch kroužků (zelená šipka) je tam jenom nacvaklej a možná přilepenej silikonem.
Regulátor napětí s uhlíkama drží na pár šroubech (červený šipky) a taky asi bude trochu přilepenej.
Regulátor napětí s uhlíkama drží na pár šroubech (červený šipky) a taky asi bude trochu přilepenej.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host